מתיחת בטן

מתיחת בטן הולכת וצוברת פופולריות בארץ וזה רק בגלל התוצאות המעולות של הטיפול הזה. לא תאמיני שבטן אחרי לידות, השמנה והרזייה יכולה להיות כלכך מתוחה, יפה ושרירית. כתבנו בשבילך מאמר מפורט עם כל מה שחשוב לדעת על ניתוח מתיחת בטן כולל ההחלמה המדוברת, התוצאות המחירים והאם מומלץ לך לעבור את הטיפול.

יותר מכל איבר אחר בגוף, הבטן היא האזור שמעיד יותר מכל על איכות החיים. בטן שטוחה, מתוחה, פרופורציונלית ושרירית היא מקור הגאווה של גברים רבים ושל נשים רבות.
לא סתם בנות משוויצות בתמונות בטן בפרופילים שלהן באינסטגרם. הבטן היא האזור שדורש הכי הרבה עבודה, הכי הרבה התמדה והכי הרבה הקפדה.
יותר מרגליים, ישבן או חזה, בטן יפה היא חלום שמגיע בעזרת עבודה קשה וסיזיפית, ולשמחתנו היום יש דרך נוספת להגיע לחלום הזה.
לרובנו יש בטן יפה, אך לרוב היא מוסתרת ע״י שכבות שומן או עור עודף. אם נסיר את השכבות הללו נוכל גם אנחנו להשוויץ בבטן משורטטת ויפה, להסתובב בים בביקיני או סתם ללבוש חולצת בטן מחמיאה.


הבטן היא מרכז הגוף וככזו היא מעצימה את המראה הסימטרי והאסתטי. יש שיגידו שבטן יפה מצביעה על הערכה עצמית, דאגה לעצמך ולגוף שלך, על מעמד גבוה ועל היותך מוקד משיכה.
עם השנים, הלידות, ההשמנות, ההרזיות וההתנגדות לכח המשיכה הבטן הולכת ומידלדלת, וזה בגלל שהעור מאבד מהחיוניות ומהמתח שלו.
ניתוח מתיחת בטן הוא אינו ניתוח להרזייה, אלא הוא ניתוח משלים לתהליך ההרזייה. אחרי שעבדת קשה, הורדת במשקל והתאמנת כמו משוגעת, מתיחת הבטן תעזור להראות את כל זה. מתיחת הבטן מטפלת בעודפי העור והשומן, נפטרת מהם, ומשאירה אותך עם עור מתוח ויפה שלא מסתיר את שרירי הבטן.

תוכן עניינים

ניתוח מתיחת בטן - מתיחה מלאה ומיני מתיחת בטן

מתיחת בטן

במהלך הניתוח המנתח עושה חתך רוחב באגן, בקו הביקיני, מצד אחד לצד השני ומפריד את העור והשומן התת עורי משכבת השריר של המטופלת. את הטבור המנתח מותיר במקומו ואינו מנתק אותו מהגוף, וזאת כדי למקמו לאחר מכן באזור המתאים מבחינה פרופורציונלית.
הפרדת העור היא מסיבית ומתבצעת מהחתך באזור האגן ועד אזור הצלעות, בחלקה העליון של הבטן. לאחר ההפרדה המנתח מסיר שכבות עור מיותרות ובחלק מהמקרים גם מבצע שאיבת שומן או הסרה של רקמות שומן מאזור הבטן.
לאחר מכן המנתח מהדק את שרירי הבטן, וכתלות בטכניקה של המנתח, תופר את השרירים ולאחר מכן את הבטן חזרה למקומה, וזאת תוך כדי קיבוע הטבור במקומו החדש.
אם מדובר במתיחת בטן כוללת ונרחבת, לאחר הניתוח המנתח משאיר צינוריות שנועדו לנקז נוזלים מחלל הבטן ואלו נשארים במקומם למשך 24 שעות, ועד מספר ימים.

סוגי מתיחת בטן

עם השנים התפתחו סוגים שונים של מתיחת בטן, וזאת בהתאם למצבים השונים של המטופלות אשר מגיעות לבצע את ההליך.
מטופלות מסויימות ידרשו לבצע מתיחה באזור הבטן בלבד, אחרות יבקשו לבצע מתיחה של החלק התחתון וישנן כאלו שיצטרכו מתיחה כוללת של הבטן, הגב והירכיים (הרמת גוף תחתון).

