הסרת משקפיים בלייזר

הסרת משקפיים בלייזר היא פעולה מהירה שאורכת כמה דקות. במאמר שכתבנו תוכלו לקרוא על בדיקת ההתאמה לטיפול, על השיטות השונות להסרת משקפיים, המחיר והשתתפות קופות החולים בתשלום.

העיניים שלנו הן איבר חישה הרגיש לאור. התהליך שקורה בעין הוא שאור נכנס דרך הקרנית, פוגע ברשתית שנמצאת באחורי גלגל העין ולאחר מכן מעובד ע״י המוח לתמונה שאנו רואים.
אנשים הזקוקים למשקפי ראייה או לעדשות מגע סובלים מפגיעה בקרנית.

תפקיד הקרנית הוא למקד את האור הנכנס לעין לנקודה אחת על הרשתית וכך לספק תמונה חדה וברורה. כאשר האור שנכנס דרך הקרנית אינו ממוקד, יש צורך בעדשה חיצונית, עדשת משקפיים או עדשת מגע שתמקד את האור ותספק תמונה ברורה.

תפקיד הקרנית דומה למשחק של ילדים עם זכוכית מגדלת בשמש – ישנה נקודה ספציפית בה אור השמש ממוקד, ובכל נקודה אחרת אור השמש מתפזר.
ניתוחי לייזר להסרת משקפיים מטפלים בקרנית ומחזירים לה את המיקוד שאבד לה עם הזמן או עקב פגיעות שונות.

תוכן עניינים

שיטת לאסיק להסרת משקפיים בלייזר

למה לעבור טיפול להסרת משקפיים

הסיבות להסרת משקפיים הן אסתטיות, אך גם נובעות משיקולים של נוחות ואיכות חיים.
המשקפיים משנות את מראה האדם, ואף על פי שמשקפיים יכולות להיות אביזר אופנתי, לא לכולם זה מתאים, בעיקר אם הרכבת משקפיים חלק גדול מחייך.
מבחינת נוחות, המשקפיים מפריעים למטופלים ומטופלות שמבצעים פעילות גופנית, וכן עלולים להוות נטל, במיוחד למרכיבי עדשות מגע.

למי מיועד ניתוח להסרת משקפיים

ניתוח להסרת משקפיים מיועד לכל גבר או אישה שסובלים מקוצר ראייה, כמו גם מרוחק ראייה. כל אדם המרכיב משקפיים או עדשות מגע כדי לתקן את הראייה יכול לעבור ניתוח לייזר לתיקון הראייה ולהסרת משקפיים.
ככלל, הניתוח מבוצע מגיל 18 ומעלה ובתנאי שלא היה שינוי במספר בחצי השנה האחרונה.

הניתוח יעיל למטופלים בעלי המספרים -10.0 ועד +5.0 וכן למטופלים בעלי צילינד של עד 4.00. חשוב לציין שבקצות הטווח, -10.0 ו- +5.0 יעילות הטיפול יורדת וכך גם אחוזי ההתאמה של המטופלים.

 

בנוסף, עובי הקרנית גם הוא משחק תפקיד, כאשר מטופלים בעלי עובי קרנית נמוך מ400 מיקרון לא יוכלו לעבור את הטיפול.

למי הטיפול לא מתאים

הטיפול להסרת משקפיים אינו מתאים למטופלים ומטופלות הסובלים ממחלות עיניים כמו קטרקט, גלאוקומה, קרטוקונוס, ניוון של הרשתית, ולמי שסובלים מיובש בעיניים.
הטיפול לא יתאים גם למי שסובל ממחלות פרקים, סכרת קשה, מחלות אוטו אימוניות, סרטן, איידס ופסוריאזיס.
בנוסף, הניתוח לא יתאים למי שמרכיב משקפי קריאה, שכן הסיבה להרכבת משקפי קריאה נובעת מהזדקנות של העין, זוקן ראייה, ולא מפגיעה במיקוד האור של הקרנית. להסרת משקפי קריאה יש לפנות לטיפול ״מונוויז׳ן״.

