הקטנת חזה

מי שלא חוותה זאת אינה יודעת – חזה גדול עלול להיות נטל יותר משהוא מושא לקנאה. ניתוח הקטנת חזה הוא אמנם ניתוח אסתטי אך הוא טומן בחובו פתרונות לבעיות פיזיות רבות והוא טיפול משפר איכות חיים. כתבנו בשבילך מאמר שמסביר הכל על הקטנת חזה, איך מבוצע הטיפול, מה התוצאות והאם המחיר דומה למחיר הגדלת חזה.

לרוב כשחושבים על ניתוחי חזה חושבים מיד על ניתוח להגדלת חזה, או אולי להרמת חזה. מעטים האנשים שחושבים באופן מיידי על הקטנת חזה. בעולם בו ניתוח הגדלת חזה הוא הניתוח האסתטי הפופולרי ביותר, וכשחזה גדול נתפס כסקסי, נשי ולמעשה כשאיפה של נשים רבות, הקטנת חזה אינה הדבר הראשון שחושבים עליו.
בעוד ניתוחי הגדלת חזה או הרמה שלו הם לרוב ניתוחים הנובעים מצורך אסתטי שמקורו דימוי גוף, ביטחון והערכה עצמית, ניתוח להקטנה החזה יכול להוות צורך פיזיולוגי רפואי.
אין ספק שחזה גדול מדי משפיע גם הוא על תחושת הדימוי העצמי, הביטחון וההערכה העצמית, אך לגודל יש גם השלכות על הגוף ועל הבריאות. חזה גדול עלול לגרום לבעיות גב, להשפעה על היציבה של האישה ועל זקיפות הקומה שלה. השלכות נוספות של חזה גדול יכולות להיות פצעים בכתפיים כתוצאה מרצועות החזייה שנושאות משקל רב וגם פצעים מתחת לשד באזור קפל השד.
מבחינה חברתית, שדיים גדולים עלולים להשפיע על ההשתפות בפעילות חברתית, על ההשתתפות בפעילות ספורט ובעיקר להמנע מריצה ומקפיצות, ולא אחת, חזה גדול יכול לגרור מבטים לא נעימים במקרה הקל והערות פוגעניות במקרה הקשה.
ניתוח להקטנת חזה הוא ניתוח חשוב שיכול להשפיע על אספקטים רבים של האישה שעוברת אותו.

תוכן עניינים

ניתוח הקטנת חזה

למי מיועד ניתוח להקטנת חזה

ניתוח להקטנת חזה מיועד לכל אותן נשים הסובלות מגודל החזה שלהן ושהיו רוצות להקטין אותו. אין גודל חזייה מומלץ ממנו ניתן לבצע הקטנה מאחר ומדובר בתחושה אינדיבידואלית.
כל אישה מרגישה בנוח עם חזה בגודל מסויים, ואף על פי שיהיו כאלו שיאמרו שאין לך צורך בהקטנת חזה, ההחלטה היא שלך והיא צריכה להתמקד בתחושה שלך בלבד.

מאיזה גיל ניתן לעבור את הניתוח

את הניתוח ניתן לבצע מרגע שהחזה סיים את ההתפתחות שלו. לרוב מדובר בגילאי 18 ומעלה, וסביר שזה הגיל הנכון להתחיל לחשוב על זה מאחר ובגיל זה גם האופי, הרצונות והדימוי העצמי מגובשים.

למה לעשות הקטנת חזה

הקטנת חזה באה לפתור צורך פיזיולוגי כמו גם צורך אסתטי. כמפורט מעלה, הצרכים הפיזיולוגיים הם:

 

  • בעיות גב צוואר וכתפיים הנוצרים כתוצאה מהמשקל הרב והתנגדות שרירים אלו למשקל החזה בנסיון להחזיק את הגוף ישר.

  • בעיות ביציבה – נשים רבות עם חזה גדול נראות כאילו הן שפופות קדימה, וזאת מפני שהמשקל מושך אותן כלפי מטה. פעמים רבות הפגיעה ביציבה יכולה להשליך על בעיות גוף אחרות כמו בעיות גב, ברכיים וכאבי אגן.

