ניתוח הרמת עפעפיים

עפעפיים נפולות משפיעות על מראה הפנים, אך גם על הראייה ועל איכות החיים. הרמת עפעפיים מסירה עור עודף, מותחת את העפעף וכך משפיעה על המראה ועל הראייה. קראו על מהלך הטיפול, ההחלמה, מחירים ולכמה זמן מחזיקה הרמת עפעפיים.

עם השנים העור שלנו הולך ומאבד מהגמישות שלו. זה בא לידי ביטוי בקמטים שמופיעים בפנים ובאזורים שונים בגוף, וכך גם באזור העיניים והעפעפיים בפרט.

לעפעפיים תפקיד חשוב בשמירה על העיניים שלנו. הם שומרים על לחלוח העין (שמירת העין לחה), מגנים על הקרנית מפני פגיעה של עצמים חיצוניים, מסלקים גורמים זרים במקרה הצורך וכן מכסים את העין וחוסמים כניסת אור.

אובדן הגמישות של אזור העפעף יכול להוביל גם להצטברות שומן ועור ולירידה בחוזקם של שרירי העפעף.

לעיתים תופעה זו היא מולדת – גברים או נשים שנולדים עם עפעפיים שאינם סימטריים, או שמטבעם מצלים על העין ומפריעים לשדה הראייה.

ניתוח הרמת עפעפיים (Blepharoplasty) נועד לטפל בתופעה הזו, שבה עור העפעפיים מאבד מגמישותו ו״נופל״ על העיניים.

ניתוח זה אינו מבוצע רק מטעמים קוסמטיים כי אם גם מטעמים רפואיים ומשפרי איכות חיים. עפעפיים נפולים עלולים לגרום לצמצום שדה הראייה, לתחושת עייפות וגירוי ועלול לגרום לביצוע פעולה פשוטה כמו להתאפר או לשים עדשות מגע לפעולה קשה ולעיתים לא נעימה.

הרמת עפעפיים יכולה להיעשות לעפעפיים העליונים וגם לתחתונים.

 

מקרים בהם יש עפעף עליון נפוח, עודף עור בעפעף העליון וכן שקיות מתחת לעיניים או עפעפיים תחתונים נפולים.

תוכן עניינים

למי מתאים הניתוח

ניתוח הרמת עפעפיים מתאים לכל מטופל ומטופלת שעם הגיל, או שבעקבות המבנה הגנטי שלהם סובלים מעפעפיים נפוחים, בין אם העפעפיים העליונים ובין אם העפעפיים התחתונים.
הניתוח מתאים למטופלים אשר בעפעף העליון שלהם ישנה הצטברות של שומן הגורם למראה נפוח של העפעף. הניתוח מתאים גם למי שסובלים מעור רפוי של העפעף העליון המפריע בתחושה ומצמצם את שדה הראייה.
המראה של שקיות מתחת לעיניים עשוי גם הוא להשתפר בעקבות הרמה ומתיחה של העפעף התחתון. בנוסף, רפיון של העור בעפעף התחתון הגורם לחשיפה של קשתית העפעף יוכל להיפתר ע״י ניתוח להרמת עפעפיים.

לעיתים המראה של עפעפיים נפולים נגרם דווקא בשל צניחה של הגבות, ולא בעקבות צניחה של העפעפיים, ומקרה זה ייפתר ע״י מתיחה של הגבות או המצח.

האם הרמת עפעפיים היא ניתוח קוסמטי או רפואי?

סיבות אסתטיות לביצוע ניתוח זה כוללות בעיקר שאיפה לשיפור במראה העיניים והפנים של המטופל או המטופלת הבוחרים לעשות ניתוח זה. סיבות אסתטיות משפיעות כמובן על איכות החיים מאחר והמטופלים מקבלים תגובות חיוביות למראה שלהם, נראים חיוניים ועירניים יותר ואוהבים את מי שניבט או ניבטת אליהם מהמראה.
סיבות רפואיות מתקבלות כאשר נפילת העפעף מצמצמת את שדה הראייה של המטופלות והמטופלים, ובנוסף כאשר העפעף מרגיש כבד ולוחץ על העין. במקרים כאלו יורגש קושי בפתיחת העין.

הרמת עפעפיים ניתנת לביצוע בכל גיל, אך הגיל הנפוץ ביותר לביצוע הניתוח הוא גיל 45 ומעלה. מקרים בהם צניחת העפעפיים מצמצמת את שדה הראייה תחייב הרמת עפעפיים וזאת לא מטעמים קוסמטיים או של מראה, אלא מטעמי בריאות ושיפור איכות חיים.

הרמת עפעפיים לגברים

כמו אצל נשים, גם אצל גברים, הגורמים לצניחת עפעפיים הם זהים ולשני המינים הניתוח יכול לעזור להשיג מראה חיוני וצעיר יותר ולשפר את איכות חייהם.
אף על פי שמדובר בניתוח אסתטי המאופיין עם נשים, גברים רבים בוחרים לעבור אותו מאחר והמראה חשוב גם להם.
כמובן שמקרים בהם צניחת העפעפיים מצמצמת את שדה הראייה תחייב הרמת עפעפיים וזאת לא מטעמים קוסמטיים או של מראה, אלא מטעמי בריאות ושיפור איכות חיים.

