ניתוח הגדלת חזה

ניתוח הגדלת חזה הוא הניתוח האסתטי הפופולרי ביותר בארץ ובעולם כבר שנים רבות. זהו ניתוח שיוצר שינוי משמעותי ביותר במראה הגוף ועקב כך גם בתחושה האישית. יש דרכים שונות לבצע הגדלת חזה ואפילו דרך להגדלת חזה ללא ניתוח. קראי את המאמר המפורט שכתבנו על הדרכים השונות, הסכנות, המחירים וגם – לאחר כמה זמן צריך להחליף את השתלים.

השד הוא איבר נשי בעל חשיבות גדולה.

הוא מורכב מבלוטות חלב, רקמה בלוטית, רקמות שומן ורקמות חיבור. השד מתפתח בגיל ההתבגרות ומסיים את התפתחותו בגיל 18 לרוב.

שינויים בגודל ובצורת השד הם לא מקרה נדיר ולמעשה קורים דרך קבע – לקראת המחזור החודשי, בהריון, בהנקה ובגיל הבלות. שינויים דרסטיים במשקל הגוף, השמנה או הרזייה, גם הם משפיעים על גודל וצורת השד. השינוי נובע בעיקר מההורמונים אסטרוגן ופרוגסטרון – ייצוא מוגבר שלהם גורם לתפיחה של השד. בגיל הבלות, השד מאבד מחיוניותו ובהתאם מאבד מנפחו ונעשה רפוי.

לשדיים ישנן צורות רבות המשתנות בין אישה לאישה – שדיים זקופים, רפויים, גדולים או קטנים, סימטריים, א-סימטריים, מיקום הפטמה, ועוד. צורות אלו משפיעות על המראה ובהתאם על הדימוי העצמי שלנו.

מלבד תפקידו הביולוגי של השד (הנקה), בחברה ובתקופה בה אנו חיים לשדיים תפקיד משמעותי בדימוי העצמי ובדימוי הגוף שלנו, מה שמסביר את הפופולריות הרבה של ניתוחי חזה.

בניתוח ניתן לתת לשד מראה תפוח, זקוף וסימטרי לפי בחירתה של המטופלת וכמובן לשנות את גודלו, נפחו וצורתו.

תוכן עניינים

הגדלת חזה - שתל מעל או מתחת לשריר

מבנה השד

השד ממוקם על הצלעות, ומעל שריר החזה. בשד עצמו אין שרירים והוא מורכב מהרקמות הבאות:

  • אונות – צינורות המסתעפים ומתלכדים יחד לבלוטות החלב.

  • צינורות החלב – צינורות אשר מובילים את החלב מהאונות אל הפטמה.

  • רקמת חיבור סיבית ורקמת שומן – אלו הרקמות אשר נותנות לשד את צורתו ונפחו והן מהוות תמיכה לשד. כמות רקמות השומן משתנה בין אישה לאישה וכן עשויה להשתנות ככל שהמשקל משתנה.

  • בלוטות הלימפה – תפקידן לרכז נוזלים מרקמות הגוף השונות, והקבוצות העיקריות של בלוטות הלימפה נמצאות בבית השחי ומתחת לדופן בית החזה.

 

צורת השד והנפח שלו אינן קבועות והן משתנות ככל שהגוף משתנה. כל עלייה וירידה במשקל משפיעה על השד. הריונות והנקות משפיעים גם הם כמובן, וגם הגיל, הזמן והאלסטיות של העור המחזיק את השד משפיעים.

למי מיועד הניתוח

ניתוח הגדלת חזה נעשה משיקולים אסתטיים סובייקטיביים, ולא משיקולים רפואיים.
לרוב הגורמים לביצוע הניתוח הם חזה קטן, חזה שאיבד מנפחו בעקבות לידות והנקות או מירידה חדה במשקל, חזה א-סימטרי או שד לא מפותח.
ישנם שדיים בצורות שונות ולעיתים נשים אינן מרוצות ממראה ומצורת השד, גם אם גודלו ונפחו מספקים. גם מקרים בהם מיקום הפטמה אינו סימטרי ניתנים לניתוח, וכן מקרים בהם עטרת הפטמה אינה פרופורציונלית לגודל השד. ניתן להקטין עטרות גדולות ולשנות את מיקום הפטמה כך שהשד יקבל מראה רענן וצעיר, גם אם לא נדרשת הגדלה.
לעיתים תיתקלו בהמלצה לבצע הגדלת חזה רק לאחר שתסיימו עם ההריונות וההנקות מפני שבזמן הריון והנקות מבנה השד משתנה ולפיכך מבנה השד ישתנה לאחר ההריון ולא יראה כפי שנראה לפני. זה אינו מחייב ותלוי בהחלטה שלך ובמבנה הגוף שלך. לא כל אישה תרצה לחכות שנים כדי לעבור ניתוח ולקבל את החזה אותו היא רצתה.

