שאיבת שומן

שאיבת שומן הוא טיפול ותיק המביא תוצאות מתאימות. ניתן להיפטר מעד 5 ליטרים של שומן(!) בכל שאיבה ולהצר משמעותית את היקף הבטן, הירכיים, הגב ואזורים נוספים. כתבנו את המאמר המפורט ביותר על ניתוח שאיבת שומן כולל אזורים, האופציות השונות, מחירים והאם נשארות צלקות.

אף על פי שאנו מתייחסים לשומן כאל דבר שלילי, למעשה יש לו תפקיד חשוב בגוף. 

השומן מהווה שכבת בידוד בגוף ששומרת על החום במקומות קרים ובנוסף הוא עוזר לריפוד איברים פנימיים כמו המוח ומספק שכבת הגנה מפני מכות וחבלות חיצוניות.

הוא מרכיב עיקרי של קרומי התאים בגוף, שומר על בריאות העור והשיער דרך בלוטות שמפרישות שומנים ומקנות לעור ולשיער ברק, ובנוסף מסייע בתהליך ספיגה של ויטמינים במעי.

הוא מהווה מאגר אנרגיה יעיל מאוד למקרים בהם הגוף לא מקבל מספיק מזון ע״י כך שעודפי מזון שהגוף לא השתמש בהם נאגרים ברקמות השומן.

רקמות השומן בגוף מורכבות מתאי שומן, תאים דמויי בלון שמתרחבים או מתכווצים בהתאם לכמות השומן שהם מכילים.

הבעיה בתרבות המערבית ובתקופה בה אנו חיים היא שאנו צורכים הרבה יותר ממה שאנחנו שורפים ולכן ישנן הצטברויות שומן בגוף שדורשות הרבה עבודה כדי להעלים אותן.

השמנה, צבירה של שומן, יכולה לגרום למחלות רבות ואיננה טובה לגוף.

 

בניתוח שאיבת שומן שואבים את השומן העודף מתוך תאי השומן ובנוסף מקטינים את כמות תאי השומן בגוף. מרוקנים את הבלונים שהם תאי השומן ושואבים את מה שנמצא בתוכם.

 

ניתוח שאיבת שומן יכול להתבצע באזורים רבים בגוף כמו קרסוליים, ברכיים, ירכיים, ישבן, מתניים, בטן, ידיים, סנטר ולמעשה כמעט כל אזור בו מצטבר שומן.

 

תוכן עניינים

ניתוח שאיבת שומן - כל האזורים

למי נועדה שאיבת שומן

שאיבת שומן היא איננה פרוצדורה רפואית הנועדה להביא לירידה במשקל והיא איננה תחליף לדיאטה נכונה המתאימה למטופל או למטופלת, וככזאת היא גם איננה תחליף לפעילות גופנית אינטנסיבית המביאה לירידה במשקל.
לא הרבה יודעים זאת, אך בשאיבת שומן ניתן לשאוב עד 5 ליטרים של שומן שהם שוויי ערך לפחות או יותר 5 ק״ג ממשקל הגוף. גבר או אישה המחפשים לרדת במשקל לא ימצאו מענה בניתוח שאיבת שומן, אלא יוכלו לבצע את הניתוח לאחר שירדו במשקל.

למי מתאים הניתוח

אז אם שאיבת שומן היא איננה תהליך לירידה במשקל, אז מהי?
בגוף שלנו מצטברים שומנים בכל מיני אזורים ולא תמיד ניתן להסיר את השומן המצטבר באמצעים מסורתיים של דיאטה ופעילות גופנית.
ישנם אזורים עקשניים מהם ניתן להסיר את השומן בעזרת שאיבת שומן בלבד.
שאיבת השומן, אם כן, נועדה לעצב את הגוף לרמה הסופית ולמעשה להיות החותם שסוגר על המראה הסופי של הגוף. לאחר ירידה במשקל וחיטוב הגוף שאיבת השומן תסייע להסיר את השומן מהמקומות העיקשים כמו הבטן, הירכיים, הסנטר, הידיים או כל אזור אחר בגוף בו הצטבר שומן המסרב לרדת.
במקרים של מטופלים ומטופלות שעברו הרזיה מסיבית ניתן יהיה לבצע שאיבה של שומן עיקש, אך לעיתים כדאי לשקול לבצע שאיבה משולבת במתיחה של אזורים מסויימים כמו מתיחת בטן או מתיחת ירכיים, כדי להסיר עור עודף שנותר לאחר ההרזיה ולהדק את העור אל הגוף.

