פיסול אף ללא ניתוח

ניתוח אף לשינוי צורה ומראה עצם האף קיים כבר עשרות שנים, ובשנים האחרונות הופיע טיפול חדשני לשינוי מראה האף. מדובר בפעולה שנקראת פיסול אף והיא משנה את הפרופורציות והצורה של האף. במאמר המפורט שכתבנו תוכלו להבין איך מבצעים פיסול אף ללא ניתוח, לכמה זמן זה מחזיק ומה ההבדל במחירי פיסול אף לעומת מחירי ניתוח אף

נשים וגברים רבים אינם מרוצים ממראה האף שלהם, אך לא כולם מוכנים לעבור ניתוח כדי לתקן את המראה.
היום ניתן לתקן את מראה האף, ולפסל אותו, ללא צורך בניתוח, שבירת עצם או חתכים למיניהם.
האף נמצא במרכז הפנים והוא מהווה נקודת פוקוס. כאשר מסתכלים על מישהי אחד הדברים הראשונים אליהם שמים לב הוא צורת האף. במבט מהצד, בפרופיל, לאף תפקיד אפילו יותר משמעותי – זוהי הגבעה שבולטת מחוץ לקו הפנים וככזאת ניתן לשים לב לכל א-סימטריה שהאף יוצר.
בנוסף, לאף תפקיד משמעותי במראה הכולל של הפנים. האף נותן ביטוי לכל מראה הפנים ושינוי קל של צורת האף או גודלו עשויים להביא לשינוי דרמטי במראה הפנים. לא אחת אנו נתקלים בנשים או גברים בעלי פנים יפות וסימטריות שבהן האף פוגע במראה ולמעשה גורם לפנים להראות הרבה פחות יפות ממה שהן.
מקרים כאלה יכולים להיות מטופלים ע״י ניתוח אף או ע״י פיסול האף ללא ניתוח.

תוכן עניינים

פיסול אף ללא ניתוח
פיסול אף ללא ניתוח

למי מתאים הטיפול

פיסול או עיצוב אף ללא ניתוח היא פרוצדורה שנהיית פופולרית בשנים האחרונות והיא מתאימה לגברים ולנשים כאחד.
פיסול האף יתאים למטופלות ומטופלים אשר אינם מרוצים ממראה האף שלהם ורוצים לשנות אותו. עיצוב האף יתאים למי שאינו מעוניין בהקטנה האף או הנחיריים, אלא בשינוי המראה או העלמת פגמים וא-סימטריות.
הניתוח יכול להתאים למי שעברה ניתוח אף כושל ודרושה תיקון, למי שעבר ניתוח רפואי באף שלא בוצע באופן אסתטי וכן לאנשים אשר נחבלו באפם ואפילו שברו אותו ובעקבות כך צורת האף השתנתה והיא אינה נראית טבעית.
בנוסף ניתן לטפל בפגמים מולדים באף.

מאיזה גיל ניתן לבצע פיסול אף

פיסול אף ניתן לבצע לאחר שצורת האף התקבעה, ולרוב החל מגיל 15 ניתן לבצע את הטיפול. בכל מקרה של קטינים מתחת לגיל 18 המעוניינים לבצע את הטיפול יידרש אישור הורים והגעה שלהם עם המטופלת או המטופל למרפאה.

מה ניתן לבצע בפיסול אף ללא ניתוח

במהלך טיפול לשינוי מראה האף ללא צורך בניתוח אף ניתן לבצע:

  • תיקון בליטות – כדוגמת גבנון באף או אף נשרי בעל בליטה בולטת בחלקו העליון של האף.

  • יישור עצם האף – יישור העצם ייתן מראה נקי יותר בפרופיל ובחזית ולמעשה ייצר מראה סימטרי ויפה יותר. היישור יכול להתבצע לשני הכיוונים – ליישר אף קעור, עם שקע כלפי פנימה ובנוסף יישור אף בעל בליטה או צורה קמורה.

  • הרמת קצה האף – בשיטה של עיצוב אף ללא ניתוח ניתן להבליט את קצה האף ולשנות את המראה שלו לפי בקשות המטופלת או המטופל. ניתן להרים את קצה האף, ליישר אותו או למתוח אותו מעט כלפי חוץ.

