מתיחת גוף - באדי ליפט

מתיחת גוף הוא שילוב של כמה טיפולים שאחריהם כל הגוף מתוח, צר וללא עודפי עור או שומן. ניתוח מתיחת גוף הוא הטיפול המקיף ביותר שאפשר לעבור והמראה שמתקבל אחריו הוא בלתי יאמן – לא עוד סינר בטני, ירכיים רחבות או חזה נפול. הגוף הולך כמה עשורים אחורה ונראה מצויין. במאמר שכתבנו אנחנו מסבירים על כל הטיפולים כולל מחירים, החלמה והאם נשארות צלקות.

אין עוררין על כך שהקדמה הטכנולוגית מביאה איתה בשורות חיוביות לעולמם, מקדמת את המין האנושי והופכת את החיים שלנו לפשוטים ולטובים יותר. הקדמה הטכנולוגית אחראית לעלייה באיכות החיים שלנו, לירידה באחוזי התמותה של בני אדם ותינוקות ברחבי העולם ומשאירה לנו פנאי להתעסק בעצמנו, ברצונות שלנו ובשאיפות שלנו ולא רק בהישרדות.
הטכנולוגיה אחראית גם לשיפור באופן ייצור האוכל שלנו, בכמויות הייצור שלו ובירידה בכמות הרעבים בעולם.
הבעיה מתחילה כאשר העולם מתקדם בקצב הרבה יותר מהיר מהאבולוציה ואנחנו צורכים הרבה יותר קלוריות ממה שאנחנו מוציאים. מבחינה אבולוציונית אנחנו עדיין בעלי חיים החוששים ממחסור ולכן אנחנו אוכלים כמעט בכל הזדמנות אפשרית, אפילו אם החשש ממחסור כבר אינו קיים שכן המזון זמין היום יותר מאי פעם.
בעיה נוספת שעולה עם אופן ייצור המזון שלנו היא שהמזון אמנם מכיל ערך קלורי גבוה מאוד, אך יחד עם זאת הערך התזונתי שלו הולך ויורד. אוכל שיוצר בתהליכים תעשייתיים מאבד הרבה מהרכיבים התזונתיים שלו, אך נשאר עם הרכיבים הקלוריים.
סיבות אלו גרמו לכך שבני אדם צורכים קלוריות רבות, רובן ריקות, אך אנחנו לא צורכים את הקלוריות האלו והן נאגרות אצלנו בגוף. הקלוריות האלו הופכות לשומן שהולך ונצבר, מרחיב את הגוף שלנו ולעיתים אף נשאר תקוע.
העולם היום מודע לבעיה של השמנה כתוצאה מצריכת קלוריות ללא שריפה שלהן ולמעשה הכריז על השמנה כמגיפה עולמית שיש להיאבק בה.
כשליש מבני האדם סובלים מהשמנה, וזו מוגדרת כמחלה, וכבר לא כאורח חיים לא נכון.

למזלנו, יחד עם הקידמה הטכנולוגית מתקדמת גם הרפואה, וככל מחלה, גם למחלת ההשמנה נמצאו טיפולים רפואיים אשר יכולים לעזור.
מלבד ההמלצות לפעילות גופנית ולהקפדה על משטר תזונתי נכון, ניתן היום לבצע גם ניתוחי קיצור קיבה או ניתוחים בריאטריים כדי להכריח את הגוף לצרוך פחות קלוריות ולשרוף את מאגרי השומן שלו.

תוכן עניינים

מתיחת גוף - להיפטר מרקמות עודפות מכל הגוף

מהו ניתוח מתיחת גוף

ניתוח לסילוק עודפי עור נקרא גם ״באדי ליפט״ (Body Lift) או ניתוח למתיחת גוף. כשמם כן הם, מדובר בניתוחי מתיחת עור נרחבים המבוצעים באזורים שונים בגוף בהם הצטברו רקמות שומן או רקמות עור עודף המצריכים היפטרות מכנית מהם כדי להעלימם.

