עיבוי שפתיים

שפתיים עבות נחשבות חושניות ויפות בתרבויות רבות, וכמובן בתרבות המערבית. עיבוי שפתיים היא פעולת הזרקה פשוטה שכאשר מבוצעת טוב, נראית טבעית לחלוטין ומביאה לשינוי משמעותי במראה הפנים. חומצה היאלורונית היא לא הדרך היחידה לעבות את השפתיים, ויש גם דרך חדשנית שתותיר שפתיים מלאות לנצח ללא צורך לחזור ולתחזק.

השפתיים הן איבר שקיים אצל מגוון יונקים, אך רק אצל בני אדם מדובר באיבר תחום הבדל בצבע לעומת העור שסביבן.
השפתיים שלנו עשירות בעצבים ובכלי דם, מה שנותן להן את צבען האדום הייחודי ומה שהופך אותן לרגישות למגע. סיבה נוספת שגורמת לשפתיים להיות רגישות למגע היא העובדה שלא מכסות אותן שכבות עור רבות. בחלקים מסויימים בגוף יכולות להיות עד 40 שכבות עור, ואילו בשפתיים יש רק 5-6 שכבות.
לשפתיים גם אפיון מיני שהתקבע במאות השנים האחרונות. התנשקות היא חלק מהותי ביטוי אהבה והיא חלק רחב בקיום יחסי מין. לא הרבה יודעים זאת, אך במאות הקודמות לא היה נפוץ להתנשק בעולם המערבי. האנתרופולג ד״ר וואן בריאנט מסביר במחקר שהתנשקות החלה באזור דרום הודו ומשם הלכה והתפשטה בעולם ע״י חיילים וסוחרים שעברו בהודו והמשיכו לאירופה ולאזורים אחרים בעולם.
מחקרים מראים שהתנשקות משפיעה על בחירת בני או בנות זוג, וכן ישנם מחקרים שמצביעים על כך שגודל, צורה וצבע השפתיים משפיעים על הרושם הראשוני ועל התפיסה של האישה.
מחקרים מצאו שיש קשר בין גודל השפתיים לבין תפיסת הפוריות ושאישה בעלת שפתיים מלאות ואדומות נתפסת כפורייה, ועקב כך גם כמושכת יותר בעיני גברים. תפיסות אלו מתבצעות בתת המודע שלנו וככל הנראה קיימות משחר האנושות.
עיבוי שפתיים הופך להיות יותר ויותר נפוץ בעולם ובישראל בפרט ומדובר בפרוצדורה פשוטה ומהירה.

תוכן עניינים

חלוקת אזורים לעיבוי שפתיים

למי מתאים עיבוי שפתיים

עיבוי שפתיים מתאים לכל גבר או אישה שאיבדו מנפח השפתיים שלהן ומעוניינות להשיב אותן לקדמותן.
עם השנים, החשיפות לשמש, עישון וגורמים נוספים, השפתיים מאבדות מהרכות ומהנפח שלהן, עלולות לאבד מצבען האדום וכן זוויות הפה עלולות לצנוח ולהשפיע על המראה.
בנוסף, עיבוי שפתיים מתאים לגברים ונשים אצלן השפתיים דקות באופן טבעי, עקב התפתחות מצומצמת של השפתיים, או עקב מבנה גנטי (״ירשו״ את השפתיים מההורים).

עיבוי שפתיים מתאים גם לנשים (אצל גברים תופעה זו אינה נפוצה) שבשפה העליונה ולעיתים גם בתחתונה החלו להופיע קמטוטים אורכיים המשפיעים על מראה השפתיים.
שפתיים אסימטריות יתאימו גם הן לטיפול להגדלת השפתיים, וכן שפתיים אשר הקו התוחם בהן אינו בולט ונטמע בעור שמעל או מתחת לשפתיים.

