מתיחת סנטר והעלמת סנטר כפול

במקומות מסויימים בגוף מצטבר ״שומן עיקש״, שומן שלא יורד גם עקב פעילות גופנית או דיאטה, אלא רק בעזרת שאיבה או המסת שומן. הסנטר הוא אחד האזורים בו מצטבר שומן כזה. קראו איך ניתן להעלים סנטר כפול, מה הסיכונים, המחירים והדרכים השונות.

הסנטר הוא אחד המקומות בו מצטבר שומן ״תקוע״. בלי קשר למראה הגוף, או לכמות השומן שנמצאת בגוף, הסנטר הוא אחד האזורים בגוף בו מצטבר שומן שקשה מאוד להסירו בפעולות טבעיות כמו דיאטה או כושר גופני.
הסנטר הוא לא האזור היחיד שצובר שומן, גם הזרועות והמתניים הם כאלה.
ההצטברות של השומן בסנטר מושפעת גם ממתח העור, מהאלסטיות שלו וכן מהמתח והאלסטיות של השרירים בצוואר ובסנטר.

הירידה באלסטיות שקורית עם הגיל, יחד עם הצטברות השומן מביאה למראה של ״סנטר כפול״ ממנו קשה מאוד להיפטר.

ניתן להמס ולשאוב את השומן שמצטבר בסנטר במספר דרכים.
שימו לב שיש הבדל בין מתיחת סנטר או עיצוב סנטר לבין מתיחת צוואר, שהיא הליך שונה לחלוטין.

תוכן עניינים

מתיחת סנטר והעלמת סנטר כפול - לפני ואחרי

למי מיועד הטיפול למתיחת סנטר

הטיפול למתיחת סנטר ולשאיבת השומן מיועד לנשים ולגברים כאחד, שכן התופעה אינה קשורה למין המטופל או המטופלת, אלא יותר קשורה לגיל ולגנטיקה.

 

המועמדים למתיחת סנטר הם מי שנמצא במשקל יציב שאינו חורג ביותר מ- 5 ק״ג למעלה או למטה, ומי שאינו נמצא במשקל עודף ברמה גבוהה.

מאיזה גיל ניתן לעבור את הטיפול

ניתן לעבור מתיחת סנטר מגיל 18, כאשר עיקר המטופלים נמנים על גילאי 40 ומעלה. אובדן המתח והאלסטיות של העור, שנובעים מירידה בכמות הקולגן והאלסטין, מביאים לכך שהתופעה באה לידי ביטוי ככל שרקמות הגוף מתבגרות. בגילאים צעירים יותר התופעה נובעת ממבנה גוף או מהמטען הגנטי של כל אדם, ופחות מאובדן האלסטיות והירידה באיכות של העור.

מתיחת סנטר (הנקראת לעיתים נק-טייט) ניתן לבצע בדרכים שונות. בהליכי שאיבת שומן חלק מקופות החולים משתתפות בתשלום ומסבסדות חלק מהטיפול, על כן מומלץ לבדוק בקופת החולים האם ניתן לבצע את הטיפול דרכן.

איך מבצעים מתיחת סנטר

מתיחת סנטר מתקשרת לעיתים לשאיבת שומן מהסנטר, אך לא מדובר באותה פעולה. שאיבת שומן מהסנטר היא הליך ספציפי, בעוד מתיחת סנטר (הנקראת לעיתים נק-טייט) ניתן לבצע בדרכים שונות.

שאיבת שומן מהסנטר

שאיבת שומן מהסנטר היא פשוט שאיבה של השומן הנמצא בסנטר. שאיבת שומן מתבצעת ע״י שימוש במשאבה דקה הנקראת קנולה. מבצעים חתך קטן בקפל טבעי של הסנטר ודרכו מחדירים את הקנולה לחלל הסנטר. לקנולה שני תפקידים, מצד אחת היא מזרימה חומר ממס שומן לסנטר שתפקידו להמס את השומן, ומצד שני היא שואבת את השומן שהומס.
לאחר שאיבת השומן לרוב אין צורך בביצוע מתיחה לעור שכן במהלך תקופה קצרה הוא ישוב למקומו ויתקבל מראה של סנטר חד ומוגדר, ולא של סנטר כפול.

מחיר ממוצע למתיחת סנטר
5-7,5 אלף
  •  

מתיחת סנטר ע״י המסת שומן

בניגוד לשאיבת שומן, ישנה טכניקה של המסת שומן בדרכים שונות. לאחר ההמסה הגוף מסלק את השומן באופן טבעי.

המסת שומן בזריקה

ניתן לבצע המסה של שומן ע״י הזרקה של חומרים שונים וכך לעצב את הסנטר ולהגיע למראה ל סנטר מתוח וחד ללא סנטר כפול.
שני החומרים העיקריים שנמצאים בשימוש בישראל להמסת שומן הם פוספטידן כולין וקיבלה. חומרים אלו ממסים את תאי השומן יחד עם השומן שהצטבר בהם. השומן מורכב מתאי שומן, וכל עלייה או ירידה במשקל משנה את נפח התאים. השימוש בזריקות להמסת שומן אינן מורידות רק את נפח השומן בתאים, אלא ממיסות את התאים עצמם, פעולה שמבטיחה שלא תחזור להיות הצטברות שומן באזור בו בוצעה ההזרקה.
ההזרקה מבוצעת ללא הקדמה, ובמקרה הצורך מבוצעת בהרדמה מקומית בלבד. לאחר ההזרקה לא מתבצעת שאיבה של השומן, שכן לאחר שהשומן התמוסס הגוף מפנה אותו בצורה טבעית בדרכי השתן.

