הגדלת חזה בשומן עצמי

הגדלת חזה בשומן עצמי הוא טיפול חדשני להגדלת החזה ללא צורך בחיתוך השד, החדרת שתל, תפירה וצלקות. מדובר בהזרקה של שומן לחזה שמקורו בגופה של המטופלת כך שנהנים מתוצאה כפולה – מצד אחד הגדלת חזה ומצד שני הצרת היקפים. קראי הכל על הטיפול ובדקי האם את מועמדת מתאימה.

בשנים האחרונות הופיעה בארץ ובעולם טכניקה ״חדשה״ להגדלת חזה, והיא הגדלת חזה בשומן עצמי.
הטכניקה הזו לא באמת חדשה מאחר וההליך בוצע כבר בשנת 1895, אך מאז כמעט ולא היה בשימוש בתחום הרפואה האסתטית. בשנים האחרונות התחום הולך ומתפתח והמטופלות מתעניינות יותר באפשרות זו של הגדלת חזה.
בניגוד לניתוח הגדלת חזה קונבנציונלי בו מבצעים חתך בשד ומחדירים לתוכו שתל סינטטי העשוי סיליקון או מי מלח, בהגדלת חזה בשומן עצמי למעשה מחדירים לחזה שומן של המטופלת. הפרוצדורה הזו מייתרת את החיתוך והפתיחה של השד, ובנוסף מייתרת את ההחדרה של עצם זר, בטוח ככל שיהיה, לגוף האישה.

תוכן עניינים

הגדלת חזה בשומן עצמי ללא ניתוח

למי מיועד הניתוח

 

  • הניתוח מיועד לנשים המעוניינות להגדיל את החזה או להוסיף לו נפח, בהיקף של חצי מידה עד מידה. בגלל אופן ההחדרה של השומן והאופן בו הגוף קולט את השומן, לא ניתן לבצע הגדלה משמעותית של החזה.

  • הניתוח מיועד לנשים שגופן מכיל כמות מסויימת של שומן אותו ניתן לשאוב ולהחדיר לחזה. השומן המוחדר הוא שומן של המטופלת בלבד, לא ניתן להזריק שומן אחר, לכן מטופלת בעלת מצבורי שומן תהיה מועמדת מעולה להגדלה בשיטה זו. 

  • נשים המעוניינות למלא חלקים ספציפיים בחזה, לדוגמא רק את חלקו העליון של החזה, או לחלופין נשים שעברו כריתת גושים מהשד ונותרו על אזורים חסרי נפח. החדרת השומן היא תהליך עדין וניתן לבחור לאילו אזורים בשד להחדיר אותו.

  • לנשים שחשוב להן לשמר תחושה טבעית בחזה יומלץ לעבור את הטיפול הזה מאחר והשומן המוחדר דומה מאוד בתכונותיו לרקמות השומן הקיימות בשד, ועל כן השומן נטמע בשד ומשמר את התחושה הטבעית.

  • נשים אשר מעוניינות בהגדלת חזה אך אינן מעוניינות בהחדרת עצם זר לגוף.

  • נשים הסובלות מא-סימטריה, אך אינן מעוניינות בהגדלה מסיבית במהלך תיקון הא-סימטריה.

למי הניתוח אינו מומלץ

הניתוח אינו מומלץ לנשים אשר רוצות לבצע הגדלה משמעותית של החזה. במקרים כאלו הבחירה בשתל תהיה הבחירה הנכונה.
נשים רזות שאין להן מצבורי שומן רבים בגוף לא יוכלו לעבור את ההליך מאחר ונדרשת כמות של שומן, כמעט פי 2 מכמות הנפח המתבקשת.
בנוסף, הגדלת שומן בהזרקה עצמית לרוב דורשת ביצוע ההליך בכמה חלקים ואינה נראית באופן מיידי. נשים אשר רוצות לעשות ניתוח אחד וליהנות מהתוצאות מיד בסיומו לא יבחרו בהזרקת שומן לחזה, אלא יעדיפו להגדיל את החזה עם שתל.