 

בכל מקרה, חשוב לזכור שההחלטה היא אישית וכך גם ההשפעה של הניתוח.

מאיזה גיל ניתן לעבור הגדלת חזה

כעיקרון ניתן לבצע ניתוח הגדלת חזה מרגע שהגוף סיים את תהליך ההתבגרות שלו והחזה הגיע לגודלו הסופי. ככלל, לרוב לא ניתן לבצע הגדלת חזה מתחת לגיל 17, ויש רופאים שיעדיפו לחכות שנה נוספת, לגיל 18, כדי לבצע את הניתוח.
נערה מתחת לגיל 18 תצטרך לקבל אישור לביצוע הניתוח מהורה או אפוטרופוס, ומגיל 18, כאשר היא נחשבת בגירה, תוכל לבצע את הניתוח על דעת עצמה וללא אישור כלשהו, וזאת בתנאי שהחזה שלה סיים להתפתח.
מגיל 45, נשים שיבחרו לבצע הגדלת חזה יאלצו לעבור בדיקת ממוגרפיה לאבחון לסרטן שד, ורק לאחר שהבדיקה תצא שלילית יוכלו לבצע את הניתוח.

השאיפה היא להקנות לגוף מראה פרופורציונלי וסימטרי כך שהמראה יהיה אחיד וטבעי. הפרופורציות של השד יותאמו לרוחב האגן של המטופלת (במבט מקדימה) וכן לגודל הישבן (במבט מהצד). יש להבדיל בין הרמת חזה להגדלת חזה. פעמים רבות הדברים באים יחד ונשים עוברות הרמת חזה ביחד עם הגדלה, אך לעיתים מספיקה הרמת חזה כדי לקבל מראה של שד מלא, עומד ונפוח.

הרמת חזה

יש להבדיל בין הרמת חזה להגדלת חזה. פעמים רבות הדברים באים יחד ונשים עוברות הרמת חזה ביחד עם הגדלה, אך לעיתים מספיקה הרמת חזה כדי לקבל מראה של שד מלא, עומד ונפוח.
רופאים מסווגים את צניחת החזה לפי 4 דרגות. הדרגות נקבעות על פי מיקום הפטמה ביחס לקפל השד (החיבור של השד עם בית החזה מלמטה). כאשר הפטמה נמצאת מעל קפל השד מדובר בדרגה 1 וזה המצב האידיאלי שאינו יצריך הרמה.
דרגה 2 היא כאשר קו הפטמה מקביל לקו הקפל. מקרה זה אולי יצריך הרמה בעתיד, אך לאו דווקא יצריך הרמה כרגע.
דרגה 3 היא כאשר הפטמה מתחילה לצנוח מתחת לקו הקפל, ודרגה 4 היא כאשר הפטמה עברה מתחת לקו הקפל ובמקרים רבים אף פונה כלפי מטה.
ניתוחי הרמת חזה רבים כוללים גם הגדלה מפני שבתהליך הרמת השד הרופא נפטר מעודפי עור ולעיתים מרקמות שומן מה שמוביל לירידה בנפח השד, ולכן תבוצע גם החדרה של שתל כדי לתת לשד את הנפח החסר.

הגדלת חזה

יופי הוא בעיני המתבונן, אך לרוב התפיסה של חזה יפה היא לאו דווקא הגדול ביותר, אלא הפרופורציונלי ביותר.
בניתוח הגדלת חזה השאיפה היא להקנות לגוף מראה פרופורציונלי וסימטרי כך שהמראה יהיה אחיד וטבעי. הפרופורציות של השד יותאמו לרוחב האגן של המטופלת (במבט מקדימה) וכן לגודל הישבן (במבט מהצד). כמובן שאם תבחרי לבצע הגדלה לחזה גדול יותר מההמלצה של הרופא תוכלי לעשות זאת וסביר שזה יראה מצויין מאחר ואת יודעת הכי טוב מה גורם לך להיראות טוב. יחד עם זאת חשוב להבין שנקודת המבט של הרופא היא זו ששואפת לסימטריה ולאחידות של הגוף, וזו גם שנותנת מראה טבעי יותר לחזה שעבר הגדלה.