מאיזה גיל ניתן לבצע

מומלץ לבצע את הטיפול מגיל 18 ומעלה. נשים אשר אינן מרוצות מגודל או מראה השפתיים שלהן יכולות לעבור את הטיפול כבר מגיל 18, ולקבל את השפתיים שרצו.
אוכלוסייה נפוצה נוספת לעיבוי שפתיים הן נשים מגיל 35 ומעלה, מאחר ובגיל זה כבר ניתן לראות שינוי במבנה ומראה השפתיים, ומגילאים אלו ניתן לבצע עיבוי שפתיים, בלי שיתקבל מראה שונה מדי או מוזר.
אם בעבר היו עוברות את הטיפול בעיקר נשים מבוגרות יותר, מגילאי 45 ומעלה, היום כבר אין הבחנה בין גילאים שונים ונשים מכל הגילאים עוברות את הטיפול מאחר ומדובר בנושא שמפריע לנשים רבות ולא רק לפלח מסויים באוכלוסייה.

הפרמטר המוביל בעיבו והגדלה של השפתיים הוא ליצור שפתיים התורמות לסימטריה של הפנים. אם ניכנס לעומק הפרמטרים נבין ששפתיים שתואמות את מבנה הפנים הן כמעט נעלם במשוואה מתמטית. כדי לעבות את השפתיים הרופא המטפל משתמש בחומרי מילוי שונים ומחדיר אותם לשפתיים בהזרקה. ההזרקה היא עדינה מאוד ומבוצעת לאזורים שונים בשפתיים כדי ליצור אפקט של פיסול השפתיים, ולא רק הגדלה שלהן.

חסרונות לעיבוי שפתיים

חסרון בולט לעיבוי שפתיים מופיע לרוב כאשר נשים פונות לבעלי מקצוע שאינם מנוסים דיים.
לא אחת ניתן להיתקל בתופעה של ״שפתי ברווז״. תופעה של הרחבת השפתיים לצדדים יתר על המידה באופן שפוגע במראה הסימטרי של הפנים, ובנוסף עיבוי מוגבר של השפתיים שגורם להן לפרוץ מקו הפנים במראה בפרופיל.
לשפתיים מראה עדין, אך משפיע מאוד על מראה הפנים. כאשר מבוצעת הגדלת שפתיים מוגזמת, מתקבלות התופעות הנ״ל היוצרות מראה לא טבעי על גבול החריג.
רופאים מנוסים מבצעים את עיבוי השפתיים על פי פרמטרים מסויימים ומוגדרים ולא יבצעו הגדלה חריגה של השפתיים שתביא לתוצאה לא רצויה.

פרמטרים לעיבוי שפתיים

בראש ובראשונה, הפרמטר המוביל בעיבוי והגדלה של השפתיים הוא ליצור שפתיים התורמות לסימטריה של הפנים.
אם ניכנס לעומק הפרמטרים נבין ששפתיים שתואמות את מבנה הפנים הן כמעט נעלם במשוואה מתמטית, ולא תבנית אחת שמתאימה לכולן. הפרמטרים המדוברים צריכים להיות לפי המראה הספציפי של המטופלת.

  • נפח השפה התחתונה צריך להיות גדול בשליש מנפח השפה העליונה, ובמבט בפרופיל השפה העליונה צריכה לבלוט מעט יותר החוצה מהשפה התחתונה (כך שהשפה העליונה מונחת על התחתונה)

  • המרחק שבין השפתיים לאף ובין השפתיים לסנטר צריך להיות גם הוא ביחס של שליש לשני שליש, כאשר המרחק בן השפתיים לאף אמור להיות קטן יותר מהמרחק בין השפתיים לסנטר.

  • השפה העליונה היא בעלת מראה מורכב שלא אחת מתייחסים אליו כאל ״קשת קופידון״. השאיפה היא שרוב הנפח יימצא במרכז השפה ומעט בצדדים.

  • בשפה התחתונה הנפח ימצא סביב מרכז השפה, בשני הצדדים כך שמרכז השפה העליונה ״יתיישב״ על הרווח שבין שני הנפחים בשפה התחתונה.

  • רוחב השפתיים לא יהיה גדול מרוחב העיניים – זהו אחד הפרמטרים החשובים ליצירת מראה טבעי ומניעת שפתי ברווז.

  • קו המתאר או קו הגבול של השפתיים אמור להיות ברור וניכר.

כאשר לוקחים את הפרמטרים האלו ומתאימים אותם למראה הספציפי של המטופלץ, יתקבל מראה שפתיים טבעי וסימטרי שתורם למראה הפנים ואינו מושך תשומת לב באופן חריג.

