השתלת שיער

התקרחות היא בעיה נפוצה בישראל והיא משפיעה על גברים רבים בגילאי 30-45. כיום ניתן לבצע השתלת שיער באופן שנראה טבעי לחלוטין, ללא צלקות ועם שיער שגדל ושניתן לספר, לסרק ולעצב אותו.
מאמר מפורט הכולל את כל השיטות, כולל אלו שמבצעים בטורקיה, מחירים, החלמה ועוד.

התקרחות היא בעיה נפוצה בישראל והיא מעסיקה אותנו רבות. השיער הוא חלק בלתי נפרד מהמראה שלנו ועל כן הוא מהווה חלק נרחב מהביטחון העצמי, מהתפיסה שלנו ומההערכה העצמית שלנו.
כמו בסיפור של שמשון ודלילה, אצל חלק לא קטן מהגברים השיער הוא מקור הכח ולכן אין זה מפתיע שאנחנו מתעסקים בו רבות.
עד גיל 70, כ80% מהגברים יחוו התקרחות והידלדלות של השיער.
הקרקפת שלנו מכילה בממוצע כ-100,000 זקיקי שיער ובכל יום אנחנו מאבדים כ-100-150 שיערות.

הנושאים במאמר

השתלת שיער
2 שיטות להשתלת שיער - FUE ו- FUT

מבנה והרכב השיער

השיער הוא למעשה איבר בגוף שלנו והוא אינו עשוי תאים מתים כפי שנהוג לחשוב. מחזור השיער מורכב משלושה שלבים מחזוריים:

  1. שלב הגדילה – בשלב זה מתחלקים תאי המטריקס והשערה נבנית בקצב אחיד, בממוצע של סנטימטר אחד בחודש.

  2. שלב הסיום/הנסיגה – תקופת ביניים במהלכה מואט קצב גדילת השיער ומתחיל תהליך התנוונות של השורש.

  3. שלב המנוחה – שלב זה מאופיין בהפסקת הגדילה של השערה, התנוונות והתכווצות של השורש ולבסוף עלייה של השערה לפני השטח ולאחר מכן נשירה. זהו שלב המנוחה של המנגנון המייצר את השערה והנשירה היא תהליך המשכי של בניית שערה חדשה.

תופעת ההתקרחות היא למעשה התקצרות שלב הגדילה ובו בזמן התארכות שלב המנוחה, עד לשלב בו זקיקי השער פשוט מפסיקים לייצר שערות חדשות.
במקביל, השיער הופך להיות דק יותר ועובר תהליך של הידלדלות עד שמגיע שלב ההתקרחות הארור.

הגורמים להתקרחות

ישנם מיתוסים רבים לגבי הגורמים להתקרחות, חלקם, כמו העובדה שלחץ נפשי וסטרס מדלדלת את השיער, נכונים, וחלקם לא נכונים, כמו המיתוס שחבישת כובע מובילה להתקרחות.

מה שבטוח ומוכח הוא שיש שני גורמים עיקריים שמובילים להתקרחות – פעילות הורמונלית ורקע גנטי.
מבחינה גנטית, הגן שאחראי על התקרחות יכול לדלג דור או כמה דורות וגם יכול להגיע מהאמא. אם אחד הסבים במשפחה היה קירח, יש סיכוי שהוא האחראי למצב.

מבחינה הורמונלית אפשר לומר ששינוי שעובר ההורמון הגברי, הטסטוסטרון, הוא הגורם להקרחה.
אנזים הנקרא 5 אלפא רקודאז יוצר שינוי בהורמון הטסטוסטרון והופך אותו להורמון שמשפיע על התקרחות – נמצא שאצל גברים מקריחים האנזים הזה נמצא בכמויות גדולות בקרקפת, וכתוצאה מכך עולה ריכוז ההורמון שמשפיע על התקרחות באזור זה.

ישנם מיתוסים רבים לגבי הגורמים להתקרחות, חלקם, כמו העובדה שלחץ נפשי וסטרס מדלדלת את השיער, נכונים, וחלקם לא נכונים, כמו המיתוס שחבישת כובע מובילה להתקרחות. ישנם שלושה סוגי טיפולים להתקרחות, וחשוב לזכור שאף אחד מהם אינו ״מרפא״. מה שכן, אחד מהם פותר את התופעה ויכול ליצור שינוי אמיתי במראה הקרקפת.