לאחר ירידה במשקל וחיטוב הגוף שאיבת השומן תסייע להסיר את השומן מהמקומות העיקשים כמו הבטן, הירכיים, הסנטר, הידיים או כל אזור אחר בגוף בו הצטבר שומן המסרב לרדת. השאיבה מתבצעת דרך חתכים קטנים בגודל חצי סנטימטר אליהם נכנסות הקנולות. החתכים מתבצעים באזורים נסתרים בגוף או בקפלים טבעיים של הגוף כדי להסתיר סימנים וצלקות למקרה שיהיו.

איך שואבים שומן

כדי לשאוב שומן משתמשים בצינוריות שאיבה המוחדרות לרקמת השומן ונקראות קנולות. מדובר בצינוריות קטומות ומחוררות שמחוברות למכשיר שאיבה.

ישנן ארבע שיטות לשאיבת שומן מהגוף:

  1. שאיבת שומן קלאסית נעשית ע״י החדרת קנולה לאזור הרצוי דרך חתכים קטנים בעור.

  2. שימוש בקנולה עם קצה מיוחד שמלבד לשאוב את השומן, גם יכולה לפרק אותו ובכך לבצע שאיבה יותר יעילה

  3. קנולה עם אולטרסאונד. הקנולה מוחדרת לרקמת השומן ובעזרת גלי אולטרסאונד מפרקת את השומן ושואבת אותו החוצה.

  4. המסת שומן בקור. מדובר בשיטה לא חודרנית להמסת שומן אך היא אינה יעילה כמו שאיבת שומן ולעיתים יש צורך לחזור על הטיפול כמה פעמים כדי להגיע לתוצאה הרצויה.

 

חלק מהרופאים משתמשים בלייזר כדי להדק את העור לרקמה שנותרה לאחר השאיבה, ובכך לתת מראה יותר מחוטב והדוק של האזור השאוב.

מהלך הניתוח

הליך שאיבת שומן הוא לא מסובך וככזה הוא לא אורך הרבה זמן.

לפני הניתוח מסמנים על הגוף את האזורים מהם הולכים לשאוב ומחטאים את האזורים הללו.

מקבלים זריקת הרדמה, מקומית או כללית, בהתאם לגודל האזורים מהם הולכים לבצע שאיבת שומן, ולאחר מכן מזריקים לרקמות השומן חומר שנועד לדלל את השומן הכלוא בתאים ובכך להקל על השאיבה שלו.

ישנם רופאים שמזריקים את החומר לפני הניתוח וגם בזמן הניתוח, תלוי בשיטה של הרופא ומה שהוא מצא שעובד הכי טוב.

השאיבה מתבצעת דרך חתכים קטנים בגודל חצי סנטימטר אליהם נכנסות הקנולות. החתכים מתבצעים באזורים נסתרים בגוף או בקפלים טבעיים של הגוף כדי להסתיר סימנים וצלקות למקרה שיהיו.

 

בתום ההליך תופרים את חתכי הכניסה ולובשים תחבושת לחץ שמהדקת את האזור השאוב.

שאיבת שומן מהבטן

כאשר מדברים על שאיבת שומן מהבטן חשוב להבחין בין שני אזורים בהם מצטבר השומן, שומן בדופן הבטן ושומן תוך בטני:

  1. שומן בדופן הבטן הוא למעשה שומן המצטבר בחלקה החיצוני של הבון. שומן זה יימצא בין שרירי הבטן לבין שכבת העור החיצונית, וזה השומן שנשאב בעת שאיבת שומן.

  2. שומן תוך בטני הוא שומן המצטבר בעומק הבטן, בין השרירים לפנים הגוף וזהו שומן אשר לא ניתן לשאוב. שומן זה מבליט את הבטן ונפוץ בעיקר אצל גברים. שומן זה ניתן להסרה ע״י שינוי באורח החיים כמו ספורט ותזונה נכונה.

בשאיבת שומן מהבטן ניתן לשאוב את השומן בצורה כזו שהוא יהווה גורם תורם בעיצוב הבטן. לדוגמא, שאיבת שומן בצורת שתי וערב העוקבת אחר קווי המתאר הטבעיים של שרירי הבטן יוצרת אשליה של קוביות בבטן. כך אנו מעצבים את הבטן בעזרת השומן הנשאב ובעזרת שומן מועט הנשאר בחלל הבטן.

