העלמת כתמי עור

ישנם קרמים ותכשירים רבים המתיימרים להסיר פיגמנטציה או כתמי עור, אך הם לא מגיעים לתוצאה של הדבר האמיתי. כאשר מבצעים טיפול הסרת כתמי עור ניתן להגיע לשכבות העמוקות ביותר ולעודד צמיחה של עור חדש ובריא בלי כתמים וקמטים. קראו במאמר על השיטות השונות, ההכנה וההחלמה וכמובן מחירים.

כתמי עור הנקראים גם כתמי פיגמנטציה הם תופעה נפוצה מאוד בארץ וניתן לראות אותה מופיעה עם הגיל. הסיבות להופעת כתמי עור הן התפרצויות הורמונליות שנגרמות בסמני הריון, עקב נטילת תרופות הורמונליות כמו גלולות למניעת הריון או תרופות אחרות, גנטיקה ייחודית הגורמת להופעת כתמי עור וכתמי גיל ותזונה לקויה.
הסיבה העיקרית להופעת כתמי עור והסיבה שהם נפוצים כלכך בישראל היא החשיפה לשמש.
מלנין הוא צבען שנועד להגן על העור מפני קרינת השמש והוא הגורם העיקרי למראה עור שזוף לאחר חשיפה לשמש. המלנין למעשה בולע את הקרינה האולטרא סגולה ובכך מגן על העור מקרינה זו שעלולה לגרום לתופעות לוואי קלות עד חמורות כמו סרטן העור.
במקרים מסויימים של חשיפה לשמש המלנין אינו צובע את העור באופן אחיד, אלא יוצר כתמי עור חומים עד חומים מאוד. זו הסיבה שהתופעה של כתמי שמש נפוצה בישראל והסיבה שכתמי העור מופיעים עם הגיל – ככל שנחשפנו יותר לשמש כך יש סיכוי שיופיעו כתמי עור. אך כתמי עור יכולים להופיע כבר מגיל ההתבגרות ועם השנים להחמיר ולגדול כמו גם להופיע באזורים נוספים בגוף.

תוכן עניינים

פילינג - שכבות העור והפיגמנטציה שקורית

האזורים המועדים לכתמי עור

האזורים המועדים ביותר לכתמי עור הם האזורים החשופים ביותר לשמש ואלו הם כל אזורי הפנים והצוואר, אזור המצח העליון אצל נשים וגברים, אזור הקרחת אצל גברים מקריחים, אזורי הכתפיים והמחשוף וכל אזורי הידיים. לרוב ניתן לראות עם הגיל שגם גב כפות הידיים מתכסה בכתמי עור.

האם כתמי עור נפוצים יותר אצל גברים או אצל נשים

השמש, הגורם העיקרי לכתמי עור אמנם אינה מבחינה בין גברים ובין נשים אך ניתן להגיד שיש חלוקה מסויימת בין גברים לנשים. שני המינים סובלים מהבעיה כאשר בהחלט ניתן להצביע על אזורים ייחודיים לנשים לעומת גברים ולהיפך.
גברים מקריחים יפתחו כתמי עור באזור הראש מאחר ואזור זה נותר חשוף לשמש. אצל נשים ניתן לחזות בכתמי עור באזור המחשוף וזה בגלל הרגלי הלבוש שלנו. מלבד זאת, ניתן לומר שלנשים מסויימות יש סיכון נוסף לכתמי עור עקב נטילת גלולות למניעת הריון אותן גברים אינם צורכים.

השמש, הגורם העיקרי לכתמי עור, אינה מבחינה בין גברים ובין נשים. שני המינים סובלים מהבעיה כאשר בהחלט ניתן להצביע על אזורים ייחודיים לנשים ואזורים ייחודיים לגברים

מאיזה גיל ניתן להעלים כתמי עור

ניתן להסיר כתמי עור מכל גיל ולא אחת נתקלים בנערות ובנערים אשר מופיעים אצלם כתמי עור בעיקר באזורי הכתפיים והגב.
הסרת כתמי עור אינה פרוצדורה רפואית מסובכת לרוב, ואינה פרוצדורה פולשנית ולכן ניתן לעבור אותה מכל גיל.