למה צריך לעשות ניתוח הרמת גוף

העור שלנו הוא איבר אלסטי גמיש. הווה אומר שמדובר באיבר שמוגל להימתח ולהתכווץ חזרה לגודלו המקורי, בדיוק כמו גומייה. הבעיה מתחילה כאשר העור נמתח יותר מדי ולא מסוגל לשוב לגודלו המקורי. במקרים כאלו נוצרים עודפי עור הבאים לידי ביטוי ככפלים, כעור מדלדל וכצניחה של אזורים בגוף אפילו אם הם כבר לא מכילים רקמות שומן.
מלבד אספקט המראה החיצוני החשוב מאוד, עודפי העור מציגים בעיות נוספות. עודפי עור פוגעים באיכות חייהם ובבריאותם של הסובלים ממנה בצורות של שפשפות באזורים הללו, פצעים, לעיתים דלקתיים, וכן הצטברות של לכלוך ואף פטרת עור ממנה קשה מאוד להיפטר.

למי מיועד ניתוח מתיחת גוף

ניתוח למתיחת גוף או לסילוק עודפי עור מיועד לאנשים אשר עברו ירידה דרסטית במשקל אך נשארו עם אותה כמות של עור שהייתה להם לפני הירידה במשקל.
הניתוח אינו מיועד רק לאנשים אשר עברו ניתוח בריאטרי או ניתוח קיצור קיבה, אלא מיועד לכל גבר ואישה אשר השילו רקמות שומן רבות אך עורם אינו חזר למצבו המקורי.
גם אנשים אשר ירדו במשקל בדרכים מסורתיות של פעילות גופנית מרובה ודיאטה קפדנית עלולים לסבול מהבעיה של עודפי עור וגם הם מועמדים למתיחת גוף.
חשוב לציין שמתיחת גוף אינה מיועדת רק למי שירד הרבה במשקל, אלא לכל גבר או אישה אשר סובלים מעודפי עור, בין אם בעקבות הריונות, מבנה גנטי, גיל או כל סיבה אחרת הגורמת לשיפולי עור אשר אינם פרופורציונליים למצב הגוף הנוכחי.

ניתוח מתיחת גוף הוא למעשה שילוב של ניתוחי מתיחה והרמה משולבים בשאיבת שומן באזורים שונים בגוף. מטופלים ומטופלות שעברו את הטיפול מדווחים על רמת שביעות רצון גבוהה מאוד. המטופלים מדווחים על איכות חיים מוגברת, תחושת ביטחון והערכה עצמית גבוהה יותר ועל שיקום שגרת חיים ללא החששות והעכבות שהיו לפני הניתוח.

מיהם המועמדים להרמת גוף

המועמדים לבאדי ליפט, הרמת גוף, הם אנשים אשר ירדו משמעותית במשקל ומשקל גופם יציב לאורך זמן ואינו עולה או יורד ביותר מ-5 ק״ג.
בנוסף חשוב שבריאותם של המועמדים תהיה תקינה ושלא יהיו להם בעיות רפואיות הנובעות מהשמנה, כמו בעיות לב, סכרת, עורקיים שומניים וכו׳.

מאחר ומדובר בסט ניתוחים רחב המטפל באזורים רבים בגוף, מדובר גם בהחלמה רחבה המצריכה בריאות איתנה. המטופלים מתבקשים לא לעשן ואם אפשר גם לא לצרוך אלכוהול על בסיס קבוע כחודש לפני הניתוח ובמהלך כל תקופת ההחלמה. הסיבה לבקשה הזו היא שהגוף מחלים באמצעות הזרמת דם לאזורי החתכים ושיקום הפצע. אנשים המעשנים או שותים מכילים רעלים שונים בדמם ורעלים אלו פוגעים באיכות השיקום של הגוף. זה יכול לגרום להחלמה ארוכה יותר, לצלקות לא אסתטיות, או לפתיחה של התפרים ואי התאחות שלהם.

