הזרקת שומן עצמי לפנים

שומן שמצטבר באזורים לא רצויים בגוף יכול לשמש כחומר מילוי מדהים וטבעי שמעלים קמטים, מחליק את עור הפנים ונשאר שם לנצח בלי הצורך לבצע מילוי חוזר כל כמה חודשים.
מאמר מפורט על חומר מילוי שלא הכרת, עם מחירים, החלמה ומה התוצאה הצפויה

רקמות שומן קיימות בגופנו בכל מיני אזורים ויש להן תפקיד חשוב לגוף וגם למראה.
כאשר שומן מצטבר בכמות גבוהה ממה שהגוף אמור להכיל מתפתחת השמנת יתר ובמקרים כאלו השומן פוגע במראה ולא תורם לו. אך כאשר השומן נמצא בגוף בכמות הרצויה הוא תורם למראה.
כך לדוגמא שומן בפנים בכמות נכונה ובמיקום הנכון תורם למראה צעיר, מתוח ובריא.
עם השנים שומן הפנים הולך ומידלדל ויחד עם דילדולו הוא גם משנה מיקום ולרוב צונח. תופעה זו גורמת למראה מבוגר וחושפת את קווי עצמות הפנים.
בפנים צעירות ניתן למצוא רקמות שומן באזור הלחיים, מתחת לעיניים, ברקות, בשפתיים ובסנטר. כאשר רקמות אלו צונחות ומידלדלות מתקבל המראה המבוגר שלא אחת אינו תואם לגיל הכרונולוגי.
ישנם מילויים רבים שבאים לטפל בתופעה זו כמו חומצה היאלורונית, רדיאס ועוד, אך רק חומר מילוי אחד הוא טבעי לחלוטין, אינו מיוצר במעבדות ונטמע בגוף באופן מושלם. זהו השומן העצמי.

תוכן עניינים

אובדן השומן העצמי בפנים עם הזמן

מהו מילוי קמטים בשומן עצמי

כאמור, ישנם חומרי מילוי רבים המוזרקים לפנים אך חומרי המילוי האלו הינם חומרים סינטטיים. למרות שחומצה היאלורונית היא חומר שנמצא בגוף באופן טבעי, כאשר מזריקים אותה לפנים מדובר בחומצה שמיוצרת במעבדה ולכן היא סינטטית. אותו דבר לגבי רדיאס שמורכב מסידן, אחד מחומרי הבנייה של הגוף שלנו, אך גם הוא מסונתז במעבדה ולאחר מכן מוזרק לפנים.
מילוי קמטים והוספת שומן לפנים מבוצע ע״י שומן טבעי ואותנטי ש״נקצר״ מגוף המטופלת וכחצי שעה לאחר הקצירה הוא מוזרק לפנים למילוי האזורים השונים. מדובר בחומר טבעי של הגוף ולכן אין סכנה לדחייה או לתופעות לוואי כתוצאה מהחדרתו לגוף. השומן הטבעי נטמע בגוף בצורה מושלמת ולאחר שהתאחד באופן מלא הוא נשאר במקום בו הוזרק ומתפקד כרקמת גוף טבעית.

מאילו אזורים ניתן להזריק שומן עצמי

הזרקה של שומן עצמי מבוצעת פעמים רבות במהלך מתיחת פנים, אך לא רק. את השומן ניתן להזריק לכל אזור בפנים בו יש הידלדלות של רקמת השומן הטבעית, וכן ניתן ממש לפסל את הפנים בעזרת השומן העצמי מאחר והוא מוזרק בטיפות קטנות לאזורים נבחרים.
בין האזורים הנפוצים להזרקה ניתן למנות:

  • רקות

  • שפתיים

  • שקעי העיניים

  • לחיים

  • אזורי האזניים

  • סנטר

אלו האזורים הנפוצים, אך ניתן להזריק את השומן לכל אזור בו קיים צורך למילוי נפח.

השומן העצמי אינו חומר זר לגוף לכן הוא נטמע באופן מושלם ואין חשש לדחייה. הטיפול למעשה תופס שתי ציפורים במכה - מצד אחד מתבצעת שאיבת שומן ומצד שני מוזרק שומן לפנים ומביא למראה פנים צעיר

