מתיחת ירכיים

מתיחת ירכיים הוא טיפול שמחזיר את המראה היפה, המתוח והצר לירכיים ולוקח את הרגליים עשורים אחורה. לעיתים מפתיע לגלות שגם ירכיים גדולות בעלות עודפי עור ושומן יכולות להפוך להיות צרות ולהחמיא לגוף. כתבנו מאמר מפורט על ניתוח הצרת ירכיים כולל מחירים, לכמה זמן זה מחזיק והאם תישאר צלקת.

מלבד לשאת אותנו בעולם, הרגליים הן איזור שכבר תקופה ארוכה נחשב לנחשק, יפה ונשי.
ירכיים צרות הן שאיפה של נשים רבות ויש אומרים שהן אומרות הרבה על האישה. ירכיים צרות יכולות להעיד על איכות חיים, דאגה לגוף, אורח חיים בריא ואיזון בין חיים לעבודה. לא לחינם הרגליים הן איבר שנחשף הרבה, בעיקר בתקופת הקיץ, אך לא רק.
מבנה הגוף הטבעי הוא כזה של ירכיים צרות ומתוחות, אך עם השנים, התזונה המערבית והשינויים הפיזיים וההורמונליים שעובר הגוף האזור הזה הולך ונשחק. הירכיים הן צוברות שומן, צורתן משתנה והאלסטיות של העור נפגמת. שינויים של עלייה וירידה במשקל, התרחבות והצרות של הירכיים גורמים לשינויים במראה, לצלוליט, לעודפי עור ולשומן תקוע שקשה להוריד בדרכיים מסורתיות כמו פעילות גופנית או תזונה נכונה.
היום ניתן לבצע ניתוח למתיחת ירכיים המצר אותן, מותח את העור ומחזיר את המראה החיוני והבריא לרגליים.

תוכן עניינים

למי מיועד הניתוח

הניתוח מיועד לגברים ולנשים אשר ירדו הרבה במשקל ונותרו עם עודפי עור אשר דורשים הסרה.
אנשים אשר עברו ניתוח קיצור קיבה, השילו משקל רב ורוצים לסיים את העבודה בעזרת ניתוח אשר מחזיר את מראה גופם לקדמותו.
לא הרבה מדברים על כך, אך אנשים בעלי שומן עודף בירכיים, וכן בעלי עור עודף, סובלים לעיתים מפצעים באיזור כתוצאה מחיכוך הירכיים אחת בשנייה (שפשפות). במקרים הקשים יותר החיכוך עלול לגרום גם לפטרת ולעיתים לריח רע באזור כתוצאה מחוסר אוורור ומהצטברות של לכלוך בקפלי העור.

 

חשוב לציין שהניתוח מיועד לאנשים אשר משקל גופן יציב, ונע סביב ה5 ק״ג למעלה או למטה. אם אתם צפויים לרדת עוד הרבה במשקל, או שאינכם מצליחים לשמור על משקל אחיד יש סיכוי שהניתוח אינו מתאים לכם מאחר ותוצאותיו ייעלמו עם הזמן.

הניתוח מיועד לגברים ולנשים אשר ירדו הרבה במשקל ונותרו עם עודפי עור אשר דורשים הסרה. אנשים אשר עברו ניתוח קיצור קיבה, השילו משקל רב ורוצים לסיים את העבודה בעזרת ניתוח אשר מחזיר את מראה גופם לקדמותו. תוצאות הניתוח מפתיעות לטובה. הירכיים הופכות להיות צרות, הדוקות ומתוחות כמו שלא חשבתן שאפשר.

מאיזה גיל ניתן לעשות מתיחת ירכיים

ניתן לבצע מתיחת ירכיים מגיל 18 ומעלה. קהל המטופלים העיקרי הוא של נשים בגילאי 40 ומעלה אשר סיימו את שלב ההריונות והלידות.
בשנים האחרונות גם גברים פונים לביצוע מתיחת ירכיים מטעמים קוסמטיים וכן מטעמי נוחות.