למה להסיר כתמי עור

כמובן שהסרת כתמי עור עקב צורך אסתטי היא הדבר הראשון שחושבים עליו. כתמי העור אינם נראים אסתטיים ופוגמים במראה העור הבריא והחלק. כתמי עור עשויים להעיד על גיל האישה או הגבר ולעיתים מבגרים אותם מאחר וכתמי העור תורמים להזדקנות העור והמראה.
סיבה נוספת, חשובה מאוד, אשר לא כולם חושבים עליה היא שכתמי עור קלים עלולים להתפתח לכתמי עור קשים וכהים יותר ועם הזמן עשויים להתפתח לכדי שומות העלולות להיות סרטניות. הסרת כתמי העור מונעת את ההתפתחות של נגעים סרטניים בעור ולכן מומלצת מאוד.

השיטות והדרכים להסרת כתמי עור

ישנן כמה צורות להסרת כתמי פיגמנטציה כאשר ישנן צורות היכולות לשמש את המטופלות והמטופלים בבית, וצורות אחרות ידרשו פנייה לרופא עור או לפלסטיקאי שיסיר את הכתמים באופן מכני תוך שימוש במכשירים או בתמיסות שונות.

קרמים להסרת פיגמנטציה

עולם הקוסמטיקה הולך ומשתכלל עם הזמן וכיום ניתן לרכוש הרבה קרמים שאינם דורשים מרשם רופא ונועדו להבהיר את כתמי העור. באופן כללי ניתן לומר שקרמים להבהרת כתמי עור עוזרים למטופלות ומטופלים מסויימים ובעיקר בעלי עור בהיר אשר כתמי העור שלהם בהירים גם הם. כתמי עור כהים יותר, בין אם על בעלי עור בהיר או כהה, מקורם בשכבות עמוקות יותר של העור ולאזורים האלו הקרמים אינם מצליחים להגיע ולכן מבהירים רק את הכתמים המופיעים בשכבת העור החיצונית. אותם קרמים עשויים להבהיר כתמים עמוקים, אך לא להעלים אותם לגמרי ולא למנוע את חזרתם.

הסרת כתמי עור בקרמים הדורשים מרשם רופא

קרמים הדורשים מרשם רופא הינם קרמים המכילים חומצה אלפא ליפואית וחומצה גליקולית המופקת מקני סוכר. הקרמים האלו מונעים כוויות שמש ומחזירים לעור את הזוהר והברק שלו וכן תורמים להצערת העור.
קרם נוסף המוכר מאוד אצל רופאי העור והאסתטיקה היא תרכובת קליגמן המכילה טרטינוין, הידרוקינון והידרוקורטיזון. קרם זה הוא תרכובת באחוזים משתנים הנקבעים ע״י הרופא בהתאם לדרישת העור של המטופלת או המטופל. פעולתו מפרקת את הצטברויות המלנין הגורמות לכתמים והוא מסוגל לפרק כתמי עור כהים ועמוקים.
קרמים אלה הם תרופה לכל דבר ולכן דורשים מרשם רופא. יש מגבלות על אורך התקופה בה מותר למרוח את הקרם ויש להיות זהירים איתם מאחר והם עשויים לגרום נזק בריכוז גבוה או למשך תקופה ארוכה.
רופאים רבים מעדיפים לבצע את המריחה של הקרמים במרפאתם תוך שימוש במכשיר הנקרא דרמה רולר. זוהי גלגלת המחדירה את הקרמים באופן יעיל לעור הפנים ובו בזמן אינה מייצרת פגיעה בעור.