מה עושים בניתוח מתיחת גוף

ניתוח מתיחת גוף הוא למעשה שילוב של ניתוחי מתיחה והרמה משולבים בשאיבת שומן באזורים שונים בגוף.
מלבד עודפי עור, לאחר ירידה דרסטית במשקל, יש שומן תקוע באזורים מסויימים בגוף אשר ממנו הגוף לא מצליח להיפטר. את השומן הזה צריך לשאוב ולאחר מכן לבצע מתיחה של העור, היפטרות מעודפי העור ותפירה של החתך.

מתיחת ירכיים

בשלב הזה של הניתוח יבוצע חתך בחלק הפנימי של הירך, מהמפשעה ועד אזור הברך, כתלות בכמות השומן שיש לשאוב ובהיקף האזור אותו יש למתוח. ככל שהמתיחה הנדרשת קטנה יותר כך גם החתך יהיה קטן יותר. במתיחות ירכיים מינוריות יבוצע חתך רק באזור המפשעה וממנו תבוצע שאיבת השומן ומתיחת העור.

מתיחת ישבן והרמה שלו

ברוב המקרים של ירידה במשקל תתקבל צניחה של הישבן וירידה בנפח שלו. אז תידרש מתיחה והרמה של הישבן ולעיתים גם שיחזור הנפח ע״י שימוש בשתלים הדומים לשתלים להגדלת חזה, או לחלופין, שימוש בשומן עצמי.

מתיחת בטן וגב

מעטים ניתוחי מתיחת הגוף שלר יידרשו מתיחה של הבטן והגב. שומן רב מצטבר באזורים אלו ולכן כמעט תמיד הם מצריכים פרוצדורה רפואית של שאיבה ומתיחה.
במידה וצריך רק מתיחה של הבטן, יבוצע חתך בבטן התחתונה, בקו המפשעה וממנו תבוצע שאיבה של השומן ומתיחה של העור. במקרים מסויימים ניתן לבצע שאיבת שומן מפסלת – לשאוב שומן לפי קווי המתאר של השרירים ולמעשה לפסל בטן הנראית עם ריבועים המורכבים משכבות דקות של שומן.
במידה ונדרשת גם מתיחת גב יבוצע חתך חתך היקפי סביב עצם האגן ומתוך חתך זה תבוצע שאיבה בבטן ובגב ולאחר מכן מתיחה, הסרה של רקמות עור ושומן אשר לא נשאב וסגירה.
כאשר מבצעים מתיחה של הירכיים, הישבן, הבטן והגב הפרוצדורה נקראת הרמת גוף תחתון – Lower Body Lift.

הרמת חזה

כמו הישבן, גם החזה מאבד מהנפח ומהחיוניות שלו לאחר ירידה במשקל, וגם הוא דורש מתיחה של העור, הרמה של החזה ובמקרים רבים החזרת הנפח. לא אחת קורה שעם הירידה במשקל יורד נפח החזה ואת הנפח הזה יש להחזיר עם שתלים או עם שומן עצמי. ישנה סבירות שבתהליך שחזור החזה יידרש גם מיקום חדש של הפטמה. מקרים בהם מיקום הפטמה ירד בעקבות הירידה במשקל יומלץ לבצע גם מיקום חדש של הפטמה במקום אידיאלי ומחמיא יותר לשד.
במידה והחזה שמר על נפחו אך צנח תבוצע רק הרמה, ללא צורך בהשבת הנפח. חשוב לדעת שבהרמת חזה ישנה הסרה של רקמות עור אשר עלולות להוריד מנפח החזה.

מתיחת זרועות

בזרועות מצטבר שומן והאלסטיות של האזור אינה מיטבית כמו באזורים אחרים. כחלק ממתיחת הגוף יש סיכוי שגם הזרועות ייאלצו לעבור טיפול. תחילה יאובחן האם יש צורך לבצע גם שאיבת שומן או רק מתיחה ולפי ההחלטה יבוצע ההליך. חתך של מתיחת זרועות מבוצע בחלקה הפנימית של הזרוע כדי להשאיר מינימום סימנים בשאיפה שלא יראו צלקות.