  • פצעים באזורי הכתפיים ומתחת לשד – בגלל המשקל הרב רצועות החזייה חותכות את הכתפיים ומותירות חריצים העלולים להתפתח לפצעים ולהם לוקח זמן לעבור מאחר והחזייה ממשיכה לפצוע.
    מתחת לשד, בעיקר בעונות חמות ולחות עלולה להופיע פטרת באזור כפל השד, וזו עלולה להתפתח לפצעים ולעיתים גם לפצעים דלקתיים.

  • לא אחת נראה נשים עם חזה גדול הסובלות מרמה כזו או אחרת של משקל עודף, החל מרמה קלה ועד רמה קשה. הסיבה, כך סבורים בין היתר, נובעת מהימנעות הנשים מקיום פעילות ספורטיבית. פעילות זו אינה נוחה לנשים עם חזה גדול ולעיתים הן יזדקקו לסביבה תומכת ובטוחה בה ירגישו בנוח לבצע פעילות גופנית, שכן כל קפיצה או ריצה עלולים להביא מבטים או הערות.

  • בעיקר בגילאים בצעירים, אך לא רק, חזה גדול עלול להביא לתגובות חברתיות לא נעימות. החל ממבטים, דרך תגובות פוגעניות ולצערנו עד נסיונות לגעת או לתפוס. האשמה כולה של מי שעושה את הדברים האלו, אך לא אחת תגובות אלו משפיעים על מושא התגובות וגורמים לה לחשוב מחשבות שליליות המשפיעות על התפיסה שלה את עצמה.

  • צמצום האפשרות לחלות בסרטן השד. ככל שהשד גדול יותר כך עולים הסיכויים לחלות בסרטן שד. שד גדול מאוד הוא שד שהתפתח יתר על המידה והוא עלול להיות שד בסיכון. ההקטנה שלו מצמצמת את הסיכויים לחלות בסרטן שד.

בעיקר בגילאים בצעירים, אך לא רק, חזה גדול עלול להביא לתגובות חברתיות לא נעימות. החל ממבטים, דרך תגובות פוגעניות ולצערנו עד נסיונות לגעת או לתפוס. ישנם רופאים שמשלבים את הקטנת השד עם שאיבת שומן. שאיבת השומן מבוצעת מתוך השד ונועדה להשאיר צלקת קטנה יותר.

האם ניתן להקטין את השד לכל גודל

בהחלט ניתן להקטין את החזה באופן משמעותי, אך יש גבול אליו ניתן להגיע. עיקר הרופאים מדווחים שגבול הקטנת החזה נמצא באזור מידת חזייה C, כאשר פחות מזה קשה להגיע מאחר והחזה מכיל גם רקמות נוספות מלבד רקמות שומן אותן לא מומלץ להוציא. צינוריות חלב או רקמות חלב לא מומלץ להסיר מהשד ולכן לא ניתן להקטין פחות מ C.
בכל מקרה, עיקר הרופאים ממליצים להקטין את החזה לגודל התואם לפרופורציות הגוף, ולא להקטין לפחות מכך.

פגישת הייעוץ

בניגוד להכנות לניתוחים אסתטיים אחרים, כשאת פונה להתייעצות בנושא הקטנת חזה יידרשו, לרוב, שלוש פגישות ייעוץ עם הרופא כאשר הפגישה השלישית היא המפגש  לביצוע הניתוח.
בפגישה הראשונה תוכלי להציג למנתח את הבעיה ואת הרצונות והשאיפות שלך ממראה וגודל החזה. הרופא יבדוק את החזה, יסביר את הפרוצדורה ויראה לך פחות או יותר, בקווים כלליים מה הוא יכול לעשות ואיך ייראה החזה.
בתום הפגישה הראשונה תוזמני לפגישה נוספת אליה תצטרכי להגיע עם:

  • בדיקת דם – ספירות דם, כימיה ותפקודי קרישה.

  • אק״ג, צילום חזה וממוגרפיה. לרוב מתבקש מגיל 40 ומעלה, אך ישנם רופאים שמחמירים ודורשים מגיל 35.

  • דיווח על רגישות לתרופות וכן על תרופות שאת נוטלת, אם יש כאלו.

  • דיווח על מחלות.

