העלמת סימני מתיחה

האם ידעת שאת סימני המתיחה הורודים-לבנים ניתן להעלים? יש לא פחות מ-6 סוגי טיפולים להעלמת סימני מתיחה כך שבטוח תוכלי להיפטר מהם ולהשיב לעור את המראה החלק והמתוח. כתבנו מאמר מפורט על סימני מתיחה, איך להעלים אותם, כמה זה יעלה והאם זה מאוחר מדי לסימני המתיחה שלך.

סימני מתיחה הם קווים ורדרדים או לבנבנים המופיעים על העור ונגרמים עקב מתיחה מהירה של העור שעלולה להופיע משלל סיבות.
סימני המתיחה הם למעשה צלקת של העור והם תופעה טבעית שעלולה להתרחש בכמה שלבים של החיים, החל מגיל ההתבגרות ועד גילאים מתקדמים. ישנם מספר טיפולים להעלמת סימני מתיחה, כאשר עיקר הטיפול בסימני מתיחה מביא לטשטוש של סימנים אלו ללא העלמה סופית שלהם. את סימני המתיחה קשה להעלים ולכן מומלץ להיכנס לטיפול תוך הבנה שאולי יישארו סימנים קטנים שיהיו נוכחים לעינינו בלבד.

תוכן עניינים

העלמת סימני מתיחה - מה קורה לעור

מהם סימני מתיחה

העור שלנו הוא איבר גמיש מאוד שמסוגל להרחב ולהתכווץ באופן משמעותי, אך כאשר העור מתרחב באופן משמעותי בפרק זמן קצר, מופיעים סימני המתיחה.
שני סוגי סיבים עיקריים מרכיבים את העור ואחראים על גמישותו ואלו הם הקולגן והאלסטין. כאשר מתבצעת מתיחה מסיבית ומהירה של העור הקשרים שבין הסיבים הללו נקרעים ואלו הם סימני המתיחה.
תחילה סימני המתיחה יופיעו בצבע אדום ורדרד ולאחר תקופה של שנה עד שנתיים ישנו צבעם ללבנבן. צבעם האדום של סימני המתיחה נובע מהסיבה שלאחר שנוצר קרע בסיבי הקולגן והאלסטין הגוף שולח לאזור כמויות של דם וכן מפתח באזור כלי דם קטנים שתפקידם לתקן את הקרעים שנוצרו ולשמור על העור אחיד שלא ייקרע גם בשכבה החיצונית וייווצר פצע פתוח.
לאחר שהגוף תיקן את הקרעים ושיקם אותם כמות הדם באזור הולכת ויורדת וסימני המתיחה נותרים בצבע לבן מעט בהיר יותר מצבע העור הטבעי.

סימני המתיחה לא מהווים סכנה רפואית או בריאותית, אך פעמים רבות הם מהווים מטרד אסתטי הפוגם במראה העור והגוף ועל כן עולה הצורך להעלים אותם.

מי נמצא בסיכון לסימני מתיחה

כאמור, סימני המתיחה מהווים מטרד אסתטי ולא בריאותי.
האוכלוסיות שסובלות יותר מכל מסימני מתיחה הן נשים לאחר הריון, גברים ונשים שעברו תהליכי השמנה והרזייה מהירים, בני נוער וכן מתאמנים ומפתחי גוף הצורכים סטרואידים.
במהלך ההריון הבטן וכל אזור פלג הגוף שבין החזה לירכיים הולך וגדל באופן משמעותי מאוד ובקצב מהיר. הגדילה המהירה יכולה להתבטא בסימני מתיחה בחזה, בשדיים, בבטן, במתניים וכן בישבן ובירכיים.
אותו דבר לגבי גברים ונשים שעברו עלייה משמעותית במשקל באופן מהיר ולאחר מכן ירידה במשקל. האזורים בגוף אשר התרחבו והעור בהם נמתח ושינה את גודלו הם האזורים המועדים לסימני מתיחה וגם הם נמצאים לרוב בפלג הגוף שבין החזה לירכיים.
בני נוער עוברים צמיחה מסיבית של הגוף בפרק זמן קצר. בתוך תקופה קצרה גופם גדל, גובהה ומתעבה והדבר בא לידי ביטוי בעור שלהם ועל כן עלולים להופיע סימני מתיחה כבר בגיל ההתבגרות בעיקר באזורי המתניים, החזה אצל בנות והישבן.
מתאמנים ומתאמנות אשר משתמשים בסטרואידים שנועדו ״לנפח״ את השרירים סובלים גם הם מסימני מתיחה. בדומה לשאר המקרים גם כאן, השינוי המהיר בגודל העור מביא לקריעה של סיבי הקולגן והאלסטין ומוביל להיווצרותם של סימני מתיחה.

