העלמת ורידים ונימים מהפנים והרגליים

ורידים ונימים מופיעים ברגליים ובפנים אך לא רק. נימים בפנים וברגליים מופיעים עקב בעיה במסתמים המשנה את זרימת הדם. במאמר שכתבנו תוכלו להבין את התופעה, איך מטפלים בורידים ונימים בפנים וברגליים ואיזה טיפול מעלים אותם.

מערכת הדם, ובעיקר מערכת הובלת הדם, היא צפופה מאוד ומורכבת מורידים, עורקים ונימים.

  • עורקים – אלו הם כלי דם גדולים היוצאים מהלב לעבר כל חלקי הגוף ומובילים דם נקי, עשיר בחמצן לחלקים השונים.

  • ורידים – כלי דם אשר מובילים את הדם מהאיברים השונים לעבר הריאות והלב לצורך פליטה של פחמן דו חמצני וטיהור וניקוי של הדם.

  • נימים – אלו הם כלי דם קטנים מאוד המסתעפים מהעורקים הגדולים לאזורים קטנים מאוד באיברי הגוף ומובילים את הדם העשיר בחמצן ובחומרי הזנה לאזורי הקצה של הגוף.

כאשר מדברים על ורידים בולטים, דליות, או נימים בולטים בפנים, לכל תופעה יש טיפול וכל טיפול עוסק בכלי דם אחרים. רוב הטיפולים יעסקו בורידים או בנימים, בעוד שעורקים לא נוטים לעלות לפני השטח.

 

עובדה מעניינת על מערכת הנימים, היא שמדובר במערכת ארוכה מאוד בת כ-80,000 ק״מ(!).

תוכן עניינים

העלמת ורידים ונימים ברגליים ובפנים - ורידים סתומים לעומת ורידים תקינים

מה גורם לורידים ונימים בולטים

ורידים בולטים יופיעו בעיקר ברגליים וייראו כצינורות או חוטים כחולים הבולטים בעור ובמקרים מסויימים אף בולטים מחוץ לעור ומורגשים היטב למגע. הגורם לורידים בולטים הוא תפקוד לקוי של מסתמים במערכת הובלת הדם.
הדם הזורם בורידים אמור להתקדם בכיוון אחד, לעבר הלב. כאשר יש בעיית תפקוד במסתמים חלק מהדם זורם נגד הכיוון, מצטבר בורידים וגורם לורידים להתנפח ולבלוט. התופעה הזו מחמירה כאשר עומדים מאחר שכח המשיכה משפיע וגורם לדם להצטבר בורידי הרגליים.
גורמים נוספים לתופעה הם עמידה ממושכת, הריון, שימוש בתרופות או חומרים עתירי אסטרוגן כדוגמת גלולות למניעת הריון, גורמים גנטיים ועודף משקל.

האם טיפול בורידים ונימים בולטים הוא אסתטי או רפואי

הטיפול בורידים בולטים עשוי להיחשב אסתטי, אך לא אחת הורידים הבולטים מביאים עימם בעיות רפואיות.
ורידים בולטים ברגליים עלולים לגרום לתחושת גירוד, לכאבים, תחושת כובד ברגליים ואף להיווצרות פצעים ובעיות בזרימת הדם לכל אזור הרגליים. מטופלים ומטופלות שגוררים את הטיפול בתופעה גורמים להחרפה שלה ועקב כך לתופעות המצויינות מעלה. ככל שיטפלו בתופעה בהקדם יוכלו למנוע הרבה מתופעות הלוואי ולהימנע מניתוחים ומטיפולים מיותרים.

הגורמים לנימים בולטים בפנים

כאשר מדברים על נימים בולטים, התופעה ייחודית לאזור הפנים. נימים בולטים בפנים יופיעו בצורת ״קורי עכביש״ – רשת דקה של נימים המופיעה באזורי הלחיים, האף, המצח, הסנטר ולעיתים גם בצוואר.
לא אחת יהיו מטופלים ומטופלות אשר לא יופיעו נימים בפנים שלהם, אך העור יהיה בעל נטייה לאדמומיות באזורים שונים ונטייה להסמקה מוגברת. ללא טיפול ועם הזמן האדמומיות תהפוך לנימים בולטים ולאותה רשת מדוברת הנראית בבירור בפנים.
חלק מהגורמים לנימים בפנים הם תזונתיים, כמו צריכה של אלכוהול ומזונות מתובלים וחריפים. חשיפה לשמש גם היא גורמת להופעת נימים בפנים. בנוסף, עור דק, שינויים הורמונליים, גנטיקה וצריכה של תרופות שונות.