  • מילוי שקעים באף – צידי האף גם הם חשובים ומשפיעים על המראה וניתן למלא שקעים ספציפיים ולספק מראה אחיד.

השיטה העיקרית לעיצוב האף ללא צורך בניתוח היא הזרקה של חומרי מילוי אסתטיים ובפרט חומצה היאלורונית. פיסול האף יתאים למי שאינו מעוניין בהקטנת האף או הנחיריים, אלא בשינוי המראה או העלמת פגמים וא-סימטריות.

איך מעצבים את האף ללא ניתוח

השיטה העיקרית לעיצוב האף ללא צורך בניתוח היא הזרקה של חומרי מילוי אסתטיים ובפרט חומצה היאלורונית לאזורים נבחרים באף. הזרקת חומרי המילוי מבוצעת באופן נקודתי ועדין מאוד ולכן יכולה לטפל בפגעים קטנים באף ולשנות את המראה לפי רצון המטופלת או המטופל. שיטה זו נקראת ״פיסול אף״ מאחר ובאמת ניתן לפסל את האף. ניתוח אף לדוגמא, מהווה טיפול יותר נרחב באף ולרוב הרבה פחות מדוייק.
אופציה נוספת לפיסול האף ללא ניתוח היא הרמה של האף עם חוטים.
שיטה זו מצומצמת מאחר וניתן לבצע בעזרתה רק הרמה של קצה האף, אך גם היא אינה מצריכה ניתוח והחלמה מניתוח, וגם כאן מדובר בשיטה פשוטה ובפרוצדורה קלה למטופלת או למטופל.

יתרונות של עיצוב האף ללא ניתוח

היתרונות לשינוי מראה האף ללא ניתוח הם:

  • החלמה מהטיפול היא פשוטה ואינה מצריכה התאוששות, טיפול בתפרים או שטפי דם, דימומים, כאבים וחבישות, תופעות הנפוצות במהלך החלמה מניתוח אף.

  • החזרה לשגרה היא מיידית.

  • הטיפול הוא מדוייק ויש שליטה טובה יותר בתוצאות.

  • פיסול של האף נוצר לרוב ע״י שימוש בחומצה היאלורונית. חומצה זו ניתנת להמסה ע״י חומר נוגד וכך במקרה והתוצאה אינה מספקת את המטופלת או המטופל, ניתן מיד להזריק את החומר הסותר ובכך לבטל את התהליך.

  • התוצאה היא מיידית. מיד לאחר ההזרקה ניתן לראות את מראה האף החדש ואין צורך לחכות מספר שבועות עד מספר חודשים לקבלת התוצאה הסופית.

  • הפרוצדורה הרפואית היא מהירה מאוד. במקום ניתוח שעלול לקחת שעתיים או יותר, הזרקה של חומצה היאלורונית לאף או חומרי מילוי אחרים היא עניין של כמה דקות עד חצי שעה.

  • מחיר הטיפול נמוך ממחירו של ניתוח אף.

חסרונות של פיסול האף בחומרי מילוי

  • אין אפשרות להצר או להקטין את הנחיריים, ואין אפשרות להקטין את גודל האף. מאחר ולא משנים את גודל העצם ושלא מבצעים חתכים ותפרים בנחיריים ניתן רק לשנות את פרופורציות האף ובכך ליצור מראה אחיד יותר.

  • התוצאה היא זמנית – חומרי המילוי השונים מבוססים על חומצה היאלורונית וזו נספגת בגוף לאחר תקופה מסויימת. לרוב בין שנה לארבע שנים, כתלות בחומר המילוי, החומצה תיספג ויידרש ביצוע נוסף של הפרוצדורה.

באילו חומרי מילוי משתמשים

כאמור, חומרי המילוי בהם משתמשים למילויי קמטים לרוב מבוססים חומצה היאלורונית. חומרי המילוי לפיסול אף מורכבים מחומצה זו וגם מחומרים אחרים:

  •  חומצה היאלורונית היא חומצה אשר קיימת באופן טבעי בגוף ותפקידה לאגור מים (בכמות של פי אלף ממשקלה) וע״י כך לספק נפח לאזורים מסויימים בגוף. למעשה הרפואה משתמשת בחומצה זו כדי לספק את אותה הפעולה שהיא מקיימת בגוף, אך באזורים שונים הנבחרים ע״י המטופלות או המטופלים.
    חומצה זו מיוצרת במעבדות ע״י שימוש בחיידקים וניתן להגיע לרמת טוהר של כמעט 100% חומצה היאלורונית ללא חומרים אחרים. זה אומר שהחומצה בטוחה לשימוש ושהגוף אינו דוחה אותה.

