עיצוב סנטר

הסנטר הוא איבר שלא מקבל הרבה תשומת לב, אך הוא משפיע משמעותית על צורת הפנים. עיצוב סנטר בשתל, או לחלופין הקטנת הסנטר, הן פרוצדורות אסתטיות שמשנות את מראה הפנים בפרופיל ובחזית. המאמר שכתבנו מכיל את כל מה שצריך לדעת כולל 4 שיטות שונות וכמובן מחירים לעיצוב סנטר.

הסנטר שלנו הוא אחד מאיברי הפנים בעלי אפקט גדול מאוד על המראה, אך הוא אינו מקבל את ההתייחסות הראויה לו.
סנטר הוא איבר שלרוב ״פשוט נמצא שם״ בעוד לכל שאר איברי הפנים – האף, הגבות, השפתיים, העיניים יש חשיבות גבוהה.
הסנטר אחראי לא פחות על מראה הפנים והבעות הפנים ושינוי קל שלו עשוי לגרום לשינוי משמעותי מאוד ויחד עם זאת אף אחד כמעט לא יחשוב שבוצע ניתוח לעיצוב הסנטר. סנטר יכול להיות אחראי לסוגי מראה רבים. סנטר שקוע או נסוג עלול לגרום למראה עצוב, סנטר מרובע עלול לגרום למראה גברי, או קשוח. בנוסף סנטר מרובע עלול לגרום למראה פנים גדולות ולפגוע בפרופורציה. סנטר מחודד עלול לגרום למראה ״מכשפתי״. סנטר מפוצל עם גומה עלול ליצור מראה ילדי וכן הלאה. ניתוח לעיצוב הסנטר הוא ניתוח פשוט יחסית שנותן אפקט גדול מאוד.
לא אחת אנשים לא מרוצים ממראה השפתיים, הצוואר או האף, אך לא חושבים על כך ששינוי קל במראה הסנטר יסדר את כל פרופורציות הפנים ויגרום לשינוי מראה דרמטי.

 

מדובר באיבר המהווה נקודת פוקוס התוחם את משולש הפנים מלמטה וממסגר את הפנים.

תוכן עניינים

עיצוב סנטר באמצעות שתל

למי מיועד הטיפול

ניתוח עיצוב סנטר מיועד לכל מי שבוחרת או בוחר לשנות את מראה הסנטר – להגדיל, להקטין או לשנות צורה. האופציות הן נרחבות וניתן לבצע שינויים רבים בכל סוגי הסנטר.
את הטיפול מומלץ לעבור לאחר שהפנים סיימו את התפתחותן ואינן משתנות עוד, לרוב מגיל 18 ומעלה.
הניתוח מיועד לגברים ולנשים כאחד מאחר ואין הבדל בשביעות הרצון ובהשפעת הסנטר על מראה הפנים. גם אצל גברים וגם אצל נשים ניתן ליצור שינוי מראה דרמטי ע״י עיצוב הסנטר.

ישנן דרכים רבות לעיצוב הסנטר החל משימוש בחומצה היאלורונית, דרך שיוף העצם ועד השתלת שתל סיליקון. בדומה לטיפולים אסתטיים אחרים, גם בניתוח עיצוב סנטר ניתן לבצע טכניקות רבות וניתן לשלב כמה טכניקות במקביל בכדי ליצור את השינוי המשמעותי ביותר יחד עם מראה טבעי.

כל השיטות והדרכים לעיצוב הסנטר

בדומה לטיפולים אסתטיים אחרים, גם בניתוח עיצוב סנטר ניתן לבצע טכניקות רבות ולא אחת ניתן גם לשלב כמה טכניקות במקביל בכדי ליצור את השינוי המשמעותי ביותר יחד עם מראה טבעי.

  • עיצוב סנטר ע״י שתל – אלו המחפשות ומחפשים להוסיף נפח למראה הסנטר ניתן לבצע הגדלה שלו ע״י שימוש בשתל סיליקון. השימוש בשתל מביא למראה מלא ולתחושה של עצם. בניגוד לשתלי הסיליקון המוכרים והמיועדים להגדלות חזה, שתל סיליקון לסנטר הוא קשיח יותר ונועד לתת תחושה של עצם. את השתל ניתן לעצב בגדלים ובצורות שונות בהתאם לבקשת המטופלת ולמעשה ניתן להתאים בדיוק למידות הרצויות וכך לייצר תוצאה ספציפית התואמת לשאיפות המראה.
    השתל מותאם למטופלים לפי קו הלסת, המרחק מהשפתיים, והגודל הנחוץ.