גורמים נוספים שמובילים להיווצרות סימני מתיחה:

 

  • צבע עור בהיר.

  • גורם גנטי.

  • מחלות מסויימות או תרופות המשפיעות על סיבי הקולגן והאלסטין, או שמשפיעות על אופן ההיווצרות שלהם בגוף.

סימני המתיחה מהווים מטרד אסתטי ולא בריאותי. האוכלוסיות שסובלות יותר מכל מסימני מתיחה הן נשים לאחר הריון, גברים ונשים שעברו תהליכי השמנה והרזייה מהירים, בני נוער וכן מתאמנים ומפתחי גוף הצורכים סטרואידים. ניתן לשפר את המראה של סימני המתיחה, ואם לא להעלים אותם אז לטשטש אותם לרמה שהם כמעט בלתי נראים

כיצד מטפלים בסימני מתיחה

יש מספר דרכים לטיפול בסימני מתיחה, כאשר ישנם שני רעיונות מנחים. הרעיון הראשון הוא הרס של שכבת העור המצולקת ולאחריה לאפשר לגוף לייצר שכבת עור חדשה ובריאה ללא סימני המתיחה.
הרעיון המנחה השני הוא עידוד הגוף לייצר סיבי קולגן ואלסטין חדשים, ללא הרס שכבת העור העליונה וללא גרימת כאב למטופלות ולמטופלים.

טיפול בסימני מתיחה בעזרת פילינג

פילינג הוא פעולה רפואית המבוצעת ע״י רופא מוסמך ותפקידה להסיר את שכבות העור העליונות ולאפשר לגוף לפתח שכבת עור חדשה ובריאה שתצמח ללא סימני המתיחה. ניתן לבצע פילינג מכני שהוא קילוף פיזי של העור באמצעות מכשיר ייעודי, או לחלופין לבצע פילינג כימי. פילינג כימי משמש רבות ברפואה האסתטית וניתן בעזרתו להעלים קמטים, כתמי עור, צלקות אקנה ועוד. פילינג כימי לטיפול בסימני מתיחה מבוצע ע״י מריחה על העור של תרכובת כימית שנרקחת ע״י הרופא, ולאחר זמן קצר של בין רבע שעה לחצי שעה המשחה מוסרת. המשחה יוצרת תגובה כימית עם העור שגורמת לו להתקלף עד שכבת העור העמוקה ולאחר מכן הגוף מייצר שכבות עור חדשות, בריאות ונקיות מסימנים.
כאשר פונים לביצוע פילינג לרוב יידרש טיפול אחד כדי לטפל בסימני המתיחה.

מחיר ממוצע להעלמת סימני מתיחה
300-3,000
  •  

מיקרונידלינג (Microneedling)

מיקרו נידלינג הוא שימוש בגלגלת מיוחדת הנקראת גם דרמרולר (Dermaroller) שמבצעת פגיעה קלה בעור שמעודדת את הגוף לשלוח דם לאזור ולייצר סיבי קולגן ואלסטין. דרמרולר היא גלגלת בעלת מחטים זעירות היוצרות פגיעה בשכבת העור העליונה ולמעשה פורמת את הקשרים בין סיבי הקולגן.
הטיפול בדרמרולר מבוצע ע״י רופא בסדרה של 3 עד 5 טיפולים.

