תיקון ניתוח אף

אחת הסכנות בפנייה למנתח אף לא מקצועי היא לעבור ניתוח אף ולא להיות מרוצה מהתוצאה. ניתוח אף שניוני, או תיקון ניתוח אף הוא ביצוע חוזר של ניתוח אף, רק שהפעם מדובר בניתוח מורכב וקשה יותר מבחינת הרופא. כתבנו מאמר על התוצאה הקשה, איך להתמודד איתה, כמה עולה תיקון ניתוח אף והאם כדאי לפנות לרופא שביצע את ניתוח האף הראשוני.

כאשר מטופלים ומטופלות פונים לביצוע ניתוח אף, הדבר האחרון עליו הם חושבים הוא שלאחר הניתוח הם יצטרכו לבצע ניתוח נוסף מאחר והתוצאה שהתקבלה אינה התוצאה הרצויה, או חמור מכך, ניתוח האף הראשוני יצר בעיות נשימה, בעיות חמורות יותר במראה או בעיות בסימטריה בפנים.
ניתוח אף חוזר הנועד לתיקון ניתוח האף הראשוני נקרא גם ניתוח אף שניוני ואף על פי שמי שפונה לתהליך זה עלול להרגיש כאילו הוא היחיד שזה קרה לו, מדובר בתופעה הרווחת אצל 10% מהאוכלוסייה של מטופלים ומטופלות שעברו ניתוח אף.
הסיבה העיקרית שגורמת לניתוח אף כושל ולרצון בתיקון שלו היא מנתח לא מנוסה או כזה שביצע את ניתוח האף הראשוני תוך שימוש לא נכון בטכניקות לניתוח אף.
לא אחת הדגשנו פה ב״חתך-הזהב״ שהמחיר הוא אלמנט חשוב בבחירת מנתח, אך הוא לא צריך להיות האלמנט המכריע. אם עברתם ניתוח אף כושל ואתם צריכים לתקן את ניתוח האף הראשוני שלכם דעו שאת רוב מקרי ניתוח האף הדורשים תיקון ניתן לבצע, וברוב המכריע של המקרים התוצאה המתקבלת טובה הרבה יותר ותשביע את רצונכם.

תוכן עניינים

תיקון ניתוח אף

הסיבות לביצוע ניתוח אף חוזר

ככלל יש שתי סיבות עיקריות לביצוע תיקון לניתוח אף ושתיהן חשובות מאוד להשפעה על המטופל או המטופלת.
הסיבה הראשונה היא חוסר שביעות רצון אסתטי – גברים ונשים הפונים לניתוח אף לרוב פונים מפני שהם אינם מרוצים ממראה האף ורוצים לשנות אותו. להקטין את האף, להצר אותו, לשנות את צורתו, להרים אותו ועוד סיבות מגוונות. המנתח מגיע עם כוונה טובה אך לא תמיד מצליח להגיע לתוצאה הרצויה.
הסיבה השנייה לתיקון ניתוח אף היא פגיעה מערכתית – לעיתים התוצאה של ניתוח אף ראשוני תספק את המטופלות או המטופלים מהפן האסתטי, אך תשאיר אותם עם בעיות בנשימה דרך האף, דבר שעשוי להשפיע על אספקטים רבים בחייהם – מאיכות השינה להימנעות בביצוע פעילות גופנית ועד מגבלות של ממש המונעות לתפקד בצורה תקינה בחיי היומיום.

הסיבה העיקרית שגורמת לניתוח אף כושל ולרצון בתיקון שלו היא מנתח לא מנוסה או כזה שביצע את ניתוח האף הראשוני תוך שימוש לא נכון בטכניקות לניתוח אף. ישנן טכניקות רבות לביצוע תיקון לניתוח אף כושל, וסביר שמנתחים שונים יפנו לתיקון הבעיה בדרכים שונות.

התיקונים השונים שניתן לעשות בניתוח אף שניוני

אצל רוב המטופלות והמטופלים התוצאה הסופית של ניתוח אף נראית ומורגשת רק לאחר שנה. במהלך השנה הזו החתכים הפנימיים באף מתאחים, העור מקבל את מיקומו החדש על עצם האף, העצם והסחוסים מתאחים ונפיחות, בצקות ושטפי דם יורדים לאט לאט ונעלמים.
במהלך השנה הזו עלולות להופיע בליטות קטנות על העצם והסחוסים ולשנות במעט את מראה האף. בליטות אלו אינן ניתנות לצפייה במהלך ניתוח האף הראשוני ורק רופא מיומן ידע למנוע אותן במהלך הניתוח.
בין סוגי התיקונים השונים ניתן למנות:

 

  • הקטנה נוספת של עצם האף מאחר ובניתוח הראשוני לא הוסרה מספיק עצם והאף נותר גדול ולא פרופורציונלי לפנים. במקרה זה לרוב הרופא שביצע את הניתוח הראשון יבצע את התיקון בניתוח שניוני. לא נהוג לגבות תשלום על תיקון כזה פרט לתשלום לחדר הניתוח ולציוד הרפואי.

