עיצוב עצמות לחיים

עיצוב עצמות לחיים, הרמת עצמות לחיים, מתיחת לחיים. יש שמות רבים לטיפול האסתטי שמשנה את מראה הלחיים, מרים אותן ותורם למראה צעיר, מתוח ואלגנטי. עיצוב לחיים מבוצע בכמה דרכים ולא כולן דורשות ניתוח או פעולה כירורגית. והאם שמעת על השיטה החדשה שנשארת לנצח – הרמת לחיים בשומן עצמי?

לפנים שלנו יש כל מיני נקודות פוקוס שתורמות להגדרת המראה כמו הסנטר, האף, העיניים וכו. כאשר כל הנקודות האלו נמצאות בפרופורציה ובסימטריות אחת עם השנייה, כך המראה נראה אסתטי ונקי יותר, ועל כן נראה טוב יותר.

מלבד נקודות פוקוס ספציפיות, ישנם גם איברים או חלקים בפנים שממסגרים את המראה שלנו. חלק מהאיברים האלו יכולים לכלול נקודות פוקוס, כמו הסנטר או העיניים, וחלק מהחלקים הממסגרים, כמו עצמות הלחיים, פשוט עוזרים ליצור מראה טוב, בריא וחיוני יותר.

אפשר לשרטט את מסגרות הפנים ע״י שימוש בצורות גיאומטריות שמעידות על מראה פנים צעיר או מבוגר.
כך לדוגמא, כחלק מצורות גיאומטריות לשרטוט הפנים נהוג להשתמש בצורת המשולש. צורה זו מעידה על נקודות פוקוס שונות וכן מצביעה על מסגרת יפה וסימטרית של הפנים.
בצעירותנו ניתן להסתכל על הפנים כעל משולש שעומד על ראשו – הקודקוד התחתון של המשולש נמצא בסנטר והצלע של המשולש מול הקודקוד תהיה בקו העיניים. עם השנים העור מאבד קולגן ואלסטין וכתוצאה מכך מאבד אלסטיות והופך להיות נפול. הנפילה של העור בפנים הופכת את אותו משולש ממשולש שעומד על ראשו למשולש רגיל בו הקודקוד נמצא בין העיניים והצלע מול הקודקוד נמצאת בקו הסנטר.

זוהי צורת אפיון כללית מאוד לאחת ממסגרות הפנים, אך היא עוזרת להבין כיצד הנפילה של העור והנסיגה של עצמות ושל רקמות מסויימות משנה את המראה שלנו לאורך זמן.
טיפול במראה עצמות הלחיים משפיע על כל מראה הפנים ושינוי שלהן יכול להצעיר את המראה בכ-10 שנים או יותר.

תוכן עניינים

עיצוב עצמות לחיים
עיצוב עצמות לחיים

למי מתאים טיפול לעיצוב עצמות לחיים

עיצוב עצמות לחיים מתאים לגברים ולנשים. עיצוב הלחיים, נקרא גם הרמת לחיים או הדגשת לחיים, מתאים לכל מי שרוצה להבליט את עצמות הלחיים שלה ושאינה מרוצה מהמראה שלהן או של הפנים שלהם. הטיפול מתאים למי שעם השנים עורה הלך ונפל יחד עם רקמות השומן ושינה את מראה הפנים. בנוסף הטיפול מומלץ למי שחווה נסיגה של עצמות הלחיים ושינוי של אותו משולש עליו דובר מעלה, ממשולש שעומד על ראשו למשולש שעומד על בסיסו.

מאיזה גיל ניתן לעבור את הטיפול

ככלל, ניתן לעבור את הטיפול מגיל 18 ומעלה למי שאינה מרוצה ממראה הלחיים, לדוגמא, מפאת צורת פנים מרובעת או צרה ומוארכת.
לרוב, נשים שפונות לעיצוב לחיים הן בגילאי ה30 ומעלה לחייהן והן היו מרוצות ממראה הפנים שלהן, אך הן רגישות ומודעות לשינויים שעברו עליהן.

