פילינג להצערת הפנים

לא הרבה מכירים את התוצאות המדהימות שפילינג יכול לספק. פילינג כימי או פילינג עמוק הוא פרוצדורה רפואית שמביאה להצערת פנים, העלמה של כתמי גיל, קמטים ואפילו צלקות. כתבנו בשבילך מאמר מפורט עם כל השיטות והמחירים שיעזור לפנים שלך להראות צעירות יותר בעשור.

עם השנים העור שלנו צובר קמטים, כתמים, צלקות, נמשים ועוד כל מיני תופעות עור הנגרמות עם הזמן. 

החשיפה לשמש, לעישון, לזיהום אוויר ולצורות תזונה מסויימות נותנות אותותיהן בעור שלנו, בייחוד בעור הפנים, אך לא רק.
ישנם טיפולים ניתוחיים רבים להעלמת קמטים, כמו מתיחת פנים, מתיחת אזורים מסויימים, הרמת גבות, הרמת עפעפיים וכו׳. בנוסף ישנם טיפולי הזרקות מגוונים להחזרת נפח לעור הפנים, ומילוי קמטים ולהחלקה של קמטים, אך אף אחד מהטיפולים האלו, לא הניתוחיים ולא מבוססי ההזרקות אינם מטפלים באיכות העור ובחידוש שלו.
בעוד בניתוחי מתיחה עיקר הטיפול הוא כמשתמע מהשם, מתיחה של העור, ובטיפולי ההזרקה עיקר הטיפול הוא מילוי אזורים נבחרים בחומרים כאלה ואחרים, בפילינג ניתן לבצע חידוש עמוק ומסיבי של העור ועידוד חידוש וגדילה שלו באופן טבעי.

פילינג הוא פעולה של קילוף שכבות העור, הסרה שלהן ועידוד הגוף להצמיח עור חדש, טרי וצעיר במקום העור שהוסר.
אמנם ישנם תכשירים קוסמטיים ביתיים המבצעים פילינג ע״י שימוש בחומרים המגרדים את שכבות העור, אלו אינם חודרים לשכבות עמוקות ואינם מטפלים בנגעי עור קשים.
התוצאות של פילינג, על כל סוגיו, מפתיעות מאוד ומסוגלות לקחת את עור הפנים כ-10-15 שנים אחורה ולהצעיר אותו משמעותית.

תוכן עניינים

הצערת הפנים - שכבות העור ופיגמנטציה שהגיעה לעומק

הרכב שכבות העור

ככלל ניתן לומר שהעור מורכב משלוש שכבות.

 

  • אפידרמיס (מוכרת גם כשכבה הקרנית) – השכבה העליונה והחיצונית של העור, זו שאנחנו רואים. תפקידה ליצור חוצץ בין העולם החיצון לרקמות הגוף.

  • דרמיס – שכבה עמוקה יותר מהאפידרמיס המורכבת בעיקר מרקמות חיבור, סיבי קולגן וסיבי אלסטין.

  • תת העור, היפודרמיס – שכבה זו היא העמוקה מבין השלוש והיא מורכבת מרקמות חיבור ומרקמות שומן. כמות רקמות השומן בשכבה זו משתנה בין אזורים בגוף וכן בין אדם לאדם.

עומקים לפילינג

כאשר מדברים על פילינג ישנן שלוש דרגות עומק אליהן ניתן להגיע. בעיקרון, שלוש דרגות העומק מטפלות בשכבה החיצונית ובשכבה השנייה, הדרמיס:

  • פילינג קל או שטחי – מתרכז בשכבה החיצונית ואינו חודר לעומק שכבות העור. פילינג בשכבה זו יבוצע ע״י פילינג כימי עדין או באמצעות פילינג יהלום.
    בשימוש בחומר כימי לביצוע הפילינג המטפל ישתמש בתמיסה חומצתית בריכוז נמוך שתגרום לקילוף של השכבה החיצונית של העור.
    בפילינג שטחי התוצאות הצפויות הן של הסרה של שינויי צבע בעור ושל כתמים עדינים ושטחיים. לאחר הקילוף של שכבה זו העור יהיה רענן, צעיר, בריא ומבריק יותר.