טיפולים להתקרחות

ככלל ישנם שלושה סוגי טיפולים להתקרחות, וחשוב לזכור שאף אחד מהם אינו ״מרפא״ את התופעה. מה שכן, אחד מהם פותר את התופעה ויכול ליצור שינוי אמיתי במראה הקרקפת.

  • הטיפול הראשון הוא שימוש בתרסיסים לשיער המכילים מינוקסידיל בריכוז נמוך (5%-2%). את התרסיס יש לרסס על שיער יבש פעמיים ביום.

 

  • הטיפול השני הוא טיפול תרופתי הנלקח בצורת כדור ותפקידו לעכב את פעולת האנזים המדובר. השימוש בכדורים אלו, הנקראים ״פרופסיה״ יעיל מאוד בעיכוב הנשירה – עד כ90%! עיכוב וכ65% עלייה בחידוש צמיחת השיער.


חשוב לציין ששני הטיפולים הללו דורשים המשכיות, התמדה וקביעות. כדי לראות תוצאות ניאלץ להשתמש בתכשירים אלו בין חצי שנה לשנה לפחות, וברגע שנפסיק את השימוש בהם נראה את המצב חוזר אחורה ואת השערות נושרות מהראש לרצפת המקלחת.

 

  • הטיפול השלישי הוא השתלת שיער, וזה כבר טיפול מורכב ורציני שמביא לפתרון אמיתי לסובלים מהבעיה.

השתלת שיער

תהליך השתלת השיער הוא אחיד ולמעשה מדובר באותו אופן פעולה כבר שנים. השינוי הוא בין השיטות להשתלת השיער.
בגדול מה שהרופא עושה הוא לקחת זקיקי שיער חזקים ובריאים מאזור אחד בגוף, ברוב המקרים מאחורי הראש, ומשתיל אותם באזור המבוקש.
השיטות השונות נבדלות באופן ״קצירת״ זקיקי השערה ובאופן השתלת השיער.

שיטת FUT להשתלת שיער

מדובר בשיטה הישנה ביותר, זו שמשאירה צלקת ארוכה בחלקו האחורי של הראש. בשיטה זו הרופא היא קוצר מספר זקיקי שיער בבת אחת תוך חיתוך הקרקפת. הרופא היה מסיר חתיכה מהקרקפת וממנה היה מחלץ את זקיקי השיער.
שיטה זו עדיין קיימת היום, אך עם הזמן השימוש בה הולך ופוחת מאחר והיא אגרסיבית, לא נקודתית ולא מדוייקת, משאירה צלקת גדולה ולרוב הייתה כרוכה בכאב מצדו של המטופל. פעמים רבות שיטה זו גם לא עבדה מאחר וזקיקי השיער המושתלים לא נתפסו כראוי באזור המיועד.

שיטת FUE להשתלת שיער

שיטת FUE היא התפתחות של השיטה הקודמת. במקום להסיר רצועת עור וממנה להוציא את השיער, מה שהרופא עושה הוא פשוט לחלץ באופן נקודתי את זקיקי השיער, ללא חיתוך של הקרקפת, ואותם הוא משתיל בראשו של המטופל.
שיטה זו אינה מצריכה הרדמה, ניתוח ותפרים והיא הרבה פחות אגרסיבית ויותר נעימה לגוף, לראש ולמטופל. מה שכן, השיטה הזו אורכת יותר זמן ומצריכה מיומנות גבוהה יותר מהרופא.
ההוצאה של הזקיקים בשיטת FUE נעשית באמצעות מחט מיוחדת שמוציאה אך ורק את זקיק השיערה ואינה משאירה צלקת.

מחיר ממוצע להשתלת שיער
10 אלף
  •  

שיטת DHI להשתלת שיער

שתי השיטות הקודמות עוסקות באופן קצירת השיער. שיטת DHI עוסקת באופן השתלת השיער.
בשיטת FUE וFUT השתלת זקיקי השיער נעשית ידנית ע״י הרופא, ובשיטת DHI ההשתלה מתבצעת ע״י מחט מיוחדת.
שיטה זו מקבלת לעיתים שמות שונים כמו NHI, אך למעשה מדובר באותה שיטה. היתרון של השיטה הזו הוא שאין מגע של כלים בזקיק השערה ובעזרת המחט המיוחדת הזקיק מוחדר לתעלה באופן סטרילי וללא פגע, דבר שעוזר להיקלטות שלו באזור המיועד ולהמשך חייו של הזקיק.
בנוסף, שיטה זו אינה פוגעות בשיער באזור המושתל (אם קיים שיער באזור זה).