עיצוב עצמות לחיים מתאים לגברים ולנשים. עיצוב הלחיים, נקרא גם הרמת לחיים או הדגשת לחיים, מתאים לכל מי שרוצה להבליט את עצמות הלחיים שלה ושאינה מרוצה מהמראה שלהן או של הפנים שלהם. המחירים של עיצוב לחיים משתנים לפי סוג הפרוצדורה ולפי מוניטין הרופא המטפל, הנסיון והותק שלו.

כל הטיפולים לעיצוב לחיים

עיצוב לחיים נעשה באחת משלוש שיטות, כאשר לעיתים ניתן לשלב בין השיטות כדי לקבל מראה טבעי ואיכותי יותר.

עיצוב לחיים ללא ניתוח

כאשר מעצבים לחיים ללא ניתוח למעשה מעצבים אותן ע״י הזרקה של חומרי מילוי מסוגים שונים לאזורים אותם רוצים להדגיש.

  • הזרקה של חומצה היאלורונית – חומצה היאלורונית היא חומר מילוי טבעי הנוצר במעבדות ע״י חיידקים. מדובר בחומר בטוח לשימוש ואף על פי שהוא מיוצר במעבדה, למעשה מדובר בחומר שהגוף שלנו מייצר באופן טבעי ותפקידו ליצור נפח בחלקים מסויימים בגוף, כך שמשתמשים בחומצה היאלורונית לצורך אותה מטרה המשמשת את הגוף.
    חסרונה של החומצה ההיאלורונית הוא שמאחר ומדובר בחומר טבעי, הוא נספג בגוף תוך שנה עד שנה וחצי, ולעיתים פחות מכך, מה שאומר שכדי לשמר את המראה שהתקבל לאחר הטיפול יש צורך לבצע טיפולים חוזרים, המראה אינו קבוע.

  • חומר מילוי נוסף אותו מזריקים לאזור עצמות הלחיים הוא רדיאס. זהו חומר שונה מחומצה היאלורונית בהרכבו. הרדיאס מורכב מקלציום, סידן, וגם הוא חומר מילוי טבעי. יתרונו לעומת חומצה היאלורונית הוא שהוא מחזיק ליותר זמן, שנתיים בערך, אך גם הוא ידרוש תיחזוק של המראה שהתקבל בתום הטיפולי.

  • עיצוב לחיים בשומן עצמי – מתן נפח לאזורים מסויימים בגוף ע״י הזרקת שומן עצמי היא פרוצדורה שמבוצעת הרבה בארץ, אך לא כולם מכירים אותה.
    השומן המוזרק תמיד יהיה שומן מגופה של המטופלת והוא ״נקצר״ ע״י שאיבת שומן מאזור אחד בגוף והזרקתו לאזור הרצוי. כך לדוגמא, תתבצע שאיבת שומן מאזור הירכיים, הבטן, או כל אזור אחר שמכיל שומן, ולאחר שיעבור עיבוד פשוט וקצר של 20 דקות בערך, יוזרק השומן לאזור הרצוי בלחיים. היתרון של שיטה זו הוא שמדובר בחומר טבעי הנטמע בצורה מושלמת בגוף, ומתפקד לאחר מכן כרקמת שומן רגילה לכל דבר. אין החדרה של חומר זר ובעיקרון השומן יישאר ולא ייספג בגוף.

החסרונות של שימוש בשומן עצמי הם שכמעט חצי מהשומן המוזרק כן נספג בגוף, כך שכדי להגיע לתוצאה המבוקשת יש להזריק ללחיים כמעט פי 2 שומן את התוצאה הסופית ניתן יהיה לראות רק לאחר כמה חודשים כאשר חלק מהשומן נספג והחלק שלא נספג יישאר ויעבה את הלחיים. חיסרון נוסף הוא שמפני ומדובר ברקמה אותנטית של הגוף, היא חשופה לשינויים. זה אומר שבמקרים של ירידה קיצונית במשקל יש סיכוי שגם השומן שהוזרק יירד בנפחו. בנוסף, מטופלות ללא מאגרי שומן לא יוכלו לעבור את הטיפול הזה מאחר ונדרש שומן עצמי.