  • הצרת הנחיריים מאחר ואלו לא הוצרו באופן מספק בניתוח הראשון. בניתוח התיקון השניוני יבצע הרופא הסרה של רקמות בנחיריים ויבצע הצרה שלהם.

  • שינוי בקצה האף שלעיתים נותר נפול או בעל צורה לא ברורה שאינה מגדירה את קו האף באופן סימטרי ויפה שתורם למראה הפנים. במקרה זה הרופא ישנה את הצורה או יבצע הרמה שלו כלפי מעלה.
    במקרים קשים יותר תתבקש הורדה של קצה האף לאחר שבניתוח האף הראשון האף הורם יותר כלפי מעלה. זוהי פרוצדורה קשה לביצוע וייתכן שהמנתח יעשה תיקון בפרופורציות האף או בחלקה התחתון של מחיצת האף, בחלק שבין השפה העליונה לקצה האף.

  • שינוי צורת האף והגדלה שלו לאחר שבוצעה הסרה רבה מדי של רקמת עצם או סחוס. גם פה מדובר בתיקון אף מורכב אשר דורש ידיים מיומנות, נסיון ועין אסתטית מצד המנתח.

  • מילוי של אזורים בצידי האף אשר הוקטנו בצורה לא סימטרית ולא יפה.

  • שינוי במבנה מחיצת האף שגרם לבעיות בנשימה ובזרימת האוויר.

מחיר ממוצע לתיקון ניתוח אף
9-18 אלף
  •  

הדרכים המקובלות לתיקון ניתוח אף כושל

ישנן טכניקות רבות לביצוע תיקון לניתוח אף כושל, וסביר שמנתחים שונים יפנו לתיקון הבעיה בדרכים שונות.

  • כפי שנכתב מעלה, ניתן להקטין את הנחיריים יותר ע״י הסרת עודפי עור ותפירה מחודשת שלהם.

  • כדי להקטין את העצם יבוצע למעשה ניתוח אף חוזר הדורש פתיחה של האף, בין אם דרך הנחיריים במה שנקרא ניתוח אף סגור, או דרך חתך במחיצת האף במה שנקרא ניתוח אף פתוח. הסרת העצם תתבצע ע״י שיוף מדוייק של העצם והגעה לתוצאה הרצויה.

  • הרמה של קצה האף ע״י הגעה לסחוסי האף והקטנה שלהם כדי לקבל צורה המותחת את קצה האף כלפי מעלה.
    ניתן גם לבצע הרמה של קצה האף ע״י שימוש בחוטים. טכניקה שלא כל המנתחים מבצעים.

  • מילוי של האף לאחר שהוסרו כמויות גדולות מידי של רקמות עצם וסחוסים.
    את המילוי ניתן לבצע בשתי שיטות. הראשונה היא כריתה של סחוס אותנטי מגוף המטופל או המטופלת. השימוש תמיד יהיה בסחוס טבעי של המטופלים ולעולם לא תבוצע ״תרומה״ של סחוסים ממטופלים אחרים. את הסחוסים מסירים מהצלעות או מהאוזניים בהם יש סחוס עודף. האזור ממנו יוסר הסחוס תלוי בתוצאה הרצויה ובאזור בו יש להשתיל את הסחוס מאחר והסחוסים מהצלעות או מהאוזניים שונים בהרכבם ובקושי שלהם.
    השיטה השנייה היא מילוי של האזור ע״י שימוש בחומרי מילוי אסתטיים המשמשים ברפואה הפלסטי לצרכי מילוי. לרוב השימוש יהיה בחומצה היאלורונית המאפשרת מילוי נקודתי ופיסול מדוייק של האף, אך זו נספגת בגוף לאחר שנה עד שנתיים ותדרוש טיפול חוזר.

איך בוחרים באיזו טכניקה לתקן את האף

הבחירה תהיה לפי מיומנות המנתח ולפי ההמלצה שלו וכמובן לפי הבחירה שלך ומה שמתאים לך. כדאי לבצע סקר שוק ולשמוע מכמה מנתחים מה הם יכולים או לא יכולים לעשות ובאילו טכניקות הם ממליצים להשתמש. לא כל המנתחים יודעים להשתמש בכל הטכניקות ולכן כדאי להתייעץ כדי לקבל תמונה כוללת ולבצע בחירה מושכלת במנתח שיתקן את הניתוח הראשוני.

