החלפת שתלים בחזה

רוב הנשים שעוברות הגדלת חזה אינן מודעות לעובדה שיש צורך לבצע החלפת שתלים לאחר עשור פחות או יותר. כתבנו מאמר מפורט שמסביר למה כדאי לך לבצע החלפת שתלים בחזה, מה הסכנות בהשארת השתל, מהי התקשות קופסית וכיצד תוכלי לשמור על גודל החזה ללא החדרה של שתלים חדשים.

שתלים שמוחדרים לחזה כחלק מתהליך של הגדלת חזה אינם מיועדים להישאר בגוף לנצח. במיוחד אם מדובר בהגדלת חזה שבוצעה לפני כמה שנים במהלכה הוחדרו שתלים מהדור הקודם.
השתלים הם גוף זר שמוחדר לגוף שלנו ולכן יש צורך לבצע בדיקה תקופתית של מצב החזה ומצב השתלים, ולאחר תקופה של בין עשר לחמש עשרה שנים, לבצע החלפה של השתלים.

תוכן עניינים

החלפת שתלים בחזה
החלפת שתלים בחזה - שני צורות של שתלים, עגול וטיפה

שתלים מהדור הישן ושתלים מהדור החדש

עם ההתקדמות הרפואית ישנה התקדמות גם בטכנולוגיה ובסוגי השתלים המיוצרים לצורך הגדלת חזה. שתלי סיליקון קיימים כבר בערך 50 שנה, אך אלו עוברים שינויים ושידרוגים כדי להתאים יותר לגוף כך שהגוף לא יידחה אותם וכן, עוברים שידרוג בתחום המילוי והמעטפת כדי ליצור שתלים חזקים ובטוחים יותר שיחזיקו לאורך שנים ולא יהוו סכנה לאישה.
בעבר שתלי סיליקון היו שתלים העשויים מעטפת סיליקון וממולאים סיליקון נוזלי. השימוש בסיליקון נוזלי נועד כדי לתת תחושה של חזה טבעי ולהיצור מראה ומגע של חזה רך ונעים. הבעיה שהייתה עם השתלים הללו היא שעם השנים נוצר בלאי בשתלים האלו והם נטו לנזול בתוך הגוף. מלבד בלאי, גם פגיעות שהחזה עבר היו מועדות לסכנת נזילה, כמו כן פעילות גופנית שטלטלה את החזה.
הדליפה של הסיליקון בתוך הגוף הייתה מעמידה את הנשים בסכנה לכאבים, עיוותים בשדיים, תגובות אלרגיות, סרטן ועוד. השתלים ממולאי הסיליקון הנוזלי נקראים שתלי PIP והם הוצאו מחוץ לחוק בארצות הברית ובאירופה. מחקרים הראו ששתלים אלו נוטים לקריעה ולדליפה והדליפה מחדירה לגוף כימיקלים שונים שגורמים לתופעות הלוואי השונות.
השתלים מהדור החדש הינם שתלים שמטפלים בבעיות הדליפה וכן משפרים את איכות הקליטה של השתלים בגוף.
מבחינת דליפות, השתלים החדשים מהדור האחרון הינם שתלי סיליקון הממולאים ג׳ל סיליקון מוצק כך שעדיין מתקבל מראה ומתקבלת תחושה של שד טבעי, אך במקרה של קרע הסיליקון אינו נוזל או דולף בגוף.
בנוסף, השתלים מהדור החדש הם בעלי מעטפת חזקה ועמידה יותר ועל כן קשה יותר לקרוע אותם. מבחינת חלקה החיצוני של המעטפת, השתלים החדשים הם בעלי מעטפת מחוספסת שעוזרת לגוף לקלוט את השתל ולפתח סביבו רקמה בריאה שאינה יוצרת סיבוך של קופסית.
המעטפת המחוספסת הנקלטת טוב יותר בגוף מסייעת במניעת התזוזה של השתל בתוך השד ועל כן מפחיתה סיכונים נוספים – שתלים אנטומים, או שתלים בעלי מעטפת חלקה נוטים להסתובב בתוך השד וליצור עיוות במראה השד וכן סיבוכים נוספים.