חלק מהגורמים לנימים בפנים הם תזונתיים, כמו צריכה של אלכוהול ומזונות מתובלים וחריפים. חשיפה לשמש גם היא גורמת להופעת נימים בפנים. כאשר לא מטפלים בתופעה עלולות להופיע בעיות כמו פצעים כאבים וגירודים.

מחלת עור הגורמת לנימים בולטים בפנים

במקרים מסויימים הגורם לנימים בפנים הוא מחלת עור הנקראת רוזציאה או קופרוז.
רוזציאה גורמת להופעת נימים בפנים, לאדמומיות בעור, וכאשר לא מטופלת כראוי עשויה לגרום גם לפצעים מוגלתיים כדוגמת אקנה. לרוב המחלה ממוקמת במרכז הפנים, אף לחיים פנימיים (קרובים לאף) וסנטר. במקרים חמורים יותר תמוקם המחלה גם בעפעפיים ותיצור פצעים באזורים בהם היא נמצאת.
בין הגורמים לרוזציאה ניתן למנות מאכלים חריפים, חשיפה לשמש, העלאת טמפרטורת הגוף ע״י פעילות גופנית או שהייה בסאונה, תרופות ממשפחת הסטרואידים או תרופות המרחיבות כלי דם. תכשירים לפנים המכילים אלכוהול או חומצות למיניהן עלולים לגרום גם הם להופעה והחמרה של רוזציאה.
הטיפול ברוזציאה מתמקד בראש ובראשונה בהימנעות מהגורמים להופעתה (המפורטים מעלה), שימוש בקרמים אנטיביוטיים ובהמך גם טיפול בקרני אור IPL (מפורט בהמשך).

טיפול בנימים בולטים בפנים - אסתטי ורפואי גם יחד

אין ספק שנימים בפנים עלולים להפריע מאוד מבחינה אסתטית, מאחר ומדובר בתופעה לא יפה, המושכת תשומת לב לאזורים בהם מופיעה רשת הנימים ונראית חריגה. הופעת נימים באזור האף עלולה ליצור אף בולבוסי, רחב ומוגדל. אזורים הלחיים והסנטר עלולים להיראות גם הם אדומים ונפוחים ובעלי רשתות נימים אשר אינן נראות אסתטיות.
כאשר לא מטפלים בתופעה עלולות להופיע בעיות כמו בורידים בולטים ואלו יבואו לידי ביטוי בפצעים, בכאבים ובגירודים.

הטיפול בורידים בולטים ברגליים

כאשר מדובר בורידים בולטים ברגליים מדובר בכלי דם יחסית גדולים המצריכים טיפול ניתוחי לרוב.
בעבר היו מבצעים בעיקר ניתוחים להסרת הורידים. המנתח היה מבצע חתך באזור הרצוי, מגיע אל הורידים ומסיר אותם. אין סכנה בפעולה זו מאחר וזרימת הדם מווסתת ע״י הגוף לכלי דם בריאים יותר.
טיפולים נוספים כוללים טיפול בגלי רדיו או בלייזר.
ככל, השאיפה היא לחמם את הורידים מבפנים ולגרום להם להפסיק לתפקד ולתת להם להתמוסס בגוף.

  • גלי רדיו – השימוש בגלי רדיו מבוצע ע״י החדרה של מחט לתוך הוריד הבולט. המחט היא מחט מיוחדת הפולטת גלי רדיו. תוך כדי ההוצא של המחט, היא תפלוט גלי רדיו אשר יחממו את הדפנות הפנימיות של הורידים, ירחיבו אותן ויגרמו לזרימת הדם לוריד לעצור. לאחר עצירת זרימת הדם, ובתוך כמה חודשים, הוריד מפסיק לתפקד, נמק ומתמוסס לתוך הגוף.

  • לייזר – כמו בשימוש בגלי רדיו, כך גם השימוש בלייזר להסרת ורידים בולטים. משתמשים במחט בעלת קצה המסוגל להקרין לייזר. המחט חודרת לתוך הוריד, מקרינה לייזר בעוצמה שנבחרת ע״י הרופא ולאט לאט מחממת את הוריד, מרחיבה את הדפנות וגורמת לכלי הדם לנמק ולהתמוססות שלו בגוף.