ההזרקה של השומן אינה דורשת חתך של השד או של העטרה ולכן הליך ההחלמה וההתאוששות הרבה יותר פשוט. מלבד זאת, גם לא נותרות צלקות, ואם נותרות הן קטנות מאוד ונעלמות אחרי לא הרבה זמן. הקנולות המשמשות בתהליך ההזרקה קטנות כך שאפשר ממש לפסל את השד ולמלא נפח באזורים נבחרים. כך לדוגמא, מטופלת יכולה לבחור למלא רק את החלק העליון של השד.

יתרונות של השימוש בשומן עצמי

יתרונות השיטה הם שאין החדרה של גוף זר לגוף המטופלת. השומן העצמי נקלט בשד בלי בעיות או סיבוכים ולכן כל מה שאולי שמעתן על הגדלת חזה עם שתלים לא קורה כאן.
ההזרקה של השומן אינה דורשת חתך של השד או של העטרה ולכן הליך ההחלמה וההתאוששות הרבה יותר פשוט. מלבד זאת, גם לא נותרות צלקות, ואם נותרות הן קטנות מאוד ונעלמות אחרי לא הרבה זמן.
בשיטה זו ניתן לומר שהמטופלת מבצעת שני הליכים התורמים למראה גופה בפעם אחת. הרופא שואב שומן מאזור רצוי בגוף, לרוב מהבטן או מהירכיים, ואותו הוא מחדיר לשד. למעשה לוקחים שומן תקוע אותו קשה מאוד להוריד ומעבירים אותו לאזור רצוי בו הנפח רצוי.
החדרת השומן מונעת היווצרות של קופסית, אותה תופעה שקורית לעיתים בהגדלה עם שתל – הקופסית היא היווצרות של רקמה צלקתית בפנים השד, מסביב לשתל. היווצרות הקופסית גורמת לשתל להימצא במקום לא אידיאלי, לשד להרגיש קשה מידי ולעמוד יציב בכל מצב, גם בשכיבה על הגב.

מאיזה גיל ניתן לעבור את הטיפול

כמו בהגדלה עם שתל, גם בהגדלה עם שומן, מרגע שהגוף והחזה סיימו להתפתח ניתן לעבור טיפול להגדלת חזה, לרוב מגיל 18 ומעלה.

מהלך הטיפול

הטיפול מתחיל בשאיבת שומן מהאזור אותו בחרו המטופלת והרופא. לאזור מוזרקת תמיסה הממוססת את השומן, מרדימה ומדכאה דימומים. לאחר כמה דקות מתחיל הליך השאיבה – לחתך קטן בגודל 4 מ״מ מוחדר מזרק הנקרא קנולה שבעזרתה שואבים את השומן למיכל סטרילי. לאחר השאיבה ממתינים כמה דקות כדי שנוזלי גוף שנשאבו יחד עם השומן ייפרדו ממנו והרופא יוכל להזריק לחזה שומן טהור. לאחר תהליך הסינון הזה השומן העצמי מוזרק לחזה מחתך בגודל 1-2 מ״מ, כך שאין צלקות בכלל, ואם הן מופיעות בכל זאת, הרי שהן קטנות מאוד. הקנולות המשמשות בתהליך ההזרקה קטנות כלכך עד כי אפשר ממש לפסל את השד ולמלא נפח באזורים נבחרים. כך לדוגמא, מטופלת יכולה לבחור למלא רק את החלק העליון של השד.
השומן המוזרק אינו גוף זר, אלא רקמה של הגוף וכמויות גדולות של השומן נספגות ולמעשה מורידות מנפח השד. תופעה זו קורית במהלך 7 חודשים מתום הניתוח ולאחר מכן הנפח יישאר כמו שהוא. הכמות הנספגת בגוף היא של 40% בערך מהכמות לנפח הרצוי.

