גניקומסטיה - הקטנת חזה גברי

גניקומסטיה הוא טיפול מאוד פופולרי בקרב נערים וגברים שסובלים ממראה החזה שלהם. מדובר בניתוח מהיר להקטנת חזה גברי במהלכו נפטרים מהרקמות העודפות.
כתבנו מאמר מפורט הכולל את מהלך הטיפול וההחלמה, מתי מומלץ לבצע את הניתוח, סיכונים, מחירים ועוד.

גניקומסטיה היא מצב בו החזה הגברי גדל מעבר לרצוי ומקבל מראה מוגדל ונשי. מקור השם הוא מיוונית ומשמעותו היא ״שד/חזה נשי״. שם זה אמנם נשמע קשה, אך הטיפול בתופעה הוא קל ופשוט.
גינקומסטיה נפוצה אצל נערים בגיל ההתבגרות מפני שלרוב היא נגרמת עקב שינויים הורמונליים שעיקרם קורים בגיל ההתבגרות, אך היא יכולה להופיע אצל גברים בכל הגילאים.
הסטטיסטיקה מצביעה על כך שהתופעה נפוצה אצל 70% מהנערים בגיל ההתבגרות, ולרוב תחלוף מעצמה. מקרים בהם התופעה אינה חולפת יצריכו טיפול, וכאמור טיפול זה פשוט ממה שנהוג לחשוב.
ניתוח גניקומסטיה הוא למעשה הקטנת חזה לגברים.

תוכן עניינים

הגורמים לגינקומסטיה

גניקומסטיה נוצרת בגלל שתי סיבות עיקריות. הסיבה הראשונה היא שינויים הורמונליים:

הגוף הגברי מפריש שני סוגים של הורמונים שמתייחסים אליהם בתור ״הורמון גברי״ ו״הורמון נשי״. ההורמון הגברי הוא הטסטוסטרון ואילו ההורמון הנשי הוא האסטרוגן. במהלך החיים ובעיקר גיל ההתבגרות הורמונים אלו מופרשים ומשפיעים על ההתפתחות הפיזית. כאשר יש איזון בין שני ההורמונים האלו הגוף והחזה מתפתחים באופן ״נורמלי״ ולא מתפתח מראה חריג.
גינקומסטיה מופיעה כאשר אין איזון בין שני ההורמונים האלו והאסטרוגן מופרש ברמה גבוהה יותר מהטסטוסטרון. האסטרוגן הוא הגורם להתפתחות מוגברת של החזה, וככל שהגוף מפריש יותר ממנו, כך התפתחות החזה מעבר לנורמה הולכת וגדלה. האסטרוגן מביא להתפתחות של רקמת שד, אותה רקמה שקיימת אצל נשים.
ניתן לראות גם אצל תינוקות שרק נולדו תופעה של גניקומסטיה מאחר ונמצא בגופם אסטרוגן שמקורו בגופה של האם.
אסטרוגן נמצא בגופנו לא רק עקב הפרשה טבעית של הגוף, אלא הוא יכול להגיע גם מגורמים חיצוניים כמו תרופות או סמים למיניהם וכן עקב דיאטות ומאכלים מסויימים המכילים אסטרוגן. זה לא אומר שיש צורך להימנע מכל מוצר המכיל את ההורמון הזה, אלא לדעת שזה עלול להיות גורם עיקרי או משני לתופעה.

 

גורם נוסף להתפתחות של גניקומסטיה הוא עודף של רקמות שומן. מתייחסים למקרה זה כאל פסאודו-גניקומסטיה (דמוי גניקומסטיה). במהלך תהליכי השמנה הגוף צובר שומן המופיע באזורים שונים בגוף. אחד האזורים האלו הוא החזה וזה מוביל לתופעה של גניקומסטיה. את השומן ניתן להוריד באמצעות דיאטה ופעילות גופנית, אך לעיתים גם אחרי הרזייה השומן יישאר ״תקוע״ באזור החזה ואף שהגוף השיל רקמות שומן, החזה נותר איתן.

ישנן שתי צורות בהן מבצעים ניתוח להקטנת חזה גברי: שאיבת שומן בחזה, או הסרה של רקמות שד שהתפתחו בחזה. לעיתים יבוצע טיפול משולב בסופו הנפח בחזה ירד ולאחר כמה חודשים תוכל לראות את התוצאה הסופית של הניתוח.