עיצוב לחיים בשתל

עיצוב לחיים בשתל הוא טיפול ניתוחי. משמע שהניתוח לרוב עובר בהרדמה מלאה ונדרש חתך כדי להחדיר את השתל למקומו, קיבוע ולבסוף תפירה של החתך.
עיצוב לחיים תוך שימוש בשתל הוא הליך עיצוב שמשנה את מראה הלחיים לעד. זהו טיפול למראה קבוע שלא מצריך תיחזוק או חזרה על ההליך. בנוסף, הליך זה יבוצע במקרה שיש צורך להוסיף נפח בכמות משמעותית ללחיים. השתל מגיע בצורות שונות ויכול לספק מראה שמתאים לרצונה של המטופלת. מלבד זאת, המראה שיתקבל ייראה באופן מיידי, ולאחר מספר ימים עד שבוע תרד הנפיחות ותהיו עם עצמות לחיים חדשות.
את השתל ניתן להחדיר דרך אחד משני מקומות – 

  • דרך חתך בעפעף – המנתח מבצע חתך בעפעף ודרכו מחדיר את השתל למקומו, ולאחר מכן תופר את החתך. לרוב לא מבצעים את החדרת השתל מאזור זה מאחר ועלולה להישאר צלקת, ובנוסף, מעט קשה להחדיר את השתל מאחר ומשתדלים לשמור על חתך קטן ככל האפשר.

  • דרך חתך בתוך הפה – המנתח מבצע חתך בתוך הפה, בקו החניכיים העליונות, בצמוד לחלקה הפנימי של הלחי. מחתך זה המנתח יחדיר את השתל, יקבע אותו למקומו ולאחר מכן יסגור את החתך בתפרים מסיסים שאין צורך בהוצאתם.

כפרוצדורה יחידה, עיצוב לחיים ע״י שתל יעלה יותר, אך מאחר ואין צורך לבצע טיפולים חוזרים, לאורך זמן הטיפול יעלה פחות מטיפולים אחרים להרמת הלחיים, וכן יישאר לנצח והמטופלת לא תצטרך להתעסק בו יותר.

 

לעיתים ניתן יהיה לבצע טיפול משולב של שתל והזרקה של חומר מילוי כלשהו, כדי להקנות מראה מעוצב וטבעי יותר.

מחיר ממוצע לעיצוב לחיים
23-2,000 אלף
  •  

עיצוב לחיים בחוטים

פרוצדורה זו נועדה להרמת הלחיים, ולא להקניית נפח נוסף שלא היה קיים. בעיצוב לחיים בחוטים הרופא המטפל מרים רקמות עור ושומן שצנחו, ומחזיר אותן למקומן.
הטיפול מבוצע ע״י החדרת חוט עם עוגן קטן בחלק התחתון בל הלחיים. העוגן נתפס ברקמת השומן והחוט העובר מתחת לעור נמתח כלפי מעלה ומרים את אותן רקמות שומן. לאחר מכן החוט מקובע בחלקו העליון. לטיפול זה אין צלקת, וגם אם נותרת, מדובר בצלקת קטנה מאוד מאחר ולא בוצע חתך של העור, אלא רק הכנסה של חוט, בדומה לתפר יחיד.
ניתן לבצע את הפרוצדורה הזו רק במקרים ונותרה רקמת השומן הטבעית של הלחיים, לא איבדה מנפחה, אך מיקומה השתנה והיא צנחה.

תהליך ההחלמה

במקרה ומדובר בהזרקה של חומרי מילוי טבעיים, ההחלמה היא מהירה מאוד ולרוב אין כאבים או תופעות לוואי שמפריעות לשגרת החיים. ניתן לחזור לפעילות מלאה כ-24 שעות מתום הטיפול ואין צורך ליטול כדורים משככי כאבים או תרופות אנטיביוטיות למיניהן.