מיקום השתל - מעל או מתחת לשריר החזה

בעת החלטה על הגדלת חזה ובזמן פגישת הייעוץ עם הרופא תדונו על השאלה האם השתל יוחדר מעל או מתחת לשריר החזה.
ישנן שתי אפשרויות ושתיהן מקובלות:

  • מעל שריר החזה – מיקום זה עדיף מבחינת קלות ביצוע הניתוח ומהירות ההחלמה. השתל ממוקם בין שריר החזה לבין רקמת השד. השתל ימוקם באופן כזה רק במקרים בהם יש מספיק רקמת שומן שתסתיר את השתל, ובתנאי שהעור אינו דק.
    החסרונות של מיקום השתל מעל השריר הם שלאורך זמן השתל יגרום לצניחה של השד ולהידקקות של העור כך שאפשרי שבעתיד השתל יראה ויעוות מעט את צורת השד ואז ידרש ניתוח נוסף. תופעה זו קורית אחרי הרבה שנים, ולא אצל כל הנשים.

מתחת לשריר – במקרה ורקמת השד אינה מספיקה כדי לכסות על השתל, יוחדר השתל מתחת לשריר. המיקום שלו הוא בין עצם בית החזה לבין שריר החזה בחלקו העליון של השתל, ובחלקו התחתון השתל נמצא מעל השריר.
היתרון של מיקום השתל מתחת לשריר היא שהשריר מחזיק את השתל ולוחץ אותו וכך מקנה מראה יותר ״אגסי״ לשד. החסרון הוא שמדובר בניתוח קשה יותר ושההחלמה תהיה יותר קשה.

סוגי שתלים

השתלים המשמשים להגדלת חזה עשויים, כמה מפתיע, מסיליקון. שכבת סיליקון העוטפת את השתל ובתוכה מי מלח או ג׳ל סיליקון. שתלים ממולאים בג׳ל סיליקון הם הנפוצים ביותר כיום, גם מפני שהם הוכיחו את עמידותם וחוזקם ובנוסף מפני שג׳ל הסיליקון יכול להופיע בדרגות צמיגות שונות, מה שמשפיע על תחושת השד – רך או קשה, בהתאם לדרישה.

צורת השתל גם היא משמעותית. בעוד שבעבר לשתלים הייתה צורה אחת בלבד, היום ניתן לבחור בשתלים בצורת טיפה – המעבר לאזור הנפח המקסימלי (שאמור להימצא מאחורי הפטמה) הוא הדרגתי ומקנה לשד מראה טבעי יותר.

רוחב השתל גם הוא משמעותי ומשפיע על המראה הסופי. שתל רחב מדי עלול להראות לא פרופורציונלי לחזה וייתן מראה גס שלא תואם את פרופורציות הגוף והאנטומיה של המטופלת.

בנוסף, לשתלים יש גם דרגות חספוס, אלו משפיעות על תגובת הגוף לשתל ועל אחיזתו ברקמה. היום נהוג להשתמש בשתלים מחוספסים.

איך בוחרים שתל

כמו שהבנו השתלים מורכבים והם לא כולם דומים. לכן לגודל השתל, המשקל והצורה שלו ישנה חשיבות גבוהה בתוצאת הניתוח.

 

בבחירת סוג השתל וגם בגודלו חשוב להתייעץ עם הרופא המנתח שכן מהניסיון שלו הוא יוכל לומר לנו כיצד תיראה התוצאה הסופית, ומה הן הפרופורציות הנכונות לגוף שלנו. ניתוח הגדלת חזה אמור להקנות לגוף מראה פרופורציונלי, והחדרת השתל הגדול ביותר אינה מבטיחה מראה אסתטי.

מהלך הניתוח

כדי להכניס את השתל יש ליצור ״כיס״ בשד. את הכיס ניתן ליצור מארבעה מיקומים:

  • דרך הפטמה – יוצרים חתך מסביב לפטמה ודרכו מחדירים את השתל. נועד לניתוחים מעל שריר החזה.

  • בחלק התחתון של השד – חותכים חתך באורך כמה סנטימטרים (תלוי בגודל השתל) בכפל השד. בעיקר לניתוחים מתחת לשריר.