  • חומר נוסף בו משתמשים הוא רדיאס (Radiesse). רדיאס הוא חומר מילוי שאינו מבוסס חומצה היאלורונית אלא מבוסס קלציום. בדומה לחומצה היאלורונית קלציום, או סידן, הוא חומר הקיים בגופנו באופן טבעי ובכמות נרחבת מאוד ולכן בהזרקה שלו הגוף אינו דוחה אותו ואינו מתנגד. הרדיאס מחזיק מעמד בגוף למשך שנתיים פחות או יותר ולאחר תקופה זו גם הוא מתפרק בגוף.

  • אלנסה הוא חומר מילוי הדומה בהרכבו לרדיאס והוא מורכב מחומצות חלב ותאית.

השימוש ברדיאס, אלנסה או בחומצה היאלורונית תלוי בהמלצת המנתח ובבחירת המטופלת וניתן לבצע הזרקה של כמה חומרים יחד. ההבדל ביניהם הוא ההרכב כמובן, וגם שוני קל בצמיגות של שלושת החומרים.

מחיר ממוצע לפיסול אף ללא ניתוח
1,500-4,000
  •  

איך מפסלים את האף עם חומרי המילוי השונים

בעיקרון מה שעושים בפיסול אף הוא להזריק את חומרי המילוי לאזורים ספציפיים וע״י כך ליצור מראה סימטרי. מקרים בהם רוצים להבליט את קצה האף ידרשו הזרקה של חומר המילוי לקצה האף, לאזורים נבחרים כדי לקבל את המראה המבוקש.
מקרים בהם רוצים להעלים גבנון או בלט באף (לרוב מופיע בחלקו העליון של האף) ידרשו הזרקה של חומר המילוי מעל הבלט ומתחתיו וכך מיישרים את הבלט ע״י הוספת נפח בסביבתו.
כאשר רוצים להקטין את נפח הנחיריים מזריקים מילוי למחיצת האף התוחמת את שני הנחיריים וע״י הגדלה שלה מקטינים את הנחיריים. אופציה נוספת היא הזרקה לקירות החיצוניים של הנחיריים.
מקרים בהם רוצים להגביה את האף ולתקן צורה קעורה (דמויית מגלשה) מזריקים את חומר המילוי לכל אורך האף וכך יוצרים מראה ישר.
האזור שמחבר בין מחיצות האף לשפה העליונה נקרא קולומלה וגם אליו ניתן להזריק חומר מילוי כדי לייצר מראה אחיד ואסתטי.

מהלך הטיפול

מהלך הטיפול לעיצוב האף מתחיל כ-10 ימים לפני הטיפול. במהלך תקופה קצרה זו המטופלות והמטופלים מתבקשים להפסיק ליטול תרופות מדללות דם כמו אדוויל, נורופן, כמוסות כורכומין או שום, שמן דגים וכו׳. הנחיה זו נועדה למנוע דימומים לא רצוניים. מלבד זאת אין הנחיות ספציפיות אלא אם הרופא המטפל הנחה אחרת.
לאחר מכן מגיעים לפגישה במרפאה. מאחר ולא מדובר בפעולה חודרנית אין צורך בחדרי ניתוח או בחדרי התאוששות.
הרופא יסמן על האף את האזורים אליהם הוא הולך להזריק ולאחר מכן יתחיל בפעולה. תתבקשי לנקות את הפנים במים וסבון כדי להוריד שאריות איפור, קרם פנים או כל חומר אחר שעשוי להמצא על הפנים.
הרופא ימרח את האף בחומר אלחוש שנועד למנוע את הכאב הקטן ביותר ואז יתחיל בהזרקה. לאחר רבע שעה עד חצי שעה תהיי עם אף חדש בהתאם לרצונותייך. כאמור, במידה ולא תהייה מרוצה ניתן יהיה להזריק לאף חומר סותר ולמוסס את חומר המילוי.

