מתיחת פנים

בעבר מתיחת פנים הייתה משאיר תוצאה ״מופתעת״ או ״מנותחת״. היום, עקב התפתחות הטכניקות והכלים בארץ, הטיפול מביא לתוצאות מדהימות ולא ניתן לדעת שעשית ניתוח למתיחת פנים.
במאמר המפורט אנחנו מסבירים על הטיפול, על ההבדל בין הרמת פנים ומתיחת פנים, לכמה זמן מחזיק הטיפול, מחירים ועוד.

התבגרות הגוף והפנים הם תהליך בלתי נמנע, ולדעת אנשים מסויימים תהליך יפה התואם להתבגרותו הנפשית של האדם. השנים, הנסיון והחוויות שאנו עוברים ועוברות בחיים ניכרים על פנינו ועל גופנו ומציגים את הדרך שעברנו.
לעיתים, הגוף שלנו ובייחוד הפנים מתבגרים באופן מהיר יותר מההתבגרות הנפשית שלנו, ופעמים רבות הפנים אינן משקפות את התחושה, ההרגשה והאופי שלנו.
עם הזמן עור הפנים ויחד איתו גם רקמות השומן ושרירי הפנים הולכים ונחלשים ומאבדים מהמתח והאלסטיות שלהם. זה מביא למצב שנשים וגברים עם אופי פעיל, חיוני ואנרגטי נראים כלפי חוץ בצורה שאינה משקפת את האדם. הפנים נופלות ומקנות מראה עייף, לא מרוצה ולעיתים אף כועס. במצבים מסויימים זה מגיע למצב שנשים או גברים נראים מבוגרים יותר בעשור או שניים מגילם הכרונולוגי, ואף נראים מבוגרים בשלושה עשורים מהרגשתם הפנימית ומהאנרגיה שלהם.
בעזרת ניתוח מתיחת פנים ניתן לטפל בנושא הזה ולהחזיר את האור, האנרגיה החיוניות והחיות לפנים.

תוכן עניינים

ניתוח מתיחת פנים

מתיחת פנים או הרמת פנים

מה שבעבר הוכר בשם מתיחת פנים היום נקרא בשם הרמת פנים, אך ההבדל הוא לא רק בשם אלא גם בפרוצדורה ובעיקר בתוצאה.
בעבר מתיחת פנים בוצעה רק לשכבת העור העליונה, החיצונית, ולא נגעה בשכבות העמוקות יותר של הפנים. היו מבוצעים חתכים ארוכים בצידי הפנים ובקו השיער והמנתח פשוט היה מותח את הפנים (תרתי משמע) ותופר. ההליך הזה היה מביא לתוצאה שנראית לא טבעית, עם צלקות ולעיתים אף מביכה. מתיחת הפנים הייתה מותירה את המטופלות עם מראה מופתע שפוגם בתווי הפנים הטבעיים, בקימורים, בשקעים ובייחודיות של כל אחת מהמטופלות.
עם הזמן התהליך הלך והשתנה והיום כבר לא מדובר במתיחת פנים, אלא בהרמת פנים. תהליך זה הרבה יותר מורכב ועל כן התוצאה הרבה יותר טובה.
כיום המנתח מבצעים חתכים קטנים באזורים נבחרים שמסתירים את הצלקות ולא משאירים סימן שבוצעה פרוצדורה רפואית בפנים. המנתח לא מותח רק את העור, אלא מותח גם את שרירי הפנים ואת רקמות השומן שקיימות באופן טבעי בפנים שלנו, ולאחר מכן מסיר את העודפים ותופר.
הפרוצדורה הזו, של הרמת פנים, מביאה לתוצאות טובות מאוד, עם מראה טבעי שמתייחס לתווי הפנים הייחודיים של כל מטופל ומטופלת ולצרכים הייחודיים של המטופלים. לעיתים אין צורך להרים את כל הפנים כדי לקבל מראה צעיר, אלא רק למתוח אזורים ספציפיים ובפרוצדורה הנוכחית ניתן לעשות זאת.

מטרת הניתוח

מטרת הניתוח היא להשיב לפנים את המראה הרענן וחיוני שלהן. עם הזמן, אורח החיים שלנו, התזונה והחשיפה לשמש הפנים הולכות וצונחות ומציגות אותנו מבוגרים ומבוגרות יותר ממה שאנחנו. הרמת הפנים תיקח את המראה שלנו 10 שנים או יותר אחורה ותגרום לנו להיראות צעירות מגילנו.
המטרה העיקרית היא הרמת הפנים תוך שמירה על המראה הייחודי ועל תווי הפנים הייחודיים של כל אחת ואחד מהמטופלות והמטופלים.

