ניתוח הרמת חזה

ניתוח הרמת חזה לא מבוצע רק בקרב נשים לאחר לידה והנקות, לעיתים גם מי שלא עברה הריון מבקשת הרמת חזה. מדובר בניתוח שמשפר פלאים את מראה החזה ובמהלכו ניתן לעצב מחדש את גודל העטרה, מיקום הפטמה וכמובן את גודל ונפח השד. במאמר שכתבנו בשבילך תוכלי לקרוא את כל מה שחשוב כולל מחירים, החלמה, לכמה זמן מחזיק הניתוח והאם את בכלל צריכה הרמת חזה.

ניתוח להרמת חזה משפר מראה, משפר תחושה ולא נועד רק לנשים אחרי לידה.

טעות נפוצה לחשוב שניתוח הרמת חזה מיועד אך ורק לנשים שילדו והניקו בעבר וכתוצאה מכך מבנה החזה שלהן השתנה.
ישנם מקרים נוספים ורבים אשר מצריכים הרמה של החזה ואינם קשורים להריונות, לדוגמא:

  • שדיים צונחים כתוצאה ממבנה גוף או מאלסטיות טבעית של גוף האישה.

  • שדיים נפולים כתוצאה מחזה גדול שעם הזמן הושפע מכח המשיכה.

  • מקרים של הרזייה מסיבית בהם החזה מאבד מנפחו ומתחיל ליפול.

  • תהליכי הרזייה והשמנה מרובים שגרמו לשינוי במבנה ובצורת החזה.

  • גיל – הגוף שלנו כל הזמן נלחם בגרביטציה (כח המשיכה) ועם השנים אזורים כמו הישבן או החזה עלולים ליפול.

  • איכות רקמת החזה גם היא משפיעה על השינויים במבנה ובצורה של השדיים.

  • שדיים א-סימטריים.

  • מיקום פטמות לא אידיאלי כתוצאה ממבנה גוף או משינויים שחלו עם הזמן.

  • וכמובן, לאחר לידה או הנקה.

הגוף שלנו כל הזמן נתון לשינויים וכך גם המראה והחזה שלנו, אך לא מדובר בגזירת גורל. היום ניתן לטפל בכל מיני תסמינים ותופעות שהגוף שלנו חווה.
ניתוח הרמת חזה הוא ניתוח חשוב מאוד מאחר והחזה הוא אזור בגוף האישה שמקבל תשומת לב רבה. בין אם תשומת הלב מגיעה מהסביבה ובין אם היא פנימית ואישית לאישה, הזרקור מופנה פעמים רבות לאזור הזה ועל כן חשוב שתרגישי טוב ובנוח עם הגוף שלך.

 

מלבד שיפור המראה, הרמת חזה עושה פלאים לתחושה של אישה ביחס לעצמה, לביטחון העצמי שלה ולאהבה שלה את עצמה. המראה שלנו הוא חלק בלתי נפרד מאיתנו ולכן כדי להרגיש טוב אנחנו צריכות לאהוב את מי שמשתקפת אלינו במראה.

תוכן עניינים

ניתוח הרמת חזה - 4 הדרגות

למי מיועד ניתוח הרמת חזה

יש חלוקה לארבע דרגות של צניחת חזה, ולפי חלוקה זו ממליצים האם כדאי לעשות הרמה.
החלוקה לדרגות מתייחסת למיקום הפטמות ביחס לקפל השד:

  1. דרגה ראשונה היא הדרגה אליה רוב הנשים שואפות להגיע. הדרגה הראשונה היא של חזה עומד וזקוף כאשר הפטמות פונות כלפי מעלה.

  2. דרגה שנייה היא דרגה בה החזה מלא ונפוח ומיקום הפטמה והעטרה מקביל לקו של קפל השד. במצב זה החזה אינו נחשב חזה נפול, אך יש סיכוי שעם הזמן הוא יצנח ותידרש הרמה.

  3. דרגה שלישית הוא שלב בו הפטמה עוברת את הקו של קפל השד ונמצאת נמוך ממנו. בדרגה זו לעיתים רואים גם ירידה בנפח השד, אך לא תמיד.

  4. דרגה רביעית מצריכה הרמת חזה (למי שזה מפריע כמובן). בדרגה זו הפטמה נמצאת עמוק מתחת לקו קפל השד ולרוב היא כבר פונה כלפי מטה לכיוון הרצפה.

 

עיקר הנשים שבוחרות לבצע הרמת חזה הן נשים שנמצאות בדרגה השלישית או הרביעית. לרוב הניתוח יביא את החזה לדרגה הראשונה בא החזה עומד, הפטמה נמצאת מעל קו הקפל ופונה קדימה או כלפי מעלה.