  • פילינג בינוני – מטפל באפידרמיס ובשכבה החיצונית יותר של הדרמיס. ההגעה לשכבה זו מחליקה את העור, מעלימה קמטים קטנים ובינוניים ומעלימה כתמי עור ושינויי צבע בעומק בינוני. טיפול בעומק זה ניתן לביצוע רק פעם בשנה כדי לא לפגוע בעור ולתת לו להתחדש כראוי.

  • פילינג עמוק – כולל את האפידרמיס והדרמיס העמוק, ומסיר שכבה עבה של עור. ההגעה לעומק זה תביא להעלמה כמעט מלאה של צלקות פצעי אקנה, כתמי פגמנט, קמטים בינוניים ועמוקים ותצעיר ותחדש את העור באופן משמעותי.

פילינג כימי יכול להגיע לכל עומקי העור כתלות בסוג התמיסה, בהרכבה ובריכוז שלה. במהלך תקופת ההחלמה העור יצמח מחדש ושכבות העור יגדלו וישובו להיות בריאות, נקיות וחיוניות. העור ישוב להיות מתוח מבעבר, מבריק ובעל נקבוביות הרבה יותר קטנות וסגורות. קמטים רבים ייעלמו וכמוהם גם צלקות שהיו על העור.

פילינג כימי

פילינג כימי מבוצע ע״י שימוש בתמיסה חומצתית הגורמת להסרה של שכבות העור.
בניגוד לפילינגים ביתיים, פילינג כימי אינו מצריך שפשוף וגירוד של העור, אלא נמרח על הפנים למשך 20 דקות בערך, מקלף את העור בדומה לכוויות ולאחר מכן מוסר.
פילינג כימי יכול להגיע לכל עומקי העור כתלות בסוג התמיסה, בהרכבה ובריכוז שלה. פילינג כימי יבוצע ע״י רופא מוסמך מאחר ומדובר בחומרים הדורשים ידע בשימוש ואשר מסוגלים לפגוע משמעותית בעור הפנים.
הפילינג הכימי גורם לכאב אצל המטופלות והמטופלים ולכן לפני מריחת התמיסה הרופא ישתמש בחומר אלחוש או בחומר הרדמה מקומי.
בביצוע של פילינג כימי עמוק המטופלים מתבקשים להתחבר למכונת ניטור קצב לב מאחר והתמיסה עלולה לגרום להפרעות קצב.
בתום ההליך העור הופך להיות לבן אפור מאחר והוא מת ומתקלף מהפנים. העור הזה הוא שכבת העור שהוסרה ובמקומה תגדל שכבה חדשה, בריאה ורעננה.
חשוב להבין שהטיפול בפילינג כימי הוא רפואי ולכן מתבצע במרפאה או בחדר ניתוח ויבוצע ע״י רופא בלבד.

פילינג יהלום או פילינג מכני

פילינג יהלום נקרא גם פילינג מכני מאחר ובשיטה זו משתמשים במכשיר מכני לביצוע גירוד והסרה של שכבות עור.
בניגוד לפילינג כימי, פילינג יהלום ניתן לביצוע לא רק ע״י רופא, אלא גם ע״י קוסמטיקאי או קוסמטיקאית.
היתרון של השימוש בשיטה זו היא שקל לשלוט בעומק השכבות אליהן מגיע המטפל ובנוסף ניתן לטפל בנימי דם המופיעים על שכבות העור. צורת הפילינג הזו מגיעה לשכבה בינונית ואינה מומלצת להגעה לשכבה עמוקה של העור.

