חומצה היאלורונית ומילויים

חומצה היאלורונית נהייתה פופולרית בישראל ובביקור קצר אצל רופא גברים ונשים מעלימים את הקמטים ומגיעים לעור פנים חלק ומתוח.

כתבנו בשבילך מאמר מפורט עם כל מה שצריך לדעת בנושא – חומרי המילוי המומלצים, הכנה לטיפול, מי רשאי להזריק, מחירים ועוד.

עור הפנים הוא עדין מאוד. עם השנים העור הולך ונשחק, נהפך לדק יותר ומאבד מהאלסטיות ומהחיוניות שלו.
העור שלנו מורכב משלוש שכבות:

  1. השכבה העמוקה, התת עורית, המכילה שומנים, רקמות חיבור, כלי דם ועצבים.

  2. השכבה האמצעית, הדרמיס, כוללת גם היא כלי דם ועצבים ובנוסף את שורשי השיער ובלוטות הזיעה.

  3. השכבה העליונה, האפידרמיס, שמשמשת חוצץ בין הגוף לעולם החיצון ומונעת אידוי של מים מהגוף ומגינה מפני נזקים שונים.

עם הגיל והשנים האפידרמיס, השכבה העליונה, הולכת ונהיית דקה יותר ובנוסף הקשרים של המולוקולות המרכיבים אותה מתרופפים מה שמוביל לאידוי מהיר של מים מהעור. זה גורם מצד אחד לעור יבש מאחר והעור לא מצליח להחזיק את הנוזלים ומצד שני למראה עור דק ושקוף יותר.
בשכבת הדרמיס, השכבה האמצעית, השפעות הגיל משמעותיות יותר. מלבד העובדה שהשכבה הולכת ונהיית דקה יותר, היא גם מאבדת מכמויות הקולגן והאלסטין ויחד איתם הדרמיס מאבד גם שכבות שומן. הקולגן והאלסטין הם שנותנים לעור תכונות של גמישות ומתח.

החשיפה לשמש אחראית לכ-90% מתהליכי הזקדנות העור אצל צעירים, והיום ניתן לראות בישראל בני ובנות 30 שעורם מתחיל בתהליך ההזדקנות והקימוט שלו. קרינת השמש גורמת לפירוק מואץ של הקולגן בעור, בעוד הגוף מייצר את הקולגן בקצב מועט מה שמוביל לכך שהגוף לא מספיק להדביק את קצב פירוק הקולגן.

הנושאים במאמר

איך חומר מילוי מעלים קמטים

מילוי קמטים

כחלק מהמאבק שלנו בתהליכי ההזדקנות המואצים בפנים אנחנו מורחים קרמים וחומרים שונים על הפנים, אך לרוב הקרמים האלו אינם מצליחים לחדור לשכבת הדרמיס ונותרים על השכבה החיצונית. כמובן שקרמים עוזרים לשמר את מראה הפנים אך הם יגרמו רק להאטה בתהליך ההזדקנות ולא יוכלו להשיב לעור הפנים את המראה המתוח והמלא שלו.
כדי להחזיר את החיוניות והנפח לעור משתמשים היום בחומרים שונים המוזרקים לשכבת הדרמיס או לשכבה התת העורית (העמוקה ביותר).