איך מעבים את השפתיים

כאמור, עיבוי השפתיים הוא פעולה פשוטה ומהירה.
כדי לעבות את השפתיים הרופא המטפל משתמש בחומרי מילוי שונים ומחדיר אותם לשפתיים בהזרקה. ההזרקה היא עדינה מאוד ומבוצעת לאזורים שונים בשפתיים כדי ליצור אפקט של פיסול השפתיים, ולא רק הגדלה שלהן. במהלך ההזרקה מאלחשים את האזור כדי שלא יורגש כאב.
החומר מוזרק לשפה העליונה וגם לשפה התחתונה לפי בקשת המטופלת ולפי ההחלטה שהתקבלה מראש.

מחיר ממוצע לעיבוי שפתיים
14-1,500 אלף
  •  

חומרי המילוי השונים

כדי להגדיל את השפתיים יש שימוש בשלושה חומרים עיקריים, כאשר אחד מהם נפוץ ביותר והאחרים מעט פחות.

חומצה היאלורונית

חומר המילוי הנפוץ ביותר להגדלת שפתיים הוא חומצה היאלורונית. חומצה זו נמצאת באופן טבעי בגוף שלנו באזורים כמו מפרקים, איברים פנימיים וכן באזורים מסויימים בעור. החומצה ההיאלורונית מיוצרת במעבדה כך שהיא מתקבלת בצורתה הגולמית ביותר. מאחר ומדובר בחומר שאינו זר לגוף, כמעט ואין סיכונים בשימוש בחומצה היאלורונית, ובמידה ומופיעים סיבוכים, ניתן להשתמש באופן מיידי בחומר שסותר את החומצה, מפרק אותה וזו תצא מהגוף.
השימוש בחומצה היאלורונית נפוץ מאוד, אך חשוב להבין שכאשר מדברים על חומצה היאלורונית מדברים על חומרים שונים שהבסיס שלהם הוא חומצה היאלורונית. ישנם מותגים רבים בשוק שכולם מבוססים על חומצה זו בתוספת של חומרים אחרים שמשפיעים על צמיגות חומר המילוי, קלות ההזרקה שלו, משך הזמן שיחזיק בגוף ועוד. בין חומרי המילוי השונים ניתן לפגוש בשמות ״רסטילן״, ״ג׳ובידרם״, ״סטילאז״, ״רבנס״ ועוד. כל אלו הן יצרניות חומרי מילוי ולכל אחת יש חומר מבוסס חומצה היאלורונית המיועד לשפתיים.
לרוב הבחירה בחומרים השונים היא בלעדית לרופא, לפי החומר אותו הוא מעדיף ולפי החומרים איתם הוא יודע להפיק את התוצאה הטובה ביותר. לא נדיר שרופא ישתמש בשני חומרים לשפתיים כדי להגיע לתוצאה המיטבית מבחינת מראה ותחושה.
לרוב מזריקים כמות של מזרק אחד שהיא 1 סמ״ק.

היתרונות של חומצה היאלורונית הם העובדה שניתן יהיה לראות את השינוי באופן מיידי, ולאחר שתרד הנפיחות הטבעית של הגוף, השפתיים יקבלו את המראה החדש.
ההזרקה מהירה מאוד ובדרך כלל אינה כולל סיבוכים.

ניתן לסתור את החומצה ולבטל את השינוי באופן דיי פשוט וכך במידה ותרצי לבטל את תוצאת הטיפול תוכלי לבצע זאת.

החסרונות של חומצה היאלורונית הם העובדה שהחומר שהוזרק נספג בגוף ובתוך כחצי שנה עד שנה יידרש טיפול נוסף כדי לשמר את התוצאה. חומצה היאלורונית אינה מביאה לתוצאה קבועה, אלא דורשת תיחזוק אחת לכמה זמן.