מאיזה גיל ניתן לבצע הרמת פנים

ניתן לעבור את הפרוצדורה הזו בכל גיל החל מגיל 18, אך הגיל הנפוץ ביותר הוא לקראת סוף העשור הרביעי לחיים ובעיקר באזור גיל 50. זהו הגיל בו האלסטיות של הפנים נפגמת, אך הפעלתנות והאנרגיה נשארת כשהייתה לפני. היתרון בביצוע הטיפול בגיל הזה הוא שעור הפנים אינו נפול לחלוטין וההרמה תוכל להיות עדינה ולספק תוצאה טובה מאוד.
ניתן לבצע את הניתוח גם בגילאים מתקדמים יותר ולא אחת רואים מטופלות בעשור השישי או השביעי לחייהן שעוברות את הטיפול בלי בעיות ומשנות לחלוטין את המראה שלהן.

בעבר מתיחת פנים בוצעה רק לשכבת העור העליונה, החיצונית, ולא נגעה בשכבות העמוקות יותר של הפנים. כיום המנתח לא מותח רק את העור, אלא גם את שרירי הפנים ואת רקמות השומן שקיימות באופן טבעי בפנים שלנו

מהלך הניתוח

ניתוח הרמת פנים הוא ניתוח מורכב שדורש מיומנות גבוהה של המנתח, ראייה אסתטית טובה וניסיון.
הניתוח מתחיל בביצוע חתך לאורך קו השיער העליון, מטה אל הרכות ועד האוזניים. המנתח מפריד את שכבת העור מהרקמות העמוקות ומבצע הידוק ומתיחה של שרירי הפנים ורקמות השומן.
המתיחה של השרירים מביאה לכך שלחץ המתיחה לא פועל על העור ולכן מתקבל מראה טבעי וצעיר, במקום מראה מנותח כפי שהיה מתקבל בעבר.
חיתוך הרקמות העודפות הוא מיומנות בפני עצמה, כאשר הרופא צריך לבצע חיתוכים בקווים מנוגדים כדי לייצר מראה טבעי ולהסתיר את צלקות הניתוח. למעשה, מתיחת העור וחיתוך העודפים מבוצעת בכיוון מנוגד למתיחת השומן (שנמצא עמוק יותר) ועודפי השומן.
ההתייחסות לפנים מבוצעת לפי יחידות, וזאת מפני שכל אזור בפנים דורש התייחסות שונה. היחידות העיקריות הן: אזור המצח, אזור העיניים, אזור הלחיים,שפתיים וצידי הפה, קו הלסת והסנטר.
הניתוח אורך בין שלוש לחמש שעות ולרוב יבוצע בהרדמה מלאה הכוללת אילחוש של המקום כדי למנוע כאבים ותחושות מיותרות.
לעיתים יש אפשרות לבצע את הטיפול בהרדמה מקומית, אך זה נתון לבחירת המטופלת או המטופל. ככלל, מאחר ומדובר בניתוח יחסית ארוך, מומלץ לבצע אותו בהרדמה מלאה.

טיפולים משלימים להרמת פנים

ברוב המקרים מתיחה של הפנים בלבד אינה מספיקה ויש צורך לבצע טיפולים משלימים שישיבו את הפנים למראה צעיר.
עם השנים ישנה ירידה בכמות רקמות השומן ובנפח הרקמות השונות בפנים, מה שגורם למראה של עור דק דרכו ניתן לראות את עצמות הפנים.
הרמת פנים מלאה תבוצע ביחד עם טיפולים נוספים:

  • בראש ובראשונה, מתיחת צוואר – מתיחת הפנים אינה שלמה ולא תספק מראה טבעי אם עור הצוואר יישאר רפוי ומקומט. הצוואר הוא חלק בלתי נפרד ממראה הפנים ויש להתייחס גם אליו. אם יש הצטברות של שומן באזור הצוואר ובעיקר בסנטר תבוצע שאיבת שומן, ולעיתים המנתח אף יבצע מתיחה של השרירים באזור הצוואר. עודפי העור יוסרו ויתקבל צוואר מתוח ויפה.

  • עיצוב של הלחיים יבוצע גם הוא כדי להשיב לפנים רקמות שומן שאבדו עם השנים. העיצוב מבוצע ע״י החדרת שומן עצמי, ולעיתים ע״י החדרה של חומרים זרים כדוגמת חומצה היאלורונית. הזרקת שומן עצמי מייתרת את הצורך של תיחזוק ההרמה לאחר תקופת זמן מסויימת, כפי שקורה בהזרקות של חומצה היאלורונית או מילויים שונים.