חומצה היאלורונית

כשמדברים על חומרי מילוי בפנים אפשר לשמוע הרבה שמות של מותגים וחומרים שונים, אבל כמעט תמיד נשמע על חומצה היאלורונית.
חומצה זו מוכרת למדע כבר משנת 1934 והחל משנות ה-90 מצאה את דרכה לעולם הרפואה. בתחילה החומצה ההיאלורונית שימשה לטיפול בבעיות מפרקים, ניתוחי עיניים וטיפול בפצעים. מאמצע שנות ה-90 החלו להשתמש בחומר זה למילוי קמטים ומאז השימוש בו רק הולך ועולה.
למרות שחומצה היאלורונית נשמעת כמו שם מפחיד, למעשה מדובר בחומר שהגוף שלנו מייצר באופן טבעי ותפקידו לשמור על נפח ולחות בעור הפנים. בנוסף, החומצה ההיאלורונית נמצאת במפרקים ובסחוסים. היא מסוגלת לספוח פי 1000 מים ממשקלה, מה שאומר שהחומצה שומרת על הלחות של העור ובנוסף היא מסוגלת להיות קשיחה וגמישה בו זמנית.
רובם של חומרי המילוי מורכבים מחומצה היאלורונית בשילוב של חומרים נוספים שנועדו לשנות במקצת את המבנה של החומצה.
לעיתים מוסיפים חומרים שעושים את החומצה דלילה יותר וכך קלה יותר להזרקה, או לחלופין לסמיכה יותר וכך המילוי יותר מורגש. לעיתים מוסיפים חומרים שעוזרים לחומצה להתפרק יותר לאט וכך היא מחזיקה בעור הפנים יותר זמן.

רובם של חומרי המילוי מורכבים מחומצה היאלורונית בשילוב של חומרים נוספים. עיקר השוני בין שלל המילויים נובע מהחברה או המותג המייצרת אותו ולאו דווקא מהמבנה או ההרכב שלו.

חומרי מילוי נפוצים מבוססי חומצה היאלורונית

ישנם הרבה חומרי מילוי לעור הפנים כאשר כל חומר מייצר אפקט קצת שונה מהשני. לעיתים עיקר השוני נובע מהחברה או המותג המייצרת אותו ולאו דווקא מהמבנה או ההרכב שלו. בין החומרים השונים למילויים בפנים ניתן למצוא:

  • סטיילאג׳ Stylage – חומר מילוי המורכב מחומצה היאלורונית ומחומר הנקרא מניטול. משמש לכל סוגי המילויים ותורם להתפרקות איטית של החומר בגוף וכך מאריך את חיי המילוי.

  • טאוסיל – חומר מילוי המכיל חומצה היאלורונית, פרוטאין ואנדו טוקסין. לרוב גורם להפחתה בתופעות הלוואי.

  • ג׳ובידרם – פותח ע״י החברה שהביאה לעולם את מוצר ה״בוטוקס״. מוכר כחומר מילוי שאינו גורם לכאב בזמן ההזרקה ועמיד לאורך זמן, כמעט שנה.

  • רסטילן – חומר מילוי נוסף המורכב מחומצה היאלורונית ומגיע בכל מיני הרכבים ושמות כאשר כל סוג משפיע למשך זמן שונה.

בשנים האחרונות מופיעים חומרים שאינם מורכבים מחומצה היאלורונית אלא מחומרים שונים המתיימרים למלא את הקמטים ליותר זמן:

  • אוולנס – מבוסס על קולגן ונועד להחזיק יותר זמן בעור הפנים ולהתפרק יותר לאט.

  • סיליקון – חומר שנוי במחלוקת ונמצא בלב ויכוח האם הוא בטוח לשימוש או שמא יוצר תופעות לוואי, דחייה שלו ע״י הגוף ולעיתים אף תגובה דלקתית. התומכים טוענים שכאשה מדובר בסיליקון נקי וטהור תופעות הלוואי אינן מופיעות והוא מחזיק לתקופה ארוכה מאוד

  • ביואלקמיד – חומר מילוי קבוע המשמש כמו שתל מוזרק. למעשה ברגע שהוזרק לעור הפנים הוא נשאר שם לעד ואינו מתפרק. רופאים רבים בוחרים שלא להשתמש בחומר זה מאחר והוא גורם לתופעות לוואי רבות אשר יכולות להופיע גם חודשים רבים לאחר ההזרקה. מוזרק בעיקר לזווית הפה והלחיים מאחר והוא חומר צמיגי מאוד.