  • עיצוב סנטר ע״י שיוף העצם – למי שמחפשת או מחפש להקטין את גודל הסנטר ניתן לשייף את העצם ולהסיר חתיכות ממנה וע״י כך לפסל את הסנטר. מטופלים בעלי עודפי עצם יכולים לעצב את הסנטר ע״י שיוף ולהגיע למראה הרצוי.
    בעזרת מכשור רפואי מיוחד המנתח חושף את העצם ומשייף אותה למידות הדרושות.

  • עיצוב סנטר ללא ניתוח ע״י שומן עצמי – השימוש בשומן עצמי אינו חדש בתחום הרפואה האסתטית. מדובר בפרוצדורה רפואית בה המנתח שואב שומן מאזור אחד בגוף, כדוגמת ירכיים או בטן ולאחר מכן מזריק את השומן לאזורים נבחרים. טיפול זה נפוץ להגדלות חזה, ישבן או מילוי קמטים, וגם לעיצוב סנטר.
    בין היתרונות של שימוש בשומן עצמי לעיצוב סנטר ניתן למנות את העובדה שמדובר ברקמת גוף טבעית הנלקחת מהמטופלת או המטופל ואינה מצריכה השתלה של עצם זר בגוף. החדרת השומן מבוצעת בהזרקה ולכן אינה דורשת חיתוך של הסנטר ולפיכך אינה מותירה צלקת. ההזרקה מבוצעת ע״י מזרק עדין המחדיר טיפות ובאופן זה ניתן לעצב אזורים ספציפיים בסנטר ולהגיע לצורה מדוייקת. בנוסף, מדובר ברקמת שומן אשר נותרת במקומה לאחר שהוזרקה ואינה דורשת תיחזוק של התוצאה.
    החסרונות של שיטה זו היא שיש צורך במצבורי שומן מהם ניתן יהיה לקצור את השומן. יחד עם זאת אחת התופעות של הזרקת שומן עצמי היא שכמעט 50% מכמות השומן המוזרקת נספגת ואת התוצאה הסופית ניתן לראות רק לאחר שלושה חודשים. במקרה הצורך ניתן לחזור על התהליך וכך להגיע לתוצאה משביעת רצון.

  • עיצוב סנטר ללא ניתוח בחומצה היאלורוניתחומצה היאלורונית היא חומר מילוי סינטטי המיוצר במעבדות ביולוגיות ע״י שימוש בחיידקים המייצרים את החומצה. מדובר בחומר הקיים אצלנו בגוף באופן טבעי ותפקידו להחזיק נוזלים ולמלט נפח באזורים מסויימים. החומצה המיוצר במעבדות היא חומר בטוח לשימוש והיא טהורה כמעט ב100% ולכן אינה מהווה סכנה למטופלות או למטופלים. בדומה לשימוש בשומן עצמי, גם בהזרקת חומצה היאלורונית לעיצוב הסנטר ניתן להגיע לתוצאה מדוייקת ולעצב חלקים ספציפיים בסנטר. התוצאה של השימוש בחומצה היאלורונית היא מיידית אך כדאי לדעת שזו נספגת בגוף בהדרגתיות במהלך שנתיים מתום ההליך, כך שהתוצאה אינה לנצח ותידרוש תיחזוק של המראה ע״י טיפולים חוזרים.

כיצד מתבצע הטיפול

מקרים בהם מעצבים את הסנטר ע״י שיוף העצם או ע״י החדרת שתל תידרש הרדמה כללית או מקומית והרופא נדרש לבצע חיתוך ולאחר מכן תפירה של החתך. עיקר החתכים המבוצעים לצורך גישה לעצם הסנטר מבוצעים דרך הפה, בחיבור של השפה התחתונה עם החניכיים התחתונות וחשיפה של העצם. לאחר מכן תבוצע הפרוצדורה הנדרשת והחתך ייתפר בתפרים מסיסים אשר נעלמים לאחר מספר שבועות.
גישה נוספת המנתח יכול לקבל מחלקו התחתון של הסנטר וגישה זו עלולה להשאיר צלקת קטנה של כמה סנטימטרים בודדים.
כאשר משתילים שתל ניתן לבצע זאת בשני אופנים – צמוד לעצם הסנטר ומתחת לרקמות הרכות של הסנטר, או מעבר לרקמות הרכות. אופן החדרת השתל ומיקום החתך תלוי במיומנות ובבחירת הרופא המטפל, יחד עם הסכמה של המטופלת.
לאחר החדרה של השתל לנקודה הרצויה השתל מקובע לעצם וע״י כך נמנעת נדידה שלו ושינוי במיקום בעתיד.
מקרים של פיסול הסנטר ע״י הזרקה יידרשו פשוט כניסה לתוך הסנטר ע״י שימוש במזרק עדין ודק. ההזרקה עדינה מאוד ואינה משאירה צלקות.
במקרי הזרקת שומן עצמי ההזרקה תהיה עדינה אך סימנים או צלקות קטנות עלולות להופיע באזור התורם, דהיינו באזור ממנו נשאב השומן. בניגוד להגדלת חזה או ישבן בשומן עצמי, בפיסול סנטר אין צורך בשומן רב ולכן הצלקת והיקף השאיבה יהיו קטנים על כן גם הצלקת הנותרת ותופעות הלוואי לאחר השאיבה יהיו מועטים.