למה גברים מבצעים הקטנת חזה

מראה הגוף חשוב לנשים וגם לגברים. מראה הגוף משפיע על הדימוי העצמי, הבטחון העצמי והקבלה העצמית. בנוסף, מראה הגוף משפיע על מצבים חברתיים ועל השילוב החברתי ונושא זה חשוב בכל שלבי החיים, ובעיקר בגיל ההתבגרות כאשר אנו מתעצבים מבחינה פיזית, מנטלית ונפשית.
מראה גוף שונה עלול לגרור תגובות או הערות ועקב כך להשפיע על תפיסת הגוף שלנו ועל הביטחון העצמי שלנו. ישנם מצבים, כמו גניקומסטיה, בהם ניתן לבצע טיפול פשוט שיפתור את כל הבעיות הללו ויתרום לעיצובו של המתבגר.
חשיבות מראה הגוף אינה רלוונטית רק למתבגרים אלא לגברים בכל הגילאים וכאשר מופיעה גניקומסטיה אצל גברים מבוגרים יותר גם היא משפיעה על תפיסת הגוף והדימוי העצמי.
גניקומסטיה עלולה לפגוע במרקם החיים ובשגרה בכך שהיא עלולה לגרום לסובלים מהתופעה להימנע מפעילויות שונות כדוגמת ריצה או קפיצות, עלולה לגרום לבושה בעת הורדת חולצה ולהימנעות מכניסה לים או לבריכה.

כיצד מתבצע ניתוח גניקומסטיה

ישנן שתי צורות בהן מבצעים ניתוח להקטנת חזה גברי:

  1. שאיבת שומן בחזה במהלכה נפטרים מעודפי שומן שהצטברו באזור בין אם עקב עלייה במשקל או בין עקב הצטברות ספונטנית באזור.

  2. הסרה של רקמות שד שהתפתחו בחזה.

לעיתים רחוקות ובמקרים חיצוניים תבוצע גם הסרה של רקמות עור עודף, אך מקרה זה נחשב חריג. לרוב העור מתכווץ ושב למיקומו ואין צורך להיפטר מעור עודף.

הניתוח מתבצע דרך העטרה – הרופא מבצע חתך קטן של מספר מילימטרים בקו הגבול של העטרה והשד. דרך חתך זה המנתח מחדיר מכשיר הנקרא ״קנולה״ באמצעותה ממיסים את השומן העודף ושואבים אותו החוצה. לאחר השאיבה הרופא מבצע תפירה עדינה שאינה משאירה סימנים.
כאשר יש עודף רקמת שד שאינה ניתנת לשאיבה הרופא מבצע כריתה של עודפי הרקמה דרך אותו חתך ומוציא אותן החוצה. במקרה הצורך הרופא יכול גם לבצע עיצוב מחדש של העטרה, ואם זו גדלה מעבר לרצוי, הרופא יקטין אותה וישיב אותה לגודל נורמלי שיתאים לצורה ולגודל החדש של החזה.
מיקומו וגודלו של החתך המבוצע מביא לכך שהוא אינו נראה ונטמע בעור וכך לא יישאר סימן לניתוח.
לעיתים רחוקות ייאלץ הרופא לבצע חתך ארוך יותר החורג מגבול העטרה כלפי מטה ובמקרים אלו תישאר צלקת עדינה.

 

הניתוח מבוצע בהרדמה כללית לרוב, ולעיתים יבוצע בהרדמה מקומית ךפי החלטת הרופא המטפל ולפי בחירתך. אורכו של הניתוח הוא סביב השעתיים וההתאוששות אורכת גם היא שעתיים. לעיתים רחוקות מאוד יידרש אישפוז למשך הלילה, אך ברוב המכריע של המקרים תוכל לשוב לביתך באותו היום.

מחיר ממוצע ל*שם הטיפול*
10-15 אלף
  •  

מאיזה גיל ניתן לבצע את הטיפול

למעשה ניתן לבצע את הטיפול כבר בגיל ההתבגרות המוקדם, אך לרוב הוא אינו מבוצע בגילאים אלו מאחר וחוסר האיזון ההורמונלי עשוי להשתנות בהמשך והצורה והגודל של החזה עשויים לחזור לצורה ולגודל המקוריים והרצויים. עיקר הרופאים יבצעו את הטיפול אצל נערים בגילאי 15-16 רק אם החזה נמצא במצב של גניקומסטיה כשנה או יותר.
אצל גברים מעל גיל 18 שסובלים מהבעיה ניתן יהיה לבצע את הניתוח בכל זמן מאחר והשינויים ההורמונליים העיקריים כבר מאחוריהם, וצורת החזה התקבעה וכנראה תיוותר כפי שהיא.
מקרים של פסאודו-גניקומסטיה, גדילת חזה עקב עלייה במשקל, יטופלו רק במידה והגבר או הנער ירדו במשקל ואינם נמצאים במשקל עודף. הדרישה היא להימצא במשקל יציב כשלושה עד שישה חודשים טרם הניתוח. במידה והטיפול יבוצע אצל מי שסובל מהשמנה ואינו נמצא במשקל יציב ישנה סבירות שיתפתחו סיבוכים מסויימים, ובנוסף התופעה עלולה לחזור.

