ניתוח גומות

ניתוח גומות חן הוא אחד מהניתוחים האסתטיים הפשוטים ביותר. בתפר אחד החיוך משתנה ומקבל חינניות. קראו במאמר איך מבצעים את הטיפול, לכמה זמן הוא מחזיק וכמה עולה ניתוח גומות.

גומות חן הן שקע שמופיע בלחיים בעת חיוך. גומות חן נוצרות בגלל מום בשריר הלחי, כאשר השריר אינו אחיד לכל רוחבו, נוצר שקע קטן כאשר הוא מתוח. השריר המדובר הוא שריר הזיגומטיקוס שאחראי על מתיחת שני צידי הפה באופן שווה בעת חיוך. לגומות החן יש קסם מסויים והן מוסיפות לחינניות של החיוך.
גומות חן הן תוצאה של גנטיקה, והיום ניתן לבצע הליך פשוט ומהיר שבסופו גם לך יהיו גומות חן.

תוכן עניינים

ניתוח גומות
ניתוח גומות חן - מבצעים חיתוך ותפר בפנים הלחי

למי מיועד ניתוח גומות

ניתוח ליצירת גומות חן מיועד לגברים ולנשים גם יחד. מי שמעוניינת ביצירת גומות חן היא מועמדת להליך, כמו גם מי שיש לו או לה גומות חן ומעוניינים להבליט אותן.

ההליך הניתוחי לביצוע גומות חן הוא פשוט ומהיר ביותר. למעשה, לא תמיד ייחשב ההליך לניתוח מאחר ומדובר בתפירת תפר יחיד בפנים הלחיים. בתחילה ניתן לראות את הגומה גם כאשר לא מחייכים, אך בהדרגה, הגומה מתעצבת ומתקבעת וניתן יהיה לראות אותה רק בעת חיוך, בדומה לגומות חן מקוריות.

מאיזה גיל ניתן לבצע ניתוח גומות חן

ניתוח גומות בלחיים אינו מבוצע בכל גיל, שכן חשוב שמבנה הפנים יהיה מעוצב, ומנגד, חשוב שהעור יהיה אלסטי ובעל רקמות שומן. על כן, הגילאים המומלצים לביצוע ניתוח לגומות חן הם 18 עד 40, כאשר רופאים מסויימים מעדיפים לבצע את ההליך מגיל 21 ומעלה. לא מומלץ לבצע את ההליך לאחר גיל 40 מאחר ואלסטיות העור והמתח שלו יורדים, והניתוח לא ייראה טבעי. בנוסף, לאחר גיל 40 מתחילים להופיע קמטים ולכן יש סבירות שביצוע הניתוח רק יוסיף עוד קמט לפנים ולא יביא לתוצאה המבוקשת.

איך מבצעים ניתוח גומות

ההליך הניתוחי לביצוע גומות חן הוא פשוט ומהיר ביותר. למעשה, לא תמיד ייחשב ההליך לניתוח מאחר ומדובר בתפירת תפר יחיד בפנים הלחיים.
הרופא מבצע חתך עדין ברוחב של עד 3 מילימטר בפנים הלחיים ודרכו מעביר חוט מתכלה. החוט המתכלה מגיע לעומק רקמת הלחיים, אך אינו יוצא מהצד החיצוני. הדבר אומר שאין סימני חיתוך או תפירה חיצוניים במהלך ולאחר התהליך. להאחר שהרופא העביר את חוט התפר, הוא מבצע קשירה וההליך מסתיים.
ביצוע התפר מצמיד את חלקה החיצוני של הלחי לעבר פנים הפה וע״י כך יוצר גומה קטנה.
בתחילה ניתן לראות את הגומה גם כאשר לא מחייכים, אך בהדרגה, במהלך של מספר חודשים, הגומה מתעצבת ומתקבעת וניתן יהיה לראות אותה רק בעת חיוך, בדומה לגומות חן מקוריות.

מה ניתן לבחור במהלך הניתוח

במהלך ניתוח לביצוע גומות חן בלחיים תוכלי לבחור את מיקום הגומה, את עומקה, וכתלות במיומנות הרופא המטפל, תוכלי לבחור גם את צורתה. גומות חן מופיעות בצורה עגולה או מעט מוארכת, ורופאים מיומנים יודעים ליצור את שתי הצורות לפי בחירתך.
בנוסף, ניתן להחליט האם לבצע את הטיפול בשתי הלחיים או רק באחת. ככלל, גומת חן אחת נחשבת יותר נדירה משתי גומות חן.
ההמלצה של הרופאים היא לבצע גומות חן עמוקות שכן גומות שטוחות עלולות להיעלם במהלך השנה הראשונה.