מאיזה גיל ניתן לעבור הרמת עפעפיים

הרמת עפעפיים ניתנת לביצוע בכל גיל, אך הגיל הנפוץ ביותר לביצוע הניתוח הוא גיל 45 ומעלה. החל מגיל זה העור מאבד מהאלסטיות ומהמתח שלו והעפעפיים מתחילים לצנוח.

 

  • בקוריאה הדרומית מקובל להעניק מתנה לבנות המגיעות לגיל 18 ניתוח להרמת עפעפיים וזאת מפני שהמראה של עין פתוחה נתפס כיפה יותר בעיניהם.

איך מבצעים הרמת עפעפיים

בהליך זה המנתח מבצע חתך קטן בעפעף ומסיר רקמות שומן, שריר או עור, בהתאם לצורך.

כאשר ההליך מבוצע בעפעף העליון המנתח יבצע חתך בקפל הטבעי כדי להשאיר כמה שפחות סימנים, יסיר את הרקמות העודפות ויתפור את החתך עם תפרים עדינים שלרוב אינם משאירים סימן. במקרים מסויימים יעדיף המנתח לשים אגד מידבק על החתך במקום לתפור ולתת לעור להתאחות לבד.

כאשר הניתוח מבוצע בעפעף התחתון יבצע המנתח חתך בקו הריסים או מעט מתחתיו ודרכו יסיר את הרקמות העודפות. ישנם מנתחים שיעדיפו לבצע את החתך מתוך החלק הפנימי של העפעף וכאשר זה מבוצע אין צורך בתפרים – העור מתאחה לבד ואין חשש לצלקת.

ברוב המקרים הניתוח לא משאיר צלקות נראות לעין וישנה סבירות גבוהה שתוצאת הניתוח תחזיק לכל החיים, במיוחד בעפעפיים העליונים.

 

את הניתוח אפשר לבצע רק בעין אחת במקרה הצורך, וכמובן בשני העפעפיים, העליון והתחתון, באותו הליך.

איזו הרדמה מבצעים בהרמת עפעפיים

מאחר ומדובר בפרוצדורה פשוטה יחסית, לרוב הניתוח יבוצע בהרדמה מקומית בלבד. ישנם מנתחים אשר יתנו למטופל או למטופלת לבחור האם ברצונם לבצע את הטיפול בהרדמה מקומית או כללית.

מחיר ממוצע להרמת עפעפיים
10-20 אלף
  •  

ההחלמה לאחר הניתוח

מיד בתום הניתוח וכשבוע פחות או יותר לאחריו ניתן לצפות לשטפי דם באזור העיניים, לאודם בלחמית העין (״הלבן״ של העיניים), נפיחות באזור וקושי בעצימת העיניים וכאבים קלים. כתלות במצב העיניים אחרי הניתוח אולי יעלה צורך להשתמש בטיפות עיניים המומלצות על ידי הרופא.

בתוך שבוע או שבועיים תופעות אלו יחלפו וניתן יהיה להתרשם מהתוצאה הסופית והמיוחלת של הניתוח.

 

במקרים בהם תפר לא נספג והתמוסס, יהיה צורך להגיע למטפל להסרת התפרים.

התוצאה של הניתוח

את התוצאה ניתן לראות בין שבועיים לארבעה שבועות מתום הניתוח. כאשר הניתוח בוצע למטרות רפואיות ניתן לצפות להרחבה של שדה הראייה, היעלמות הגירוי בעין ותחושת הקלה כללית.

נשים וגברים שביצעו את הניתוח מטעמים קוסמטיים אומרים שמראה הפנים הפך להיות צעיר יותר ורענן, כבר אין מראה של עייפות תמידית והפנים נראות מתוחות וקורנות.

 

העיניים משפיעות הרבה על המראה, ולכן כל שינוי, גם הקטן ביותר, יביאו לשינוי במראה הכללי בתחושה המתקבלת מהאדם. מראה עירני וחיוני מתחיל בעיניים.

לכמה זמן מחזיק הניתוח

ניתוח להרמת עפעפיים מחזיק לשנים רבות ולרוב הניתוח יחזיק מעמד לעשר שנים. מדובר בפרוצדורה פשוטה ומהירה אשר מביאה לשינוי משמעותי במראה הפנים ובמראה המטופלים והמטופלות אשר בוחרים לעבור אותה.

הרמת עפעפיים ללא ניתוח

ניתן היום גם לבצע הרמת עפעפיים ללא ניתוח. פעולה זו ניתן לעשות במספר שיטות:

  1. בוטוקס – לעיתים הגורם לצניחת עפעפיים הוא לא הרפייה של העור וירידה באלסטיות שלו, אלא דווקא מתח שנוצר בשרירי העפעפיים. ניתן לבצע הזרקת בוטוקס הגורמת לרפיון של השריר המדובר וכך להגיע למצב שהעפעף מתרומם והעין נפתחת ונחשפת ללא ניתוח. בניגוד להרמת עפעפיים, הזרקת בוטוקס היא תהליך המצריך חזרה אחת לכמה חודשים.