פילינג לייזר

בפילינג לייזר מבוצעת צריבה של העור ע״י קרני לייזר. פילינג לייזר פחות אגרסיבי מפילינג כימי ולכן רופאים עשויים לבצע את הפעולה הזו גם לפני מתיחת פנים.
כמו בפילינג יהלום, גם בלייזר מאוד קל לשלוט בעומק הפעולה. בעזרת שינוי אורכי הגל של הלייזר ניתן להיות מדוייקים מאוד ולחדור לעומקים ספציפיים בעור הפנים.
הטיפול בלייזר מבוצע בהרדמה מקומית או כללית ויבוצע במרפאה או בחדר ניתוח.

פילינג כטיפול בנגעים טרום סרטניים

פילינג איכותי שמבוצע ע״י מטפל מיומן עשוי להוריד מרמת הסיכון של מטופלים לסרטן עור או לגידולים סרטניים.
קילוף של שכבות עור עמוקות מקלף גם נגעי עור אשר עלולים להתפתח לגידולים או לנגעים סרטניים. הפילינג מנקה את העור מהנגעים שלו, בייחוד מנגעי השמש ומייצר עור חדש, נקי ובריא. באופן זה ניתן להוריד את רמת הסיכון.

למי מתאים הטיפול

פילינג, על כל דרגותיו, מתאים למטופלים עם פיגמנטציה וכתמים בעור המעוניינים להסירם ע״י חידוש העור.
בנוסף, הטיפול מיועד למטופלים עם קמטוטים המעוניינים להפטר מהם ולקבל מראה צעיר בעשר עד חמש עשרה שנים.
פילימג יתאים למי שרוצה להעלים סימני צלקות מאקנה או צלקות אחרות, וכן למי שרוצה להעלים נמשים מאזורים נרחבים בפנים.
לבסוף, הטיפול מתאים למי שרוצה להצעיר את עור הפנים ולחדש אותו.
ההליך לא יתאים למטופלים שנחשפים הרבה לשמש ואין באפשרותם למנוע את החשיפה.
חלק מצבעי העור גם לא יתאימו לטיפול פילינג, ובעיקר בעלי עור כהה. התניה זו המבוססת על צבע העור אינה גורפת ויש להיוועץ עם רופא שיוכל להחליט האם הטיפול יהיה אפקטיבי.

מחיר ממוצע לפילינג עמוק
15-1,000 אלף
  •  

הכנה לפילינג כימי

מאחר ומבצעים פעולה חריגה אשר מקלפת שכבות עמוקות של העור, יש לבצע הכנה נכונה לקראת הטיפול.
חשוב לא לזלזל בהכנה לטיפול כדי לא לגרום לפגיעות בעור וכדי לאפשר לעור להחלים בצורה המיטבית ביותר.
במשך 6 שבועות לפני הטיפול המטופלים מתבקשים למרוח על העור תמיסת קליגמן. זוהי תמיסה שעוזרת בתהליך הקילוף של העור, ומכינה אותו לקראת הטיפול האמיתי בו יוסרו שכבות עמוקות. השימוש בתמיסה נועד כדי לא לגרום לטראומה בעור וכדי להפחית סיבוכים.
כשלושה ימים לפני הטיפול יש ליטול תרופות נגד הרפס.
וכשנה עד שנה וחצי לפני הטיפול יש להפסיק שימוש בתרופת ״ראקוטן״.
כשלושה חודשים לפני הטיפול מומלץ לא להחשף לשמש, ואם נחשפים אז למרוח קרם הגנה עם מקדם של 50SPF או יותר.

אזורי טיפול לפילינג

ניתן לבצע פילינג בכל אזורי הפנים, הצוואר והחזה העליון (אזור המחשוף). בנוסף ניתן לעשות פילינג בגב כפות הידיים. ישנם רופאים שמבצעים פילינג באזורים נוספים בגוף כמו מרפקים וברכיים.