ישנם חומרים נוספים המשמשים למילויי קמטים שונים כאשר ישנם חומרים המשמשים ספציפית לאזורים מסויימים. בפגישת ייעוץ אצל הרופא יכול להיות שתקבלו המלצה להזרקה של חומרים שונים לאזורים שונים בפנים.

אזורים נבחרים בפנים אליהם מזריקים את חומרי המילוי

חומרי המילוי מוזרקים כמעט לכל אזור בפנים בו מופיעים קמטים. האזורים הנבחרים הם:

הזרקת מילוי בשפתיים

חומצה היאלורונית בשפתיים ממלאה את הקמטוטים שנקראים לעיתים ״קמטי עישון״. בנוסף, הזרקת החומצה נותנת נפח ומרימה את השפה.
לרוב השימוש בחומצה היאלרונית לשפתיים מבוצע במשולב עם הזרקת בוטוקס. השילוב בין השניים משפיע רבות על כל האזור.

הזרקת חומר מילוי ללחיים

הזרקת החומצה ללחיים משמשת כפיסול עדין של הפנים. במהלך ההזרקה הרופא בוחר את האזורים המתאימים אליהם יזריק והם ידגישו את מראה עצמות הלחיים.
לרוב מטרת ההזרקה היא ליצור הדגשה ע״י הגדלה קלה וכן הגבהה של הלחיים.

אזורים נוספים לחומרי מילוי

אזורים נוספים אליהם מזריקים חומרי מילוי וגורמים לשוני מהותי במראה הפנים הם: צידי העיניים (קמטי מניפה), בין הגבות ומתחת לעיניים.

טכניקות להזרקת מילויים לפנים

יש כמה טכניקות להזרקה והן נועדו לתת את המענה המתאים ביותר לאזור ולסוג הקמט.

 

  • הזרקת שתי וערב.

  • הזרקה בצורת מניפה, המתחילה מנקודה אחת ומתרחבת בהדרגה.

  • הזרקה נקודתית למילוי קמט ספציפי וקטן.

  • באופן קווי, לרוב לקמטים באזורי השפתיים.

  • בשכבות – הזרקה מעט מורכבת יותר מאחר ומדובר בהזרקה של חומרים שונים לפי עומקים. מיועד לקמטים עמוקים הדורשים מילוי ועיצוב של המילוי כדי לתת מראה טבעי.

האם ההזרקה כואבת

בעיקרון ההזרקה לא כואבת. יכול להיות שבזמן ההזרקה תרגישי את הלחץ הנוצר ממילוי העור, ואולי תחושת אי נוחות קלה מחדירת המזרק, אך ככלל לא מדובר בפרוצדורה כואבת והיא אינה דומה להזרקה של חיסון לדוגמא מאחר והמחט דקה מאוד ואינה חודרת לעומק.
בנוסף, רופאים רבים מורחים משחת אלחוש לפני ההזרקה ובכך מונעים כל תחושה של כאב, גם הקלה ביותר.

הכנה לטיפול ומהלך הטיפול

הזרקת מילויים אינה מצריכה הכנה מיוחדת ולמעשה מספיק להגיע עם פנים נקיות ושטופות, בעדיפות ללא איפור.
מהלך הטיפול הוא מהיר מאוד. מדובר בפעולה של כמה דקות וכתלות כהיקף האזורים הרצויים להזרקה, יכול להיות שהטיפול יימשך עד 45 דקות או שעה. בניגוד לטיפולים אסתטיים פולשניים כמו ניתוחים למיניהם, בתהליך של הזרקת מילויים פגישת הייעוץ היא גם פגישת בטיפול. הרופא יקשיב לרצונות ולצרכים שלך, יסביר מה הוא יכול לעשות ובאילו חומרים הוא ישתמש ובמידה ותחליטי שאת מעוניינת ההזרקה תבוצע מיד באותה הפגישה. מסיבה זו כדאי להגיע לפגישה עם דעה מגובשת ועם החלטה ״חצי אפויה״.