שאיבת שומן מהירכיים

הירכיים הם אחד האזורים בגוף בהם מצטבר שומן עיקש המסרב לרדת. אצל נשים רבות לאחר הריונות ולידות, השינויים ההורמונליים שהגוף עבר מביאים לכך שמצטבר שומן בירכיים ומסרב לרדת.
השומן המצטבר בירכיים פוגע במראה האסתטי והסימטרי של הגוף מאחר והוא מרחיב את הירכיים וגורם למראה לא פרופורציונלי. שאיבת השומן תביא להידוק העור על הירכיים, להבלטת השרירים והמבנה הטבעי של המטופלת ולמראה טוב יותר וצעיר יותר.

שאיבת שומן מהסנטר

שאיבת שומן בסנטר עושה שינוי מראה דרמטי מהחזית ובעיקר מהפרופיל. השאיבה תטפל במראה הסנטר הנפול והנפוח ותיצור מראה הדוק שמדגיש את עצמות הלסת.

שאיבת שומן לגברים

לשמחתנו נושא הטיפולים האסתטיים אינו מנת חלקן של נשים בלבד והיום ישנם גברים רבים בעולם ובארץ שעוברים טיפולים אסתטיים.
גברים רבים נאבקים עם נושא השומן העיקש ואף על פי שהם עושים פעילות גופנית ומקפידים על דיאטה נכונה, עדיין הם זקוקים לעזרה מקצועית של מנתח כדי להסיר שכבות שומן עיקש ולהגיע למראה בריא, אסתטי וחטוב.
גברים רבים בוחרים לבצע שאיבת שומן באזור הבטן, החזה והירכיים ובתהליך של שעתיים עם רופא מומחה מגיעים לתוצאות אליהן לא יכלו להגיע לבד.
אנו רואים באופן עקבי עלייה במספר הגברים שעוברים שאיבת שומן וזאת מפני שכמו לנשים, גם להם חשוב המראה וחשובה הבריאות.

מחיר ממוצע לשאיבת שומן
35-15 אלף
  •  

מה עושים אחרי שאיבת שומן

בתום הניתוח תישארי להשגחה של כמה שעות במרפאה ולאחר מכן תשוחררי הביתה. את תחבושת הלחץ יש ללבוש בין שבועיים לשישה שבועות, תלוי כמה אזורים טופלו וכמה שומן נשאב מהם. מאוד חשוב ללחוץ את האזור בעזרת התחבושת כדי למנוע הצטברות של מים ונוזלים אחרים תחת העור.

ההחלמה אינה קשה במיוחד ולמעשה יש מטופלות שלא דיווחו על כאב כלל. יש ליטול כדורי אנטיביוטיקה ע״פ מרשם מהרופא, ומשככי כאבים במקרה הצורך.

תוך כמה ימים עד שבוע אפשר לחזור לפעילות מלאה וכעבור שלושה עד שישה שבועות אפשר לבצע פעילות גופנית.

 

לרוב תחזרי לביקורת כעבור שבוע מהניתוח ובמקרים אחרים יכול להיות שתוזמני לביקורת נוספת כעבור שלושה שבועות.

מתי רואים תוצאות והאם זה לנצח

אף על פי שמדובר בהליך שתוצאותיו מיידיות – הוצאת השומן קורית במקום ומיד בתום הניתוח אחוזי השומן ירדו – לא רואים אותן בעין מיד בתום הניתוח. למעשה יש לחכות בשלושה שבועות כדי להתרשם מהתוצאות, והתוצאה הסופית תיראה כעבור שלושה חודשים.

כדי שהתוצאה היפה הזו תישאר אנחנו צריכים לשמר אותה. למרות שהסרנו שומן ותאי שומן מאזורים בגוף, אין הדבר אומר שהפסקנו לצבור שומן. במקרה ולא נשאבו כל תאי השומן מאזור מסויים, התאים שנותרו עדיין מסוגלים לצבור שומן. במקרים אחרים היו מטופלים שהתלוננו לאחר הניתוח שהם צוברים שומן באזורים אחרים בגוף בהם לא היו הצטברויות שומן לפני כן.

ככל הליך איבוד שומן אחר (דיאטה חריפה; פעילות גופנית; ניתוח קיצור קיבה וכו׳) גם בניתוח שאיבת שומן אנחנו צריכים לדאוג שהתוצאה תישמר. חשוב שנשמור על אורח חיים בריא ונצרוך מזון בכמות שאנחנו שורפים כדי שהגוף לא ישוב ויצבור שומן.