השימוש בגלי רדיו ייחודי לאזור הרגל העליונה – מהמפשעה לברכיים – כאשר הכניסה תהיה מאזור המפשעה והמחט תרד כלפי מטה.

השימוש בלייזר יבוצע לאזורים מתחת לקו הברכיים.

 

  • הזרקת קצף לורידים – סקלרותרפיה – בשיטה זו מזריקים לוריד תמיסה מלחית מוקצפת הגורמת להתעבות של הוריד ולתגובה דלקתית. זו גורמת לסתימה של הוריד ובהמשך להתנוונות ונמק שלו ולהתמוססות שלו בגוף.

העלמת נימים בולטים בפנים

כאשר פונים להעלמת נימים בפנים, עיקר הטיפולים הם חיצונים ואינם חודרים עמוק לתוך העור. הסיבה היא שבניגוד לורידים, הנימים הם כלי דם קטנים ודקים ולרוב קשה להחדיר מחט לתוכם או להסירם בניתוח.
סיבה נוספת היא שמאחר ומדובר בעור הפנים, יש רצון להימנע מהשארת צלקות וסימנים.

העלמת נימים בולטים בפנים באמצעות לייזר

השימוש בלייזר מבוצע גם בפנים, אך בניגוד לאזורי הרגליים, בפנים הטיפול בלייזר הוא חיצוני. הרופא המטפל משתמש במכשיר בשם לייזר דו הבזקי. הלייזר פועל בשיטה משולבת של הקרנת קרן לייזר לאזור המבוקש, או לנים ספציפי ובמקביל משחרר חומר המקרר את העור. השיטה הזו נועדה לטפל בנים הספציפי מבלי לפגוע בעור הפנים ומבלי להשאיר סימני כווייה או פיגמנטציה.
הטיפול בלייזר ממוקד ויכול להתמקד באזור או בנים אחד שמפריע למטופל או למטופלת.
לטיפול בלייזר אחוזי הצלחה גבוהים, של עד 80% ולרוב יידרשו שניים או שלושה טיפולים כדי להעלים כליל את הנימים. כבר לאחר הטיפול הראשון יתקבל שיפור משמעותי, אך רק לאחר כמה טיפולים האזור יהיה נקי לחלוטין מנימים.
חשוב לציין שככל שהטיפול ייעשה בזמן מוקדם יותר של היווצרות הנימים בפנים כך סיכויי ההצלחה שלו יהיו גבוהים יותר. אצל מטופלים בעלי הופעת רשת נימים מסיבית אשר מתמהמהים עם הטיפול יש סבירות שהטיפול ייצר שינוי משמעותי, אך לא יצליח להעלים לחלוטין את הנימים הבולטים. זאת בעוד שמטופלים שיפנו לטיפול מוקדם יוכלו להשיב את עורם למראה המקורי ולהיפטר לחלוטין מהנימים הבולטים בפנים.

מחיר ממוצע להעלמת ורידים ונימים
500-1,100
  •  

העלמת נימים באמצעות לייזר KPT

השימוש בקרן לייזר זו גם הוא חיצוני והקרן מסוגלת לעקוב אחר נימים ספציפיים או רשתות נימים ולהעלים אותן. בלייזר KPT לא מבוצע קירור של האזור ולכן הטיפול עלול להיות מורגש אך לא ברמת כאב בלתי נסבלת.
הלייזר הזה מחמם את הנימים וגורם להם להיספג בעור הפנים ולהיעלם.

העלמת נימים בולטים באמצעות לייזר IPL

בשיטה זו משתמשים במכשיר שפולט אור לעבר הנימים וגורם להם להתחמם ולהעלם בעור.
פעולה נוספת שיוצר המכשיר היא היווצרות של חומר הנקרא אוקסיהמוגלובין. ההיווצרות של חומר זה מעודדת זרימת חמצן לפנים והתחדשות טבעית של האזור.

העלמת נימים בגלי רדיו

השימוש בגלי רדיו מבוצע ע״י מחט קטומה, אשר אינה חודרת לעור ולא משאירה סימנים או כוויות. גלי הרדיו מחממים את הנימים וגורמים לדם בתוכם להיקרש. לאחר הקרישה נימי הדם ייספגו בעור וייעלמו מהפנים.