לא אחת נשים שביצעו ניתוח בצעירותן מבקשות עם התבגרותן לבצע החלפה של השתלים לשתלים קטנים יותר. בעבר הייתה שאיפה נרחבת יותר לחזה גדול, ואילו היום, עקב שינויים תרבותיים ואסתטיים, ישנה שאיפה לחזה פרופורציונלי שתורם לסימטריה של הגוף ואינו חורג ממנה.

למי מיועד טיפול להסרה או החלפה של שתלים

הטיפול להחלפת שתלים מיועד למטופלות שעברו הגדלת חזה באמצעות שתל ועונות לאחד או יותר מהקריטריונים האלו:

  • אם עברו בין 10 ל 15 שנים מאז ביצעת הגדלת חזה.

  • אם בוצעה הגדלת חזה בשתלים מהדור הקודם בעלי מילוי נוזלי.

  • מטופלת שבשתל הסיליקון שלה יש קרע, ולא משנה מאיזה דור השתל.

  • מטופלת עם סיבוך של התקשות קופסית שיכולה להופיע גם כמה שנים לאחר הגדלת החזה.

  • מטופלות שאינן מרוצות מתוצאת הניתוח הראשון להגדלת חזה.

  • מטופלות אשר עם הזמן מראה החזה שלהן השתנה וכבר אינו עומד בקנה אחד עם דרישותיהן לחזה מעוצב ויפה. לדוגמא, צניחה טבעית של העור והשד, שינוי טבעי באלסטיות העור היוצרת מראה לא טבעי של השתל, הידקקות העור בחזה המשנה את המראה של החזה ועוד.

  • מטופלות שמעוניינות להסיר את השתלים.

  • מטופלות אשר מעוניינות להסיר את השתלים ולהחליפם בהגדלת חזה טבעית ע״י הגדלה בשומן עצמי.

את הסיבות הללו ניתן לחלק לסיבות רפואיות ולסיבות אסתטיות, אך בכל מקרה, כל אחת מהסיבות הללו הינה סיבה טובה לביצוע החלפה או הוצאה של שתלים בחזה.

הוצאת שתלים מהחזה ללא החלפה

ניתן כמובן לבצע טיפול להוצאת השתלים ללא ביצוע החלפה לשתלים חדשים. ישנן נשים רבות ששואפות לשוב למראה הטבעי ולהסיר מהחזה גופים זרים כדוגמת שתלי סיליקון. במקרים רבים הוצאת השתלים תידרוש טיפול נוסף כדי להגיע למראה ותחושה של חזה טבעי שכן השתלים שהיו בחזה יצרו שינוי במראה, במילוי ובאיכות העור. לא אחת, ובמיוחד לאחר שנים רבות שהשתלים נמצאו בחזה, תידרש הרמת חזה והיפטרות מעודפי עור שכן העור נמתח והתארך עקב נוכחות השתלים והוצאה שלהם תותיר את החזה נפול ומרוקן. במקרים שישנה רקמת שד בריאה, מלאה ומספקת, ניתן לבצע רק הרמה של החזה. מקרים בהם רקמת השד שנותרה אינה מספקת, ניתן יהיה לבצע הרמה של החזה והגדלה שלו באמצעות שומן עצמי. השימוש בשומן עצמי בטוח לחלוטין ואינו כולל החדרה של גוף זר לחזה, שכן מבצעים שימוש בשומן אותנטי מגופה של המטופלת.
מקרים של הוצאת השתל יבוצעו דרך החתכים המקוריים דרכם הוחדר השתל כדי לא ליצור רקמה צלקתית נוספת בחזה המטופלת.