מאיזה גיל אפשר לעשות הרמת חזה

כאמור, הרמת חזה אינה מיועדת רק לנשים מגיל מסויים או רק לנשים שעברו הריונות והנקות. הרמת חזה יכולה להידרש גם במקרים בהם מבנה הגוף של המטופלת הוא כזה שבו החזה נפול או שהפטמות פונות כלפי מטה והנושא מפריע.
מרגע שהחזה סיים את ההתפתחות שלו, גיל 18 בדרך כלל, ניתן לבצע הרמת חזה. אין מניעה לבצע את הניתוח לפני הריונות מאחר והחזה אינו צונח אצל כל הנשים לאחר ההריון, ולעיתים לוקחות שנים רבות, גם אחרי כמה הריונות, בהן צונח החזה. במקרה כזה המטופלת תוכל ליהנות מחזה עומד לשנים רבות.

יש חלוקה לארבע דרגות של צניחת חזה, ולפי חלוקה זו ממליצים האם כדאי לעשות הרמה. במידה ותרצי לקבל מראה נפוח ומלא יותר ניתן להכניס במהלך הניתוח שתל, וכך יקבל השד נפח בחלקו התחתון וגם בחלקו העליון ויראה יותר מלא ועגול.

מהלך הניתוח

מהלך הניתוח תלוי במצב השד ובמצב אליו רוצה להגיע המטופלת.
במקרים של צניחת שד קלה המנתח יבצע חתך רק בעטרת הפטמה, ירים את השד ויפטר מעודפי העור. לאחר מכן יתפור המנתח את העטרה וימקם את הפטמה במקום האידיאלי והסימטרי ביותר כך שיתקבל מראה טבעי של שד מלא ומוצק.
במהלך הניתוח ניתן יהיה גם לעצב מחדש את העטרה, ואם תרצי תוכלי לבקש עטרה קטנה יותר המוסיפה למראה צעיר ורענן.
במידה ותרצי לקבל מראה נפוח יותר ניתן גם להכניס במהלך הניתוח שתל קטן בחלקו העליון של השד, וכך יקבל השד נפח בחלקו התחתון וגם בחלקו העליון ויראה יותר מלא ועגול.
חזה שלא נפל הרבה לרוב לא יצטרך תוספת שתל והדבר יהיה תלוי ברצונה של המטופלת, ולא באילוצים של הטיפול.

במידה והשד צנח באופן משמעותי מהלך הניתוח הוא של חתך סביב העטרה, כמו גם חתך J או עוגן מאזור העטרה מטה, לכיוון קפל השד. לאחר ביצוע החתך המנתח יאסוף את עודפי העור כלפי פנימה וכלפי מעלה, יפטר מהם ויתפור את האזור.
במקרים של שד שנפל באופן משמעותי לעיתים יהיה צורך בהוספת שתל כדי להגיע למראה המבוקש, אך זה תלוי במצב העור ובמצב הרקמה הפנימית של השד. במידה ומצב הרקמה והעור טוב ניתן יהיה להחדיר שתל באותו ניתוח.

הרמת חזה משולבת בהגדלה

במקרים בהם מצב העור רפוי מאוד ורקמת השד אינה מסוגלת להחזיק שתל ייתכן שהרופא ימליץ על ניתוח דו שלבי – בשלב הראשון תתבצע הרמה של החזה וניקוי עודפי עור, ובשלב השני, לאחר מספר חודשי החלמה, יתבצע ניתוח להוספת השתל.
רופאים מסויימים יעדיפו לעשות את חלוקת הניתוח הדו-שלבי הפוך – קודם להגדיל את החזה ולאחר כמה חודשים לעשות את פעולת ההרמה. ההחלטה תלויה ברופא ובטכניקה בה הוא עובד, ולא ניתן לומר כי טכניקה אחת עדיפה על השנייה.
פרוצדורה נוספת שקיימת להגדלת חזה במהלך תהליך ההרמה הוא הגדלה של החזה בשומן עצמי, ולא בשתל. הגדלה זו מוגבלת בגודל אליו ניתן להגיע איתה.

בכל אופן, מעטים המקרים בהם לא ניתן יהיה להשיב את החזה למצב המקורי שלו, או למצב משופר מכפי שהיה.

האם הניתוח מבוצע בהרדמה מלאה

מהלך הניתוח עומד על בין שעה ל3 שעות ותלוי בסוג הניתוח ובמצב החזה וברוב רובם של המקרים יתבצע בהרדמה מלאה. במקרים ספציפיים של ניתוח קל ומהיר יש סיכוי שהטיפול יתבצע בהרדמה מקומית.