מיני מתיחת בטן

מתיחת בטן היקפית

מתיחה זו מטפלת בכל אזור פלג הגוף האמצעי וכוללת את הבטן, את הגב וחלקים מהישבן.
במתיחה זו מתבצע חתך היקפי באזור האגן, מתחת לקו הביקיני. החתך מקיף את הגוף מהבטן עד לגב ומתיחת העור מתבצעת לרוב יחד עם שאיבת שומן.
לאחר ביצוע החתך והסרת רקמות השומן המנתח מותח את הבטן כלפי מטה, לאזור הערווה, נפטר מעודפי העור המיותר וממקם את הטבור מחדש. במהלך הניתוח הרופא גם תופר את שרירי הבטן מאחר ואלו הלכו ונחלשו עם הזמן, ובנוסף הלכו והתרחבו והתרחקו אחד מהשני.
בגב, המנתח מבצע את אותה מתיחה כאשר חלק מהשומן באזור התחתון של הגב נשאר במקומו ומוחדר לאחר מכן לאזור הישבן. זאת מפני שמטופלות רבות הנזקקות למתיחה היקפית סובלות גם מירידה בנפח הישבן ומצלוליט באזור זה.
החדרת שומן עודף לישבן מספקת נפח לאזור ותורמת למראה החטוב והיפה.
לאחר מכן אזור הגב נתפר כמו אזור הבטן ושני האזורים נחבשים בתחבושות וברצועת לחץ המצמידה את העור והרקמות השונות למקומם החדש.

המנתח מסיר שכבות עור מיותרות ובחלק מהמקרים גם מבצע שאיבת שומן או הסרה של רקמות שומן מאזור הבטן, תופר את השרירים ולאחר מכן את הבטן חזרה למקומה, וזאת תוך כדי קיבוע הטבור במקומו החדש. מראה הצלקת יחוויר לעומת הבטן היפה והמתוחה שלך ויש סיכוי שהיא תהיה תזכורת טובה לתקופה בחייך בה ביצעת תפנית ועשית מעשה חשוב למען עצמך.

מתיחת בטן מלאה

מתיחה זו מטפלת רק באזור הבטני והיא אופיינית לנשים אחרי לידה.
המנתח מבצע חתך כמה סנטימטרים מעל איבר המין וכן מבצע חתך סביב הטבור המפריד אותו משאר עור הבטן. תחילה המנתח תופר את השרירים ומהדק אותם ולאחר מכן מותח את העור העודף כלפי מטה, מסיר שאריות עור מיותר וכן מבצע חתך עגול במרכז הבטן אליו מושחל הטבור.
בתום המתיחה המנתח תופר את הבטן עם תפרים מסיסים הנעלמים עם הזמן ואינם מצריכים הוצאה שלהם בשלב מאוחר יותר.

מיני מתיחת בטן

כשמה כן היא, מיני מתיחת בטן היא מתיחת בטן קטנה וקלה הבאה לטפל במקרים בהם ישנה הצטברות של עור ושומן בחלקה התחתון של הבטן בלבד, ובתנאי שהצטברות זו אינה מסיבית.
המנתח מבצע חתך בקו הביקיני התחתון ומותח את העור ללא הידוק השרירים וללא מיקום הטבור מחדש. לאחר ביצוע החתך המנתח מותח את העור, מסיר עודפים ותופר אותו חזרה למקומו. מיני מתיחה תוצע לנשים אשר הבטן שלהן, ובעיקר השרירים, במצב טוב וישנו צורך רק למתוח אותה ללא התערבות נוספת של עיצוב הבטן.
מתיחה זו היא ללא נקזים וההחלמה ממנה קלה יותר מניתוחי מתיחה אחרים.