מהלך הניתוח

ניתוח מתיחת ירכיים הוא בין הניתוחים המורכבים בעולם האסתטיקה וזאת מפני שמדובר באזור גדול יחסית המצריך תשומת לב רבה מהמנתח.
לרוב ניתוחים אלו משולבים בשאיבת שומן הנועדה לספק תוצאות מיטביות. שאיבת השומן מאפשרת למנתח לעצב את הירך כך שתהיה כמה שיותר צרה.
כאשר מדובר בהצרה קטנה של הירכיים המנתח עושה חתך בחלקה הפנימי של הירך, קרוב למפשעה. מתוך חתך זה המנתח שואב שומן ולאחר מכן מותח את העור כלפי מעלה, מסיר עודפי עור וכן עודפים של רקמת שומן שלא נשאבה ולאחר מכן תופר את האזור בתפרים מסיסים.
במקרים בהם יש צורך לבצע שאיבת שומן נרחבת וכן מתיחה יותר משמעותית המנתח מבצע חתך בפנים הירך, מאזור המפשעה לכיוון הברכיים. אורך החתך יהיה תלוי בכמות העור אותו יש למתוח ובכמות השומן אותה יש לשאוב – ככל שצריך למתוח יותר עור כך החתך יירד יותר לכיוון הברך.
לאחר שהמנתח ביצע את החתך (לרוב החתך מתואר כחתך L הפוך, חתך ישר באזור המפשעה ולאחר מכן חתך אורכי לכיוון הברך) הוא מבצע שאיבת שומן, מתיחה של העור, הסרה של עודפי עור ורקמות שומן ותפירה של האזור.

כמה זמן אורך הניתוח

כתלות בגודל האזור אותו מותחים ובכמות השומן אותה יש לשאוב, כך גם אורך הטיפול. בדרך כלל ניתן לצפות שניתוח להצרת ירכיים יארך כשעתיים עד שלוש.

האם הניתוח בהרדמה כללית או מקומית

מאחר ומדובר בניתוח ארוך הכולל פרוצדורות של חיתוך, שאיבה, מתיחה ותפירה, הניתוח מבוצע בהרדמה מלאה.
ייתכן שבמקרים בהם הניתוח הוא קצר ונקודתי המנתח ייבחר לבצע את הניתוח בהרדמה מקומית. בכל מקרה לא מורגש כאב במהלך הטיפול.

התאוששות והחלמה מהניתוח

הצרת ירכיים נחשבת לניתוח קשה בתחום הניתוחים האסתטיים לא רק בגלל גודל האזור ומשך הניתוח, אלא גם מפני שההחלמה ממנו קשה יותר מהחלמה מניתוחים אסתטיים אחרים.
בירכיים שלנו עוברת מערכת הלימפה שתפקידה להעביר נוזלים בגוף בכלל, ובפרט מאזור כפות הרגליים והשוקיים. במהלך ניתוח להצרת ירכיים חלק מהמערכת נפגע ומוסר ולוקח לגוף זמן לשחזר את דרכי הלימפה ולנקז את הנוזלים מהאזור התחתון של הרגליים. לכן, כחלק מההחלמה תצפו לבצקות ברגליים ובשוקיים, אך אלו עוברות אחרי מספר חודשים.
לעיתים לאחר הניתוח נותרות בירכיים צינוריות שתפקידן לנקז נוזלים מהאזור והן מוסרות לאחר ימים בודדים.
ברוב המרפאות יעדיפו להשאיר את המטופל או המטופלת להשגחה ללילה ולשחרר למחרת, אך אין זה מחייב. ישנם רופאים שישחררו את המטופלים כמה שעות לאחר הניתוח ויבקשו שיחזרו לביקורת.
אין צורך להגיע להוצאה של התפרים מאחר ועיקר ניתוחי הצרת הירכיים נתפרים בתפרים מסיסים אשר מתמוססים למחזור הדם.

מחיר ממוצע למתיחת ירכיים
30-15 אלף
  •  

סיבוכים ותופעות לוואי

כאמור, צפויות בצקות בכפות הרגליים ובשוקיים לאחר הניתוח.
בנוסף יש לצפות לשטפי דם בירכיים וכאבים קלים, שכן הגוף עבר פרוצדורה רפואית לא פשוטה.
ההקפדה על הגיינה של התפרים והדאגה לשלמותם (לא לגעת יותר מדי, לדאוג שלא ישתפשפו או ייחבלו) חשובה מאוד לתהליך ההחלמה.
מאחר ומדובר בחתך אשר נסגר ונתפר במתח, מאוד חשוב ללכת עם המחטב שתתבקשי לקנות כמעט כל שעות היממה (כולל בשינה) למשך חודש פחות או יותר, לפי המלצת הרופא.
עור הירך גס יחסית וכן אספקת הדם לאזור היא מוגבלת ולכן לוקח לחתך זמן להחלים. ככל שהחתך יישאר סגור ולא ייפתח או ייפצע, כך הצלקת תישאר עדינה יותר.

 

יחד עם כל אלה חשוב לומר שהחזרה לשגרה ולתנועה היא חשובה מאוד ולא מומלץ לשכב במיטה יותר מיום אחד לאחר הניתוח.

