מתיחת צוואר

יש לא פחות מ-4 דרכים לעשות מתיחת צוואר ולא כולן כוללות ניתוח. לרוב מדובר בטיפול משלים למתיחת פנים, אך גם כטיפול בפני עצמו התוצאות מדהימות. עשינו לך את העבודה וכתבנו על כל הדרכים, התוצאות, לכמה זמן מחזיקים הטיפולים השונים וכמובן מחירים.

מתיחת צוואר היא בין הפרוצדורות האסתטיות שמספקות את שינוי המראה הדרמטי ביותר.
עם השנים עור הפנים והצוואר מאבד מהאלסטיות ומהמתח שלו והולך ונופל. אצל גברים ונשים בגילאי 45-50 ומעלה כבר ניתן לראות את הצניחה של עור הפנים והצוואר ונפילה זו מאפילה על המראה. מלבד העור, גם השרירים ורקמות השומן הופכות רפויות ונופלות וזה מה שגורם לצוואר מראה נפול.
המראה הנפול מבגר את המטופלים והמטופלות וגורם למראה מבוגר שאינו תואם את גילם הכרונולוגי של המטופלים.
מתיחה של הצוואר תורמת למראה צוואר וסנטר מתוח וחד, מעלימה את מראה השרירים הנפולים ויוצרת מראה צעיר ב 10 שנים.
לעיתים קרובות מתיחת הצוואר תהיה משולבת עם מתיחת פנים ובכך תיצור שינוי הרבה יותר משמעותי במראה של המטופל או המטופלת שבוחרים לעבור את השינוי הזה.

תוכן עניינים

למי מתאימה מתיחת צוואר

מתיחת צוואר מתאימה למטופלות ומטופלים שחוות נפילה של עור הצוואר.
נפילה זו מתבטאת במראה צוואר נפוח ונפול הנקרא לעיתים צוואר ״שקנאי״. מראה זה נובע מרפיון של העור ושל רקמות השומן הנמצאות באזור הצוואר העליון, מתחת לסנטר וללסת.
נשים שחוות העלמות של קו הלסת עקב צניחה של הרקמות ושקיבלו עם השנים מראה של פנים מוארכות ללא הפרדה מוגדרת של הלסת והצוואר.

צניחה ורפיון של שרירי הצוואר גם הם גורם לביצוע מתיחת צוואר. רפיון השרירים מביא למראה של שני ״מיתרים״ הנופלים מאיזור הסנטר וממשיכים מטה לאורך הצוואר.
מטופלות ומטופלים בעלי רקמת שומן גדולה באזור הצוואר העליון, ולעיתים בכל אזור הצוואר מהלסת ועד הסטרנום, גבול הצוואר והאזור העליון של עצם החזה. לעיתים נקרא סנטר כפול.

מי אינו מועמד למתיחת צוואר

נדרשים מספר פרמטרים כדי לעבור מתיחת צוואר, והמשמעותי ביותר הוא האם המטופל או המטופלת מעשנים. העישון גורם להידקקות של עור הפנים והצוואר והופך אותו לשקוף, דק ומקומט. סיבוך נוסף שעישון יכול לגרום הוא שמעשנים ותיקים לרוב משתעלים וזה עלול לפגוע באיכות הטיפול או התפרים והצלקות. במקרים רבים מנתחים לא יסכימו לנתח מטופלים מעשנים. במקרה שכן, תתבקשו לחדול לגמרי מעישון כחודש לפחות טרם הניתוח, וכחודש לפחות אחריו.
מטופלים ומטופלות בעלות סנטר כפול הנובע מהשמנת יתר גם הם אינם מועמדים למתיחת צוואר שכן קודם עליהם לעבור דיאטה כדי להיפטר מעודפי השומן ורק לאחר מכן יוכלו לעבור את המתיחה.

נדרשים מספר פרמטרים כדי לעבור מתיחת צוואר, והמשמעותי ביותר הוא האם המטופל או המטופלת מעשנים. העישון גורם להידקקות של עור הפנים והצוואר והופך אותו לשקוף, דק ומקומט. ישנן מספר דרכים לביצוע מתיחת צוואר, החל בניתוח וכלה בטיפולי מתיחה ללא ניתוח.

כיצד מתבצעת מתיחת צוואר

 

ישנן מספר דרכים לביצוע מתיחת צוואר, החל בניתוח וכלה בטיפולי מתיחה ללא ניתוח.