כמו עדשה שצורתה השתנתה וכבר אינה מרכזת את האור באופן יעיל, כך גם הקרנית. במהלך הטיפול מבוצע שיוף של הקרנית שמשנה מעט את צורתה ומחזיר את מיקוד האור למקום הנכון.

בדיקת ההתאמה להסרת משקפיים

לפני הסרת משקפיים בלייזר יש לבצע בדיקת התאמה. במהלך בדיקת ההתאמה בודקים האם הניתוח יעיל ויוכל לעזור לשקם את הקרנית. אחוזי ההתאמה לניתוח עומדים על 70%, כך שיש סיכוי גבוה להתאמה לניתוח. בדיקת ההתאמה חיונית כדי לא ליצור פגיעה בעיניים, וכן כדי לא ליצור מפח נפש אצל המטופלים.

במהלך הבדיקה ייבדקו את עובי הקרנית, את המספר, את הלחץ התוך עיני, את הטופוגרפיה של הקרנית וכן, האם ישנן מחלות עיניים, יובש, ובעיות פיזיולוגיות אחרות.
רוב בדיקות ההתאמה אורכות כשעה וחצי, וחשוב שהן יבוצעו ע״י הרופא המנתח. במהלך הבדיקה יבוצע שימוש במכשירים שונים וכן יבדוק אתכם אופטומטריסט מורשה.

 

לאחר הבדיקה תדעו האם אתם מתאימים לטיפול, והאם תוכלו לוותר על משקפי הראייה.

כיצד מבוצעת הסרת משקפיים בלייזר

כאמור, טיפול לייזר להסרת משקפיים מטפל בצורה של הקרנית. כמו עדשה שצורתה השתנתה וכבר אינה מרכזת את האור באופן יעיל, כך גם הקרנית. במהלך הטיפול מבוצע שיוף של הקרנית שמשנה מעט את צורתה ומחזיר את מיקוד האור למקום הנכון. בעבר הניתוח היה מבוצע בסכין, אך אחוזי ההצלחה היו נמוכים מאוד מאחר והיה צורך במנתח מיומן מאוד ובכלים חדים ומדוייקים.
החל משנות ה90 החלו להשתמש ברפואה בלייזר לצורך חיתוך, ובעזרתו ניתן לבצע חיתוכים מדוייקים, קטנים וממוקדים.
השימוש בלייזר הפך את הטיפול להסרת משקפיים לפשוט מאוד, בעל אחוזי הצלחה גבוהים, לכמעט לא מסוכן ועקב כל אלה, לפופולרי מאוד.

 

כ-90% מהטיפולים לתיקון הקרנית בלייזר מבוצעים ע״י אחת משלוש שיטות:

1. שיטת PRK להסרת משקפיים

זוהי השיטה הותיקה ביותר, והיא נמצאת בשימוש ב-30 השנים האחרונות. נותנת מענה מעולה לבעלי קרניות דקות. במהלך טיפול זה מבוצעת הסרה של שכבת הציפוי של הקרנית ולאחר מכן מבצעים שיוף של הקרנית באמצעות לייזר. בתום הטיפול מונחת על העין עדשת מגע שמאפשרת לציפוי הקרנית לגדול בחזרה.

2. שיטת LASIK

שיטה זו פחות ותיקה משיטת ה PRK, אך נמצאת בשימוש כבר 20 שנה. מדובר בשיטה בטוחה שבוצעה כבר מליוני פעמים בעולם. במהלך שיטה זו מבצעים פיצול של שכבת הציפוי של הקרנית, אך ללא הסרה שלה. שכבת הציפוי נותרת תלויה כדי שיהיה אפשר להחזיר אותה למקומה בתום הטיפול. לאחר הפרדת ציפוי הקרנית מבוצע שיוף בלייזר של הקרנית ובסופו השכבה שהופרדה מוחזרת למקומה. היתרון בשיטה זו הוא שאין צורך לציפוי הקרנית לגדול בחזרה, אלא רק להתאחות, מה שמביא להחלמה מהירה וקלה הרבה יותר, וכמעט נטולת כאבים.

