תיקון מחיצת אף

תיקון מחיצת אף הוא ניתוח שמשפר את האף מבחינה אסתטית ומבנית ומשנה חיים למטופלים רבים. כתבנו בשבילך מאמר מפורט שמסביר על הסכנות והבעיות של מחיצת אף מעוותת, מסביר את מהלך הניתוח ומספר על התוצאות הצפויות. בנוסף, האם ניתוח שכזה עולה כמו ניתוח אף?

ניתוח לתיקון מחיצת האף נקרא ספטופלסטי (Septoplasty) והוא במהותו ניתוח רפואי, שבא לפתור בעיה רפואית במחיצת האף, אך לא אחת הוא נובע גם מצורך אסתטי.
מחיצת האף היא אותו ״קיר״ שנמצא באף ומחלק את החלל שלו לשני חלקים, הנחיריים.
האף מורכב מעצם בחלקו העליון הקרוב למצח, ולאחר מכן ממשיך במחיצת סחוס, ולבסוף ישנה עצם קטנה ועדינה הנקראת מחרשה בגלל צורתה. ניתוח למחיצת האף משנה את הצורה של מחיצת הסחוס ומיישר אותה.
כאשר צורת המחיצה מעוותת מעט, לא יראו את העיוות ורק המטופל או המטופלת הם אלה שירגישו את עיוות הצורה, בעוד כאשר המחיצה מעוותת מאוד יהיה לכך גם ביטוי אסתטי כמו אף עקום הפונה לצד אחד, או אף בעל צורה מעוותת.

תוכן עניינים

מחיצת אף עקומה לעומת מחיצה ישרה

הסיבות למחיצת אף מעוותת

עיוות בצורתה של מחיצת האף יכול לקרות מסיבות גנטיות, כאשר הבן או הבת ״ירשו״ את מחיצה העקומה מאחד ההורים.
סיבה נוספת היא עיוות שנוצר עם ההתפתחות של האף. האף שלנו מתפתח עד אמצע-סוף גיל ההתבגרות ובמהלך תקופה ארוכה זו יכול להיות שמחיצת האף מתפתחת בצורה עקומה ולא סימטרית.
מחיצת אף עקומה יכולה לקרות בכל גיל מפאת חבלה שהאף קיבל, שינתה את צורת המחיצה והתאחתה בצורה לא סימטרית.

סיבה קצת יוצאת דופן, אך בהחלט קיימת, היא חור במחיצת האף. חור יכול להיגרם מנטילת חומרים דרך האף שעם הזמן פגעו במחיצה או מדלקות חוזרות ונשנות שגרמו להידקקות של המחיצה ולבסוף לחור.

לבסוף, עיוות בצורתה של המחיצה יכול להיגרם עקב ניתוח אף אסתטי. לעיתים אחת מתופעות הלוואי לאחר ניתוח אף הוא שינוי בצורתה של המחיצה המביא לפגיעה באיכות הנשימה ובמעבר האוויר בנחיריים, ולכן מצריך תיקון לניתוח אף.

ניתוחים לתיקון מחיצת האף הם בעלי אחוזי הצלחה גבוהים ועומדים סביב ה85%. הטיפול הזה משפר את איכות חייהם של המטופלים בצורה משמעותית. לעיתים אנשים הנדרשים לבצע ניתוח לתיקון מבינים את חשיבות הניתוח ואת השיפור באיכות הנשימה והחיים שלהם רק לאחר ביצוע הניתוח שכן הם התרגלו לחיות באופן הזה.

הבעיות הנגרמות עקב מחיצת אף מעוותת

ישנן כמה בעיות שנגרמות מעיוות בצורה של מחיצת האף. רוב הבעיות הן בעיות רפואיות שאינן באות לידי ביטוי חיצונית:

  • בעיות נשימה.

  • תחושה של אף סתום, בנחיר אחד או בשניהם, כתלות בצורת המחיצה.

  • כאבי ראש מצחיים.

  • זיהומי סינוסים חוזרים ונשנים.

  • דום נשימתי המופיע במהלך השינה ופוגע באיכות השינה (מוביל להתעוררויות במהלך הלילה).

  • נחירות גם עלולות להעיד על בעיה המחיצה.

  • עיוות אסתטי שנוצר מצורת המחיצה.

 

ניתוחים לתיקון מחיצת האף הם בעלי אחוזי הצלחה גבוהים ועומדים סביב ה85%. הטיפול הזה משפר את איכות חייהם של המטופלים בצורה משמעותית. לעיתים אנשים הנדרשים לבצע ניתוח לתיקון מבינים את חשיבות הניתוח ואת השיפור באיכות הנשימה והחיים שלהם רק לאחר ביצוע הניתוח שכן הם התרגלו לחיות באופן הזה.

כיצד מבוצע הניתוח

ניתוח לתיקון מחיצת האף מבוצע בהרדמה מלאה לרוב, אלא אם הרופא החליט אחרת תוך התייעצות או הסברה למטופל או למטופלת. הכניסה מבוצעת דרך חלקו הפנימי של האף. מעטים מאוד המקרים בהם המנתח יבחר לבצע חתך חיצוני, שכן הגישה הנוחה ביותר למחיצה היא דרך האף.