יתרונות השימוש בשומן עצמי

שומן עצמי מגוף המטופלת מכיל גם תאי גזע. תאים אלו עוזרים לחדש ולשקם את עור הפנים, משיבים לו את הברק הטבעי ומפחיתים את פגעי השמש והקנטים הקטנים.
מלבד זאת, השומן העצמי אינו חומר זר לגוף, הוא רקמת גוף טבעית שפשוט עברה שינוי מקום, מאזור אחד בגוף לפנים, ולכן הוא נטמע באופן מושלם ואין חשש לדחייה.
בנוסף, השומן הטבעי מחזיק לשנים רבות, וזאת בניגוד לחומרי המילוי הסינטטיים שמחזיקים בין מספר חודשים לשנה וחצי ודורשים ביצוע הזרקת חוזרות כדי לשמר את המראה.
ככל שנדרשת כמות גדולה יותר של חומר מילוי כך השימוש בשומן עצמי הופך משתלם יותר. הזרקה רבה של חומרי מילוי סינטטיים תעלה הרבה יותר מהזרקת שומן עצמי. בנוסף, בשקלול לאורך זמן, השומן העצמי דורש רק הזרקה אחת או שתיים בעוד חומרים סינטטיים ידרשו תחזוק של הפעולה והזרקות רבות לאורך זמן.

מאיפה שואבים את השומן

השומן העצמי נקצר מכל אזור בגוף בו יש רקמת שומן ״תקועה״. לדוגמא, ניתן לשאוב את השומן מהירכיים, הבטן, הגב, הידיים או כל אזור אחר בו יש שומן. בצורה זו הטיפול למעשה תופס שתי ציפורים במכה – מצד אחד מתבצעת שאיבת שומן מאזור בו השומן אינו רצוי ומבוצע עיצוב של אזור זה, ומצד שני מוזרק שומן לפנים ומביא למראה צעיר ב 10 שנים או יותר.

למי מתאים הטיפול

הטיפול מתאים למטופלות או מטופלים אשר יש בגופן רקמת שומן עודפת שאינה יורדת בדיאטה או בעזרת פעילות גופנית. מטופלות ללא רקמת שומן לא יוכלו לעבור את הטיפול מאחר והזרקת השומן מתבצעת ע״י שומן עצמי בלבד ולא בעזרת שומן ממקור חיצוני.
מלבד זאת, שאיבת השומן תתבצע על נשים בעלות משקל יציב שאינו משתנה הרבה וזאת מאחר ומטופלות בעלות משקל לא יציב לא יוכלו לשמר את תוצאת שאיבת השומן (ולעיתים גם לא את מילוי הפנים בשומן).

מהלך הטיפול

הטיפול מבוצע בשני חלקים. בחלק הראשון תבוצע שאיבה של שומן מאזורים מתאימים. אזורים אלו נקבעים ע״י הרופא המנתח וכמובן על ידך. את השאיבה מבצעים באמצעות ״קנולה״ שהיא משאבה דקה מאוד בעובי כמה מילימטרים. הקנולה משחררת חומרים הממיסים את השומן ולאחר מכן מבצעת שאיבה של חומרים אלו למיכל איסוף.
לאחר השאיבה השומן עובר מיצוי באמצעות צנטריפוגות או באמצעות מסננת מיוחדת. בתהליך המיצוי מפרידים בין השומן הגולמי לנוסלי גוף אחרים. תהליך המיצוי אורך כ 20 דקות עד חצי שעה והוא מתרחש במהלך הטיפול עצמו. לאחר המיצוי, הרופא ישתמש בשומן הגולמי ויזריק אותו לאזורים עליהם החלטתם מראש. ההזרקה מבוצעת ע״י מזרק דק מאוד לאזורים ספציפיים. ההזרקה היא של טיפות, בכמויות נמוכות, ולכן ניתן לעצב ולפסל את הפנים בדיוק רב.
לאחר ההזרקה של השומן הטיפול הסתיים ולאחר התאוששות קצרה תוכלי לשוב לביתך.
חשוב לדעת שחלק גדול מהשומן, לעיתים עד 50% ממנו, נספג בגוף ולכן ייתכן שתיאלצו לעבור את הפרוצדורה הזו פעם נוספת. ניתן לראות איזו כמות מהשומן נספגה לאחר שלושה חודשים בערך ולאחר תקופת זמן זו תוזמני לפגישת ביקורת במהלכה תחליטו האם יש לבצע מילוי נוסף כדי להגיע לתוצאה הרצויה. ספיגת השומן בגוף היא תופעה טבעית, אך לאחריה, השומן שאינו נספג ונטמע באזור ההזרקה יישאר שם לעד ויתפקד כרקמת שומן טבעית ורגילה של הגוף.

מחיר ממוצע להזרקת שומן לפנים
8-12 אלף
  •  

מה לגבי השמנה והרזייה

מאחר ומדובר ברקמת שומן אותנטית, היא תתפקד ככזו במקרים של השמנה והרזייה. כאשר מטופלת שעברה את הטיפול תעלה במשקל באופן משמעותי ישנה סבירות גבוהה שהשומן שהוזרק לפנים יעלה גם הוא בנפחו. אותו דבר לגבי הרזייה משמעותית – ישנו סיכוי סביר שבמהלך הרזייה גם רקמות השומן שהוזרקו לפנים יורידו מנפחן וישפיעו על מראה הפנים. זו סיבה נוספת בגללה מומלץ לבצע את הטיפול במטופלים ומטופלות בעלי משקל יציב, וללא תנודות של יותר מ 5 ק״ג לכאן או לכאן.