מאחר ומדובר בניתוח המסיר רקמות מהגוף, ומאחר והשד הוא אזור המועד להתפתחות גידולים סרטניים, על הרופא לוודא שאת במצב בריא ושהוא לא הולך להיות מופתע במהלך הניתוח.

בכל הקשור לבדיקות ייעוץ, מומלץ לבקש לראות עבודות של הרופא ואם ניתן אף לבקש לדבר עם מטופלות שעברו את התהליך והחלימו כדי לשמוע איך עבר עליהן והאם הן מרוצות. מרפאות מסויימות נותנות את האופציה הזו וכדאי לברר האם גם הרופא אליו את פונה מאפשר את זה. ישנם רופאים שלא יאפשרו מתוך דאגה לפרטיות המטופלות.

ההכנות לניתוח

ההכנות לניתוח מתחילות בעשיית הבדיקות הנדרשות שפורטו בסעיף למעלה.
מלבד זאת, אסור לעשן כשלושה שבועות לפני הניתוח וכן כשלושה שבועות לאחריו. זאת כדי לשמור על איכות הדם גבוהה, ולצמצם את כמות הרעלים שהדם מכיל, זאת מפני שהדם אחראי על החלמת הגוף ובתהליך ההחלמה אנו רוצים שהדם יהיה נקי מרעלים כמה שיותר. במידה ואת מרבה בשתיית אלכוהול, יומלץ לוותר גם על זה לשלושת השבועות שלפני הניתוח ולשלושת השבועות שאחריו.
כשבועיים לפני הניתוח תיאלצי להפסיק לקחת תרופות לדילול הדם וכן תוספי תזונה המשפיעים על קרישת הדם, אך יש להפסיק רק לאחר שהרופא המנתח המליץ על כך, ולא על דעת עצמך.
ביום הניתוח תיאלצי להיות בצום כשש שעות לפני תחילתו.
במידה ואת נמצאת בקבוצת סיכון, סביר שהרופא יבקש ממך לתת מנת דם שתישמר בעבורך למקרה שתצטרכי עירוי.

מהלך הניתוח

מהלך ניתוח להקטנת חזה מבוצע בהרדמה מלאה, ועשוי לקחת כשעתיים עד שלוש שעות. במהלך הניתוח הרופא מבצע חתך סביב הפטמה וכן חתך נוסף כלפי מטה ודרכו הוא מסיר רקמות שומן ועודפי עור. לאחר הסרת הרקמות הרופא מהדק את השד ותופר אותו.
ביצוע הניתוח יכול להתקיים באחת מכמה דרכים, כאשר לכל רופא יש את השיטה המועדפת עליו לביצוע הטיפול:

  1. שיטת העוגן – בשיטה זו הרופא מבצע חתך מזביב לפטמה, ומהפטמה הרופא מבצע חתך נוסף כלפי מטה עד קפל השד. בקפל השד הרופא מבצע חתך נוסף ודרך הפתח שנוצר מתבצעת ההסרה של הרקמות העודפות.

  2. שיטה ורטיקלית – נקראת גם שיטת ״הסוכרייה על מקל״ בגלל הצורה של החתך. המנתח יבצע חתך סביב הפטמה וחתך כלפי מטה לכיוון קפל השד ויעצור שם. הפתח הנוצר קטן יותר מהפתח שנוצר בשיטת העוגן ומאפשר להסיר עודפי רקמות עם צלקת קטנה יותר.

  3. שיטת האות J – כפי שאת יכולה לתאר, החתך מבוצע בצורה שמזכירה את האות J. הרופא מבצע חתך סביב הפטמה, יורד כלפי מטה ומבצע חתך אחד המשלים את המראה של האות J.

  4. בעבר נהוג היה לבצע חתך מאזור בית השחי לכיוון קפל השד. שיטה זו כבר כמעט ואינה נמצאת בשימוש היום מאחר והיא מותירה סימן אותו ניתן לראות בזמן לבישת גופייה.