הגדלה משולבת שתל ושומן עצמי

טכניקה נוספת הקיימת היא לבצע הגדלת חזה משולבת שתל ושומן.
באופן הזה ניתן להגדיל משמעותית את נפח השד ע״י שתל ובעזרת השומן להקנות לשד מראה והרגשה טבעיים יותר.
השתל המוחדר קטן יותר מהנפח הרצוי מאחר ומשתמשים בשומן להוסיף את הנפח הנוסף. לאחר השתלת השתל אפשר למלא את השד בצורה כזו שיתקבל מראה טבעי והשתל לא יורגש למגע.
מבחינת הניתוח, מבוצע חתך סביב הפטמה ויורד כלפי מטה ודרכו מוחדר השתל.

מחיר ממוצע להגדלת חזה בשומן עצמי
10-20 אלף
  •  

הרמת חזה עם שומן עצמי

תהליך הרמת חזה בשילוב של שומן ושתל דומה להגדלה, אך בניתוח זה הרופא ייפתר מעודפי העור הנדרשים לצורך ההרמה ולאחר מכן ימקם את השתל, יתפור את החתך וימלא את האזורים הנבחרים בשומן.

החלמה מהטיפול

לאחר הניתוח החזה יהיה נפוח, אדמומי ועם שטפי דם. התופעות האלו עוברת בהדרגה ולאחר שבועיים עד שלושה כבר לא תרגישי כלום. בתקופת הזמן הזאת מומלץ לחבוש חזיית ספורט ולדאוג שהחזה יהיה כמה שיותר יציב כדי שישמור את צורת ההזרקה.
האזור התורם, ממנו נשאב השומן, יחווה החלמה מעט יותר קשה בדומה להחלמה משאיבת שומן. יהיו כאבים באזור, בצקות ושטפי דם ותצטרכי ללכת עם תחבושת לחץ במשך 3 שבועות.

תופעות לוואי וסיבוכים

תופעת הלוואי הראשונה שצריך להכי היא העובדה שהשומן המוזרק לחזה נספג בכמויות דיי גדולות, לכן לא להיבהל כשבמהלך מספר חודשים לאחר הניתוח נפח החזה יורד.
חוסר תחושה באזור התורם עלול להופיע, וזה ייעלם עם הזמן וללא צורך בטיפול כלשהו. שטפי דם, לעיתים גדולים, יופיעו גם הם באזור התורם וזה תקין לחלוטין.
כאמור, אזור התרומה הוא שסובל בעיקר מתופעות לוואי ומלבד מה שפורט למעלה, ואם השאיבה בוצעה מהירכיים יש סיכוי שיופיעו בצקות בכפות הרגליים שייעלמו לאחר מספר שבועות.
סיבוכים אפשריים הם זיהומים, דימומים והיווצרות של צלקות מורמות מהעור (באזור התורם). סיבוכים אלו ניתנים למניעה כל עוד עוקבים אחרי הנחיות הרופא, דואגים לשמור על הגיינה של אזורי החתך ולא מפעילים לחץ מיותר על החזה או על האזור התורם.

הזרקה חוזרת

יכול להיות שלאחר כמה חודשים, כשהחזה התייצב וכל השומן שאמור להספג בגוף נספג, לא תהיי מרוצה מהתוצאה. אין אפשרות לדעת כמה מהשומן ייספג ומאילו אזורים הוא ייספג, לכן לא אחת נשים חוזרות להזרקה שנייה שתביא את החזה שלהן למצב שהן רצו. אין בעיה לבצע הזרקה שנייה, כל עוד ישנם מאגרי שומן.
לעיתים ההזרקה השנייה מביאה אף תוצאות טובות יותר מאחר וניתן ״לתקן״ את ההגדלה הראשונית ולעצב את השד עוד יותר לפי מידותייך ורצונותייך.