לאחר עיצוב לחיים בשתל ההחלמה תהיה מעט מורכבת יותר, אך גם היא אינה קשה.
במשך שבוע מתום הטיפול יש לבצע שטיפות פה (במידה והשתל הוחדר דרך הפה) וליטול תרופות אנטיביוטיות לפי מרשם מהרופא המנתח, בנוסף יש לצרוך אוכל קר ונוזלי כדי לא לפגוע בתפרים.
בתום השבוע הראשון ניתן לחזור לשיגרה פעילה בהדרגה, וניתן יהיה לחזור לפעילות גופנית תוך חודש עד שישה שבועות.

להצעת מחיר ללא התחייבות

תופעות לוואי וסיבוכים

כאשר מדובר בעיצוב לחיים ע״י הזרקה של חומר מילוי תופעות הלוואי שעלולות להופיע הן:

  • נפיחות או אדמומיות שתעבור לאחר שבוע.

  • שטפי דם, גם הם עוברים לאחר שבוע.

  • היווצרות של גושים במקרה שהמילוי לא הוזרק באופן אחיד, או שנעשה שימוש בחומר מאיכות ירודה. במקרה ונעשה שימוש בחומצה היאלורונית כחומר מילוי, ניתן להשתמש בחומר סותר אשר ממש את החומצה ומחזיר את הלחיים למצבן המקורי, ולאחר מכן ניתן לבצע הזרקה חוזרת לקבלת המראה הרצוי והיפטרות מהגושים.

התופעות של עיצוב לחיים בעזרת שתל הן כתופעות לוואי של כל ניתוח והן יכולות לכלול:

 

  • שטפי דם.

  • בצקות אשר עוברות לאחר חודש פחות או יותר.

  • זיהום עקב חוסר שמירה על היגיינה או עקב החדרה לא טובה של השתל.

  • נדידת השתל במקרים של קיבוע לא נכון.

  • חוסר תחושה בפנים אשר שבה לאחר מספר קטן של שבועות.

מחירים לעיצוב לחיים

המחירים של עיצוב לחיים משתנים לפי סוג הפרוצדורה ולפי איכות הרופא המטפל, הנסיון והותק שלו.
ככלל ניתן לומר שטיפול להרמת הלחיים ע״י חומרי מילוי שונים עולה בין 2,000 ל 3,500 ש״ח לטיפול.
עיצוב לחיים עם שתל יעלה בין 15,000 ל 23,000 ש״ח וכפי שנאמר מעלה, הוא אינו דורש טיפול נוסף או הוצאות נוספות.

נושאים נוספים שעשויים לעניין אותך

ניתוח גומות

ניתוח גומות ניתוח גומות חן הוא אחד מהניתוחים האסתטיים הפשוטים ביותר. בתפר אחד החיוך משתנה ומקבל חינניות. קראו במאמר איך מבצעים את הטיפול, לכמה זמן הוא מחזיק וכמה עולה ניתוח

לקריאה מפורטת »
מתיחת צוואר

מתיחת צוואר יש לא פחות מ-4 דרכים לעשות מתיחת צוואר ולא כולן כוללות ניתוח. לרוב מדובר בטיפול משלים למתיחת פנים, אך גם כטיפול בפני עצמו התוצאות מדהימות. עשינו לך את

לקריאה מפורטת »
העלמת ורידים ונימים

העלמת ורידים ונימים מהפנים והרגליים ורידים ונימים מופיעים ברגליים ובפנים אך לא רק. נימים בפנים וברגליים מופיעים עקב בעיה במסתמים המשנה את זרימת הדם. במאמר שכתבנו תוכלו להבין את התופעה,

לקריאה מפורטת »
ניתוח הצמדת אזניים

ניתוח הצמדת אוזניים אזניים בולטות הן לא משהו שחייבים לחיות איתו. הצמדת אזניים אצל רופא מומחה הוא טיפול פשוט שמקובל לעבור בגילאים צעירים, אך גם מבוגרים יכולים לעבור את הטיפול

לקריאה מפורטת »

הצעת מחיר וייעוץ ללא התחייבות מחתך הזהב

אנחנו יודעים שכדי לקבל החלטה טובה צריך לקבל את כל המידע
נדאג שתקבלו מענה לכל השאלות ואת 
המחיר הטוב ביותר

פרטיות חשובה לנו
לעולם לא נפרסם דבר ללא הסכמתך