הגדלת שפתיים בסיליקון

רופאים מסויימים מבצעים הגדלת שפתיים בעזרת הזרקה של סיליקון. הסיליקון הוא במרקם של ג׳ל נוזלי ומרגע שהוזרק לשפתיים הוא יישאר שם.
מדובר, אם כן, בעיצוב שפתיים אשר נשאר בשפתיים לעד ואינו נספג בגוף. השימוש בסיליקון היה נפוץ בעבר, אך היום השימוש בו נמצא בירידה עקב תופעות לוואי שיכולות להופיע גם שנים לאחר הטיפול וכן עקב חוסר האפשרות להסיר את הסיליקון מהגוף.
בנוסף, השימוש בסיליקון מצריך מיומנות גבוהה מאוד, ולא כל רופא ניחן במיומנות זו.
הסיליקון שמוזרק לשפתיים נותר שם ואין אפשרות להוציא אותו, אלא בניתוח שפתיים שגם במהלכו אין אפשרות להבטיח הוצאה של 100% מהחומר. הסיליקון עלול לגרום לתופעות דלקתיות בעקבות פגישה עם חומרים אחרים ובמקרה ועברתן הזרקה של סיליקון לשפתיים, לא תוכלו לבצע הזרקה של חומצה היאלורונית (מאחר ופגישה של שני החומרים עלולה להביא לתופעות לוואי). חלק מהחומרים המשמשים רופאי שיניים עלולים גם הם לגרום לתופעות לוואי בלתי רצויות ולכן יש צורך לעדכן את רופאי השיניים מראש.
התגבשות של הסיליקון עלולה גם היא להופיע בצורה של גושים קטנים בשפתיים ולעיתים עלולה להופיע גם נדידה של החומר.
כדי למנוע תופעות לוואי שונות בהזרקה של סיליקון לשפתיים יש צורך לבצע את ההזרקה בשיטת ״טיפונות״ (Droplets). שיטה זו היא הזרקה מזערית מאוד של החומר לאורך כמה טיפולים.

הגדלת שפתיים בשומן עצמי

שומן עצמי הוא חומר מילוי שהשימוש בו הולך ועולה.
מדובר בשומן אותנטי שנשאב מגופה של המטופלת ולאחר זיקוק קל (שאורך 20 דקות בערך) הוא מוזרק לאזורים שונים בגוף כמו החזה, ובמקרה זה לשפתיים.
למעשה מתבצעת שאיבת שומן מאזור אחד בגוף, לרוב אזורי הבטן, המתניים או הירכיים בהם יש הצטברות של שומן תקוע. לאחר השאיבה מזריקים את השומן העצמי לשפתי המטופלת. ההזרקה של שומן עצמי לשפתיים אינה שונה מהזרקה של חומצה היאלורונית, והיא תבוצע בטיפות קטנות לאזורים שונים לשפתיים וכך תביא לאפקט של פיסול השפתיים ולא רק הגדלה שלהן.
השימוש בשומן עצמי למילוי והגדלה של אזורים שונים בגוף, הולך ונהיה נפוץ מאחר ומדובר ברקמת שומן אותנטית של המטופל או המטופלת. זה אומר שהשומן אינו נדחה על ידי הגוף ואינו מביא לתופעות לוואי כמו דלקות, גושים, נדידה, דחייה או כל תופעת לוואי אחרת. למעשה מה שקורה הוא העברה של רקמת שומן מאזור אחד בגוף (המתניים לדוגמא) לאזור אחר (השפתיים במקרה זה).
לשימוש בשומן עצמי יש שני חסרונות:

  1. הראשון הוא שיש צורך ברקמת שומן עודפת בגופה של המטופלת, כזו שתספיק לביצוע ההגדלה באזור המבוקש. כאשר מדברים על הגדלת שפתיים בשומן עצמי, אין צורך בכמו גדולה של שומן, אך כאשר מבקשים לבצע הגדלת ישבן או חזה בשומן עצמי יש צורך בעודפים רבים יותר של רקמת שומן.

  2. חיסרון שני הוא שקרוב ל40% מהשומן שהוזרק נספג בגוף. התוצאה היא שנותר באזור ההזרקה רק 60% מהחומר שהוזרק ולכן יש צורך בביצוע שני של פעולת ההזרקה כדי להגיע לתוצאה הרצויה. לחלופין, יש רופאים שיעדיפו לבצע הזרקת יתר של שומן וכך לייתר את הצורך בטיפול שני, אך מאחר וכמו הספיגה משתנה בין מטופלת למטופלת, יש סיכון שפחות מהשומן שהרופא ציפה ייספג, וכך יתקבל מראה של שפתיים גדולות מדי. בנוסף, הספיגה אינה אחידה ואחרי הטיפול הראשון יתקבל מראה לא סימטרי, שידרוש בכל מקרה טיפול שני כדי ליצור שפתיים סימטריות.
    השומן נספג בתוך 3-4 חודשים מההזרקה ורק לאחר מכן ניתן יהיה לראות האם יש צורך בטיפול שני, ואם כן, מה יהיה היקפו.