מחיר ממוצע לעיצוב סנטר
4-15 אלף
  •  

באיזו שיטה לבחור

הבחירה של השיטה תיעשה על ידך וכמובן על ידי המנתח. השיטה צריכה לתאום לציפיות שלך מהניתוח ומהתוצאה. שתל מיועד כדי לתת נפח רב ותחושה של עצם בעוד שימוש בחומצה היאלורונית או שומן עצמי נועדו לתת נפח קל, אך לא לייצר תחושה של עצם. סנטר שקוע אשר ימולא רק בשומן או בחומצה עלול להרגיש רך מדי למגע ובהתאם לא להראות כמו עצם אלא כרקמת שומן עודפת.
הבחירה צריכה להיות לאחר שהמנתח הסביר את כל השיטות האפשריות, את היתרונות והחסרונות שלהן.
לא נדיר שהמנתח יבחר לבצע שיטה משולבת של החדרת עצם והזרקה של שומן עצמי או חומצה היאלורונית כדי ליצור מראה מעוצב וטבעי יותר.

החלמה מהטיפול

בימים הראשונים צפויה להיות נפיחות מוגברת באזור הסנטר כמו גם שטפי דם קלים וכאבים קלים.
בנוסף עלול להיות קושי בצחוק, דיבור ואכילה בימים הראשונים ואלו יעברו בהדרגה.

להצעת מחיר ללא התחייבות

סיבוכים ותופעות לוואי

כבכל ניתוח הסיבוכים הצפויים הם שטפי דם, זיהום במקרה ולא שומרים על היגיינה של החתך והתפרים, דימום קל או נדידת השתל אשר תיפתר במרפאה ע״י קיבוע שלו חזרה.
בצקות הן תופעה רווחת ולא נדירה. במקרה של בצקות אלו יעברו לאחר כמה ימים עד שבועיים.

מחירים לעיצוב סנטר עם שתל או בלי שתל

המחירים לעיצוב סנטר משתנים ע״י הפרוצדורה הנבחרת.
מקרים בהם תבחרו לפסל את הסנטר ע״י חומצה היאלורונית יעלו בין 1,000 ל 2,000 ש״ח.
במידה ותידרשו טיפול קבוע בשומן עצמי, בשתל או בשיוף העצם המחיר יהיה גבוה יותר והניתוח יעלה בין 4,000 ש״ח ויגיע עד 15,000 ש״ח.

נושאים נוספים שעשויים לעניין אותך

ניתוח גומות

ניתוח גומות ניתוח גומות חן הוא אחד מהניתוחים האסתטיים הפשוטים ביותר. בתפר אחד החיוך משתנה ומקבל חינניות. קראו במאמר איך מבצעים את הטיפול, לכמה זמן הוא מחזיק וכמה עולה ניתוח

לקריאה מפורטת »
עיבוי שפתיים

עיבוי שפתיים שפתיים עבות נחשבות חושניות ויפות בתרבויות רבות, וכמובן בתרבות המערבית. עיבוי שפתיים היא פעולת הזרקה פשוטה שכאשר מבוצעת טוב, נראית טבעית לחלוטין ומביאה לשינוי משמעותי במראה הפנים. חומצה

לקריאה מפורטת »
מתיחת פנים
מתיחת פנים

מתיחת פנים בעבר מתיחת פנים הייתה משאיר תוצאה ״מופתעת״ או ״מנותחת״. היום, עקב התפתחות הטכניקות והכלים בארץ, הטיפול מביא לתוצאות מדהימות ולא ניתן לדעת שעשית ניתוח למתיחת פנים.במאמר המפורט אנחנו

לקריאה מפורטת »
מתיחת סנטר

מתיחת סנטר והעלמת סנטר כפול במקומות מסויימים בגוף מצטבר ״שומן עיקש״, שומן שלא יורד גם עקב פעילות גופנית או דיאטה, אלא רק בעזרת שאיבה או המסת שומן. הסנטר הוא אחד

לקריאה מפורטת »

הצעת מחיר וייעוץ ללא התחייבות מחתך הזהב

אנחנו יודעים שכדי לקבל החלטה טובה צריך לקבל את כל המידע
נדאג שתקבלו מענה לכל השאלות ואת 
המחיר הטוב ביותר

פרטיות חשובה לנו
לעולם לא נפרסם דבר ללא הסכמתך