מחיר ממוצע לפילינג
10-2,000 אלף
  •  

הסרת פיגמנטציה בלייזר IPL

זהו הטיפול המוכר ביותר כיום להסרת כתמי עור, ומוכר גם בשם טכנולוגיית המכשיר בו משתמשים – IPL. מדובר בקרן עור ממוקדת המקרינה על מצבורי הפיגמנט, הלוא הם כתמי העור. קרן האור/הלייזר מחממת את מצבורי המלנין עד שהיא גורמת לפירוק שלהם.
השימוש בלייזר אידיאלי להסרת כתמי גיל או עור ומשמש גם להסרת נמשים ולהעלמת נימים המופיעים על עור הפנים או הידיים.
היתרון של השימוש בלייזר הוא שמדובר בפעולה לא פולשנית שאינה משאירה סימנים על העור. בנוסף השימוש בטכנולוגיית IPL מוכחת כעוזרת להבהרת והעלמת כתמים.
יתרון שעלול להיחשב כחיסרון הוא העובדה שמדובר בפעולה נקודתית. כך ניתן להסיר כתם ספציפי שמפריע למטופלת או למטופל, אך לא ניתן להשתמש במכשיר זה כדי להסיר כתמי מאזורים נרחבים כמו המחשוף או הכתפיים.
הטיפול בלייזר להבהרה והעלמה של כתמים דורש טיפול חוזר ובדרך כלל רק לאחר שלושה עד חמישה טיפולים כתמי העור ייעלמו. את הטיפולים מומלץ לערוך במרווחים של חמישה שבועות ולכן מדובר בטיפול שדורש סבלנות וזמן. אורך הטיפול עצמו הוא כ-15 עד 20 דקות.

פילינג - הסרת כתמי עור בתכשירים כימיים

השימוש בפילינג ייעשה אצל רופא בלבד מאחר ומדובר בתרכובות כימיות המסוגלות לבצע נזק לעור ועל כן דורשות ידיים מיומנות וידע בשימוש בהן.
פילינג הוא נושא בפני עצמו וניתן בעזרתו להסיר קמטים, צלקות אקנה ועוד.
בהקשר של הסרת כתמי עור לרוב נהוג לבצע פילינג קל, שאינו חודר לשכבות עמוקות של העור וגורם לקילוף שלהן ולצמיחת עור חדש במקום.
ניתן לעשות גם פילינג בינוני או עמוק בהתאם לעומק הכתם ובמקרים אלו מדובר בפרוצדורה רפואית אשר עשויה לדרוש חדר ניתוח והרדמה כללית, אך התוצאה במקרים אלו היא הטובה ביותר לה ניתן לצפות. הפילינג מקלף את העור יחד עם כל הנגעים שבו, כתמים, קמטים, נמשים או צלקות ובמקומו צומח עור חדש, בריא, רענן וצעיר אשר יכול לקחת את מצב הפנים עשר שנים אחורה ואף יותר מזה.
השימוש בפילינג אינו נקודתי, אלא אזורי. את הפילינג מורחים על כל הפנים או על כל אזור אחר בו תבחרו. בניגוד לפילינג ביתי בו יש צורך בגירוד העור באמצעות קרמים המכילים חלקיקים מגרדים, הפילינג הרפואי הוא חומר הנמרח על העור ומייצר תגובה כימית. תוך 15 דקות מסירים את החומר וזה גורם לעור להתקלף.
באזורי המחשוף, הכתפיים, הידיים וגב כפות הידיים ניתן לבצע פילינג קל בלבד. פילינג בינוני ועמוק נהוג לבצע רק באזור הפנים. באזורים שאינם הפנים בהם יש כתמי שמש עמוקים יבוצע טיפול בלייזר כאשר יש סיכוי שזה יארך יותר זמן וידרוש יותר מפגשים מהרגיל.