תוצאות הטיפול

התוצאות הן מיידיות. ברגע שהחומר הוזרק לקמט הוא ממלא את הנפח הדרוש וניתן לראות את השינוי. זה מאפשר לך לשבת עם הרופא ומיד לאחר ההזרקה הראשונית להחליט האם המילוי מספק אותך או שמא תרצי להוסיף מעט.
מאחר ומדובר והמחט יוצרת טראומה לעור, סביר שתהיה אדמומיות קלה ואולי שטפי דם מינוריים והתוצאה הסופית תיראה לאחר שבוע או שבועיים.

מחיר ממוצע לחומצה היאלורונית ומילויים
1,500-3,500
  •  

החלמה והתאוששות

ההחלמה היא מיידית ולא אחת שומעים על נשים ש״קופצות באמצע היום למילוי״ וחוזרות לעבודה. מדובר בנשים אשר עושות זאת כדרך קבע ורגילות לפרוצדורה ויודעות בדיוק מה הם רוצוץ, ורק מגיעות לתחזק את ההשפעה.
ההמלצה היא לפנות זמן ולא להגיע בלחץ לטיפול, במיוחד אם אלו הפעמים הראשונות.
כאמור, בעקבות ההזרקה עשויה להופיע אדמומיות או שטפי דם קלים אותם ניתן להסתיר בעזרת מייקאפ, ואלו חולפים תוך כמה ימים עד שבוע.

סיבוכים ותופעות לוואי

כאשר ההזרקה מבוצעת כמו שצריך ע״י רופא מיומן שמשתמש בחומרים מאושרים, תופעות לוואי או סיבוכים כמעט ואינם קיימים.
במקרים נדירים העור יכול לפתח תגובה אלרגית לחומר המוזרק ובעיקר לחומצה ההיאלורונית. בנוסף עלול להופיע זיהום באזור עקב ההחדרה של המזרק והחומר לעור.
לחומצה היאלורונית יש חומר סותר שמפרק אותה באופן מיידי ונקרא היאלורונידאז. במקרה של תגובה לא רצויה ניתן מיד להזריק את החומר ולמוסס את החומצה. החומר הזה לא יעבוד על מילויים שאינם מבוססים על חומצה היאלורונית.

מי רשאי לבצע הליך הזרקה ומילוי של קמטים

נושא שחשוב מאוד לדבר עליו ולא מספיק מדברים. הפרוצדורה של הזרקת מילויים הופכת ונהיית נפוצה יותר ויותר. ככל שאנו שומעים על נשים שעברו את ההזרקה ללא תופעות או בעיות מתקבעת אצלנו המחשבה שמדובר בחומרים שאין בהם סכנה ושאין סיבה לחשוש מהם. בכל החדרה של חומר זר לגוף יש סיכונים ואסור להקל בכך ראש.
היחידים שרשאים להזריק את החומרים האלו ולמלא קמטים הם רופאים. ע״פ החוק בישראל מי שאינו רופא ומבצע הזרקות למעשה עובר על החוק.
לא משנה אם המזריק מכנה עצמו ״מומחה בתחום״, ״גורו הזרקות״ או ״קוסמטיקאי על שמטפל בכל המפורסמים״. אם הוא לא רופא הוא לא רשאי לבצע את הפרוצדורה הזו ולא מומלץ לפנות אליו.

להצעת מחיר ללא התחייבות

חשוב! סכנות וממה להיזהר בהזרקת חומרי מילוי

כמו שכתבנו למעלה, צריך להיזהר מאנשים שאינם רשאים לבצע את ההליך. כדאי לקחת את זה ברצינות ולא לפנות לכל אדם שמציע הזרקה מהירה במחירי עלות.