להחליף שתלים בחזה

החלפה של השתלים בחזה תבוצע לנשים שמרוצות מהמראה ומהתחושה של הגדלת החזה, אך שעבר זמן רב מהניתוח הראשון להגדלת החזה. בנוסף, ניתן לבצע החלפה של השתלים במקרים בהם החזה צנח ושינה את מראהו ועולה צורך להשיב את החזה למראה הטבעי והזקוף שהתקבל בסוף הניתוח הראשון.
עם אובדן האלסטיות של העור מתקבלת א-סימטריה של החזה הדורשת גם היא תיקון ע״י הרמת של החזה או שינוי בגודל או בצורה של השתלים.
לא אחת נשים שביצעו ניתוח בצעירותן מבקשות עם התבגרותן לבצע החלפה של השתלים לשתלים קטנים יותר. בעבר הייתה שאיפה נרחבת יותר לחזה גדול, ואילו היום, עקב שינויים תרבותיים ואסתטיים, ישנה שאיפה לחזה פרופורציונלי שתורם לסימטריה של הגוף ואינו חורג ממנה.
נשים אשר אינן מרוצות מגודל ומראה החזה שהתקבל בניתוח הראשון פונות גם הן לניתוח החלפת שתלים. מלבד תפיסות שמשתנות, לפני ניתוח הגדלת חזה קשה לדעת כיצד ייראה החזה ומה תהיה התחושה ״לחיות איתו״ ביומיום ולכן ישנן נשים אשר בוחרות לשנות את מראה ההגדלה הראשונה בין אם על ידי שינוי של הגודל לקטן או גדול יותר, ובין אם על ידי שינוי צורת השתל או הפרופיל שלו.

מה ניתן לעשות במהלך החלפת שתלים

בניתוח החלפת שתלים ניתן לבצע שיפור של מראה החזה ממגוון מבחינות:

 

  1. שינוי במיקום ובגובה הפטמה – עם השינוי בגובה החזה גם גובה ומיקום הפטמה משתנים ולעיתים הפטמה נופלת ומתחילה לפנות כלפי מטה.

  2. שינוי מראה העטרה במידה וזו גדלה והשתנתה ניתן להשיב לה מראה קטן וצעיר.

  3. שינוי גובה החזה וזקיפותו.

  4. שינוי במרחק השדיים אחד מהשני. נפוץ שעקב הגדלות חזה השדיים מתרחקים אחד מהשני וביניהם נוצר רווח גדול. בניתוח החלפת שתלים ניתן לטפל בתופעה זו.

  5. שינוי במיקום השתל, מעל השריר או מתחתיו, לפי שאיפותייך והמלצת הרופא המטפל.

מחיר ממוצע להחלפת שתלים בחזה
25-15 אלף
  •  

מהלך הניתוח

מהלך הניתוח דומה למהלכו של הניתוח הראשון בו בוצעה ההגדלה המקורית.
תחילת הטיפול בפגישת ייעוץ אצל הרופא המטפל במהלכה תוכלי להציג את מה שמפריע לך ואת התוצאה המיוחלת. הרופא ייבחן את צורת ומראה החזה יולאחר מכן יציג את הפתרונות האפשריים. הבחינה כולה מבוצעת בעמידה כדי לקבל מראה מלא של החזה, שכן בשכיבה המראה משתנה. ייתכן שהרופא יציג מספר אלטרנטיבות לטיפול אותו את מבקשת מאחר ובמהלך הניתוח עלולות להתגלות בעיות שלא ניתן היה לצפות בפגישת הייעוץ.
הניתוח עצמו מבוצע בשכיבה כאשר ברוב המקרים הרופא יבצע את החתך בחזה על בסיס החתך המקורי כדי להקטין את כמות הרקמה הצלקתית בשד. במידה והרקמה הצלקתית הישנה התאחתה יפה ואינה נראית, ייתכן שהרופא יבצע חתך שונה שיאפשר איחוי יפה ונסתר יותר מחתכים שבוצעו בטכניקות ישנות יותר (כתלות בגיל הניתוח הראשוני שבוצע).
לאחר ביצוע החתך הרופא מסיר את השתלים הישנים ומסתכל לראות את איכות הרקמה הפנימית של השד. במקרה ורקמה זו התאחתה בצורה חיונית הרופא יבצע החדרה של השתלים החדשים ויתפור את החתך. מקרים שיידרשו הגדלה בשומן עצמי, הרופא יבצע סגירה של החתך ולאחר מכן יבצע הזרקה של שומן עצמי לאזורים המבוקשים.