להצעת מחיר ללא התחייבות

מה עושים לאחר הסרת כתמי העור

ההנחייה החשובה ביותר לאחר הסרת כתמי עור, בין אם זה באמצעות קרם, לייזר או פילינג היא להימנע לחלוטין מחשיפה לשמש. כל השיטות גורמות לחידוש של העור ולפירוק העור הישן ובתהליך החידוש החשיפה לשמש קריטית ולמעשה עלולה ליצור מצב כתמים חמור יותר מזה שהיה לפני. לרוב מומלץ לא להיחשף לשמש במשך חמישה שבועות מהטיפול, ולאחר מכן לפתח מנהג של מריחת קרם הגנה בכל יציאה מהבית. זאת כדי למנוע חזרה של כתמי העור או היווצרות של כתמים חדשים ועקב כך לייצר צורך חוזר לביצוע הטיפול.
הזמן האידיאלי ביותר לביצוע הטיפולים הללו הוא החורף מאחר ובזמן זה קרינת השמש חלשה יותר מאשר בקיץ וניתן יהיה לשמור על העור ביתר קלות.

מחירים להסרת כתמי עור

המחירים להסרת כתמי גיל ופיגמנטציה משתנים לפי הפרוצדורה הנדרשת. קרמים יהיה הטיפולים הזולים ביותר ושימוש בלייזר או בפילינג כימי יעלו יותר, בעיקר עם הדרישה לביצוע טיפולים חוזרים.
מחירי קרמים מתחילים ב 100 ש״ח ויכולים לעלות עד 300 ש״ח לקרם.
טיפולי לייזר עשויים לעלות בין 1,500 ש״ח עד 3,500 ש״ח.
טיפולי פילינג יעלו בין 2,000 ש״ח ולהגיע עד 10,000 ש״ח.
המחיר מהווה כמובן גורם משמעותי בבחירת הטיפול, אך חשוב להתייחס גם ליעילות הטיפול ולשאלה האם זהו הטיפול שיעזור להעלים ולהיפטר מכתמי הגיל. אין טעם לבצע טיפול זול אשר לא יעלים את הכתם לגמרי ולאחר שנתיים לחזור עליו.

נושאים נוספים שעשויים לעניין אותך

פיסול אף ללא ניתוח

פיסול אף ללא ניתוח ניתוח אף לשינוי צורה ומראה עצם האף קיים כבר עשרות שנים, ובשנים האחרונות הופיע טיפול חדשני לשינוי מראה האף. מדובר בפעולה שנקראת פיסול אף והיא משנה

לקריאה מפורטת »
ניתוח גומות

ניתוח גומות ניתוח גומות חן הוא אחד מהניתוחים האסתטיים הפשוטים ביותר. בתפר אחד החיוך משתנה ומקבל חינניות. קראו במאמר איך מבצעים את הטיפול, לכמה זמן הוא מחזיק וכמה עולה ניתוח

לקריאה מפורטת »
הסרת משקפיים בלייזר

הסרת משקפיים בלייזר הסרת משקפיים בלייזר היא פעולה מהירה שאורכת כמה דקות. במאמר שכתבנו תוכלו לקרוא על בדיקת ההתאמה לטיפול, על השיטות השונות להסרת משקפיים, המחיר והשתתפות קופות החולים בתשלום.

לקריאה מפורטת »
הרמת עפעפיים

ניתוח הרמת עפעפיים עפעפיים נפולות משפיעות על מראה הפנים, אך גם על הראייה ועל איכות החיים. הרמת עפעפיים מסירה עור עודף, מותחת את העפעף וכך משפיעה על המראה ועל הראייה.

לקריאה מפורטת »

הצעת מחיר וייעוץ ללא התחייבות מחתך הזהב

אנחנו יודעים שכדי לקבל החלטה טובה צריך לקבל את כל המידע
נדאג שתקבלו מענה לכל השאלות ואת 
המחיר הטוב ביותר

פרטיות חשובה לנו
לעולם לא נפרסם דבר ללא הסכמתך