  • דרך בית השחי – נעשה חתך באזור בית השחי ודרכו מוחדר השתל.

  • מהטבור – מבצעים חתך בטבור ומשם מכניסים את השתל.

ממקמים את השתל מתחת לשריר כדי ש״יסתיר״ ויחזיק את השתל וייתן מראה יותר טבעי, אך מדובר בהליך מורכב יותר. כניסה מבית השחי והטבור משמעה שהשתל נמצא מעל השריר ואינן מבוצעות לרוב.

 

בכל מקרה, אופן הניתוח ומיקום השתל יוחלט ע״י הרופא.

תיקון חזה א-סימטרי

מקרים של שדיים א-סימטריים גם הם ניתנים לתיקון במהלך הניתוח. מקרים אלה נוצרים בגלל התפתחות יתר של שד אחד, או לחלופין, התפתחות חסר של אחד השדיים לעומת השד השני. במקרים מסויימים אפשרי שלאישה היו שדיים סימטריים ולאחר הריונות והנקות הסימטריה של השדיים השתנתה.
כדי לתקן א-סימטריה מדובר למעשה באותו סוג ניתוח כמו ניתוח הגדלת חזה, אך לחזה יוכנסו שתלים בגדלים שונים, כדי לפצות על כמות רקמת שד נמוכה יותד באחד מהשדיים.

מחיר ממוצע להגדלת חזה
30-15 אלף
  •  

איך בוחרים רופא

בחירת הרופא המנתח היא הבחירה החשובה ביותר בתהליך הניתוח. החלטה על מיקום השתל, גודלו וצורתו תקבלי ביחד עם הרופא המנתח, אך לפני זה חשוב שתבחרי רופא עליו את סומכת.
פגישת הייעוץ עם הרופא היא ההזדמנות שלך להכיר את הרופא, לעמוד על טיב העבודה שלו ומקצועיותו.
מומלץ להגיע עם שאלות מוכנות ובמהלך הפגישה לקבל את כל המידע שאת צריכה כדי להגיע להחלטה. תוודאי שבמהלך הפגישה את מקבלת מידע והסבר על סוג השתל, מיקומו ואופן הכנסתו, ושהמידע עולה בקנה אחד עם הרצונות שלך.
יחד עם זאת, חשוב להקשיב להמלצות הרופא מאחר ומדובר בבעל מקצוע שמכיר את מגבלות הניתוח ויודע מה יראה טוב גם עכשיו וגם בעתיד. בקשי לראות תמונות של עבודות שלו כדי לקבל מושג לגבי איך החזה יראה לאחר מכן, ובנוסף, אפשר להגיע לפגישת הייעוץ עם תמונות המציגות איך תרצי שייראה החזה שלך.
בביצוע הליך ניתוחי כדאי שנושא המחיר יהיה האחרון בסדר העדיפויות שלך, אחרי מקצועיות הרופא, מידת הביטחון שהוא נתן לך וההתאמה לרצונותייך.
חשוב לוודא שהרופא איתו נפגשת הוא זה שהולך לבצע את הניתוח, ובאם מתלמד שלו או כל מנתח אחר הולך לבצע את הניתוח, חשוב שתדעי זאת ושתכירי גם אותו.

החלמה מהגדלת חזה

אחרי הניתוח השדיים מבריקים, עומדים וקשים, הגוף והעור מתרגל לשינוי והחזה מתעצב ומקבל צורה במהלך שלושת החודשים הקרובים.

הימים הראשונים הם המורגשים ביותר בתהליך ההחלמה ואת תרגישי כאב באזור החזה. אם מדובר בניתוח מתחת לשריר הכאבים יהיו חזקים יותר וירגישו כמו שריר תפוס או כמו לאחר מכה באזור החזה.

בשבוע הראשון תרגישי בנפיחות, כאבים ולעיתים סימנים כחולים. בתום הניתוח חובשים את החזה בחזיית ספורט שמתפקדת כתחבושת לחץ ומחזיקה את הכל במקום.

במהלך החודש שאחרי הניתוח עדיף להמשיך וללכת עם חזיית ספורט, להמנע מהרמת משאות או הרמת ידיים (בעיקר בשתלים גדולים).

בנוסף, לא מומלץ ללכת לים, בריכה, ג׳קוזי או כל מקור מים אחר מחשש לזיהום. פעילות גופנית גם לא מומלצת בחודש הראשון מפני שהגוף צריך זמן להתרגל לשינוי.