בכל השיטות מבצעים חתך סביב הפטמה. הפרוצדורה לא מתבצעת בצורה כזו שמסירים את הפטמה ושומרים אותה בצד במהלך הניתוח, אלא מותירים את הפטמה על ״הגבעול״ שלה. השארת הפטמה על גבעולה מאפשרת להשאיר את הפטמה חיה וחיונית, מחוברת לכלי הדם ולעצבים וכך שומרים שלא ייווצר נמק בפטמה ושלא תיפגע התחושה באזור.
לאחר הסרת עודפי השומן והעור הרופא ימתח את השד וימקם את הפטמה והעטרה במקומן החדש עליו הסכמתם לפני הניתוח. מיקום הפטמה נועד להבטיח שבתום הניתוח השד יראה עומד ומוצק וכדי לתת לו את המראה היפה והמבוקש.

מחיר ממוצע להקטנת חזה
32-15 אלף
  •  

הקטנת חזה או שאיבת שומן

ישנם רופאים שמשלבים את הקטנת השד עם שאיבת שומן. שאיבת השומן מבוצעת מתוך השד ונועדה להשאיר צלקת קטנה יותר. הסיבה שמעטים הרופאים שמשתמשים בשיטה זו היא שלרוב העור של שד גדול מתוח מאוד ומאבד מהאלסטיות והחיוניות שלו, וכן הופך להיות דק מה שמונע לבצע שאיבת שומן ולהשאיר מראה איכותי ונאה.

איך יוצרים חזה סימטרי

בניגוד להגדלה, בה סוגי השתלים לחזה שתבחרי מגיעים בגודל אחיד והחדרה שלהם לתוך השד תבטיח מראה סימטרי וגודל שווה, עולה השאלה כיצד שומרים על מראה שווה בניתוח להקטנת החזה. התשובה היא שלפני הניתוח הרופא בוחן את השדיים לבדוק האם ישנה א-סימטריה בגודל שלהם. במידה והשדיים סימטריים הרופא פשוט שוקל את כמות הרקמות שהוא מוציא מהשד וכך מבטיח שהניתוח יסתיים בתוצאה שווה וסימטרית.
במידה וטרם הניתוח החזה אינו סימטרי, הרופא יעשה חישוב של כמה להוציא מכל שד כדי להגיע לתוצאה סימטרית. חשוב להבין שדרושה עין טובה ויד מיומנת כדי להגיע לתוצאות טובות ועל כן כדאי לעמוד על טיבו של המנתח טרם ביצוע הניתוח.

ההחלמה מהקטנת חזה

חלק מהרופאים יבקשו שתישארי להשגחה למהלך הלילה. בתום הניתוח מותירים בחזה נקזים – צינוריות קטנות שנועדו לנקז נוזלים מהשדיים כדי שאלה לא ייצטברו וייווצרו צלקות.
לאחר השיחרור מהמרפאה ההחלמה אורכת כשבוע ימים פחות או יותר. במהלך השבוע הזה סביר שתחושי כאבים באזור, במיוחד באזורי התפרים.
בשבוע הראשון אסור להפעיל לחץ על החזה ולכן לא מומלץ לישון על הבטן ולא מומלץ לקיים פעילות מינית הכוללת מגע בשדיים.
ייתכן שהרופא ימליץ למרוח משחה אנטיביוטית על התפרים כדי לעזור בסגירה שלהם, ובנוסף, ייתכן שהרופא יבקש שבשבוע הראשון תלכי על חזייה תומכת.
לאחר שבוע תהליך ההחלמה יסתיים בהדרגה כאשר הכאבים, הנפיחות והאדמומיות באזור תרד ותוכלי לשוב לשגרה.
פעילות גופנית מומלץ לבצע כחודש לאחר הניתוח, ובכל מקרה להיות עם תשומת לב לחזה ולתפרים.

הקטנת חזה לפני הריון

ברמת העיקרון אין בעיה לבצע הקטנת חזה לפני הריון. מאחר ובמהלך הניתוח שומרים על הפטמה והעטרה מחוברות לרקמת השד, לא צפויות בעיות בהנקה הנגרמות מהניתוח, אלא במקרים נדירים.
חשוב להבין שבמהלך הריונות והנקות השד המוקטן יחווה את אותן תופעות שחווה כל שד אחר, הווה אומר שהשד שלך יגדל וייקטן בהתאם להתקדמות ההריון ולקצב ייצור החלב של גופך. אלו תופעות שאי אפשר להמנע מהן, אך אין סיבה לחשוש שהן יחזירו את השד למצב שקדם לניתוח.