כיצד נראית פגישת ייעוץ לגניקומסטיה

לפני הניתוח תוזמן לפגישת ייעוץ. במהלך פגישת הייעוץ המנתח ישקול אותך כדי לראות האם אתה נמצא במשקל עודף, בנוסף ייבחן את צורתו והמראה של החזה ובנוסף יחוש אותו כדי להבין האם מדובר בעודף של שומן או בעודף של רקמת שד, ויאבחן האם קיים עודף של רקמת עור.
הרופא יישאל על צריכת תרופות כלשהן, צריכת סמים והרגלים תזונתיים שעלולים להשפיע. חשוב להיות כן עם הרופא כדי לקבל את הטיפול המיטבי.
בנוסף תבוצע בדיקה של תפקוד הכבד והכליות ולעיתים תבוצע בדיקת אולטרא סאונד של החזה.
לאחר כל הבדיקות הרופא יסביר את הטיפול הנדרש ואת התוצאה אליה ניתן להגיע. הטיפול ייקבע על פי הרכב ועודפי הרקמות השונות בשד, וכן על פי צורת השד וכן צורת העטרה.
מומלץ להגיע לפגישת הייעוץ עם שאלות מוכנות ולשאול כל שאלה שעולה בדעתך כדי להיות בטוח ושלם לקראת הניתוח.

החלמה מהקטנת חזה גברי

 

ההחלמה מהטיפול היא לרוב קלה ואינה מגבילה. הדבר העיקרי במהלך ההחלמה הוא שהמטופל מתבקש ללבוש גופיית לחץ למשך חודש שתפקידה להקטין את ההתפתחות של בצקות ונפיחות וכן היא עוזרת להחלמת העור והחזה לאחר הטיפול. תוכל לחזור לבצע פעילות גופנית בתוך שלושה עד ארבעה שבועות מתום הניתוח. ההמלצה היא להיות בתנועה כבר כ24 שעות מהניתוח, אך לא להפעיל את חגורת הכתפיים יתר על המידה. לאחר ארבעה שבועות הנפיחות תרד והסימנים ילכו ויפחתו ולאחר כשלושה חודשים תוכל לראות את התוצאה הסופית של הניתוח.

להצעת מחיר ללא התחייבות

סיבוכים אפשריים

בין הסיבוכים האפשריים ניתו לצפות לשטפי דם, דימומים, זיהום של אזור החתך והתפר, תגובה דלקתית של הגוף ולעיתים רחוקות עלולה להיווצר א-סימטריה של החזה. בכל מקרה של תופעת לוואי יש ליצור קשר עם הרופא המטפל ולקבל הנחיות להמשך טיפול.

מחירים לניתוח גניקומסטיה

המחירים לניתוח הקטנת חזה אצל גברים משתנים כתלות בוותק ובמוניטין של הרופא המטפל, כמו כן הם תלויים בהליך הנדרש לבצע ובאורכו ובנוסף עשויים להשתנות כתלות באיכות הציוד הרפואי בו משתמש המנתח, באיכות הצוות הרפואי וכן באיכות חדר הניתוח וחדר ההתאוששות.
העלות של הניתוח עומדת על בין 10,000 ל 15,000 ש״ח.
לקוחות כללית או מכבי יכולים לקבל את הניתוח בסבסוד של עד 70% כתלות במסלול הביטוחי אליו אתה מנוי, כאשר נדרשת הפנייה של המרפאה ולעיתים ועדת ניתוחים אסתטיים. מומלץ להתייעץ עם רופא המשפחה לפני שפונים למנתח פרטי.

נושאים נוספים שעשויים לעניין אותך

השתלת שיער

השתלת שיער התקרחות היא בעיה נפוצה בישראל והיא משפיעה על גברים רבים בגילאי 30-45. כיום ניתן לבצע השתלת שיער באופן שנראה טבעי לחלוטין, ללא צלקות ועם שיער שגדל ושניתן לספר,

לקריאה מפורטת »
הסרת משקפיים בלייזר

הסרת משקפיים בלייזר הסרת משקפיים בלייזר היא פעולה מהירה שאורכת כמה דקות. במאמר שכתבנו תוכלו לקרוא על בדיקת ההתאמה לטיפול, על השיטות השונות להסרת משקפיים, המחיר והשתתפות קופות החולים בתשלום.

לקריאה מפורטת »
הזרקת בוטוקס

הזרקת בוטוקס המאמר החשוב ביותר שתקראו על הזרקת בוטוקס – איזה גיל מתאים לביצוע הזרקות, לאילו אזורים מזריקים, אילו קמטים ניתן להעלים עם בוטוקס, סיכונים, החלמה, מחירים ועוד. בוטוקס או

לקריאה מפורטת »
עיצוב חזה גברי
הגדלת חזה גברי

עיצוב והגדלת חזה לגברים אמרו לך שלעצב שרירי חזה אפשר רק בחדר כושר? אז אמרו. היום יש אופציות רבות לעיצוב חזה גברי ולא כולן עוברות בחדר הכושר.כתבנו בשבילך מאמר מפורט

לקריאה מפורטת »

הצעת מחיר וייעוץ ללא התחייבות מחתך הזהב

אנחנו יודעים שכדי לקבל החלטה טובה צריך לקבל את כל המידע
נדאג שתקבלו מענה לכל השאלות ואת 
המחיר הטוב ביותר

פרטיות חשובה לנו
לעולם לא נפרסם דבר ללא הסכמתך