ניתוח הצמדת אוזניים

אזניים בולטות הן לא משהו שחייבים לחיות איתו. הצמדת אזניים אצל רופא מומחה הוא טיפול פשוט שמקובל לעבור בגילאים צעירים, אך גם מבוגרים יכולים לעבור את הטיפול ולהצמיד את האזנייים. קראו את המאמר שכתבנו שמסביר בדיוק איך מבוצע הטיפול, האם נשארות צלקות, המחירים והאם ניתן לבצע את הניתוח דרך קופת החולים.

האוזניים שלנו מורכבות משלושה חלקים – האוזן החיצונית, האוזן התיכונה והאוזן הפנימית. כאשר מדברים על ניתוח להצמדת אוזניים מדברים על טיפול באוזן החיצונית בלבד.
תיקון אוזנים בולטות הוא הליך אסתטי, ולא רפואי שכן גודל האפרכסת לא משפיעה על איכות השמיעה.
אפרכסות האזניים עשויות סחוס ולעיתים סחוסים אלו מתפתחים באופן שגורם לאזניים לבלוט החוצה ולפגום במראה הסימטרי והאחיד של הפנים.
עיקר הגורמים לאזניים בולטות הם:

  1. עודף סחוס שמגדיל את מרחק האפרכסת, או קונכיית האוזן, מבסיס הגולגולת.

  2. זווית לא נכונה בה האוזן התפתחה מבסיס הגולגולת.

למעשה, ניתן למנוע התפתחות של אזניים בולטות בתינוקות בני פחות משישה שבועות ע״י הצמדת האזניים לגולגולת. בגיל הינקות, ובעיקר בששת השבועות הראשונים לחיים סחוסי האוזן רכים מאוד ועדיין מתפתחים. במקרה ותבוצע הצמדה של האוזניים בגיל הזה נוכל להפחית את מידת הבליטה שלהם מהראש.

תוכן עניינים

ניתוח הצמדת אזניים
ניתוח הצמדת אזניים

למי מיועד הניתוח

הניתוח מיועד לכל גבר או אישה הסובלים מהבעיה. ישנה הגדרה רפואית לאוזניים בולטות והיא מרחק של יותר מ-2 ס״מ של מרכז האפרכסת מבסיס הגולגולת. הגדרה זו כללית מאוד ולא יכולה לכלול את כולם שכן אזניים יכולות להיראות בולטות בהתאם למבנה הראש והפנים וישנם מקרים בהם מרחק האוזן מהגולגולת לא ייפול להגדרה הרפואית אך עדיין יפריע למטופל או למטופלת.
הורים רבים בוחרים לבצע לילד או לילדה שלהם את הטיפול הזה כדי למנוע סבל בעתיד ולעג מפני בני גילם.

האם ניתוח להצמדת אזניים מיועד גם לגברים וגם לנשים

התופעה של אוזניים בולטות אינה ייחודית למין מסויים ולמעשה קיימת בשכיחות של 5% מכלל האוכלוסייה בישראל. לרוב גברים סובלים יותר מהבעיה מאחר והשיער הארוך אצל נשים מסתיר את האוזניים הבולטות. אך גם אצל נשים וגם אצל גברים התופעה עלולה לגרור בעיות ביטחון המשפיעות על ההתנהלות כמו לדוגמא נשים שיימנעו מאיסוף השיער, גברים שיאריכו שיער בכוונה להסתיר את האוזניים או הימנעות מחבישת כובע.

האוזן מסיימת להתפתח בסביבות גיל 6 ולכן החל מגיל זה כבר ניתן לבצע ניתוח להצמדת אזניים. ישנם רופאים שיבצעו את ההליך לפני, כבר בגיל 5, מתוך תפיסה שעיקר האוזן התפתחה. רבים מהרופאים ממליצים לבצע את הניתוח במעבר מהגן לבית הספר, ובעיקר בתקופת החופש הגדול שכן זהו זמן אידיאלי להחלים מהניתוח.