החלמה מהחלפת שתלים

במהלך 24 השעות שלאחר הניתוח תתבקשי לא לבצע שום פעילות ורק לנוח. אין לשטוף את החזה והתפרים במהלך 24 השעות הללו וכן אסור לבצע פעילות מאומצת כלשהי.

עם תום הניתוח וההתאוששות במרפאה תתבקשי ללבוש חזיית ספורט או חזיית לחץ שתחזיק את החזה במקומו למשך שלושה שבועות ולמשך כל היממה (24 שעות כוללת במהלך השינה).
לאחר שלושה עד ארבעה שבועות תוכלי לשוב לבצע פעילות גופנית תוך תשומת לב לתחושה ולמצב החזה.

להצעת מחיר ללא התחייבות

סיבוכים ותופעות לוואי

תופעות לוואי שמופיעות עקב החלפת שתלים כוללות שטפי דם ובצקות באזור החזה.
מקרים מסויימים ועקב שמירה על היגיינת התפרים יתקבל זיהום שיטופל בעזרת אנטיביוטיקה. בנוסף יש סיכון של התפתחות קופסית וא-סימטריה של החזה וכן חוסר תחושה שעובר לאחר מספר שבועות עד שלושה חודשים מתום הניתוח.

בכל מקרה של תופעת לוואי או סיבוך יש צורך ליצור קשר עם הרופא המטפל ולקבל הנחיות להמשך טיפול והחלמה.

מחירים להחלפת או הוצאת שתלים

המחירים להחלפה והוצאה של השתלים משתנים בהתאם להיקף ולסוג הטיפול שתבחרי לבצע. ניתוח להוצאת השתלים בלבד יעלה פחות מניתוח להחלפת שתלים או מטיפול להוצאת שתלים והגדלת חזה בשומן עצמי.
הבדלים במחירים מתקבלים גם עקב ותק ומוניטין הרופא המטפל וכן כתלות באיכות הציוד הרפואי וחדר הניתוח בו משתמש הרופא.

ככלל, ניתן לומר שעלות הפרוצדורה נעה בין 15,000 ל 25,000 ש״ח.

נושאים נוספים שעשויים לעניין אותך

ניתוח הגדלת חזה

ניתוח הגדלת חזה ניתוח הגדלת חזה הוא הניתוח האסתטי הפופולרי ביותר בארץ ובעולם כבר שנים רבות. זהו ניתוח שיוצר שינוי משמעותי ביותר במראה הגוף ועקב כך גם בתחושה האישית. יש

לקריאה מפורטת »
הגדלת חזה בשומן עצמי

הגדלת חזה בשומן עצמי הגדלת חזה בשומן עצמי הוא טיפול חדשני להגדלת החזה ללא צורך בחיתוך השד, החדרת שתל, תפירה וצלקות. מדובר בהזרקה של שומן לחזה שמקורו בגופה של המטופלת

לקריאה מפורטת »
ניתוח הרמת חזה

ניתוח הרמת חזה ניתוח הרמת חזה לא מבוצע רק בקרב נשים לאחר לידה והנקות, לעיתים גם מי שלא עברה הריון מבקשת הרמת חזה. מדובר בניתוח שמשפר פלאים את מראה החזה

לקריאה מפורטת »
ניתוח הקטנת חזה

הקטנת חזה מי שלא חוותה זאת אינה יודעת – חזה גדול עלול להיות נטל יותר משהוא מושא לקנאה. ניתוח הקטנת חזה הוא אמנם ניתוח אסתטי אך הוא טומן בחובו פתרונות

לקריאה מפורטת »

הצעת מחיר וייעוץ ללא התחייבות מחתך הזהב

אנחנו יודעים שכדי לקבל החלטה טובה צריך לקבל את כל המידע
נדאג שתקבלו מענה לכל השאלות ואת 
המחיר הטוב ביותר

פרטיות חשובה לנו
לעולם לא נפרסם דבר ללא הסכמתך