להצעת מחיר ללא התחייבות

פגישת הייעוץ ואיך לבחור מנתח אף

במהלך פגישת הייעוץ כדאי להסביר למנתח את כל מה שמפריע לכם ואת כל הבעיות אותן תרצו לפתור בניתוח האף השניוני. מומלץ לכתוב כדי לא לשכוח שום דבר ולהציג את כל הבעיות, גם אם אלו נראות קטנות ולא רלוונטיות, או לחלופין, גם אם אתם חושבים שלא ניתן לפתור אותן.
במהלך הפגישה רצוי לבקש לראות תיקוני ניתוח אף שהמנתח ביצע בעבר וע״י כך לעמוד על טיבו ועל טיב התוצאה שתתקבל.
בנוסף, כדאי לבחור ברופא שנוסך בכם ביטחון ושנשמע ונראה מקצועי ואמין. אל תבחרו במנתח אשר גורם לכם לספק, גם הקטן ביותר. עדיף לעשות עוד שתי פגישות ייעוץ מאשר לצאת עם ניתוח אף נוסף אשר לא מספק אתכם. כבר עברתם טראומה אחת, ולכן מגיע לכם שהניתוח לתיקון האף יפצה על הניתוח הקודם.
האם לבחור באותו מנתח שביצע את התיקון הראשון? זה תלוי בכם ובתיקון הנדרש. אם בניתוח הראשון המנתח לא הסיר מספק רקמת עצם או סחוס ויש צורך רק לבצע הסרה נוספת ומצומצמת יכול להיות שזה בסדר לפנות לאותו רופא, אך אם מדובר בניתוח שבוצע בצורה רשלנית ומעיד על חוסר מקצועיות, כמובן שמומלץ לא לחזור למרפאה הזו ולפנות לרופא מקצועי אשר יבין ללבכם וידע להציג לכן את הפתרון שלו בצורה אמיתית ומשכנעת.

מחירים לתיקון ניתוח אף

תיקון ניתוח אף הוא פרוצדורה כירורגית מורכבת יותר מניתוח אף רגיל מאחר ופעמים רבות למנתח אין ״חומר״ לעבוד איתו. יש צורך להיות יצירתי ומיומן מאוד וכן להכיר את הנושא. לא כל מנתח אף שעושה ניתוחי אף מוצלחים הוא כזה שמסוגל לבצע גם תיקוני אף מוצלחים.
מחירים לתיקון ניתוח אף כושל נעים בין 9,000 ש״ח ל 18,000 ש״ח כאשר מה שמשפיע על העלות הוא סוג הפרוצדורה, ותק הרופא והמוניטין שלו, איכות הציוד הרפואי בו הוא משתמש וכן איכות חדר הניתוח וחדרי ההתאוששות.
כפי שנכתב בתחילת הדברים, המחיר הוא פקטור בבחירת המנתח, אך הוא אינו הפקטור העיקרי. שביעות הרצון, השקט הנפשי והתוצאה הנכספת שווים יותר מכל סכום.

נושאים נוספים שעשויים לעניין אותך

מתיחת צוואר

מתיחת צוואר יש לא פחות מ-4 דרכים לעשות מתיחת צוואר ולא כולן כוללות ניתוח. לרוב מדובר בטיפול משלים למתיחת פנים, אך גם כטיפול בפני עצמו התוצאות מדהימות. עשינו לך את

לקריאה מפורטת »
ניתוח אף

ניתוח אף כתבנו מאמר מפורט עם כל מה שחשוב לדעת על ניתוח אף – סוגי ניתוח אף, ניתוח ללא שבירת עצם, הרדמה מקומית או כללית, סבסוד ניתוח אף, החלמה, תוצאה,

לקריאה מפורטת »
מתיחת סנטר

מתיחת סנטר והעלמת סנטר כפול במקומות מסויימים בגוף מצטבר ״שומן עיקש״, שומן שלא יורד גם עקב פעילות גופנית או דיאטה, אלא רק בעזרת שאיבה או המסת שומן. הסנטר הוא אחד

לקריאה מפורטת »
ניתוח הצמדת אזניים

ניתוח הצמדת אוזניים אזניים בולטות הן לא משהו שחייבים לחיות איתו. הצמדת אזניים אצל רופא מומחה הוא טיפול פשוט שמקובל לעבור בגילאים צעירים, אך גם מבוגרים יכולים לעבור את הטיפול

לקריאה מפורטת »

הצעת מחיר וייעוץ ללא התחייבות מחתך הזהב

אנחנו יודעים שכדי לקבל החלטה טובה צריך לקבל את כל המידע
נדאג שתקבלו מענה לכל השאלות ואת 
המחיר הטוב ביותר

פרטיות חשובה לנו
לעולם לא נפרסם דבר ללא הסכמתך