היתרון של שומן עצמי, מלבד העובדה שמדובר בחומר שאינו זר לגוף, הוא שמדובר בחומר שיישאר במקום אליו הוא הוזרק לנצח. לאחר הספיגה של השומן והטיפול השני, השומן שנטמע בשפתיים יישאר שם לעד וכך יביא לשינוי מראה קבוע שלא ידרוש תחזוק של התוצאה.

להצעת מחיר ללא התחייבות

הדגשת שפתיים

הדגשת שפתיים בעזרת פיגמנט היא הליך קוסמטי ולא רפואי והיא שונה בתכלית מעיבוי שפתיים. הדגשת שפתיים באה מתחום האיפור הקבוע ובטיפול זה ניתן לצבוע את השפתיים וע״י כך לגרום שהן יבלטו ויראו יותר בבירור על רקע עור הפנים.

מחירים לעיבוי שפתיים

המחירים לעיבוי שפתיים משתנים לפי חומר המילוי המבוקש, וכן לפי הכמו הנדרשת להזרקה.
המחירים של חומצה היאלורונית נמדדים לפי מזרקים של 1 סמ״ק כל אחד. כפי שכתבנו מעלה, לרוב משתמשים בכמות של מזרק אחד, והעלות היא 1,500 עד 3,500 ש״ח למזרק, כאשר השוני בטווח המחירים משתנה בין החברות השונות והחומרים השונים.

המחיר לעיצוב שפתיים בסיליקון נע סביב אותם המחירים של חומצה היאלורונית, כאשר בשני המקרים המחיר הוא לטיפול יחיד. מקרים שיצריכו הזרקה של חומר נוסף לשפתיים יידרשו תשלום נוסף.

המחיר של הזרקת שומן עצמי נובע ממחירה של שאיבת שומן ומשתנה לפי כמות השומן שיש לשאוב.
המחירים של הגדלת שפתיים בשומן עצמי עומדים על 8,000 עד 14,000 ש״ח.

נושאים נוספים שעשויים לעניין אותך

העלמת ורידים ונימים

העלמת ורידים ונימים מהפנים והרגליים ורידים ונימים מופיעים ברגליים ובפנים אך לא רק. נימים בפנים וברגליים מופיעים עקב בעיה במסתמים המשנה את זרימת הדם. במאמר שכתבנו תוכלו להבין את התופעה,

לקריאה מפורטת »
הזרקת שומן עצמי לפנים

הזרקת שומן עצמי לפנים שומן שמצטבר באזורים לא רצויים בגוף יכול לשמש כחומר מילוי מדהים וטבעי שמעלים קמטים, מחליק את עור הפנים ונשאר שם לנצח בלי הצורך לבצע מילוי חוזר

לקריאה מפורטת »
מתיחת פנים
מתיחת פנים

מתיחת פנים בעבר מתיחת פנים הייתה משאיר תוצאה ״מופתעת״ או ״מנותחת״. היום, עקב התפתחות הטכניקות והכלים בארץ, הטיפול מביא לתוצאות מדהימות ולא ניתן לדעת שעשית ניתוח למתיחת פנים.במאמר המפורט אנחנו

לקריאה מפורטת »
ניתוח הצרת נחיריים
ניתוח הצרת נחיריים

ניתוח להצרת נחיריים יש כל מיני ניתוחים שמשנים ומשפרים את מראה האף – ניתוח להצרת נחיריים הוא אחד מהם. מדובר בניתוח פשוט במהלכו מקטינים את גודל הנחיריים ומקנים לאף מראה

לקריאה מפורטת »

הצעת מחיר וייעוץ ללא התחייבות מחתך הזהב

אנחנו יודעים שכדי לקבל החלטה טובה צריך לקבל את כל המידע
נדאג שתקבלו מענה לכל השאלות ואת 
המחיר הטוב ביותר

פרטיות חשובה לנו
לעולם לא נפרסם דבר ללא הסכמתך