חלקם הארי של הניתוחים מבוצעים בעזרת שימוש באנדוסקופ – מכשיר רפואי החודר דרך חתך באף ומכיל מצלמה וכלים כירורגיים אחרים הנשלטים על ידיו של המנתח. במהלך הניתוח הרופא יבחן את צורת מחיצת האף לעומק ויבצע יישור של המחיצה. את היישור ניתן לבצע ע״י שיוף של עצם או סחוס, או ע״י חימום של המחיצה ושינוי פיזי של צורתה.
במקרים מסויימים יבצע המנתח חיתוך של מחיצת האף ויקבע אותה למקומה תוך שימוש בעוגנים הנקראים מייצבים.
כאשר יש במחיצה חור המנתח יצטרך להשתמש בסחוס מגוף המטופל או המטופלת. אם ניתן ייקח המנתח סחוס מהמחיצה עצמה, ואם לא, ייקח את הסחוס מאזורים אחרים בגוף כמו הצלעות.

מחיר ממוצע לתיקון מחיצת אף (ללא השתתפות קופ״ח)
5-15 אלף
  •  

תיקון מחיצת אף וניתוח אסתטי לשינוי מראה האף

כאמור, צורת מחיצת האף עלולה להשפיע על המראה של האף. במקרים מסויימים יהיה מספיק בשינוי צורת המחיצה ויישורה כדי לקבל מראה אסתטי ויפה של האף, בעוד במקרים אחרים הניתוח יטפל בשתי הנקודות – צורת המחיצה ומראה האף. במקרים כאלו המנתח ישנה את מחיצת האף לצורה הנכונה שלה, ובאותו ניתוח יבצע שינוי של מראה האף לפי הצורך וההחלטה של הרופא והמטופל.

לאחר הניתוח

לרוב הניתוח אורך כשעה עד שעה וחצי ולמעט מקרים מיוחדים, המטופל או המטופלת יוכלו להשתחרר לאחר שעתיים מתום הניתוח.
לאחר הניתוח המטופלים מתבקשים לאכול אוכל פושר לתקופה קצרה של כמה ימים. במהלך שבועיים מתום הניתוח המטופלים יוכלו לחזור בהדרגה לשגרה מלאה, ולאחריהם ניתן לשוב גם לפעילות גופנית.

להצעת מחיר ללא התחייבות

תופעות לוואי וסיבוכים

ככל ניתוח, הסיבוכים שעלולים להופיע הם שטפי דם, דימומים, זיהום, עליית חום קלה שלא עוברת את ה38 מעלות צלזיוס.
בכל מקרה של תופעת לוואי רצוי לפנות לרופא המטפל, ובמיוחד במקרים של דימום, נפיחות רבה ועליית חום מעבר ל38 מעלות.

מחירים לתיקון מחיצת אף

מאחר ומדובר בניתוח הנובע מצורך רפואי קופות החולים עשויות לסבסד את הניתוח כולו, או את חלקו ולכן מומלץ לברר עם קופת החולים לפני.
ככלל ניתן לומר שעלות הניתוח ללא סבסוד או השתתפות יכולה לעלות בין 5,000 ל 15,000 ש״ח כתלות ברופא המבצע, הניסיון והותק שלו וכן כתלות באיכות הציוד הרפואי בו הוא משתמש. מקרים בהם נדרש אישפוז למהלך הלילה עלולים לעלות יותר.

נושאים נוספים שעשויים לעניין אותך

ניתוח אף

ניתוח אף כתבנו מאמר מפורט עם כל מה שחשוב לדעת על ניתוח אף – סוגי ניתוח אף, ניתוח ללא שבירת עצם, הרדמה מקומית או כללית, סבסוד ניתוח אף, החלמה, תוצאה,

לקריאה מפורטת »
ניתוח הצרת נחיריים
ניתוח הצרת נחיריים

ניתוח להצרת נחיריים יש כל מיני ניתוחים שמשנים ומשפרים את מראה האף – ניתוח להצרת נחיריים הוא אחד מהם. מדובר בניתוח פשוט במהלכו מקטינים את גודל הנחיריים ומקנים לאף מראה

לקריאה מפורטת »
פיסול אף ללא ניתוח

פיסול אף ללא ניתוח ניתוח אף לשינוי צורה ומראה עצם האף קיים כבר עשרות שנים, ובשנים האחרונות הופיע טיפול חדשני לשינוי מראה האף. מדובר בפעולה שנקראת פיסול אף והיא משנה

לקריאה מפורטת »
תיקון ניתוח אף
תיקון ניתוח אף

תיקון ניתוח אף אחת הסכנות בפנייה למנתח אף לא מקצועי היא לעבור ניתוח אף ולא להיות מרוצה מהתוצאה. ניתוח אף שניוני, או תיקון ניתוח אף הוא ביצוע חוזר של ניתוח

לקריאה מפורטת »

הצעת מחיר וייעוץ ללא התחייבות מחתך הזהב

אנחנו יודעים שכדי לקבל החלטה טובה צריך לקבל את כל המידע
נדאג שתקבלו מענה לכל השאלות ואת 
המחיר הטוב ביותר

פרטיות חשובה לנו
לעולם לא נפרסם דבר ללא הסכמתך