  • חריצי הפנים באזורי השפתיים ימולאו גם הם בשומן עצמי או במילויים שונים ולעיתים גם השפתיים עצמן יקבלו מילוי.

  • לעיתים יבוצעו גם הרמת גבות והרמת עפעפיים.

הטיפולים המשלימים יביאו לכך שהניתוח שעברת אינו ניתוח פשוט להרמת הפנים, אלא טיפול מקיף ומלא המביא להצערת הפנים ולרענון מקיף שיחזיק למשך שנים רבות קדימה. טיפול מלא יגרום שתיראו צעירים מגילכם לכל אורך הדרך מהרמת הפנים והלאה, לרוב ללא צורך לתחזק את הטיפול ואת המראה.

מיני מתיחת פנים

מיני מתיחת פנים היא הרמה של אזורים נבחרים בפנים, ולא של כל הפנים. מיני הרמת פנים נפוצה בגילאי 40-50 ומבוצעת כאשר נדרשת התייחסות לאזור ספציפי כדוגמת המצח או הלחיים, ואינה דורשת טיפולים משלימים.

החלמה והתאוששות מהרמת פנים

החלמה ממתיחת פנים אורכת בין כמה ימים לחודש. בתום הניתוח תישארי במרפאה ללילה להשגחה, ולאחר מכן תשוחררי הביתה.
במהלך 24 שעות ההשגחה הפנים יישארו עם נקזים, צינוריות קטנות שנועדות לנקז נוזלים מהפנים כדי לא לגרום לבצקות או לנפיחות מיותרת שתפגע במתיחה.
מכיוון שאין אפשרות להישאר עם הנקזים לזמן רב, תיווצר בצקת קלה בפנים שתרד בתוך מספר שבועות והיא טבעית לחלוטין.
ההחלמה מהניתוח אינה קשה במיוחד ולרוב לא חווים כאבים חזקים, אך עלולים להיוותר בעור שטפי דם וסימנים כחולים ולעיתים גם דימומים קלים. מסיבה זו כדאי להישאר בבית למשך כמה ימים עד שבוע מסוף הטיפול. ההמלצה היא להמשיך ולהיות פעילה לאחר 24 שעות ולא לשכב במיטה. הפעילות מזרימה את הדם ותורמת להחלמה של התפרים.
התחושה שתרגישי בפנים בסוף התהליך תהיה של מתח, ומומלץ להימנע מפעילות מאומצת או הגבהת הראש למשך שבועיים כדי לא לפגוע באיכות הניתוח ולא לפתוח את התפרים.
בנוסף, חשוב לשמור על הגיינת הפנים ובעיקר נקיון של התפרים כדי שאלו יחלימו בצורה מיטבית ומהירה וללא סיבוכים.
לאחר חודש עד שישה שבועות תוכלי לחזור לשגרה מלאה הכוללת פעילות גופנית, וסביר שפרט לתגובות החיוביות, תשכחי שביצעת את ההליך.

מחיר ממוצע למתיחת פנים
25-60 אלף
  •  

האם מתיחת פנים היא לנצח

במידה והטיפול נעשה אצל רופא מיומן ומקצועי, הטיפול יחזיק לנצח. הכוונה אינה שהפנים יישארו כמו שהן ולא יישתנו עם הזמן, אלא שעור הפנים יישאר מתוח ולא יאפיין את גילך הכרונולוגי. חשוב להבין שאין אפשרות למנוע את ההתבגרות הטבעית של הפנים ואת ירידת המתח והאלסטיות, אך בעזרת הניתוח ניתן לקחת את ההתבגרות הזו עשר עד עשרים שנה אחורה וכך להיראות תמיד צעירים ביחס לגיל.
מקרים בהם בוצעו טיפולים משלימים באמצעות שומן עצמי לא ידרשו תיחזוק וטיפולים נוספים, מאחר והשומן העצמי נטמע בפנים בצורה אחידה, וכשמבוצע נכון אף תורם להתחדשות תאי העור והשומן, וכן להתחדשות של כלי הדם באזור.
במידה ובוצעו טיפולים משלימים באמצעות מוצרי חומצה היאלורונית יידרשו טיפולים חוזרים מאחר והחומצה נספגת בגוף ונפחה יורד עם הזמן.

צלקות וסימנים

מנתחים מיומנים יודעים להסוות את סימני החיתוך בצורה מקצועית שלא תמנע להסתובב עם שיער אסוף או עם שיער קצוץ.
הצלקות מוסתרות בקו השיער, בקו האוזניים ובקמטים טבעיים של העור וכך לא ניתן לראות אותן. לכל מטופל ומטופלת יותאם מיקום החתך והתפר וזאת כדי ליצור מראה טבעי ונטול סימנים. לאחר הטיפול לא יישארו סימנים ומלבדך, אף אחד לא ידע שעברת פרוצדורה ניתוחית בפנים.