מאיזה גיל ניתן לעבור את הניתוח

האוזן מסיימת להתפתח בסביבות גיל 6 ולכן החל מגיל זה כבר ניתן לבצע ניתוח להצמדת אזניים. ישנם רופאים שיבצעו את ההליך לפני, כבר בגיל 5, מתוך תפיסה שעיקר האוזן התפתחה וההתפחות שנותרה לאוזן לעבור בשנה שבין גיל 5 לגיל 6 אינה משמעותית ולא תשפיע על תוצאת הניתוח. רבים מהרופאים ממליצים לבצע את הניתוח במעבר מהגן לבית הספר, ובעיקר בתקופת החופש הגדול שכן זהו זמן אידיאלי להחלים מהניתוח ולעלות לכיתה א׳ ללא סימנים.
כאמור, ניתן לבצע את הניתוח החל מגיל 6, ואין גיל סופי בו ניתן לבצע את הניתוח. מגיל 6 ואילך, גם בגילאים מתקדמים מאוד ניתן לבצע תיקון לאוזניים בולטות.

שיטות להצמדת אזניים

יש שתי שיטות עיקריות לביצוע הצמדת אוזניים:

 

  1. במקרים בהם הסחוס המרכיב את האוזן התפתח יתר על המידה ומשפיע על מרחק האפרכסת מהראש ניתן לבצע הסרה של סחוס עודף ולאחר התפירה האוזן קטנה בכמה מידות ולא בולטת באופן חריג מקו הראש.

  2. מקרים בהם יש צורך בהצמדת האוזן לראש באמצעות תפרים. לא אחת הקטנה של הסחוס לא תשיג את המראה הרצוי ויהיה צורך לבצע הצמדה של האפרכסת לגולגולת ע״י שימוש בתפרים. למעשה מבוצעים תפרים בחלק האחורי של האוזן הנתפרים לבסיס הגולגולת וכך מצמידים את האוזן.

  3. תת שיטה היא שיוף של הסחוס. שיוף הסחוס הוא אינו שיטה בפני עצמו, אלא פרוצדורה נוספת המצטרפת להצמדת האזניים באמצעות תפרים. בשיטה זו הרופא משייף את הסחוס כדי להסיר שכבות עדינות ממנו וע״י כך להחליש את ההתנגדות שלו ואת המשיכה שלו מחוץ לראש. לאחר השיוף הרופא תופר את האפרכסת לגולגולת וכך מוריד את ההתנגדות של האוזן לתפירה ולהצמדה.

מהלך הניתוח

 

הניתוח אורך בין שעה לשלוש שעוץ, כתלות במורכבות הניתוח, במצב האזניים לפני ובמצב אליו שואפים המטופל או המטופלת להגיע.
במבוגרים הניתוח מבוצע בהרדמה מקומית ובילדים מבוצע בהרדמה מלאה.
במהלך הניתוח הרופא יבצע חיתוך ותפירה של האוזן לפי הפרוצדורה עליה סוכם לפני.
רוב הרופאים משתמשים בתפרים מסיסים לצורך ביצוע ההצמדה של האפרכסת, אך ישנם כאלו המעדיפים להשתמש בתפרים קבועים מתוך אמונה שאלו מחזיקים יותר מעמד.
בתום הניתוח הרופא חובש את האזניים ומניח רצועת לחץ.

מחיר ממוצע להצמדת אוזניים
5-12 אלף
  •  

החלמה מניתוח הצמדת אזניים

החלמה מהניתוח היא פשוטה מאוד מאחר ומדובר בניתוח קצר ולא מורכב.
לאחר הניתוח תתבקשו להיות עם רצועת לחץ המצמידה את האוזניים למקום במשך שבוע. אצל ילדים חובשים קסדת הצמדה השומרת על האוזניים במקום. לאחר שבוע במהלכו האוזן הוצמדה למקומה, חובשים רצועת לחץ, או גומי כדוגמת סופגי זיעה, במשך שישה שבועות בשעות הלילה בלבד.
בשלושת הימים הראשונים לאחר הניתוח יש למרוח את האוזן ובעיקר את אזור החתך והתפרים במשחה אנטיביוטית, ובמקרה של כאבים ניתן לקחת משככי כאבים, בהתאם להמלצת הרופא.
להחלמה מיטבית מומלץ לשמור על ההגיינה של האזור ולרחוץ אותו בסבון אנטיספטי.