לייזר וגלי רדיו כטיפול בסימני מתיחה

שתי טכנולוגיות שנמצאות בשימוש בשנים האחרונות הן קרני לייזר וגלי רדיו. מדובר בשתי טכנולוגיות שונות המביאות לתוצאות דומות עקב יצירת אותה תגובה בעור.
בעזרת לייזר או גלי רדיו RF מחממים את שכבות העור העמוקות. החימום מעודד את הגוף לייצר שכבת קולגן ואלסטין עבה וחדשה וכך למעשה ״מתקנים״ את סימני המתיחה.
הטיפול בלייזר או בגלי רדיו לסימני מתיחה אינו מתאים לכל סוג עור ולכן יש צורך להגיע לפגישת ייעוץ עם הרופא לפני הטיפול.
כאשר מבצעים שימוש בטכנולוגיות אלו לטיפול בסימני מתיחה יש צורך לבצע סדרה של 5 עד 10 טיפולים אשר בהדרגה ישפרו את מראה סימני המתיחה.

הזרקות לטיפול בסימני מתיחה

ניתן לבצע הזרקות שונות לשכבת העור או לשכבת העור העמוקה אשר מעודדות את הגוף לשלוח כמויות דם גדולות לאזור וכך לייצר סיבי קולגן חדשים המתקנים את סימני המתיחה.
כאשר מבצעים הזרקות משתמשים לרוב בהזרקה של גז אוזון (O3) או בהזרקה של פחמן דו חמצני (CO2).

הזרקה של גז אוזון מגבירה את קצב חילוף החומרים של התאים ועקב כך מגבירה את קצב זרימת החמצן לתאים ולאזור הטיפול. פעולה זו מחדירה לחות לשכבות העור ומעודדת היווצרות של קולגן ואלסטין.

 

הזרקה של פחמן דו חמצני נועדה להגביר את קצב זרימת הדם. ההזרקה של פחמן דו חמצני מעודדת את הגוף לשלוח כמויות דם רבות לאזור ההזרקה כדי להיפטר מהCO2 באופן טבעי, דרך דרכי הנשימה. הזרימה המסיבית של הדם לאזור ההזרקה למעשה ״מרפאה״ את סימני המתיחה ומתקנת אותם.

מתיחת בטן כטיפול בסימני מתיחה

סימני מתיחה אשר מופיעים באזור הבטן התחתונה יטופלו במהלך ניתוח מתיחת בטן. במהלך מתיחת בטן מבוצעת הסרה של שכבות עור מהבטן התחתונה ולרוב שכבות אלו מכילות סימני מתיחה רבים. ההסרה של שכבות העור הללו למעשה מסירה את סימני המתיחה.

שימוש בקרמים מבוססי ויטמין A

קרמים המבוססים על ויטמין A מעודדים חידוש רקמות וכן מעודדים תחלופה של תאים ישנים בתאים חדשים. פעולה זו מחדשת את שכבות העור ותורמת לטישטוש סימני המתיחה. השימוש בתכשירים אלו אינו יעיל כשאר הטיפולים, אך במקרים של מיעוט סימני מתיחה יכולים לשפר את המצב.

מתי כדאי לטפל בסימני מתיחה

כאמור, לסימני מתיחה שני שלבים – שלב ראשון כאשר הם נוצרים ומופיעים בצבע אדמדם-ורדרד, ושלב שני כאשר הם נטמעו בגוף ומשנים צבעם ללבנבן ובהיר יותר מצבע העור הטבעי.
מומלץ לטפל בסימני מתיחה כמה שיותר מוקדם, ואם אפשר כאשר הם בשלב האדמדם. הטיפול בסימני המתיחה בשלב זה מעלה את הסיכויים להעלמה מלאה שלהם וכן יצריך פחות טיפולים ופחות התערבות מאשר לאחר שסימני המתיחה נטמעו בעור ושינו צבעם לבן.