מתיחת בטן היקפית

למי מומלץ הניתוח

ההמלצות לביצוע הניתוח נועדו כדי שהמטופלת לא תיאלץ לעבור את הניתוח בעתיד, ולא מפני שקיים סיכון כלשהו לביצוע חוזר של המתיחה.
הניתוח מומלץ לנשים שסיימו את תקופות ההריונות והלידות ולא מתכננות להביא עוד ילדים.
בנוסף הניתוח מומלץ למי שמשקלה יציב ולא נע יותר מ5 ק״ג למעלה או למטה.
הניתוח מומלץ למי שעברה ירידה מסיבית במשקל ונותרה עם עודפי עור או שומן תקוע באזורי הבטן והגב, לדוגמא מטופלות שעברו ניתוח קיצור קיבה או פשוט עברו דיאטה שהביאה לירידה משמעותית במשקל.
למי שעם הזמן הבטן שלה הפכה פחות הדוקה ו״נשפכת״ החוצה.
הניתוח הוא ניתוח אסתטי ולא רפואי, אך רמת שביעות הרצון, הביטחון העצמי והאהבה העצמית המגיעים לאחר הניתוח בהחלט תורמים לפן הנפשי והרגשי של המטופלת, ואין להקל בהם ראש.

מחיר ממוצע למתיחת בטן
20-55 אלף
  •  

החלמה ממתיחת בטן

כתלות בניתוח אותו עברתן, כך תיראה ההחלמה. במידה ועברתן ניתוח מתיחה מלאה או היקפית תישארו במרפאה להשגחה למהלך הלילה עם צינוריות ניקוז שיוצאו מהגוף בהתאם לרמת הנוזלים שהתנקזו במהלך האישפוז.
במידה ועברתן מיני מתיחה תשוחררו לביתכן כמה שעות לאחר הניתוח ותיאלצו לחזור למעקב.
לאחר הניתוח האזור חבוש ולבוש בחגורת לחץ הנועדה להדק את העור, להפחית בצקות או הצטברויות לא רצויות של נוזלים. את חגורת הלחץ לרוב תלבשו למשך 6 שבועות מתום הניתוח.
לאחר 24 שעות ניתן להתקלח ולרחוץ את האזור במים זורמים ובסבון ואם תרצי תוכלי להסיר את חגורת הלחץ במהלך המקלחת ולהשיב אותה למקומה לאחר מכן.

השבוע שלאחר מתיחת הבטן הוא המשמעותי ביותר ובמהלכו תחווי כאבים, בעיקר בפעולות במערבות את שרירי הבטן, כגון קימה, מעבר לשכיבה, שיעול או צחוק וכו׳.
במידה ושוחררת לביתך עם נקזים, לאחר הסרתם מידת הכאב תפחת באופן משמעותי.
לאחר חודש תוכלו לחזור בהדרגה לפעילות גופנית, וזאת תוך כדי הקשבה לגופכן. במקרה של כאבים באזור הבטן בזמן פעילות גופנית יש להפחית מהעומס ואף לעצור את הפעילות, כדי לא לפגוע בתפרים של שרירי הבטן.

לקריאה מפורטת על החלמה ממתיחת בטן

צלקות לאחר מתיחת בטן

צלקות לאחר מתיחת בטן הן בלתי נמנעות מאחר ובוצע חיתוך ותפירה של העור. חשוב לדעת שככל שהמנתח מנוסה יותר כך יש סיכוי שהצלקות יהיו פחות ניכרות לעין.
כמובן שמיד לאחר הניתוח הצלקות יראו אדומות, עמוקות ונפוחות, ועם הזמן הצלקות ילכו ויעלמו. אצל מטופלות מסויימות יש סיכוי שהצלקות כמעט ויעלמו וייראו אך ורק באור מסויים או בזוויות מסויימות. הצלקות תלויות באיכות העור, איכות התפרים ובדאגה לאזור התפרים.
רופא מנוסה יבצע את החתכים באזורים נסתרים שלא יראו בכל פעם שהחולצה עולה או במקרים בהם תלבשו חולצות בטן או ביקיני.
בפגישת הייעוץ עם הרופא חשוב להגיע עם ביקיני המשקף, ככל האפשר, את אזור קו הביקיני שלך ולבקש שהחתך יבוצע מתחת לקו זה.
בכל מקרה, מראה הצלקת יחוויר לעומת מראה הבטן היפה והמתוחה שלך ויש סיכוי שהיא תהיה תזכורת טובה לתקופה בחייך בה ביצעת תפנית ועשית מעשה חשוב למען עצמך.
מראה הבטן החדשה ילך ויתקבע עם הזמן, ובתוך כמה חודשים תוכלי ליהנות מהמראה הסופי של הבטן שלך. לוקח לעור זמן להתהדק על שרירי הבטן והמראה מיד לאחר הניתוח, כמה שונה שהוא יראה לך, הוא לא המראה הסופי.