החלמה מהרמת חזה

ניתוח הרמת חזה הוא הליך כירורגי הכולל חיתוך ותפירה של רקמות ולכן אדמומיות, נפיחות וכאבים קלים הם סימפטומים טבעיים. אף על פי שמדובר בניתוח, זהו ניתוח יחסית פשוט ועל כן לא תיאלצי להתאשפז לאחריו, אלא תשוחררי הביתה בתום כמה שעות השגחה.
לאחר הניתוח תתבקשי ללבוש חזיית חבישה אותה הרופא ישים למשך עשרה ימים. תפקיד החזייה הרפואית הוא לקבע את החזה ולמנוע תזוזות מיותרות שעלולות לפגוע בתפרים או במיקום השתלים במידה והוכנסו.
לרוב תתבקשי שלא להתקלח במהלך 48 השעות שלאחר הניתוח ותוכלי לשוב לפעילות גופנית מאומצת כ-4 שבועות מהניתוח.
אם במהלך הניתוח בוצעה גם הגדלה של החזה עשוי הרופא לבקש ממך להישאר בשכיבה, ככל האפשר, וזאת כדי לא להפעיל את הלחץ והמשקל של השתלים על התפרים הטריים.

 

מלבד נפיחות ואדמומיות, אחרי הניתוח יש סיכוי שהעור יתייבש. במקרים כאלה יש צורך למרוח את החזה בקרם לחות, אך להקפיד לא לגעת בתפרים.

מחיר ממוצע להרמת חזה
25-15 אלף
  •  

סיבוכים אפשריים

ככל ניתוח, גם בניתוח הרמת חזה ישנם סיבוכים העלולים להיגרם מחומר ההרדמה.

בנוסף, עשויים להופיע שטפי דם, זיהומים או דימומים. בכל אחד מהמקרים הללו עלייך ליצור קשר עם הרופא המטפל כדי לדעת האם הדבר שגרתי או שמא מצריך טיפול.
אובדן תחושה או לחלופין רגישות יתר בפטמה גם עלולים להופיע לאחר הניתוח, ולעבור בתום כמה חודשים. נדירים המקרים בהם אובדן תחושה או רגישות נשארים לנצח.

צלקות גם הן תופעת לוואי בלתי נמנעת בניתוח שכזה. אמנם רופא מנוסה יוכל לעזור לצלקות כמעט לא להיראות, אך חשוב לדעת שזו תופעה שאי אפשר לחזות מראש, וייתכן שתישאר צלקת. ברוב המקרים הצלקות הן עדינות ועם הזמן הולכות ונעלמות.
במקרים חריגים מאוד עלול להופיע נמק בפטמה או ובעטרה ובמקרה כזה יש ליצור מיד קשר עם הרופא המטפל. במידה ויש נמק בפטמה או בעטרה ניתן יהיה לבצע ניתוח שיקום, אך לאחר השיקום לא תוכלי להניק ולא תהיה תחושה בפטמה. מקרה זה הוא חריג ונדיר, אך חשוב להכיר בו.

איך מתכוננים לניתוח

מלבד הכנה נפשית לקראת זה שהולך להיות לך חזה חדש, ישנה גם הכנה פיזית שנדרשת ואסור לוותר עליה.

  1. במקרה ואת מעשנת תתבקשי להפסיק לעשן לחלוטין כחודש או מעט יותר לפני הניתוח (הזדמנות נהדרת להפסיק לעשן במידה וזה מפריע לך).

  2. תתבקשי להפסיק לקחת תרופות המשפיעות על קרישות הדם, וזאת בתיאום עם הרופא ולא על דעת עצמך.

  3. הפסקת נטילת תוספי מזון העלולים להשפיע על קרישת הדם.

התוצאות לאחר הניתוח

כשלושה עד ארבעה חודשים לאחר הניתוח החזה שלך יתאחה ויגיע למצב יציב. הגוף יתרגל לשינוי והמראה והמגע בחזה יהיה טבעי יותר והדוק.
לאחר הניתוח החזה שלך יהיה זקוף, עגול ומלא ותוכלי לחזור לשגרה שהייתה לך לפני הניתוח, לפעילות גופנית, ללבישת חזייה רגילה וגם ללכת בלי חזייה.
במקרים רבים ובמיוחד במקרים של חזה קטן אין צורך לחזור לטיפול, וסביר שהניתוח יחזיק לשנים רבות קדימה. במקרה וביצעת גם הגדלה חשוב להיות מודעת לתחושה ולמצב החזה ולשים לב לשינויים, שכן אלו יכולים להעיד על שינויים בשתל.