תופעות לוואי וסיבוכים

תופעות לוואי שעלולות להיווצר הן נסיגה קלה של קו השיער, בגלל אזור החיתוך, אך נסיגה זו לא אמורה להיות משמעותית ולא תאפיל על המראה החדש.
כבכל ניתוח הכולל חיתוך של העור והיפטרות מעודפים עלולים להופיע סיבוכים כמו:

 

  • דימומים.

  • שטפי דם.

  • זיהומים.

  • נמקים בעור – נדירים מאוד ונגרמים בעיקר עקב חוסר קיום הנחיות המנתח. במקרים המתועדים של נמקים אלו הופיעו מאחורי האזניים.

  • פגיעה עצבית זמנית – במקרים מסויימים מתקבלת ירידה בתחושה של המטופלים, וזו חוזרת עם הזמן ואינה קבועה.

להצעת מחיר ללא התחייבות

חשוב! לפני ואחרי ניתוח להרמת פנים

נושא חשוב שלעיתים לא מכובד ע״י המטופלים הוא עניין העישון. ההמלצה היא לא לעשן בכלל כשלושה שבועות לפני הטיפול וכשלושה שבועות אחרי הטיפול. הסיבה היא שהדם נושא עימו חומרים התורמים להחלמת העור והחתכים. הניקוטין שבסיגריות או סיגריות אלקטרוניות גורם להקטנה של כלי הדם וכך לאספקת דם נמוכה לאזורים הקריטיים לאחר הניתוח. בנוסף, ככל שאיכות הדם גבוהה יותר כך איכות ההחלמה תהיה גבוהה יותר. אצל מעשנים איכות הדם נמוכה יחסית מאחר והסיגריות מכילות רעלים רבים, ורעלים אלה יכולים להגיע עם הדם לאזורי הטיפול ולפגוע באיכותו ובאיכות ההחלמה.
לפני ההחלטה על ביצוע מתיחת פנים חשוב לקחת בחשבון שהפסקת עישון למשך שישה שבועות היא התחייבות אותה יש לקיים, אחרת ישנה אפשרות שמתיחת הפנים לא תיראה טוב כפי שהיא הייתה אמורה להיראות ושעלולים להופיע סיבוכים אותם יהיה קשה לתקן.

מחירים של הרמת פנים

עלות של מתיחת פנים משתנה ותלויה במנתח הנבחר, בוותק, בניסיון ובמיומנות שלו. כמו כן, המחיר של הרמת פנים תלוי באיכות הציוד הרפואי בו משתמש המנתח וכן באיכות המרפאה וחדר הניתוח ובכמות אנשי הצוות.
חשוב לוודא שהמנתח אותו תפגשו בפגישת הייעות הוא זה שמבצע את הניתוח, ולא מתלמד מטעמו, אלא כמובן, אם זה הוסכם על ידכם.
העלות של הרמת הפנים נעה בין 25,000 ל 60,000 ש״ח, בהתאם לפרוצדורה הנדרשת ולטיפולים המשלימים אותם תבחרו לבצע.

נושאים נוספים שעשויים לעניין אותך

הרמת עפעפיים

ניתוח הרמת עפעפיים עפעפיים נפולות משפיעות על מראה הפנים, אך גם על הראייה ועל איכות החיים. הרמת עפעפיים מסירה עור עודף, מותחת את העפעף וכך משפיעה על המראה ועל הראייה.

לקריאה מפורטת »
עיצוב סנטר

עיצוב סנטר הסנטר הוא איבר שלא מקבל הרבה תשומת לב, אך הוא משפיע משמעותית על צורת הפנים. עיצוב סנטר בשתל, או לחלופין הקטנת הסנטר, הן פרוצדורות אסתטיות שמשנות את מראה

לקריאה מפורטת »
הזרקת בוטוקס

הזרקת בוטוקס המאמר החשוב ביותר שתקראו על הזרקת בוטוקס – איזה גיל מתאים לביצוע הזרקות, לאילו אזורים מזריקים, אילו קמטים ניתן להעלים עם בוטוקס, סיכונים, החלמה, מחירים ועוד. בוטוקס או

לקריאה מפורטת »

הצעת מחיר וייעוץ ללא התחייבות מחתך הזהב

אנחנו יודעים שכדי לקבל החלטה טובה צריך לקבל את כל המידע
נדאג שתקבלו מענה לכל השאלות ואת 
המחיר הטוב ביותר

פרטיות חשובה לנו
לעולם לא נפרסם דבר ללא הסכמתך