להצעת מחיר ללא התחייבות

סיבוכים אפשריים

ניתוח מתיחת בטן הוא לא ניתוח מסוכן והסיבוכים האפשריים הם הסיבוכים שעלולים להופיע בכל ניתוח.

חשוב לשמור על נקיון התפרים כדי למנוע זיהומים והצטברויות של לכלוך באזור זה.
יש לשים לב לתנועות חדות כדי לא לפתוח את התפרים ולגרום לדימום או קריעה של העור.
נמקים עלולים להופיע, בעיקר בעקבות עישון וזרימה של דם ״מלוכלך״ לאזורי התפרים. התפרים מאדימים ומתנפחים מפני שהגוף שולח אליהם דם רב כדי לעזור בתהליך הריפוי. במידה והדם הנשלח מלא בניקוטין, זפת או חומרים אחרים המצויים בסיגריות זה ישפיע על תהליך ההחלמה של העור ועל הגלד של החתך והצלקת. בתקופה של כמה שבועות לפני ואחרי הניתוח מומלץ להפסיק לעשן.

ייתכן ולאחר תקופת ההחלמה תראי עודפי שומן ועור, ואלו ידרשו כריתה שלהם מחדש.
מומלץ לדון על נושא זה עם הרופא ולהבין האם במקרה כזה התשלום על הניתוח מכסה את התיקון.

מחירים למתיחת בטן

מתיחת בטן היא פרוצדורה נרחבת, וככזאת גם המחיר שלה.
המחיר משתנה לפי ותק ומוניטין הרופא המטפל, כמו כן לפי איכות הציוד הרפואי וחדר הניתוח בו הוא משתמש וכן לפי איכות ומקצועיות הצוות הרפואי התומך ברופא.
ככלל ניתן לומר שהמחיר למתיחת בטן נע בטווח שבין 20,000 ש״ח ל 55,000 ש״ח ומשתנה לפי היקף המתיחה שתבוצע.

נושאים נוספים שעשויים לעניין אותך

הצערת כפות ידיים

הצערת כפות ידיים לא רבים מודעים לכך – ניתן להצעיר את העור של כפות הידיים כך שהוא לא יראה שקוף ודק ויחשוף את הורידים והעצמות שתחתיו. הצערת כפות ידיים הוא

לקריאה מפורטת »
הצרת נרתיק

ניתוח הצרת נרתיק הצרת נרתיק הוא טיפול שהפופולריות שלו בארץ הולכת ועולה, אך מעטות הנשים שמדברות על כך. זהו טיפול שמצר את דפנות הנרתיק, משיב את התחושה באזור ומשפר את

לקריאה מפורטת »
הקטנת שפתי הפות

הקטנת שפתי הפות – לביופלסטי לביופלסטי, הקטנת שפתי הפות, הוא ניתוח אסתטי שמשפר משמעותית את מראה הפות. זה טיפול פשוט שגורם לפות לשוב ולהראות אסתטי ונקי, אינו דורש החלמה ארוכה

לקריאה מפורטת »
ניתוח שאיבת שומן

שאיבת שומן שאיבת שומן הוא טיפול ותיק המביא תוצאות מתאימות. ניתן להיפטר מעד 5 ליטרים של שומן(!) בכל שאיבה ולהצר משמעותית את היקף הבטן, הירכיים, הגב ואזורים נוספים. כתבנו את

לקריאה מפורטת »

הצעת מחיר וייעוץ ללא התחייבות מחתך הזהב

אנחנו יודעים שכדי לקבל החלטה טובה צריך לקבל את כל המידע
נדאג שתקבלו מענה לכל השאלות ואת 
המחיר הטוב ביותר

פרטיות חשובה לנו
לעולם לא נפרסם דבר ללא הסכמתך