הגדלה והרמת הישבן

הרמת ישבן, הגדלת ישבן או ישבן ברזילאי הם שמות שונים לאותו טיפול – טיפול במהלכו משפרים את מראה הישבן, נותנים לו נפח ומרימים אותו כך שיראה זקוף, מתוח ויפה. את הטיפול הזה עוברות נשים, וגם גברים ויש מספר דרכים להרים את הישבן, חלקן עם שתל וחלקן ללא ניתוח.

ניתוחי ישבן (Glutealplasty) הם בין הניתוחים שצוברים הכי הרבה פופולריות בשנים האחרונות. בעבר האזור שקיבל את מירב תשומת הלב היה החזה ועל כן ניתוח הגדלת חזה היה, ועדיין, הניתוח האסתטי הפופולרי ביותר. בשנים האחרונות, עם עליית תרבות הפופ השחורה הישבן קיבל יותר ויותר תשומת לב, והחלו להתייחס אליו יותר. על כן מתקבע בשנים האחרונות דימוי חדש לישבן השם דגש על הגודל, הנפח והצורה העגלגלה שלו. לא עוד שאיפה לישבן קטן וחזה גדול, אלא ישבן וחזה פרופורציונליים, עם יתרון קל בגודל לישבן לעומת החזה. צורת הישבן הזו נקראת לרוב ״ישבן ברזילאי״ וזה מפני שברזילאים וברזילאיות מקדשים את מראה הישבן, נותנים לו חשיבות רבה ומדגישים אותו איפה שאפשר ובעיקר בחוף הים בו כולן לובשות חוטיני.
תופעה זו מחלחלת גם לישראל וניתן לראות איך המחשוף שבעבר היה מנת חלקו של החזה בלבד עובר לאזור הרגליים ולישבן. כבר לא חריג לראות בחופי הים בישראל בנות ונשים בחוטיני או בתחתוני ביקיני קטנים המחמיאים לישבן ומדגישים אותו. הדגשה של הישבן ניתן לראות גם בלבוש היומיומי, בין אם זה במכנסיים הקצרים המדגישים את הישבן, בטייצים הצמודים או במכנסי הג׳ינס שמבליטים את הישבן. ישבן גדול, מעוצב וזקוף הוא כבר לא מילה גסה.
כמו כל איבר אחר בגוף, גם בישבן ניתן לטפל בעזרת ניתוחים וטיפולים אסתטיים ואלו אינם מעטים.
רבים חושבים על הגדלת ישבן באמצעות שתלים, אך ניתן לעצב היום את הישבן במספר דרכים, מרמה של הוספת נפח, שינוי מיקום ועד הגדלה משמעותית.

תוכן עניינים

הגדלת ישבן
הגדלת ישבן באמצעות שתל מתחת לשריר

למי מתאים טיפול אסתטי לישבן

טיפולים אסתטיים לישבן מתאימים לגברים ולנשים.
עיקר הפונים והפונות לטיפולי ישבן הם מי שרזו משמעותית ובקצב מהיר ויחד עם ההרזיה נפח הישבן שלהן ירד ולעיתים צנח ואיבד מצורתו.
מטופלים אשר באופן גנטי וטבעי בעלי ישבן קטן ושטוח ומעוניינים להגדיל אותו ולתת לו נוכחות.
מטופלות שעברו הריונות ולידות וישבנן נפל או שצורתו השתנתה.
מטופלים ומטופלות אשר עם השנים, כח המשיכה והאיבוד של אלסטיות העור ומתח השרירים הביאו לכך שהישבן אינו זקוף ויציב כשהיה.
כל מטופלת או מטופל אשר לא מרוצים ממראה הישבן שלהן ומעוניינות לשנות את הגודל, הצורה, הנפח או המיקום שלו.

מאיזה גיל ניתן לעבור את הטיפול

את הטיפול ניתן לעבור בכל גיל, כאשר עיקר הפונות לביצוע הטיפול הן נשים מגיל 25 ומעלה וכן גברים באותם הגילאים פחות או יותר.
חשוב לציין שלא מומלץ לעבור את הניתוח במקרה ולמטופלת או למטופל אין משקל קבוע שלא נע יותר מחמישה ק״ג למעלה או למטה. במידה והמשקל אינו קבוע יש סבירות שניתוח ישבן לא יישא את התוצאות הרצויות ועל כן יכול להסתיים באכזבה או בביצוע חוזר של הטיפול.

הרמת ישבן קלאסית

הרמת ישבן קלאסית היא כזו שאינה דורשת שינוי נפח כלשהו, אלא רק הרמה של ישבן שצנח.
לא אחת הישבן עשוי לאבד מזקיפותו ומגובהו, אך נפחו נותר אותו דבר. מקרים אלו הם הקלים ביותר לטיפול מאחר וכל מה שנדרש מהמנתח הוא רק לבצע הרמה של הישבן. ההרמה מתבצעת ע״י חתך בקו התחתון (בין הישבן לגב התחתון), מתיחה של הישבן כלפי הגב ולאחר מכן היפטרות מעודפי העור ותפירה של החתך.
התוצאה המתקבלת היא של ישבן עומד וזקוף המורכב מהשריר ורקמות השומן הטבעיות של המטופלת וללא החדרה של חומר מילוי כלשהו.