הסרת עור עודף בפנים ובצוואר

הפנים הם אחד האזורים הראשונים שעוברים שינוי בעקבות עלייה וירידה במשקל. אף על פי שעור הפנים אלסטי וגמיש, לא אחת יש צורך לבצע מתיחה של אזורים שונים. כחלק מהטיפולים שיעברו הפנים אפשר למנות שאיבת שומן בסנטר ומתיחה, הרמת מצח וגבות, הרמת עפעפיים ולעיתים אף מתיחת פנים כוללת.

נכון שהתהליכים המתוארים כאן נשמעים מסיביים ורבים, אך ההמלצה לאילו טיפולים יש לבצע משתנה ממטופל למטופל וממטופלת למטופלת. גם אם נראה שתיאלצו לעבור הליכים רבים, רק בפגישת ייעוץ עם רופא תוכלו לדעת אילו אזורים באמת דורשים מתיחה ובאילו איזורים אין צורך. לרוב אנחנו מחמירים עם עצמנו ונוטים לחשוב שכל הגוף צריך טיפול בעוד ייתכן ושיפור של אזור אחד או מספר אזורים מצומצם יביא לשינוי מראה ותחושה דרמטי ללא צורך בהתערבות באזורים נוספים.

מאיזה גיל ניתן לבצע את הטיפול

נכון שהשמנה והרזייה יכולה לבוא בכל גיל, והשמנת ילדים הופכת להיות תופעה מדאיגה ונרחבת בחברה הישראלית, אך לא ניתן לבצע את הפרוצדורה הזו בכל גיל. את הניתוח ניתן לבצע רק לאחר שהעור סיים את תהליך ההתבגרות שלו, ולרוב מתיחת הגוף מומלצת מגילאי 20 ומעלה.

מחיר ממוצע להרמת גוף
50 אלף
  •  

הרמת גוף לפני הריון

הרמת גוף לפני הריון היא החלטה אינדיבידואלית עם השלכות אינדיבידואליות. ישנם רופאים שלא ימליצו לבצע את ההרמה לפני כניסה להריון מאחר והגוף ובעיקר הבטן, ימתחו ויתכווצו שוב ואז תידרש מתיחה נוספת באזור הבטן או הגב.
הדבר תלוי באיכות העור, באלסטיות שלו ובמידת העלייה במשקל שתיקרה בתקופת ההריון. יש חשיבות גם למשך הזמן בין מתיחת הגוף לבין ההריון – ישנן נשים שיעדיפו לקחת את הסיכון של ביצוע מתיחה נוספת (במקרה הצורך), אם הן צעירות ואינן מתכננות להיכנס להריון בשנים הקרובות. התחושה העצמית, בריאות העור והמראה החיצוני חשובים מאוד ויש כאלו שיעדיפו לבצע את המתיחה בהקדם וליהנות מהמראה אותו הן רצו, גם אם זה יהיה לשנים ספורות ולאחר מכן יאלצו לעבור פרוצדורה נוספת. נושא הרמת הגוף לפני הריון תלוי בהחלטה שלך וראוי לדון בנושא בזמן פגישת הייעוץ.

האם הניתוח מבוצע בפעם אחת

ישנן שתי גישות לביצוע הרמת גוף. אחת היא של ביצוע כל הגוף בבת אחת בניתוח שאורך קרוב ל-8 שעות, והשנייה היא בביצוע של כל אזור בנפרד עם מתן זמן להתאוששות לגוף.
בספרות המקצועית אין הטייה לכאן או לכאן או קביעה חד משמעית ופרט לדעות אישיות, לא ניתן לומר שצורה אחת של ביצוע הניתוח עדיפה על צורה אחרת.
יכול להיות שהמנתח שתבחרו עובד בשתי השיטות והבחירה תהיה בידיכם ויכול להיות שתבחרו במנתח הפועל וממליץ על שיטה אחת בלבד.