 

רופאים שונים משתמשים בטכניקות שונות, ואפשרי שרופא מסויים יציע טכניקה שונה למטופלים שונים. באיזו שיטה תבחרו? בשיטה שמתאימה לכם וזאת אחרי שאספתם מידע וקיבלתם מספר חוות דעת מרופאים שונים.

להצעת מחיר ללא התחייבות

החלמה מהשתלת שיער

מאחר ותהליך ההחלמה מהשתלת שיער הוא מעט מורכב וכולל הנחיות רבות, הקדשנו מאמר שלם בנושא. מוזמנים לקרוא כאן על החלמה מהשתלת שיער.

מחירים להשתלת שיער

המחיר של השתלת שיער משתנה. כתלות באופן הטיפול, בטכניקות השונות, ברופא וברמת הנסיון והמיומנות שלו וכמובן בארץ בה מבוצע הטיפול.
מטופלים רבים פונים להשתלות שיער בארצות אחרות, ובפרט בטורקיה, ומטופלים אחרים בוחרים דווקא לבצע את ההשתלה בארץ.
המחיר לרוב מסתכם באזור ה10,000 ש״ח ויכול לעלות צפונה מכך.
כמובן שמחיר גבוה יותר אינו אומר שהאיכות גבוהה יותר, אך כן יש רף מתחתיו לא כדאי לרדת. השתלת שיער בטורקיה במחיר נמוך באופן אטרקטיבי מדי, לרוב משמעותה הוא רופא לא מיומן, כלים לא עדכניים או פשוט קליניקה לא איכותית.
תזכרו שמדובר בהליך ניתוחי, אפילו שמדובר בניתוח פשוט, ולעיתים עדיף לשלם יותר כדי לקבל יותר.
לא מדובר במוצר שבמקרה הכי גרוע הלך הכסף, אלא מדובר בגוף שלנו, בראש שלנו ובמראה שלנוץ במידה והניתוח מסתבך או לא מצליח ומשאיר צלקות, זה לא שווה את החיסכון של שום סכום וזה לא שווה את הסכנות הנלוות לזה.

נושאים נוספים שעשויים לעניין אותך

עיצוב חזה גברי
הגדלת חזה גברי

עיצוב והגדלת חזה לגברים אמרו לך שלעצב שרירי חזה אפשר רק בחדר כושר? אז אמרו. היום יש אופציות רבות לעיצוב חזה גברי ולא כולן עוברות בחדר הכושר.כתבנו בשבילך מאמר מפורט

לקריאה מפורטת »
עיצוב בטן לגברים
עיצוב קוביות בבטן

עיצוב בטן לגברים ולנשים אין דבר יותר יפה ומושך מבטן מעוצבת. גברים ונשים עובדים קשה מאוד כדי להגיע למצב של בטן שרירית, אך מעט יודעים שמלבד אימונים דרושה תזונה ספציפית,

לקריאה מפורטת »
טיפולים אסתטיים לגברים

כל הטיפולים האסתטיים לגברים מי שחשב שניתוחים וטיפולים אסתטיים הם רק לנשים טועה ובגדול. כיום מספר הגברים שמשפרים את המראה בקליניקה הולך ועולה ובטיפולים מסויימים מספר הגברים אף עבר את

לקריאה מפורטת »
ניתוח הצמדת אזניים

ניתוח הצמדת אוזניים אזניים בולטות הן לא משהו שחייבים לחיות איתו. הצמדת אזניים אצל רופא מומחה הוא טיפול פשוט שמקובל לעבור בגילאים צעירים, אך גם מבוגרים יכולים לעבור את הטיפול

לקריאה מפורטת »

הצעת מחיר וייעוץ ללא התחייבות מחתך הזהב

אנחנו יודעים שכדי לקבל החלטה טובה צריך לקבל את כל המידע
נדאג שתקבלו מענה לכל השאלות ואת 
המחיר הטוב ביותר

פרטיות חשובה לנו
לעולם לא נפרסם דבר ללא הסכמתך