באיזו שיטה לבחור

כפי שבוודאי שמתם לב, הטיפול בנימים בולטים בפנים הוא לרוב אחיד – מבצעים חימום של הנימים המבוקשים, החימום גורם להיקרשות שלהם ולאחר מכן אלו נספגים בעור ונעלמים.
כאשר שואלים באיזו שיטה להשתמש לרוב זה תלוי החלטת רופא מטפל ולא תלוי בחירה של המטופל או המטופלת. ישנם רופאים שיעבדו בשיטה אחת בלבד ולא יוכלו לתת אופציות טיפול, בעוד אחרים יבחרו בשיטה מסויימת לפי מצב הפנים וגודל האזור בפנים ממנו יש להסיר את הנימים.

להצעת מחיר ללא התחייבות

החלמה מטיפול להעלמת ורידים ונימים

אם מדובר בהסרת ורידים מהרגליים, ההחלמה היא מהירה ולא מצריכה התאוששות. לרוב מיד לאחר הסרת הורידים יתבקשו המטופלים ללכת כעשר דקות כדי לראות שהטיפול עזר ושאין הצטברות נוספת של דם באזורי הרגליים. לאחר הסרה של כלי דם תתבקשו לחבוש את האזור בתחבושת אלסטית או בחבישת לחץ כדמות מכנס לוחץ למשך תקופה של שלושה שבועות.
כאשר מדובר בהסרת נימים בפנים ההחלמה היא מיידית מאחר ואין חדירה לפני העור. ייתכנו סימנים שנותרים למשך כמה שבועות וזה בגלל הנמק שנוצר בכלי הדם והזמן שלוקח להם להיספג בפנים.
בשני המקרים החזרה לשגרה תהיה מיידית ולא תצריך טיפול כלשהו בתופעות לוואי.

מחירים להעלמת נימים וורידים

מאחר ומדובר בפרוצדורה שלא אחת תיחשב רפואית ולא אסתטית, ניתן לקבל סיבסוד של קופות החולים בסכומים של עד 80% ובמקרים מסויימים אף יותר מזה.
המחירים של העלמת נימים בפנים או ורידים ברגליים משתנים בין רופא לרופא ובין השיטות השונות.
ככלל המחירים נעים בין 500 ש״ח ל 1100 ש״ח לטיפול.

נושאים נוספים שעשויים לעניין אותך

מתיחת פנים
מתיחת פנים

מתיחת פנים בעבר מתיחת פנים הייתה משאיר תוצאה ״מופתעת״ או ״מנותחת״. היום, עקב התפתחות הטכניקות והכלים בארץ, הטיפול מביא לתוצאות מדהימות ולא ניתן לדעת שעשית ניתוח למתיחת פנים.במאמר המפורט אנחנו

לקריאה מפורטת »
הצרת נרתיק

ניתוח הצרת נרתיק הצרת נרתיק הוא טיפול שהפופולריות שלו בארץ הולכת ועולה, אך מעטות הנשים שמדברות על כך. זהו טיפול שמצר את דפנות הנרתיק, משיב את התחושה באזור ומשפר את

לקריאה מפורטת »
הזרקת שומן עצמי לפנים

הזרקת שומן עצמי לפנים שומן שמצטבר באזורים לא רצויים בגוף יכול לשמש כחומר מילוי מדהים וטבעי שמעלים קמטים, מחליק את עור הפנים ונשאר שם לנצח בלי הצורך לבצע מילוי חוזר

לקריאה מפורטת »
הזרקת בוטוקס

הזרקת בוטוקס המאמר החשוב ביותר שתקראו על הזרקת בוטוקס – איזה גיל מתאים לביצוע הזרקות, לאילו אזורים מזריקים, אילו קמטים ניתן להעלים עם בוטוקס, סיכונים, החלמה, מחירים ועוד. בוטוקס או

לקריאה מפורטת »

הצעת מחיר וייעוץ ללא התחייבות מחתך הזהב

אנחנו יודעים שכדי לקבל החלטה טובה צריך לקבל את כל המידע
נדאג שתקבלו מענה לכל השאלות ואת 
המחיר הטוב ביותר

פרטיות חשובה לנו
לעולם לא נפרסם דבר ללא הסכמתך