מחיר ממוצע לניתוח גומות
5-7,5 אלף
  •  

לכמה זמן מחזיקה התוצאה

הזמן הקריטי לאחר ביצוע ניתוח גומות הוא השנה הראשונה. במהלך שנה זו הגומות, או רק אחת מהן, עלולות להיעלם ואז תיאלצי לבצע את הטיפול פעם נוספת. לאחר שנה כאשר הגומות התקבעו במקומן ניתן יהיה לראות את התוצאה הסופית מבחינת עומק, גובה וצורת הגומה, ובתום השנה הראשונה התוצאה תישאר לצמיתות.
עם השנים, הירידה באלסטיות העור והופעת קמטים, גומת החן תישאר אך סביר שתיטמע בקמטי הפנים. במידה ותבחרי לעבור טיפולי מתיחת פנים או פילינג להצערת עור הפנים הגומה תשוב ותיראה באופן בולט וברור.

האם ניתן לבטל את תוצאת טיפול

במקרים מסויימים, אך לא בכולם, ניתן לבצע הליך להעלמת הגומה. הליך זה אפשרי רק אם הגומה מלאכותית, ובתנאי שלא עבר זמן רב מביצוע ההליך. כמה שנים לאחר ההליך כבר לא ניתן יהיה לבצע טיפול להעלמת הגומה. חשוב לדעת שגם חומרי מילוי למיניהם לא יוכלו להעלים את הגומה ולכן, כמו בכל טיפול וניתוח אסתטי, כדאי להגיע לטיפול עם החלטה שלמה ומבוססת.

ההחלמה מניתוח לגומות חן

מאחר ומדובר בהליך פשוט ומהיר, גם ההחלמה היא מהירה. יום לאחר הטיפול תחושי כאבים קלים ותתבקשי לאכול מאכלים רכים וקרים כמו גלידה, מרקים קרים, גבינות וכו׳. במהלך השבועיים הקרובים תחווי נפיחות בלחיים שתלך ותרד בהדרגה. לרוב אין צורך לשוב להוצאת תפרים שכן מרבית הרופאים משתמשים בתפרים מתכלים. במידה ובחרת ברופא שמעדיף להשתמש בתפרים שאינם מתכלים, בחצי מהמקרים התפרים נופלים מעצמם, ואם התפר לא נפל, תתבקשי לשוב למרפאה לאחר שבוע עד עשרה ימים.
ככלל, ההליך אינו דורש החלמה מורכבת ולכן ניתן יהיה לשוב לשגרה כבר ביום שאחרי.

להצעת מחיר ללא התחייבות

סיבוכים ותופעות לוואי

ההליך הוא בסך הכל הליך בטוח ללא סיבוכים ייחודיים, אך בכל זאת מבוצע חתך קטן ותפר בפה ועל כן ישנם סיבוכים כלליים שעלולים להופיע כמו דימום, זיהום של האזור, פגיעה בצינור הרוק וכן פגיעה עצבית. שתי הפגיעות האחרונות נדירות ביותר.
היעלמות הגומה יכולה גם היא לקרות ומקרה זה יטופל בביצוע חוזר של ההליך.

מחירים לניתוח גומות

המחירים לניתוח גומות משתנים כתלות בותק ומוניטין הרופא המטפל. בנוסף, איכות הציוד הרפואי בו משתמש הרופא משפיע גם הוא על עלות הטיפול. טווח המחירים נע בין 5,000 ש״ח ויכול להאמיר עד 7,500 ש״ח. המחירים הללו הם לשתי גומות חן, ולעיתים ניתן להוזיל את המחיר בחצי באם בחרתן לבצע גומת חן אחת.

נושאים נוספים שעשויים לעניין אותך

מתיחת סנטר

מתיחת סנטר והעלמת סנטר כפול במקומות מסויימים בגוף מצטבר ״שומן עיקש״, שומן שלא יורד גם עקב פעילות גופנית או דיאטה, אלא רק בעזרת שאיבה או המסת שומן. הסנטר הוא אחד

לקריאה מפורטת »
עיצוב עצמות לחיים

עיצוב עצמות לחיים עיצוב עצמות לחיים, הרמת עצמות לחיים, מתיחת לחיים. יש שמות רבים לטיפול האסתטי שמשנה את מראה הלחיים, מרים אותן ותורם למראה צעיר, מתוח ואלגנטי. עיצוב לחיים מבוצע

לקריאה מפורטת »
עיצוב סנטר

עיצוב סנטר הסנטר הוא איבר שלא מקבל הרבה תשומת לב, אך הוא משפיע משמעותית על צורת הפנים. עיצוב סנטר בשתל, או לחלופין הקטנת הסנטר, הן פרוצדורות אסתטיות שמשנות את מראה

לקריאה מפורטת »

הצעת מחיר וייעוץ ללא התחייבות מחתך הזהב

אנחנו יודעים שכדי לקבל החלטה טובה צריך לקבל את כל המידע
נדאג שתקבלו מענה לכל השאלות ואת 
המחיר הטוב ביותר

פרטיות חשובה לנו
לעולם לא נפרסם דבר ללא הסכמתך