לאחר הטיפול

כדי לשמור על תוצאה מיטבית תתבקשי להמנע מפעילות גופנית למשך 24 שעות. כמו כן תתבקשי לא למרוח איפור או קרמים על הפנים למשך 24 שעות וכן לא לשים משקפיים ליממה לאחר הטיפול.
מיד בתום הטיפול ניתן להתקלח ורצוי לשטוף את האף במים וסבון באופן עדין כדי לא לפגוע במראה החדש ולתת לחומר המילוי ״להתיישב״ במקומו.
במקרים של כאב ניתן ליטול אקמול או אופטלגין, או כל משכך כאבים אחר שאינו מדלל את הדם.
יכול להיות שהאף יישאר מעט נפוח ולאחר שבועיים תיאלצי להגיע לביקורת כדי לוודא שההליך עבר כראוי. במידה ויהיה צורך בהזרקה נוספת ניתן יהיה לבצע אותה בפגישת הביקורת.

להצעת מחיר ללא התחייבות

תופעות לוואי וסיבוכים

כאבים עשויים להופיע לאחר ההזרקה ולפוג לאחר כמה ימים.
נפיחות גם היא עלולה להופיע ולאחר מספר ימים בודדים תיעלם גם היא.
שטפי דם עלולים להופיע עקב ההזרקה, אך לרוב זה לא קורה. במקרה של שטפי דם גדולים יש ליצור קשר עם הרופא המטפל.
זיהום ובצקות עלולים להופיע. בצקות הן תופעה טבעית של הגוף, אך זיהום מעיד על תהליך לא טוב. במקרה זה יש ליצור קשר עם המרפאה ובמקרה הצורך תינתן אנטיביוטיקה ויכול להיות שיהיה צורך למוסס את חומר המילוי.
בכל מקרה חריג יש ליצור קשר עם הרופא המטפל ולא להתמהמה שכן המצב יכול להחמיר.

מחירים לפיסול אף ללא ניתוח

מחירי פיסול אף משתנים בין רופא לרופא בתלות בוותק הרופא, במיומנות ובמוניטין שלו. בנוסף עשוי להיות שוני בין חומרי המילוי השונים.
עלות פיסול אף ללא ניתוח עומדת על 1,500-4,000 ש״ח ובכל מקרה מדובר בשליש או רבע ממחירו של ניתוח אף.

נושאים נוספים שעשויים לעניין אותך

הזרקת בוטוקס

הזרקת בוטוקס המאמר החשוב ביותר שתקראו על הזרקת בוטוקס – איזה גיל מתאים לביצוע הזרקות, לאילו אזורים מזריקים, אילו קמטים ניתן להעלים עם בוטוקס, סיכונים, החלמה, מחירים ועוד. בוטוקס או

לקריאה מפורטת »
ניתוח אף

ניתוח אף כתבנו מאמר מפורט עם כל מה שחשוב לדעת על ניתוח אף – סוגי ניתוח אף, ניתוח ללא שבירת עצם, הרדמה מקומית או כללית, סבסוד ניתוח אף, החלמה, תוצאה,

לקריאה מפורטת »
תיקון מחיצת אף

תיקון מחיצת אף תיקון מחיצת אף הוא ניתוח שמשפר את האף מבחינה אסתטית ומבנית ומשנה חיים למטופלים רבים. כתבנו בשבילך מאמר מפורט שמסביר על הסכנות והבעיות של מחיצת אף מעוותת,

לקריאה מפורטת »
עיצוב סנטר

עיצוב סנטר הסנטר הוא איבר שלא מקבל הרבה תשומת לב, אך הוא משפיע משמעותית על צורת הפנים. עיצוב סנטר בשתל, או לחלופין הקטנת הסנטר, הן פרוצדורות אסתטיות שמשנות את מראה

לקריאה מפורטת »

הצעת מחיר וייעוץ ללא התחייבות מחתך הזהב

אנחנו יודעים שכדי לקבל החלטה טובה צריך לקבל את כל המידע
נדאג שתקבלו מענה לכל השאלות ואת 
המחיר הטוב ביותר

פרטיות חשובה לנו
לעולם לא נפרסם דבר ללא הסכמתך