הניתוח הוא נקודת פתיחה מצויינת לאורח חיים חדש ולשמירה על הגוף.

חשוב לזכור שניתוח שאיבת שומן הוא אינו דיאטה ולא נועד לירידה במשקל. ניתוח שאיבת שומן בא לעזור לגוף במקרים בהם הוא לא מצליח להיפטר משומן באזורים מסויימים.

 

במקרים של ירכיים או מותניים רחבים, סנטר מלא, בטן או כל אזור אחר בו יש שומן תקוע שלא נעלם עם ירידה במשקל ופעילות גופנית הניתוח יעזור ויביא לתוצאות מפתיעות.

להצעת מחיר ללא התחייבות

תופעות לוואי וסיבוכים אפשריים

 

  • שטפי דם באזורים בהם בוצעה השאיבה הם שכיחים מאוד ולא צריך לדאוג בגללם.

  • בצקות גם הן שכיחות והן עוברות כעבור ארבעה חודשים בערך.

  • צלקות עלולות להישאר בתום הניתוח, אף על פי שלרוב זה לא קורה. החתכים מבוצעים באזורים נסתרים למקרה שנותרות צלקות.

  • בשאיבות שומן לא מקצועיות עלולה להופיע חוסר אחידות בעור כמו שקעים ותלוליות. ניתן לפתור מקרים כאלו בעזרת הזרקת שומן לשקעים ושאיבה מהתלוליות, אך כמובן שלא נרצה להגיע למקרה זה.

  • סרומה – הצטברות של נוזלים באזור השאיבה. במקרה וזה קורה ניתן לבצע שאיבה של אותם הנוזלים.

  • דימום – לא קורה לרוב, אך עלול לקרות. בכל זאת מדובר בניתוח חודרני.

  • זיהום גם עלול לקרות במקרים נדירים.

מחירים לשאיבת שומן

המחירים לשאיבת שומן משתנים לפי ותק ומוניטין הרופא המטפל, וכן לפי איכות הציוד הרפואי וחדר הניתוח בו משתמש הרופא. איכות ומקצועיות הצוות הרפואי התומך ברופא בזמן הטיפול משפיע גם הוא על המחיר.
לבסוף, גם היקף שאיבת השומן משפיע על המחיר וככל שההיקף גדל כך גם המחיר גדל.
ניתן לומר שטווח המחירים לשאיבת שומן נע בין 15,000 ש״ח ל 35,000 ש״ח.

נושאים נוספים שעשויים לעניין אותך

ניתוח לעיצוב טבור

ניתוח לעיצוב טבור לעיתים ניתוח לעיצוב טבור הוא כל מה שצריך כדי שהבטן תהיה מתוחה ויפה. עיצוב טבור הוא טיפול שבעבר היה מבוצע רק במסגרת מתיחת בטן, אך כיום ניתן

לקריאה מפורטת »
מתיחת ירכיים

מתיחת ירכיים מתיחת ירכיים הוא טיפול שמחזיר את המראה היפה, המתוח והצר לירכיים ולוקח את הרגליים עשורים אחורה. לעיתים מפתיע לגלות שגם ירכיים גדולות בעלות עודפי עור ושומן יכולות להפוך

לקריאה מפורטת »
מתיחת גוף

מתיחת גוף – באדי ליפט מתיחת גוף הוא שילוב של כמה טיפולים שאחריהם כל הגוף מתוח, צר וללא עודפי עור או שומן. ניתוח מתיחת גוף הוא הטיפול המקיף ביותר שאפשר

לקריאה מפורטת »
מאמי מייקאובר

מאמי מייקאובר מאמי מייקאובר הוא הטיפול המקיף ביותר שניתן לעבור שמשפר את מראה הגוף באופן בלתי נתפש. הטיפול מורכב ממספר ניתוחים ואחריו הגוף נמצא במצב הכי טוב שהוא היה אי

לקריאה מפורטת »

הצעת מחיר וייעוץ ללא התחייבות מחתך הזהב

אנחנו יודעים שכדי לקבל החלטה טובה צריך לקבל את כל המידע
נדאג שתקבלו מענה לכל השאלות ואת 
המחיר הטוב ביותר

פרטיות חשובה לנו
לעולם לא נפרסם דבר ללא הסכמתך