המסת שומן בסנטר בגלי רדיו

שיטה נוספת להמסת שומן שמייתרת את השימוש בזריקות ובהחדרת חומרים שונים לגוף היא המסה של שומן בסנטר באמצעות גלי רדיו.
מבוצע חתך קטן בסנטר דרכו מחדירים אלקטרודה שמפיקה גלי רדיו. האנרגיה של גלי הרדיו יוצרת חום בחלל הסנטר שממס את תאי השומן. בדומה לשימוש בזריקות לצורך עיצוב סנטר, לאחר שגל הרדיו ממסים את השומן הגוף מפנה אותו באופן טבעי בדרכי השתן.

עיצוב סנטר בלייזר

טכניקה נוספת, דומה מאוד לגלי הרדיו, היא השימוש באנרגיית לייזר. מקרינים לייזר לאזורים ספציפיים בסנטר וכך ממסים את השומן שהצטבר. כמו גלי הרדיו, תפקידו של הלייזר הוא לחמם את תאי השומן ואת תכולתם ובאופן זה להביא להתמוססות של השומן ושל התאים. לאחר מכן השומן שהומס מפונה ע״י הגוף.

להצעת מחיר ללא התחייבות

באיזו טכניקה לבחור

ההבדל בין הטכניקות השונות משפיע על בחירת הרופא והמרפאה, שכן לא כל הרופאים מבצעים מתיחת סנטר בכל הדרכים. ישנם רופאים שמתמחים בשאיבת שומן בעוד אחרים מתמחים בהמסת שומן בשיטות שונות. בסופו של דבר התוצאה היא אותה תוצאה – סנטר מתוח בעל קווים חדים ומוגדרים, וללא סנטר כפול או עודפי עור נפולים.
בשאיבת שומן עלולה להיוותר צלקת קטנה, וכך גם בשימוש בגלי רדיו, אך לרוב צלקת זו נמצאת בקפלים טבעיים בסנטר ואינה נראית.

מחירים למתיחת סנטר

בניגוד לטיפולים אחרים, כאן אין הבדל בין הטכניקה הנבחרת. בין אם תבחרו בשאיבת שומן או בהמסת שומן, אתם צפויים לשלם פחות או יותר אותו דבר. המחירים משתנים לפי ותק ומוניטין הרופא המטפל וטווח המחירים נע בין 5,000 ש״ח ל7,500 ש״ח.
שימו לב שבהליכי שאיבת שומן חלק מקופות החולים משתתפות בתשלום ומסבסדות חלק מהטיפול, על כן מומלץ לבדוק בקופת החולים שלכם האם ניתן לבצע את הטיפול דרכן.

נושאים נוספים שעשויים לעניין אותך

מתיחת פנים
מתיחת פנים

מתיחת פנים בעבר מתיחת פנים הייתה משאיר תוצאה ״מופתעת״ או ״מנותחת״. היום, עקב התפתחות הטכניקות והכלים בארץ, הטיפול מביא לתוצאות מדהימות ולא ניתן לדעת שעשית ניתוח למתיחת פנים.במאמר המפורט אנחנו

לקריאה מפורטת »
תיקון ניתוח אף
תיקון ניתוח אף

תיקון ניתוח אף אחת הסכנות בפנייה למנתח אף לא מקצועי היא לעבור ניתוח אף ולא להיות מרוצה מהתוצאה. ניתוח אף שניוני, או תיקון ניתוח אף הוא ביצוע חוזר של ניתוח

לקריאה מפורטת »
פילינג עמוק והצערת פנים

פילינג להצערת הפנים לא הרבה מכירים את התוצאות המדהימות שפילינג יכול לספק. פילינג כימי או פילינג עמוק הוא פרוצדורה רפואית שמביאה להצערת פנים, העלמה של כתמי גיל, קמטים ואפילו צלקות.

לקריאה מפורטת »
הסרת משקפיים בלייזר

הסרת משקפיים בלייזר הסרת משקפיים בלייזר היא פעולה מהירה שאורכת כמה דקות. במאמר שכתבנו תוכלו לקרוא על בדיקת ההתאמה לטיפול, על השיטות השונות להסרת משקפיים, המחיר והשתתפות קופות החולים בתשלום.

לקריאה מפורטת »

הצעת מחיר וייעוץ ללא התחייבות מחתך הזהב

אנחנו יודעים שכדי לקבל החלטה טובה צריך לקבל את כל המידע
נדאג שתקבלו מענה לכל השאלות ואת 
המחיר הטוב ביותר

פרטיות חשובה לנו
לעולם לא נפרסם דבר ללא הסכמתך