  2. הזרקת שומן  והוספת נפח – לעיתים הגורם לעיניים נפולות הוא דווקא ירידה בנפח השומן הנמצא בעפעפיים, בעיקר העליונים. באמצעות הזרקת שומן או חומר מילוי אחר כמו חומצה היאלורונית לעפעף העליון ניתן להרים את העפעף במספר מילימטרים בודדים אשר עושים שינוי משמעותי.

  3. חוטים – במקרים בהם צניחת העפעפיים העליונים נוצרת עקב צניחה של הגבות ניתן להרים את הגבה ע״י חוטים, מתכלים או לא מתכלים, וכך להשיג מראה של עיניים פקוחות וחיוניות. החוטים למעשה מתפקדים כרקמות חיבור ומותחים את החלק העליון של הפנים. בשימוש בחוטים יהיה צורך לחזור על התהליך לאחר מספר שנים.

  4. צריבת העפעף העליון – במקרים מסויימים ניתן יהיה לצרוב את העפעף העליון בעזרת חום גבוה וכך להגיע למצב של מתיחת העפעף ללא ניתוח.

להצעת מחיר ללא התחייבות

איך בוחרים שיטה להרמת עפעפיים

כמו שהבנתם ישנן מספר שיטות להרמת העפעפיים ולכל גבר או אישה יתאים טיפול שונה. למרות שלפעמים נרצה ללכת דווקא על שיטה מסויימת ולא על שיטה אחרת, נוכל לדעת האם שיטה זו מתאימה לנו רק לאחר פגישת ייעוץ עם רופא מומחה ורק לאחר הבנת כל השיקולים שצריכים להילקח בחשבון בפרוצדורה הנבחרת.

המחירים של ניתוח הרמת עפעפיים

המחירים של הניתוח הזה נעים בין 10,000 ל 20,000 ש״ח, כאשר המחיר משתנה לפי סוג הפרוצדורה שבוחרים לעשות, האם מדובר בעין אחת או בשתי עיניים, האם מדובר בעפעף עליון ותחתון או האם מדובר בהרמת הגבות או במילוי כלשהו ולאו דווקא בניתוח להרמת העפעפיים.
זהות הרופא משפיעה גם היא כמובן על מחירי הטיפול ורופא מנוסה יותר המשתמש בציוד רפואי מתקדם יותר יעלה יותר מאשר רופא צעיר בתחילת דרכו.
חשוב לזכור שמחיר גבוה יותר אין משמעותו תוצאה טובה יותר, אך בהחלט ישנה רצפת זכוכית במחיר אשר לא נרצה לרדת מתחתיה. מחיר נמוך באופן משמעותי משאר הרופאים לרוב אומר שמדובר בציוד מיושן יותר או ברופא אשר נותן למתלמד לבצע את הניתוח במקומו.
מה שתבחרו זה בסדר גמור, אך חשוב לדעת את כל הפרטים טרם הניתוח ולהחליט האם הם מקובלים עליכם.

נושאים נוספים שעשויים לעניין אותך

ניתוח גומות

ניתוח גומות ניתוח גומות חן הוא אחד מהניתוחים האסתטיים הפשוטים ביותר. בתפר אחד החיוך משתנה ומקבל חינניות. קראו במאמר איך מבצעים את הטיפול, לכמה זמן הוא מחזיק וכמה עולה ניתוח

לקריאה מפורטת »
העלמת ורידים ונימים

העלמת ורידים ונימים מהפנים והרגליים ורידים ונימים מופיעים ברגליים ובפנים אך לא רק. נימים בפנים וברגליים מופיעים עקב בעיה במסתמים המשנה את זרימת הדם. במאמר שכתבנו תוכלו להבין את התופעה,

לקריאה מפורטת »
מתיחת צוואר

מתיחת צוואר יש לא פחות מ-4 דרכים לעשות מתיחת צוואר ולא כולן כוללות ניתוח. לרוב מדובר בטיפול משלים למתיחת פנים, אך גם כטיפול בפני עצמו התוצאות מדהימות. עשינו לך את

לקריאה מפורטת »
הסרת משקפיים בלייזר

הסרת משקפיים בלייזר הסרת משקפיים בלייזר היא פעולה מהירה שאורכת כמה דקות. במאמר שכתבנו תוכלו לקרוא על בדיקת ההתאמה לטיפול, על השיטות השונות להסרת משקפיים, המחיר והשתתפות קופות החולים בתשלום.

לקריאה מפורטת »

הצעת מחיר וייעוץ ללא התחייבות מחתך הזהב

אנחנו יודעים שכדי לקבל החלטה טובה צריך לקבל את כל המידע
נדאג שתקבלו מענה לכל השאלות ואת 
המחיר הטוב ביותר

פרטיות חשובה לנו
לעולם לא נפרסם דבר ללא הסכמתך