מגבלות לאחר הטיפול

ככל שהפילינג מבוצע עמוק יותר, כך יהיו יותר מגבלות.
חשוב להבין שבמהלך הטיפול מסירים שכבות עמוקות ומשמעותיות של העור שהוא שכבת ההגנה של הגוף, ועל כן יש להקפיד על ההנחיות ככל שיהיו.
בין ההגבלות תתבקשו לא לקלף את הגלדים, אלא לתת להם ליפול מעצמם.
למרוח קרם לחות וקרם הגנה במהלך היום, ובעיקר להמנע ככל האפשר מחשיפה לשמש. בפילינגים קלים עד בינוניים תתבקשו לא להחשף לשמש בתקופה של כשלושה חודשים, ובפילינג עמוק, מומלץ לא להחשף לשמש עד שנה מתום הטיפול.

תהליך ההחלמה מפילינג

תהליך ההחלמה מפילינג עשוי לקחת עד שלושה או ארבעה חודשים. במהלך תקופת הזמן הזו העור יצמח מחדש ושכבות העור יגדלו וישובו להיות בריאות, נקיות וחיוניות. העור ישוב להיות מתוח מבעבר, מבריק ובעל נקבוביות הרבה יותר קטנות וסגורות. קמטים רבים ייעלמו וכמוהם גם צלקות שהיו על העור.

להצעת מחיר ללא התחייבות

לכמה זמן מחזיק הטיפול

כאשר מתוחזק נכון, עם מיעוט בחשיפה לשמש ולעישון, הטיפול עשוי לקחת את העור כעשור או יותר אחורה, ובהתאם להחזיק מעמיד למשך שנים רבות. לאחר טיפול בפילינג עמוק ניתן לצפות לתוצאות שיישמרו לעשר שנים ויותר, ובכל מקרה, מראה העור יהיה חיוני הרבה יותר וייראה צעיר ומתוח.

מחירים לפילינג

תחום הפילינג הוא רחב מאוד וישנן טכניקות טיפול שונות המיועדות לשכבות שונות של העור.
קשת המחירים רחבה בהתאם ויכולה להתחיל ב1,000 ש״ח לטיפול קל ולהגיע עד ל15,000 ש״ח לטיפולים עמוקים ונרחבים הדורשים חדר ניתוח וצוות רפואי שמסייע לרופא המטפל.

נושאים נוספים שעשויים לעניין אותך

עיבוי שפתיים

עיבוי שפתיים שפתיים עבות נחשבות חושניות ויפות בתרבויות רבות, וכמובן בתרבות המערבית. עיבוי שפתיים היא פעולת הזרקה פשוטה שכאשר מבוצעת טוב, נראית טבעית לחלוטין ומביאה לשינוי משמעותי במראה הפנים. חומצה

לקריאה מפורטת »
הזרקת שומן עצמי לפנים

הזרקת שומן עצמי לפנים שומן שמצטבר באזורים לא רצויים בגוף יכול לשמש כחומר מילוי מדהים וטבעי שמעלים קמטים, מחליק את עור הפנים ונשאר שם לנצח בלי הצורך לבצע מילוי חוזר

לקריאה מפורטת »
ניתוח הצרת נחיריים
ניתוח הצרת נחיריים

ניתוח להצרת נחיריים יש כל מיני ניתוחים שמשנים ומשפרים את מראה האף – ניתוח להצרת נחיריים הוא אחד מהם. מדובר בניתוח פשוט במהלכו מקטינים את גודל הנחיריים ומקנים לאף מראה

לקריאה מפורטת »
הרמת עפעפיים

ניתוח הרמת עפעפיים עפעפיים נפולות משפיעות על מראה הפנים, אך גם על הראייה ועל איכות החיים. הרמת עפעפיים מסירה עור עודף, מותחת את העפעף וכך משפיעה על המראה ועל הראייה.

לקריאה מפורטת »

הצעת מחיר וייעוץ ללא התחייבות מחתך הזהב

אנחנו יודעים שכדי לקבל החלטה טובה צריך לקבל את כל המידע
נדאג שתקבלו מענה לכל השאלות ואת 
המחיר הטוב ביותר

פרטיות חשובה לנו
לעולם לא נפרסם דבר ללא הסכמתך