הנקה לאחר הרמת חזה

כעיקרון, הרמת חזה אינה פוגעת בההנקה, אך ישנם גורמים במהלך הרמת החזה אשר עלולים להשפיע על ההנקה.
אם עברת הרמת חזה רגילה בה רק הוסרה רקמת עור עודף והחזה נתפר מחדש, לא אמורה להיות כל בעיה עם ההנקה.
לעומת זאת, אם עברת שינוי של מיקום הפטמה יש סיכוי שהדבר יפגע בהנקה ושתחווי קשיים ואפילו לא תוכלי להניק. חשוב לציין שאין תשובה אחת ויכול להיות שגם אחרי שינוי במיקום הפטמה עדיין תוכלי להניק. התוצאה משתנה בין אישה לאישה ומתגלה רק כאשר מגיע הזמן להניק.
בנוסף, כדאי לדעת שאם מצב החזה לפני ההרמה הוא של חזה ללא נפח, יש סבירות שאת בסיכון לאספקת חלב נמוכה, ללא קשר לניתוח.

להצעת מחיר ללא התחייבות

איך בוחרים רופא

את הרופא תבחרי לאחר פגישת ייעוץ וקבלת כל הפרטים לגבי הניתוח. מומלץ לבקש לראות עבודות קודמות של הרופא ולהבין האם את מתחברת. ישנם רופאים שיודעים להותיר צלקות באופן כזה שחוץ ממך אף אחד לא יוכל לראות, וישנם רופאים אשר נוטים למראה מסויים של שד. חשוב להבין מי הרופא ואיך הוא עובד.
כדאי שבזמן פגישת בייעוץ תביני האם הרופא נוסך בך ביטחון, האם את סומכת עליו והאם יש ביניכם הבנה ותקשורת טובה. רופא טוב הוא זה שיודע להקשיב לרצון המטופלת ולפעול בהתאם, יחד עם ההמלצות שלו ונקודת המבט שלו.

מחירי הרמת חזה

מחירי הרמת חזה נעים בין 15,000 ל 25,000 ש״ח, כתלות ברופא המבצע ובפרוצדורה הנדרשת.
במידה ותבחרי ברופא מנוסה וותיק בעל רקורד ארוך סביר שתשלמי יותר מאשר לרופא צעיר בתחילת דרכו.
איכות הציוד הרפואי בו משתמש הרופא גם הוא חשוב ומשפיע על המחיר. ככל שהציוד מתקדם יותר כך עלות הניתוח תהיה גבוהה יותר. בנוסף, ככל שהפרוצדורה שתבחרי תהיה מורכבת יותר, לדוגמא, הרמת חזה כולל הגדלה, כך סביר שתשלמי יותר.
חשוב לזכור שמחיר גבוה יותר אין משמעותו שביעות רצון גבוהה יותר מהתוצאה, אך בהחלט יש רצפת זכוכית אשר תחתיה לא תרצי לרדת.
במידה וקיבלת הצעת מחיר נמוכה באופן משמעותי מכל שאר הצעות המחיר כדאי לברר איפה נחסך הכסף. האם מדובר במתמחה שעושה את הניתוח במקום הרופא, או אולי מדובר בציוד רפואי מיושן יחסית. כל מה שתבחרי זה בסדר, כל עוד הבחירה תהיה מודעת ותקבלי את כל הפרטים טרם הניתוח.

נושאים נוספים שעשויים לעניין אותך

החלפת שתלים בחזה

החלפת שתלים בחזה רוב הנשים שעוברות הגדלת חזה אינן מודעות לעובדה שיש צורך לבצע החלפת שתלים לאחר עשור פחות או יותר. כתבנו מאמר מפורט שמסביר למה כדאי לך לבצע החלפת

לקריאה מפורטת »
הגדלת חזה בשומן עצמי

הגדלת חזה בשומן עצמי הגדלת חזה בשומן עצמי הוא טיפול חדשני להגדלת החזה ללא צורך בחיתוך השד, החדרת שתל, תפירה וצלקות. מדובר בהזרקה של שומן לחזה שמקורו בגופה של המטופלת

לקריאה מפורטת »
ניתוח הגדלת חזה

ניתוח הגדלת חזה ניתוח הגדלת חזה הוא הניתוח האסתטי הפופולרי ביותר בארץ ובעולם כבר שנים רבות. זהו ניתוח שיוצר שינוי משמעותי ביותר במראה הגוף ועקב כך גם בתחושה האישית. יש

לקריאה מפורטת »
ניתוח הקטנת חזה

הקטנת חזה מי שלא חוותה זאת אינה יודעת – חזה גדול עלול להיות נטל יותר משהוא מושא לקנאה. ניתוח הקטנת חזה הוא אמנם ניתוח אסתטי אך הוא טומן בחובו פתרונות

לקריאה מפורטת »

הצעת מחיר וייעוץ ללא התחייבות מחתך הזהב

אנחנו יודעים שכדי לקבל החלטה טובה צריך לקבל את כל המידע
נדאג שתקבלו מענה לכל השאלות ואת 
המחיר הטוב ביותר

פרטיות חשובה לנו
לעולם לא נפרסם דבר ללא הסכמתך