התאוששות והחלמה מהטיפול

ההחלמה מהטיפול מהירה מאוד. מספר ימים לאחר ההזרקה, ובהדרגה, תוכלו לשוב לשגרה, וההמלצה לפעילות גופנית ולפעילות מאומצת בכלל היא לאחר חודש ימים מתום הניתוח. עיקר ההחלמה קורית דווקא באזור התורם, האזור ממנו נשאב השומן, ולא באזור ההזרקה. ההזרקה של השומן דיי קלה לגוף והפנים מחלימות בתוך שבוע פחות או יותר. אזור השאיבה הוא שעבר טראומה גדולה יותר והוא זה שצריך להחלים.
במהלך ההחלמה יש לשמור על היגיינה מלאה של הפנים ושל חתכי השאיבה, וכן לפעול בתשומת לב ולשים לב לכל דבר חריג. בנוסף מומלץ להפסיק לעשן כשלושה שבועות לפני ואחרי הטיפול.

להצעת מחיר ללא התחייבות

סיבוכים אפשריים ותופעות לוואי

תופעות הלוואי שנידונו הן העובדה שבערך 60% מהשומן שהוזרק נשאר באזור ההזרקה ולכן ישנה סבירות שתיאלצו לעבור טיפול נוסף. מלבד זאת, לא ניתן לחזות כמה מהשומן ייספג בגוף ובאילו אזורים ולכן עשויה להופיע א-סימטריה בין האזורים המוזרקים. את חוסר הסימטריה הזו מתקנים ע״י הזרקה חוזרת.
סיבוכים אפשריים הם שטפי דם בפנים וכן באזור התורם, זיהום שעלול להתפתח, דימומים קלים, בצקות באזור השאיבה, התגבשות של גושי שומן באזור המוזרק ועוד. בכל מקרה של תופעת לוואי מומלץ ליצור קשר עם הרופא המטפל ולקבל הנחיות להמשך.

מחיר הזרקת שומן לפנים

המחירים של הזרקת שומן משתנים לפי האזורים אליהם בוחרים להזריק את השומן. בנוסף, ותק הרופא, המוניטין שלו, ואיכות הציוד הרפואי גם הם משפיעים על המחיר.
ניתן לצפות לטווח מחירים של בין 8,000 ש״ח ל 12,000 ש״ח כאשר אזור אחד יעלה 8,000 ש״ח והזרקה מלאה לאזורים רבים בפנים תעלה 12,000 ש״ח ולעיתים צפונה מכך.

נושאים נוספים שעשויים לעניין אותך

פיסול אף ללא ניתוח

פיסול אף ללא ניתוח ניתוח אף לשינוי צורה ומראה עצם האף קיים כבר עשרות שנים, ובשנים האחרונות הופיע טיפול חדשני לשינוי מראה האף. מדובר בפעולה שנקראת פיסול אף והיא משנה

לקריאה מפורטת »
ניתוח הצמדת אזניים

ניתוח הצמדת אוזניים אזניים בולטות הן לא משהו שחייבים לחיות איתו. הצמדת אזניים אצל רופא מומחה הוא טיפול פשוט שמקובל לעבור בגילאים צעירים, אך גם מבוגרים יכולים לעבור את הטיפול

לקריאה מפורטת »
הסרת משקפיים בלייזר

הסרת משקפיים בלייזר הסרת משקפיים בלייזר היא פעולה מהירה שאורכת כמה דקות. במאמר שכתבנו תוכלו לקרוא על בדיקת ההתאמה לטיפול, על השיטות השונות להסרת משקפיים, המחיר והשתתפות קופות החולים בתשלום.

לקריאה מפורטת »
העלמת ורידים ונימים

העלמת ורידים ונימים מהפנים והרגליים ורידים ונימים מופיעים ברגליים ובפנים אך לא רק. נימים בפנים וברגליים מופיעים עקב בעיה במסתמים המשנה את זרימת הדם. במאמר שכתבנו תוכלו להבין את התופעה,

לקריאה מפורטת »

הצעת מחיר וייעוץ ללא התחייבות מחתך הזהב

אנחנו יודעים שכדי לקבל החלטה טובה צריך לקבל את כל המידע
נדאג שתקבלו מענה לכל השאלות ואת 
המחיר הטוב ביותר

פרטיות חשובה לנו
לעולם לא נפרסם דבר ללא הסכמתך