מתיחת צוואר קלאסית

מתיחת צוואר קלאסית היא מתיחה של רקמות הצוואר העמוקות. ככלל, ניתוחי מתיחה עדכניים אינם מתמקדים בשכבת העור החיצונית, אלא דווקא ברקמות העמוקות יותר.
במתיחת צוואר הרופא מבצע חתך בקו השיער העורפי ומפריד את העור משאר הרקמות. לאחר הפרדת העור הרופא מותח רקמות שומן ושריר ועליהן מניח את העור. מתיחת השרירים והרמת רקמות השומן (ולעיתים היפטרות מעודפי שומן) מביא לכך שהמתיחה היא פנימית ואינה יוצרת מראה מתוח באופן לא טבעי או מנותח.  לאחר הנחת העור המנתח יסיר עודפי עור ויתפור את החתך באופן שאינו משאיר צלקת.
במקרים מסויימים המנתח יבצע דיקוק או הקטנה של בלוטות הרוק התת לסתיות. בלוטות אלו נראות בצידי הלסת, ויוצרות מראה פנים ״מרובע״ או רחב.
לעיתים תידרש מתיחת צוואר מסיבית יותר ובמקרים אלו יבוצע חתך בקו השיער העורפי ויעלה לקו האוזן. באופן זה ניתן יהיה לבצע מתיחה משמעותית יותר לצוואר אשר צנח באופן משמעותי.
לעיתים יהיה צורך להתאשפז ל24 שעות כדי לראות שלא התפתחו סיבוכים ושהתוצאה חיובית. שאלת האשפוז תלויה ברופא ובהיקף המתיחה שבוצעה.

מתיחת צוואר ע״י שאיבת שומן

אצל מטופלים ומטופלות צעירות עד גיל 40 בערך איכות העור עדיין טובה. במקרים כאלו שקיים של סנטר כפול המנתח יבצע שאיבת שומן שתעלים את הסנטר הכפול ולא תידרש מתיחה של העור והסרת עודפים מאחר והעור עדיין אלסטי ולכן יקבל את המראה החדש ללא צורך במתיחה.

מתיחת צוואר ללא ניתוח עם חוטים

פרוצדורה נוספת שאינה מצריכה ניתוח היא מתיחת צוואר עם חוטים. מתיחה זו מוגבלת בתוצאה שהיא מקנה, ולעיתים תחזיק מעמד לשנה או למספר שנים מועט.
במתיחה זו הרופא מעביר חוט מצד אחד של הצוואר לצד השני. החוט מוחזק משני קצותיו ע״י עוגנים קטנים הנתפסים בעור. מתיחה של החוט תיצור מתיחה של עור הצוואר ותייתר חיתוך של העור והיפטרות מעודפי עור. כאשר מבוצעת מתיחת צוואר בחוט משתמשים לעיתים בחוטים מסיסים שלאחר כמה חודשים נטמעים בגוף והופכים לרקמת חיבור בפני עצמם. במקרים אחרים יבוצע שימוש בחוט שאינו מתכלה והוא יישאר בצוואר.
החיסרון של פעולה זו הוא שבמקרה וישנם עודפי עור כלשהם הם ״ייערמו״ בקצות החיבור של החוט ויתקבל באזור זה מראה של קפלי עור קטנים.

מתיחת צוואר ללא ניתוח עם גלי רדיו

כיום ניתן לבצע מתיחת צוואר ללא ניתוח ע״י שימוש בגלי רדיו. מדובר במכשיר (המוכר ביותר נקרא פרופאונד – Profound). גלי הרדיו מוקרנים על העור והם מצליחים להגיע לשכבות העמוקות של העור. גלי הרדיו מחממים את רקמות העור העמוקות ולמעשה יוצרים פגיעה קלה בעור. פגיעה זו מעודדת את העור להתחדש ולייצר קולגן ואלסטין ועקב כך מייצרים התחדשות טבעית של עור הצוואר. לאחר הטיפול העור נראה מתוח וחלק יותר. הטיפול בגלי רדיו (לעיתים נקרא גם אולטרא סאונד) מחזיק למשך שנה פחות או יותר ולאחר מכן יש לחזור על הטיפול כדי לשמר את התוצאה.

מחיר ממוצע למתיחת צוואר
25-15 אלף
  •  

מתיחת צוואר ומתיחת פנים

לא אחת מתיחת הצוואר היא תהליך משלים למתיחת פנים. מאחר ועור הפנים ועור הצוואר דומים מאוד בהרכבם ובתהליכים שהם עוברים לאורך השנים, לעיתים רבות תבוצע מתיחת צוואר כחלק ממתיחת פנים מלאה. אצל מטופלות ומטופלים צעירים ייתכן שתידרש רק מתיחת צוואר כדי לשפר את המראה, אם עור הפנים עודנו מתוח ובריא.
מסביבות גיל 50 ומעלה יהיה צורך לבצע את מתיחת הצוואר ביחד עם מתיחת פנים כדי לתת למטופלת מראה אחיד וצעיר יותר, ולא ליצור מתיחה באזור אחד בעוד אזור אחר יראה מבוגר ורפוי ולכן יביא למראה מנותח ולא אחיד.

החלמה מניתוח מתיחת צוואר

ההחלמה ממתיחת צוואר אורכת בין 10 ימים לחודש. מיד לאחר הניתוח הרופא יחדיר נקזים שהם צינורות קטנים שמטרתם לנקז נוזלים שהגוף מייצר לאחר הניתוח. הנקזים יישארו למשך 24 שעות עד שלושה ימים כתלות בכמות הנוזלים היוצאת. בתום הניתוח הצוואר ייחבש בתחבושות שיוסרו גם הן בין 24 שעות למספר ימים.
לאחר הניתוח צפויים שטפי דם ובצקות קלות ובנוסף נפיחות באזור הפנים והצוואר. תופעות אלו ייעלמו בהדרגה והן טבעיות ונובעות מהטראומה שעבר האזור. 