צלקת לאחר הצרת ירכיים

לאחר מתיחת ירכיים צפויה להישאר צלקת של החתך. צלקת זו תופיע בחלקה הפנימי של הירך באזור בו המנתח חתך את הרגל. בחודשים הראשונים הצלקת עשויה להיות אדומה ומעט נפוחה, אך עם הזמן היא תיטמע בעור. חשוב להבין שבניגוד לניתוחים אסתטיים אחרים, בהצרת ירכיים הצלקת צפויה להישאר והיא לא תיעלם לגמרי. ככל שהחתך קטן יותר כך הצלקת תהיה קטנה יותר, אך צפו לכך שמדובר בצלקת שניתן יהיה לראות גם כמה שנים לאחר הטיפול.

תוצאות הטיפול

את תוצאות הטיפול לוקח זמן לראות. מיד בתום הניתוח סביר שתחושו שהירכיים מתוחות יותר ושנפחן ירד, אך לא תראו את התוצאה הסופית. לוקח בערך שישה חודשים עד שנה לצפות בתוצאות הסופיות של הניתוח.
מטופלים מסויימים רוצים לראות את התוצאות באופן מיידי ולצאת ״חדשים״, בעוד אחרים דווקא נהנים מתהליך השיפור ההדרגתי. תהליך הדרגתי נותן תחושה של ירידה טבעית בהיקף הירכיים ולאו דווקא מראה שונה באופן מיידי. בכל מקרה, תוצאות הניתוח מפתיעות לטובה. הירכיים הופכות להיות צרות, הדוקות ומתוחות כמו שלא חשבתן שאפשר.

להצעת מחיר ללא התחייבות

האם הירכיים יישארו צרות לנצח

שאלה שנשאלת רבות היא האם תוצאות הניתוח נשארות לעד. התשובה תלויה במטופל טו במטופלת שעברו את הניתוח, וכן באיכות העור שלהם. מטופלים אשר לא יעברו מחזורי השמנה והרזייה לאחר הניתוח יוכלו ליהנות מירכיים צרות למשך שנים רבות ולא ייאלצו לחזור על התהליך. חשוב לזכור שעם הזמן האלסטיות של העור הולכת ויורדת ולכן עם השנים גם מתח העור בירכיים ילך ויפחת. תופעה זו היא טבעית לחלוטין.

מחיר מתיחת ירכיים

המחיר למתיחת ירכיים נע בין 20,000 ל 30,000 ש״ח והוא משתנה ככל שהפרוצדורה הנדרשת משתנה.
ככל שתידרשו לבצע פרוצדורה קלה וקטנה יותר כך המחיר יישאר נמוך יותר.
חשוב לזכור שהמחיר תלוי במיומנות ובוותק של הרופא הנבחר, אך גם באיכות הציוד הרפואי בו הוא משתמש.
השכרת ציוד רפואי וחדר ניתוח עולה לא מעט, והסכום מגולם במחיר. מאחר ומדובר בניתוח שלרוב מצריך אישפוז ללילה, המחיר גבוה ממחירם של ניתוחים אחרים.

נושאים נוספים שעשויים לעניין אותך

בודי טייט

בודי טייט – המסת שומן בגלי רדיו בודיטייט הוא טיפול להיפטרות מעודפי שומן. לא כולן צריכות או רוצות לבצע שאיבת שומן לצורך הצרת היקפים. אם את מתאימה לבודי טייט, מדובר

לקריאה מפורטת »
ניתוח מתיחת בטן

מתיחת בטן מתיחת בטן הולכת וצוברת פופולריות בארץ וזה רק בגלל התוצאות המעולות של הטיפול הזה. לא תאמיני שבטן אחרי לידות, השמנה והרזייה יכולה להיות כלכך מתוחה, יפה ושרירית. כתבנו

לקריאה מפורטת »
העלמת ורידים ונימים

העלמת ורידים ונימים מהפנים והרגליים ורידים ונימים מופיעים ברגליים ובפנים אך לא רק. נימים בפנים וברגליים מופיעים עקב בעיה במסתמים המשנה את זרימת הדם. במאמר שכתבנו תוכלו להבין את התופעה,

לקריאה מפורטת »
הצערת כפות ידיים

הצערת כפות ידיים לא רבים מודעים לכך – ניתן להצעיר את העור של כפות הידיים כך שהוא לא יראה שקוף ודק ויחשוף את הורידים והעצמות שתחתיו. הצערת כפות ידיים הוא

לקריאה מפורטת »

הצעת מחיר וייעוץ ללא התחייבות מחתך הזהב

אנחנו יודעים שכדי לקבל החלטה טובה צריך לקבל את כל המידע
נדאג שתקבלו מענה לכל השאלות ואת 
המחיר הטוב ביותר

פרטיות חשובה לנו
לעולם לא נפרסם דבר ללא הסכמתך