החלמה והתאוששות

התחושה לאחר הניתוח תהיה מוזרה בתחילה מאחר והוסרו חתיכות רבות של עור והעור נמתח על הגוף. יכול להיות שיהיה קושי בעמידה זקופה או במתיחה של האיברים מאחר והעור ירגיש מאוד מתוח עליהם. תחושה זו תעבור בתוך מספר ימים עד מספר שבועות.
לרוב תתבקשו להישאר להשגחה והתאוששות של 24 שעות מאחר ועברתם פרוצדורה רפואית נרחבת הכוללת חיתוך ותפירה של הגוף.

במידה והמתיחה הייתה משולבת בשאיבת שומן יכול להיות שתישארו עם צינוריות ניקוז באזורים שונים למספר ימים בודד. הצינוריות נועדו לנקז נוזלים לאחר הניתוח ולמנוע היווצרות של בצקות.
לאחר הניתוח צפו להיות עם תפרים בכל אזור שעבר טיפול. לרוב התפרים הם מסיסים ואינם מצריכים חזרה להוצאה שלהם.
בנוסף צפויים שטפי דם באזורים מסויימים ואולי אף דימומים קלים. אם הדימום מסיבי יש לפנות מיד למרפאה המטפלת ולא להקל בכך ראש.
ההמלצות העיקריות לאחר הניתוח הן לשמור על היגיינה מירבית באזורי החתכים ולשטוף את האזורים במים פושרים וסבון פעמיים ביום למשך תקופה של כמה שבועות, בין שבועיים לארבעה שבועות כתלות בהמלצת הרופא.
בנוסף, סביר שתיאלצו להסתובב עם חבישת לחץ באזורים שונים כדי למנוע בצקות או היפרדות של העור.
חזרה לפעילות גופנית תיאלץ להיעשות בהדרגה תוך תשומת לב רבה לתחושה של העור ושל הגוף, ובדרך כלל ההמלצה היא לחזור לפעילות גופנית בין ארבעה לשישה שבועות לאחר הניתוח, וזאת רק אם הדבר מרגיש בנוח ואם אין תחושה שונה בזמן האימון. במידה ועברו מספר השבועות המומלץ אך החזרה לפעילות גופנית אינה מרגישה טובה, יש להפסיק ולהמתין עוד כמה זמן.

צלקות

הצלקות מהניתוח הן בלתי נמנעות, אך ככל שתקפידו על המלצות המנתח כך איכות הצלקת וההחלמה של העור תהיה גבוהה יותר והצלקות יהיו פחות מורגשות.
מנתחים מנוסים ידעו לבצע את החתכים באזור קפלים טבעיים של הגוף כדוגמת קפל השד, קפל הסנטר או העפעפיים וקפל במפשעה או בגב. אזורים אחרים כמו אזורי הזרועות או הירכיים קשים יותר להסתרה של הצלקת מה גם שמדובר בחתכים נרחבים יותר ולכן סביר שתישאר צלקת באזורים אלו.
הצלקות הולכות ומתבהרות עם הזמן ומקבלות את צבע העור הטבעי, אך סביר שתיראו אותן למשך שנים, גם אם אחרים לא ישימו לב אליהן.

סיבוכים אפשריים

סיבוכים המתרחשים לאחר מתיחת גוף אינם שונים מסיבוכים הנגרמים בעקבות כל ניתוח, ואין סיבוכים הייחודים לפרוצדורה זו.
בין הסיבוכים האפשריים ניתן למנות זיהום באזורי החתך, פתיחה מחודשת של התפרים ונמק באזורים מסויימים.
ראוי לשוב ולציין שאיכות הדם האחראי על החלמת התפרים חשובה מאוד ולכן ככל שתקפידו על תזונה איכותית, לא תעשנו ותמעיטו בצריכת אלכוהול כך איכות ההחלמה תהיה גבוהה יותר.