סימנים וצלקות

החתך המבוצע הוא חתך קטן מאוד והוא מבוצע בחלקה האחורי של האוזן באזור נסתר לחלוטין. לאחר ההחלמה וההתאוששות לא יהיה זכר לניתוח, מלבד תמונות עבר. ניתן יהיה להסתובב עם שיער אסוף או לעשות תספורת קצוצה ולא יהיה סימן לניתוח שבוצע.

תופעות לוואי וסיבוכים

במקרים בהם לא מקפידים על הנחיות הרופא ולא חובשים את תחבושת הלחץ למשך הזמן המומלץ עלולה האוזן לשוב למקומה והדבר ידרוש טיפול נוסף להצמדת האוזן. ההקפדה על הנחיות הרופא חשובות מאוד.
לעיתים רחוקות, במקרים בהם בוצע שימוש בתפרים קבועים, ניתן יהיה לראות את התפרים. סיבוך זה יתוקן ע״י חזרה לרופא לצורך תפירה מחודשת.

לאחר הניתוח צפו לשטפי דם ודימומים קלים באזור ועלולים להופיע כאבים שיטופלו במשככי כאבים ע״פ המלצת הרופא.
כבכל ניתוח הכולל חיתוך של הגוף, תפרים והסרת רקמות ייתכן זיהום או דימום. חשוב לשמור על ההגיינה של המקום כדי למנוע מקרים כאלו.

להצעת מחיר ללא התחייבות

האם ניתן לשנות את מראה האפרכסת

מקרים בהם המטופל או המטופלת אינם מרוצים ממראה האפרכסת ניתנים גם הם לטיפול. רופא מיומן מסוגל לפסל את האוזן ולתקן מקרים של צורת אפרכסת מעוותת.

מחירים לניתוח הצמדת אזניים

ניתוח להצמדת אוזניים יעלה לכם בין 5,000 ל- 12,000 ש״ח. המחיר משתנה ותלוי בוותק הרופא המנתח ובמיומנות שלו, באיכות הציוד הרפואי בו הוא משמש ובאיכות המרפאה וחדר הניתוח בהם יבוצע ההליך.

נושאים נוספים שעשויים לעניין אותך

הזרקת בוטוקס

הזרקת בוטוקס המאמר החשוב ביותר שתקראו על הזרקת בוטוקס – איזה גיל מתאים לביצוע הזרקות, לאילו אזורים מזריקים, אילו קמטים ניתן להעלים עם בוטוקס, סיכונים, החלמה, מחירים ועוד. בוטוקס או

לקריאה מפורטת »
מתיחת סנטר

מתיחת סנטר והעלמת סנטר כפול במקומות מסויימים בגוף מצטבר ״שומן עיקש״, שומן שלא יורד גם עקב פעילות גופנית או דיאטה, אלא רק בעזרת שאיבה או המסת שומן. הסנטר הוא אחד

לקריאה מפורטת »
טיפולים אסתטיים לגברים

כל הטיפולים האסתטיים לגברים מי שחשב שניתוחים וטיפולים אסתטיים הם רק לנשים טועה ובגדול. כיום מספר הגברים שמשפרים את המראה בקליניקה הולך ועולה ובטיפולים מסויימים מספר הגברים אף עבר את

לקריאה מפורטת »
תיקון ניתוח אף
תיקון ניתוח אף

תיקון ניתוח אף אחת הסכנות בפנייה למנתח אף לא מקצועי היא לעבור ניתוח אף ולא להיות מרוצה מהתוצאה. ניתוח אף שניוני, או תיקון ניתוח אף הוא ביצוע חוזר של ניתוח

לקריאה מפורטת »

הצעת מחיר וייעוץ ללא התחייבות מחתך הזהב

אנחנו יודעים שכדי לקבל החלטה טובה צריך לקבל את כל המידע
נדאג שתקבלו מענה לכל השאלות ואת 
המחיר הטוב ביותר

פרטיות חשובה לנו
לעולם לא נפרסם דבר ללא הסכמתך