3. שיטת IntraLASIK

למעשה מדובר באותו איפן טיפול כמו בשיטת LASIK, אך מבוצע שימוש במכשור מתקדם ומדוייק הרבה יותר. מכשיר ה IntraLASIK מבצע בחינה של הקרנית והציפוי ולאחר מכן מחשב בדיוק מה עובי השכבה שיש להפריד ואת אופן שיוף הקרנית שייתן את התוצאה הטובה ביותר. שיטה זו נמצאת בשימוש הרב ביותר בשנים האחרונות מאחר והיא מקלה על עבודת הרופא והיא מספקת תוצאות מעולות ומדוייקות.

כל אחד מהטיפולים הנ״ל אורך מספר דקות לכל עין, ולרוב בתום הטיפול תוכלו כבר לראות ללא משקפיים.
לא אחת תבוצע חבישה של העין כדי לאפשר לה להחלים בהדרגה ולמנוע פגיעה בה.

ההכנה להסרת משקפיים בלייזר

חשוב להקפיד על ההנחיות לקראת הטיפול כדי להגיע לתוצאה הטובה ביותר.

 

  • בראש ובראשונה יש להגיע לטיפול עם מלווה שימתין לך במהלך התהליך, ויוכל לסייע לך בתום הטיפול.

  • 72 שעות לפני הניתוח אין להרכיב עדשות מגע רכות, וכך גם לפני בדיקת ההתאמה. במידה ובדיקת ההתאמה והניתוח מבוצעים בימים שונים, יש להקפיד לא להרכיב את עדשות המגע לפני כל אחד מההליכים.

  • כעשרה ימים לפני הטיפול אין להרכיב עדשות מגע קשות.

  • עדשות אורטוקיי אין להרכיב כשלושה חודשים לפני הטיפול.

  • אסור להשתמש בבושם או אפטרשייב ביום הניתוח.

  • אסור להתאפר כשלושה ימים לפני הניתוח, בדגש על איפור עיניים.

  • כמספר ימים לפי סוג הטיפול ולפי המלצת הרופא לא תוכלו לחפוף את השיער, ולכן מומלץ לחפוף בערב לפני הטיפול.

  • חשוב להגיע לניתוח עם הטיפות שרשם עבורך הרופא. בין אם מדובר בטיפות אנטיביוטיות, או בטיפות סטרואידיות וכן יש להגיע עם דמעות מלאכותיות שתפקידן למנוע את היובש בעיניים.

לאחר הניתוח להסרת משקפיים

כיממה אחר הניתוח תתבקשו להגיע לביקורת. במהלך פגישה זו יסירו את החבישה שעל העיניים.
במהלך השבוע שלאחר הטיפול תתבקשו למלא כנדרש אחר הנחיות הרופא המנתח – להשתמש בטיפות שהומלצו, לישון עם מגן עיניים לתקופת הזמן שהנחה הרופא, לא לחפוף ולא להרטיב את העיניים במי ברז כ-5 ימים מתום הניתוח, לא לעסוק בפעילות גופנית או בפעילות מאומצת כדי שלא תחדור זיעה לעיניים, לא לשפשף את העיניים ולא לשהות במקומות אפופי אבק או עשן.
מאחר ויש פצע פתוח בציפוי הקרנית, חשוב מאוד לשמור על סטריליות והיגיינה של האזור. בנוסף, תפקיד הטיפות שהומלץ לנטול הוא לסייע במניעת התפתחות דלקת בעין, וכן לסייע באיחוי מהיר יותר.

מחיר ממוצע להסרת משקפיים (ללא השתתפות קופ״ח)
10-18 אלף
  •  

פגישות הביקורת לאחר הניתוח

לאחר הניתוח להסרת משקפיים יש מספר ביקורות, כתלות בסוג הניתוח שבוצע.

 

בניתוחי לאסיק ואינטראלאסיק תיערך ביקורת כחודש וכשישה חודשים לאחר הניתוח, ובניתוח PRK הביקורת תבוצע כשבוע, חודש ושלושה חודשים לאחר הניתוח וכן אחת לשנה.