להצעת מחיר ללא התחייבות

תוצאות

לתוצאות הניתוח לוקח זמן לבוא לידי ביטוי. הסרות נרחבות של שכבות עור ושומן ייראו באופן מיידי, אך כדי לראות את התוצאות הסופיות של הניתוח יש צורך להמתין מספר חודשים. ההתאוששות של הגוף אורכת זמן וכך גם החזרה שלו לתפקוד תקין.
כעבור חצי שנה עד שנה מהניתוח כבר תראו את התוצאות המיוחלות ותוכלו ליהנות מהשינוי ולחזור לשגרה התקינה שהייתה לכן לפני הניתוח.
שאלה שנשאלת רבות היא האם התוצאות הן לנצח. התשובה על כך היא שתלוי באורח חייהם של המטופלים. באם תשמרו על תזונה נכונה ועל אורח חיים בריא בוא לא תעלו או תרדו במשקל באופן קיצוני, סביר שהתוצאות ילוו אתכם לשנים רבות קדימה.
חשוב לזכור ששינויים טבעיים בגוף הנגרמים כתוצאה מהגיל אינם ניתנים למניעה. איגוד האלסטיות הטבעית של העור עם העלייה בגיל הוא טבעי ולכן אל תצפו להישאר מתוחים לנצח.
מטופלים ומטופלות שעברו את הטיפול מדווחים על רמת שביעות רצון גבוהה מאוד. הרמת הגוף היא הסיום לתהליך ארוך של הרזייה אותו עברתם והוא למעשה החותם האחרון למראה ולתחושה אותה רציתם. המטופלים מדווחים על איכות חיים מוגברת, תחושת ביטחון והערכה עצמית גבוהה יותר ועל שיקום שגרת חיים ללא החששות והעכבות שהיו לפני הניתוח.

מחירי מתיחת גוף

כפי שהבנתם מדובר בפרוצדורה רפואית נרחבת, והשינוי שהיא מביאה עמה גם הוא נרחב ודרמטי. התוצאה היא מבורכת והצעד אותו המטופלים והמטופלות בוחרים לעשות הוא צעד רציני ומוערך מאוד.
מאחר ומדובר בניתוח גדול המצריך לרוב מספר רב של אנשי צוות, ציוד רפואי מתקדם ושעות חדר ניתוח, עיקר הטיפולים עולה בסביבות ה50,000 ש״ח ונע למעלה או למטה בהתאם לדרישות המטופלים ולצרכים שעולים במהלך פגישת הייעוץ.

נושאים נוספים שעשויים לעניין אותך

הצערת כפות ידיים

הצערת כפות ידיים לא רבים מודעים לכך – ניתן להצעיר את העור של כפות הידיים כך שהוא לא יראה שקוף ודק ויחשוף את הורידים והעצמות שתחתיו. הצערת כפות ידיים הוא

לקריאה מפורטת »
העלמת ורידים ונימים

העלמת ורידים ונימים מהפנים והרגליים ורידים ונימים מופיעים ברגליים ובפנים אך לא רק. נימים בפנים וברגליים מופיעים עקב בעיה במסתמים המשנה את זרימת הדם. במאמר שכתבנו תוכלו להבין את התופעה,

לקריאה מפורטת »
עיצוב בטן לגברים
עיצוב קוביות בבטן

עיצוב בטן לגברים ולנשים אין דבר יותר יפה ומושך מבטן מעוצבת. גברים ונשים עובדים קשה מאוד כדי להגיע למצב של בטן שרירית, אך מעט יודעים שמלבד אימונים דרושה תזונה ספציפית,

לקריאה מפורטת »
בודי טייט

בודי טייט – המסת שומן בגלי רדיו בודיטייט הוא טיפול להיפטרות מעודפי שומן. לא כולן צריכות או רוצות לבצע שאיבת שומן לצורך הצרת היקפים. אם את מתאימה לבודי טייט, מדובר

לקריאה מפורטת »

הצעת מחיר וייעוץ ללא התחייבות מחתך הזהב

אנחנו יודעים שכדי לקבל החלטה טובה צריך לקבל את כל המידע
נדאג שתקבלו מענה לכל השאלות ואת 
המחיר הטוב ביותר

פרטיות חשובה לנו
לעולם לא נפרסם דבר ללא הסכמתך