לא פחות חשוב מזהות המזריק הוא סוג החומר המוזרק. כדאי לוודא שמדובר בחומר אותנטי המיוצר ע״י אחת החברות הגדולות ומאושר לשימוש ע״י ארגוני בריאות. לא לחינם חברות עושות ניסויים רבים ומשקיעות כסף וזמן כדי לקבל חותמת של ארגוני בריאות אירופאיים, אמריקאיים או ישראלים. חשוב שהחומר יהיה בטוח לשימוש ויהיה הדבר האמיתי.
מבחינה רפואית, אין גרוע מלהגיע להזרקה זריזה ולצאת עם פנים אדומות המפתחות תגובה אלרגית ולעיתים אף דלקתית ממנה קשה להיפטר.
מבחינת תוצאות, גם אם המילוי לא יצר תגובה אלרגית, יכול להיות שהוא לא נבדק כמו שצריך ואינו מחזיק מעמד לאורך זמן, או לחלופין מתפשט בפנים באופן לא אחיד וכך יוצר עיוותים בפנים. חומר שהוזרק לא יכול להישאב החוצה.
חיסכון של 100 ש״ח לא שווה את הסיכון והחשש.
חשוב לקחת אחריות בנושא זה ולא ליפול לידיהם של שרלטנים, ולא חסרים כאלו בתחום מילוי הקמטים.

מחירי מילוי קמטים

המחיר תלוי בהיקף המילויים שתבחרי לעשות. ככל שתבחרי למלא אזורים נרחבים יותר, או יותר קמטים, כך המחיר יעלה.
זהות הרופא גם היא משפיעה. רופא מיומן בעל נסיון ושם יעלה יותר מרופא צעיר שרק מתחיל את דרכו בתחום.
בנוסף, החומר הנבחר גם הוא משפיע על המחיר. חומרים שונים עולים שונה, וכלל אצבע הוא שככל שהחומר מחזיק ליותר זמן ומתפרק לאט יותר כך המחיר שלו עולה. זה כבר שיקלול שלך שכן חומר שמחזיק ליותר זמן לא יחסוך רק את התשלום, אלא גם את הזמן הנדרש לביצוע הפרוצדורה.
המחירים של הזרקות מילויים לפנים נעים בין 1,500 ל-3,500 ש״ח.

נושאים נוספים שעשויים לעניין אותך

תיקון ניתוח אף
תיקון ניתוח אף

תיקון ניתוח אף אחת הסכנות בפנייה למנתח אף לא מקצועי היא לעבור ניתוח אף ולא להיות מרוצה מהתוצאה. ניתוח אף שניוני, או תיקון ניתוח אף הוא ביצוע חוזר של ניתוח

לקריאה מפורטת »
עיצוב עצמות לחיים

עיצוב עצמות לחיים עיצוב עצמות לחיים, הרמת עצמות לחיים, מתיחת לחיים. יש שמות רבים לטיפול האסתטי שמשנה את מראה הלחיים, מרים אותן ותורם למראה צעיר, מתוח ואלגנטי. עיצוב לחיים מבוצע

לקריאה מפורטת »
ניתוח גומות

ניתוח גומות ניתוח גומות חן הוא אחד מהניתוחים האסתטיים הפשוטים ביותר. בתפר אחד החיוך משתנה ומקבל חינניות. קראו במאמר איך מבצעים את הטיפול, לכמה זמן הוא מחזיק וכמה עולה ניתוח

לקריאה מפורטת »
הסרת משקפיים בלייזר

הסרת משקפיים בלייזר הסרת משקפיים בלייזר היא פעולה מהירה שאורכת כמה דקות. במאמר שכתבנו תוכלו לקרוא על בדיקת ההתאמה לטיפול, על השיטות השונות להסרת משקפיים, המחיר והשתתפות קופות החולים בתשלום.

לקריאה מפורטת »

הצעת מחיר וייעוץ ללא התחייבות מחתך הזהב

אנחנו יודעים שכדי לקבל החלטה טובה צריך לקבל את כל המידע
נדאג שתקבלו מענה לכל השאלות ואת 
המחיר הטוב ביותר

פרטיות חשובה לנו
לעולם לא נפרסם דבר ללא הסכמתך