להצעת מחיר ללא התחייבות

שינויים במשקל, הריון והנקה לאחר הגדלה בשומן עצמי

 

בניגוד להגדלה עם שתל, פה השומן נקלט לגמרי בגוף ומתפקד כרקמה חיה, מה שאומר שכל שינוי שעובר על הגוף משפיע גם על השומן המושתל. השומן שהוזרק נטמע לחלוטין בשד והופך להיות אחיד ביחד עם שומן ורקמת השד המקוריים. זה אומר שכל שינוי שעובר על הגוף שלך, ישפיע גם על החזה החדש. בין אם זו עלייה במשקל, ירידה במשקל או הריון, החזה שלך יתנהג ויגיב לשינויים בדיוק כמו חזה רגיל, על כן, שמירה על משקל יציב תבטיח שמירה על חזה יציב, וכל שינוי שאינו בשליטתך, כמו ההורמונים שמתפרצים בזמן הריון, ישפיעו על החזה.
מבחינת הנקה, לא אמורה להיות בעיה כלשהי. הזרקת השומן לחזה מוגדרת כפעולה זעיר-פולשנית כך שאין פגיעה ברקמות השד המקוריות או בבלוטות וצינוריות החלב ולכן גם לא ידועה פגיעה כלשהי שנגרמת כתוצאה מהגדלת החזה.

מחירים של הגדלת חזה בשומן עצמי

מחירי הגדלת חזה בשומן עצמי נעים סביב ה10,000 ש״ח ויכולים להגיע עד 20,000 ש״ח. המחיר משתנה לפי וותק ומיומנות הרופא המטפל, רמת הציוד הרפואי ואיכות חדר הניתוח והמרפאה אותה שוכר הרופא. חלק גדול מהרופאים נותנים הנחה לטיפולי הזרקה שנייה, וזאת כי הם מבינים שלעיתים יש צורך לבצע את הפרוצדורה פעם נוספת כדי להגיע לתוצאה הרצויה.
היופי בהגדלה בשומן עצמי היא שבעלות ובמהלך של טיפול אחד אנו יכולים לטפל בשני אזורים בגוף ולשדרג משמעותית את המראה.

נושאים נוספים שעשויים לעניין אותך

ניתוח הקטנת חזה

הקטנת חזה מי שלא חוותה זאת אינה יודעת – חזה גדול עלול להיות נטל יותר משהוא מושא לקנאה. ניתוח הקטנת חזה הוא אמנם ניתוח אסתטי אך הוא טומן בחובו פתרונות

לקריאה מפורטת »
ניתוח הגדלת חזה

ניתוח הגדלת חזה ניתוח הגדלת חזה הוא הניתוח האסתטי הפופולרי ביותר בארץ ובעולם כבר שנים רבות. זהו ניתוח שיוצר שינוי משמעותי ביותר במראה הגוף ועקב כך גם בתחושה האישית. יש

לקריאה מפורטת »
ניתוח הרמת חזה

ניתוח הרמת חזה ניתוח הרמת חזה לא מבוצע רק בקרב נשים לאחר לידה והנקות, לעיתים גם מי שלא עברה הריון מבקשת הרמת חזה. מדובר בניתוח שמשפר פלאים את מראה החזה

לקריאה מפורטת »
החלפת שתלים בחזה

החלפת שתלים בחזה רוב הנשים שעוברות הגדלת חזה אינן מודעות לעובדה שיש צורך לבצע החלפת שתלים לאחר עשור פחות או יותר. כתבנו מאמר מפורט שמסביר למה כדאי לך לבצע החלפת

לקריאה מפורטת »

הצעת מחיר וייעוץ ללא התחייבות מחתך הזהב

אנחנו יודעים שכדי לקבל החלטה טובה צריך לקבל את כל המידע
נדאג שתקבלו מענה לכל השאלות ואת 
המחיר הטוב ביותר

פרטיות חשובה לנו
לעולם לא נפרסם דבר ללא הסכמתך