ניתן לחזור לפעילות קלה ולא מאומצת כשבוע לאחר הטיפול, ובמהלך חודש וחצי מתום הניתוח ניתן יהיה לחזור בהדרגה לפעילות מלאה.
החלמה מיטבית ממתיחת צוואר תלויה ברוגע המטופלת. ככל שהמטופלת רגועה ושומרת על איזור הצוואר ללא מגע או תנועות מיותרות כך תוצאת הניתוח תהיה טובה יותר וכך ההחלמה תהיה קלה יותר.

התוצאה מהניתוח

תוצאת הניתוח תיראה באופן מלא לאחר מספר חודשים, כאשר כבר לאחר שלושה שבועות ניתן יהיה לראות שינוי מראה משמעותי. מאחר והאזור עובר טראומה מסויימת הנגרמת מחיתוך העור, הפרדתו משאר הרקמות ותפירתו, לוקח לעור זמן להחלים ולכן התוצאה הסופית אינה נראית באופן מיידי. במהלך מספר חודשים מהניתוח נותרת נפיחות קלה שיורדת בהדרגה, וכן הרקמה הצלקתית הולכת ומחלימה ונטמעת בעור.
באופן כללי, מנתח מיומן שמבצע את החתך בצורה נקייה ובאזורים נכונים בפני המטופלת יביא לכך שאת הצלקת לא יראו בכלל וכאמור, לאחר מספר חודשים עד שנה הצלקת תהיה זניחה בלי קשר למיקומה.
תוצאת הניתוח תלויה בשינויים הטבעיים שעוברים על הגוף כמו מקרים של השמנה משמעותית שתביא להצטברות שומן חוזרת באזור או הרזייה משמעותית שעלולה להשפיע על מראה העור.
ככלל ובמקרים והמצב הרפואי של המטופלת והמטופל יציב, תוצאת הניתוח תישמר לשנים קדימה, לעיתים אפילו 12-15 שנה.
התוצאה היא של צוואר מתוח וצעיר, קו לסת מודגש וברור ועור הדוק. מתיחת צוואר תצעיר את המטופל או המטופלת בכ-10 שנים לפחות ותיצור שינוי מראה משמעותי ביותר.

להצעת מחיר ללא התחייבות

סיבוכים אפשריים

ככל ניתוח הסיבוכים שעלולים לקרות הם דימומים, התפתחות של זיהומים עקב חוסר שמירה על הגיינה של האזור והתפרים, התפתחות של בצקות חריגות

 תגובה דלקתית של הגוף ועלייה של החום.
בכל מקרה מומלץ ליצור קשר עם הרופא המנתח, לתאר את התסמינים ולקבל ממנו הנחיות להמשך טיפול.

מחירים של מתיחת צוואר

המחירים של מתיחת צוואר משתנים ותלויים בותק ובמוניטין של המנתח, באיכות הציוד הרפואי והאסיסטנטים שלו וכן בשאלה האם יש צורך להתאשפז למהלך הלילה או לא.
סקר מחירים מצביע על כך שמחירי מתיחת צוואר נעים בין 15,000 ל 25,000 ש״ח.

נושאים נוספים שעשויים לעניין אותך

ניתוח הצמדת אזניים

ניתוח הצמדת אוזניים אזניים בולטות הן לא משהו שחייבים לחיות איתו. הצמדת אזניים אצל רופא מומחה הוא טיפול פשוט שמקובל לעבור בגילאים צעירים, אך גם מבוגרים יכולים לעבור את הטיפול

לקריאה מפורטת »
עיבוי שפתיים

עיבוי שפתיים שפתיים עבות נחשבות חושניות ויפות בתרבויות רבות, וכמובן בתרבות המערבית. עיבוי שפתיים היא פעולת הזרקה פשוטה שכאשר מבוצעת טוב, נראית טבעית לחלוטין ומביאה לשינוי משמעותי במראה הפנים. חומצה

לקריאה מפורטת »
הרמת גבות

כל השיטות להרמת גבות הרמת גבות הוא טיפול אסתטי שמשנה את מראה הפנים. העיניים הן חלון לאישיות שלנו והרמת גבות פותחת את החלון הזה ונותנת לפנים ולעיניים מראה חיוני וצעיר.

לקריאה מפורטת »

הצעת מחיר וייעוץ ללא התחייבות מחתך הזהב

אנחנו יודעים שכדי לקבל החלטה טובה צריך לקבל את כל המידע
נדאג שתקבלו מענה לכל השאלות ואת 
המחיר הטוב ביותר

פרטיות חשובה לנו
לעולם לא נפרסם דבר ללא הסכמתך