לאחר שלושה חודשים עד חצי שנה הנפיחות יורדת, העור מתרכך וחוזר להרגיש נעים, החזה יורד למקומו ואפשר לראות סופסוף את התוצאה המיוחלת.

סיבוכים אפשריים לאחר הגדלת חזה

הגדלת חזה היא ניתוח ככל ניתוח אחר, וככזו מכילה חשש להתפתחות של זיהומים באזור החתך, לשטפי דם וכמובן לצלקות.
סיבוכים נדירים יותר הם קרע בשתלים שידרשו החלפה של השתל ודחיית שתלים ע״י הגוף.
שינויי תחושה ונדידת שתלים הם מהסיבוכים הנדירים ביותר, אך אלו עלולים לקרות. במקרה של נדידת שתלים תיאלצי לעבור ניתוח נוסף למיקום מחדש של השתל, ובמקרה נדיר של איבוד תחושה לא יהיה מה לעשות.
סיבוך נוסף שעלול להופיע גם מספר שנים לאחר הגדלת חזה הוא התקשות של קופסית. מצב זה לרוב מצריך התערבות כירורגית ולעיתים אף הוצאה של השתלים והחלפתם.

להצעת מחיר ללא התחייבות

הנקה לאחר הגדלת חזה

ישנה דעה רווחת שהגדלת חזה פוגעת בהנקה או ביכולת ייצור החלב. האמת היא שהשתל אינו מוחדר לתוך רקמת השד, אלא ממוקם מתחת לשריר או בין השריר לרקמת השד. המשמעות היא שהשתל אינו מפריע לצינוריות החלב ולתהליך ייצורו.
במקרים של מיקום השתל מעל שריר החזה יכול להיווצר מצב בו השתל לוחץ על בלוטות החלב, אך זה לא אמור לפגוע בייצור החלב. תופעה שכן עלולה להיווצר היא שבמקרים של פטמה שקועה הפטמה בולטת החוצה לאחר הניתוח, ולעיתים עלולה לעלות הרגישות בפטמה בתקופת ההנקה כתוצאה מכך שהשתל דוחף את הפטמה החוצה.

מחירים להגדלת חזה

המחירים של הגדלת חזה משתנים לפי הפרוצדורה הנבחרת, סוג וגודל השתל, וכן תלויים ברופא המטפל, בותק ובמוניטין שלו ובאיכות הציוד הרפואי בו הוא משתמש.
טווח המחירים להגדלת חזה נע בין 15,000 ש״ח ל 30,000 ש״ח.

נושאים נוספים שעשויים לעניין אותך

ניתוח הרמת חזה

ניתוח הרמת חזה ניתוח הרמת חזה לא מבוצע רק בקרב נשים לאחר לידה והנקות, לעיתים גם מי שלא עברה הריון מבקשת הרמת חזה. מדובר בניתוח שמשפר פלאים את מראה החזה

לקריאה מפורטת »
החלפת שתלים בחזה

החלפת שתלים בחזה רוב הנשים שעוברות הגדלת חזה אינן מודעות לעובדה שיש צורך לבצע החלפת שתלים לאחר עשור פחות או יותר. כתבנו מאמר מפורט שמסביר למה כדאי לך לבצע החלפת

לקריאה מפורטת »
ניתוח הקטנת חזה

הקטנת חזה מי שלא חוותה זאת אינה יודעת – חזה גדול עלול להיות נטל יותר משהוא מושא לקנאה. ניתוח הקטנת חזה הוא אמנם ניתוח אסתטי אך הוא טומן בחובו פתרונות

לקריאה מפורטת »
הגדלת חזה בשומן עצמי

הגדלת חזה בשומן עצמי הגדלת חזה בשומן עצמי הוא טיפול חדשני להגדלת החזה ללא צורך בחיתוך השד, החדרת שתל, תפירה וצלקות. מדובר בהזרקה של שומן לחזה שמקורו בגופה של המטופלת

לקריאה מפורטת »

הצעת מחיר וייעוץ ללא התחייבות מחתך הזהב

אנחנו יודעים שכדי לקבל החלטה טובה צריך לקבל את כל המידע
נדאג שתקבלו מענה לכל השאלות ואת 
המחיר הטוב ביותר

פרטיות חשובה לנו
לעולם לא נפרסם דבר ללא הסכמתך