באיזה סוג טיפול לבחור

סוג הטיפול, או סוג הניתוח שתבחרו תלוי בכם וכן בטיפול אותו מציע הרופא שבחרתם שיבצע את הטיפול. לא כל הרופאים יוכלו להציע את כל סוגי הטיפולים ולא כל הרופאים מיומנים בכל אחת מהשיטות.
הבחירה תבוצע לפי איכות הטיפול, קלות ההחלמה וכן לפי כמות הביקורות שיש לבצע בתום הניתוח.
מבחינת אחוזי הצלחה, אין הבדל בין השיטות השונות שכן כולן מבצעות שיוף של הקרנית למורך השבת המיקוד לעין.

האם הטיפול הוא לנצח

ברובם המכריע של המקרים הטיפול להשבת המיקוד של הקרנית הוא לנצח. במקרים מסויימים הניתוח יחזיק לכמה שנים בודדות ולאחר מכן תהיה שוב ירידה באיכות הראייה ויעלה הצורך להשתמש במשקפיים. במקרים כאלו ניתן יהיה לבצע ניתוח תיקון, אך ניתוחים אלו מוגבלים בכמות שניתן לבצע, ואנשים מסויימים יאלצו להשלים עם העובדה שעליהם להרכיב משקפיים.

להצעת מחיר ללא התחייבות

מחירים לניתוח הסרת משקפיים

המחירים משתנים בין הרופאים השונים, וכן בין השיטות השונות לביצוע הטיפול. טווח המחירים נע בין 10,000 ש״ח ויכול להאמיר עד 18,000 ש״ח לשיטה המתקדמת ביותר שמבוצעת ע״י רופא בעל ותק ומוניטין רב.

השתתפות קופות החולים בניתוח הסרת משקפיים

ניתוח להסרת משקפיים הוא אמנם ניתוח שבעיקרו הוא אסתטי ואינו רפואי, אך קופות החולים משתתפות בעלותו באחוזים כאלה ואחרים. קופות החולים הגדולות, כללית ומכבי, משתתפות בעלות של כמה אלפי שקלים, ובהחלט מומלץ לפנות אליהן לבדיקת ההשתתפות לפני הפנייה לרופא פרטי.

נושאים נוספים שעשויים לעניין אותך

פילינג עמוק והצערת פנים

פילינג להצערת הפנים לא הרבה מכירים את התוצאות המדהימות שפילינג יכול לספק. פילינג כימי או פילינג עמוק הוא פרוצדורה רפואית שמביאה להצערת פנים, העלמה של כתמי גיל, קמטים ואפילו צלקות.

לקריאה מפורטת »
טיפולים אסתטיים לגברים

כל הטיפולים האסתטיים לגברים מי שחשב שניתוחים וטיפולים אסתטיים הם רק לנשים טועה ובגדול. כיום מספר הגברים שמשפרים את המראה בקליניקה הולך ועולה ובטיפולים מסויימים מספר הגברים אף עבר את

לקריאה מפורטת »
הזרקת שומן עצמי לפנים

הזרקת שומן עצמי לפנים שומן שמצטבר באזורים לא רצויים בגוף יכול לשמש כחומר מילוי מדהים וטבעי שמעלים קמטים, מחליק את עור הפנים ונשאר שם לנצח בלי הצורך לבצע מילוי חוזר

לקריאה מפורטת »
ניתוח הצמדת אזניים

ניתוח הצמדת אוזניים אזניים בולטות הן לא משהו שחייבים לחיות איתו. הצמדת אזניים אצל רופא מומחה הוא טיפול פשוט שמקובל לעבור בגילאים צעירים, אך גם מבוגרים יכולים לעבור את הטיפול

לקריאה מפורטת »

הצעת מחיר וייעוץ ללא התחייבות מחתך הזהב

אנחנו יודעים שכדי לקבל החלטה טובה צריך לקבל את כל המידע
נדאג שתקבלו מענה לכל השאלות ואת 
המחיר הטוב ביותר

פרטיות חשובה לנו
לעולם לא נפרסם דבר ללא הסכמתך