להצעת מחיר ללא התחייבות

תופעות לוואי וסיבוכים

לאחר הניתוח, כבכל ניתוח, יש סיכונים של זיהום באזורי התפרים, נמק של הפטמה במידה והחתך ההיקפי לא בוצע כמו שצריך, דימום יתר, הצטלקות מוגזמת או עיוות צורה.
לכל הדברים האלו חשוב לשים לב וליצור קשר עם הרופא בכל מקרה שנראה לך ובכל צורך שעולה, גם הקטן ביותר.
כמה ימים לאחר הניתוח תגיעי לביקורת נוספת בה הרופא יבחן את מראה החזה לאחר הניתוח, ויבחן האם ישנן תופעות לוואי לא רצויות שנגרמו ואם כן כמובן שהרופא יטפל בהן.

הקטנת חזה דרך קופת חולים

קופת חולים כללית וקופת חולים מכבי מאפשרות למטופלים במבוטחים בתוכניות המתקדמות שלהן (מכבי שלי וכללית פלטינום) ליהנות מסבסוד בעלות ניתוחים להקטנת חזה. תיאלצו לעמוד בפרמטרים מסויימים אותם קבעה הקופה, כמו כאבי גב, צוואר וכתפיים שלא חלפו בתום טיפול לא פולשני של 3 חודשים, זיהומי עור או קיפוזיס (גבנון) של 50 מעלות. תוכלו לפנות לרופא המשפחה שלכן בכדי לבחון את הנושא והוא ייתן הפניה למנתח פלסטי מטעם הקופה שיבחן האם המקרה שלך מצריך סבסוד.
גם לאחר סבסוד תתבקשי לשלם השתתפות עצמית בסכום לא מבוטל שלרוב ישתנה בין רופא לרופא בהתאם לסכום אותו הוא גובה.

מחירים של הקטנת חזה

הקטנת חזה הוא ניתוח מורכב הדורש רופא מיומן, חדר טיפולים וציוד רפואי ברמה גבוהה, אנשי צוות רפואי ולעיתים חדר אישפוז למהלך הלילה. כל אלה מחושבים בעלות הניתוח ונלקחים בחשבון.
מחיר ניתוח להקטנת חזה נע בין 15,000 ל 32,000 ש״ח.
המחיר משתנה כתלות בוותק ובמיומנות של המנתח, באיכות הציוד הרפואי וחדר הניתוח ובאם תידרשי להישאר לאישפוז.

נושאים נוספים שעשויים לעניין אותך

ניתוח הגדלת חזה

ניתוח הגדלת חזה ניתוח הגדלת חזה הוא הניתוח האסתטי הפופולרי ביותר בארץ ובעולם כבר שנים רבות. זהו ניתוח שיוצר שינוי משמעותי ביותר במראה הגוף ועקב כך גם בתחושה האישית. יש

לקריאה מפורטת »
ניתוח הרמת חזה

ניתוח הרמת חזה ניתוח הרמת חזה לא מבוצע רק בקרב נשים לאחר לידה והנקות, לעיתים גם מי שלא עברה הריון מבקשת הרמת חזה. מדובר בניתוח שמשפר פלאים את מראה החזה

לקריאה מפורטת »
הגדלת חזה בשומן עצמי

הגדלת חזה בשומן עצמי הגדלת חזה בשומן עצמי הוא טיפול חדשני להגדלת החזה ללא צורך בחיתוך השד, החדרת שתל, תפירה וצלקות. מדובר בהזרקה של שומן לחזה שמקורו בגופה של המטופלת

לקריאה מפורטת »
החלפת שתלים בחזה

החלפת שתלים בחזה רוב הנשים שעוברות הגדלת חזה אינן מודעות לעובדה שיש צורך לבצע החלפת שתלים לאחר עשור פחות או יותר. כתבנו מאמר מפורט שמסביר למה כדאי לך לבצע החלפת

לקריאה מפורטת »

הצעת מחיר וייעוץ ללא התחייבות מחתך הזהב

אנחנו יודעים שכדי לקבל החלטה טובה צריך לקבל את כל המידע
נדאג שתקבלו מענה לכל השאלות ואת 
המחיר הטוב ביותר

פרטיות חשובה לנו
לעולם לא נפרסם דבר ללא הסכמתך