להצעת מחיר ללא התחייבות

האם טיפול בסימני מתיחה מעלים אותם

כפי שציינו בהתחלה, אין עירבון לכך שסימני המתיחה יעלמו. כתלות בסוג העור, באיכותו, בגיל המטופלת או המטופל וכן בהיקף סימני המתיחה, כך משתנה איכות הטיפול ואיכות התוצאה. בהחלט ניתן להעלים סימני מתיחה, אך לא ניתן לומר זאת בתחילת טיפול ואין רופא שיתחייב לכך.
אך בכל מקרה, ניתן לשפר את המראה של סימני המתיחה, ואם לא להעלים אותם אז לטשטש אותם לרמה שהם כמעט בלתי נראים, או שייראו באור מסויים.

מחירים לטיפול בסימני מתיחה

 

  • טיפול בסימני מתיחה בעזרת לייזר או גלי רדיו RF צפוי לעלות בין 300 ש״ח ולהגיע עד 800 ש״ח לטיפול. המחיר משתנה בהתאם להיקף הטיפול הנדרש וכן בהתאם לאיכות המכשיר בו משתמשים. כאשר מבצעים מספר טיפולים המחיר בהתאם, ולעיתים יירד ב20-30%.

  • טיפול בסימני מתיחה באמצעות הזרקה של O3 או של CO2 עשוי לעלות בין 1,500-3,000 ש״ח לטיפול.

  • מיקרונידלינג לסימני מתיחה יעלה סביבות 1,500 ש״ח לטיפול.

  • מתיחת בטן תעלה בין 10,000-30,000 ש״ח, אך היא אינה מבוצעת לעולם כדי להיפטר מסימני מתיחה, אלא כדי להיפטר מעודפי עור בטניים. העלמת סימני המתיחה הינם תופעת לוואי של מתיחת בטן, ואינם המטרה של הניתוח.

נושאים נוספים שעשויים לעניין אותך

ניתוח מתיחת בטן

מתיחת בטן מתיחת בטן הולכת וצוברת פופולריות בארץ וזה רק בגלל התוצאות המעולות של הטיפול הזה. לא תאמיני שבטן אחרי לידות, השמנה והרזייה יכולה להיות כלכך מתוחה, יפה ושרירית. כתבנו

לקריאה מפורטת »
הקטנת שפתי הפות

הקטנת שפתי הפות – לביופלסטי לביופלסטי, הקטנת שפתי הפות, הוא ניתוח אסתטי שמשפר משמעותית את מראה הפות. זה טיפול פשוט שגורם לפות לשוב ולהראות אסתטי ונקי, אינו דורש החלמה ארוכה

לקריאה מפורטת »
העלמת ורידים ונימים

העלמת ורידים ונימים מהפנים והרגליים ורידים ונימים מופיעים ברגליים ובפנים אך לא רק. נימים בפנים וברגליים מופיעים עקב בעיה במסתמים המשנה את זרימת הדם. במאמר שכתבנו תוכלו להבין את התופעה,

לקריאה מפורטת »
מאמי מייקאובר

מאמי מייקאובר מאמי מייקאובר הוא הטיפול המקיף ביותר שניתן לעבור שמשפר את מראה הגוף באופן בלתי נתפש. הטיפול מורכב ממספר ניתוחים ואחריו הגוף נמצא במצב הכי טוב שהוא היה אי

לקריאה מפורטת »

הצעת מחיר וייעוץ ללא התחייבות מחתך הזהב

אנחנו יודעים שכדי לקבל החלטה טובה צריך לקבל את כל המידע
נדאג שתקבלו מענה לכל השאלות ואת 
המחיר הטוב ביותר

פרטיות חשובה לנו
לעולם לא נפרסם דבר ללא הסכמתך