לא אחת הישבן עשוי לאבד מזקיפותו ומגובהו, אך נפחו נותר אותו דבר. מקרים אלו הם הקלים ביותר לטיפול מאחר וכל מה שנדרש מהמנתח הוא רק לבצע הרמה של הישבן. ישנם מקרים בהם מראה הישבן לא מרצה את המטופלות או המטופלים, אך למעשה אין בעיה בישבן כלל. הבעיה היא שמסביב לישבן, בעיקר בגב התחתון ובירכיים, מצטברים שומן או עודפי עור אשר מאפילים על מראה הישבן.

הגדלה והרמת הישבן עם שתל

השיטה המוכרת ביותר כיום להרמת והגדלת ישבן הינה שימוש בשתל.
כאשר המטופלת או המטופל מעוניינים בהגדלה משמעותית של הישבן המנתח יציע טיפול להגדלה בעזרת שתל. בדומה לשתלים בחזה, גם בישבן ניתן להחדיר שתל בגודל ספציפי בתואם לרצונות המטופלת וכך להגיע לתוצאה הרצויה. ישנו הבדל קל בין שתל לחזה ושתל לישבן – השתל לישבן מעט קשיח יותר משתל לחזה וזאת כדי לדמות את התחושה האמיתית של הישבן שהיא קשה יותר מאשר החזה.
השתלים מוחדרים לתוך שרירי הישבן, אחד לכל צד, דרך חתך המבוצע ע״י המנתח ולאחר מכן נתפר בשכבות של תפרים מסיסים.
באם אין בקשה מיוחדת של המטופלת, לרוב השתל יוחדר בחלקו העליון של הישבן כדי לספק מראה זקוף ועומד וכדי לא להפריע בישיבה.

סוגי הגדלת ישבן עם שתל

ניתן לבצע את ההחדרה של השתל דרך שלושה אזורים שונים בישבן כתלות בהחלטת המנתח וברצון של המטופל או המטופלת למראה החדש של הישבן.

  • בין הישבנים – החדרה של השתלים מבוצעת פעמים רבות דרך החריץ בין הישבנים. כמה סנטימטרים מעל פי הטבעת, לכיוון הגב, יבצע המנתח חתך המאפשר גישה לישבן השמאלי והימני. המנתח יבצע הפרדה של סיבי שריר הישבן הגדול ולתוך החתך יחדיר את השתלים לפי המיקום שנקבע מראש עם המטופלת או המטופל.

  • מעל הישבן בקו התחתון – ניתן להחדיר את השתלים גם מחתך בקו התחתון, מעל הישבן. במקרה זה יבוצע חתך רוחבי ואז המנתח יבצע הפרדה של השריר והחדרה של השתלים. חשוב לדעת ששיטה זו משאירה צלקת בקו התחתון, או מעט מתחת, וזו צלקת שתיראה כאשר תהיו עירומים. ייתכן שעם הזמן הצלקת תעבור ותיטמע בגוף, אך זה ייקח מספר שנים וטיפול נכון בצלקת.

מתחת לישבן בקפל הירך – שיטה נוספת להחדרת השתלים תהיה בקפל הישבן התחתון – בין הישבן לירך.
שיטה זו תאפשר להחדיר את השתלים לאזור נמוך יותר בישבן והצלקת שתיוותר אחרי הניתוח תהיה מוסתרת בקפל כך שלא תיראה בכלל, אלא במקרים ספציפיים.

הרמת ישבן בשומן עצמי ללא ניתוח

כאמור, ישנן שיטות רבות להגדלת הישבן או להוספת הנפח הרצוי. השיטה של הגדלה בשומן עצמי נהיית פופולרית יותר ויותר בכל סוגי המילויים – במילוי קמטים, הגדלת חזה בשומן עצמי וכן הגדלת ישבן בשומן.
הגדלת ישבן בשומן עצמי תבוצע ע״י שאיבת שומן מאזורים מסויימים בגוף כמו הירכיים הפנימיות או החיצוניות, הבטן, המותניים או כל אזור אחר בו יש שומן עיקש שלא ניתן להוריד ע״י פעילות גופנית. לאחר שאיבת השומן נותנים לו לעמוד בכלי מיוחד במשך 20 דקות לערך במהלכן השומן נפרד מנוזלי גוף ומתקבל במצבו הגולמי והטהור ביותר. לאחר ״זיקוק״ השומן, הוא מוחדר לאזורים נבחרים בישבן.
היתרון של שימוש בשומן עצמי הוא שאין החדרה של גוף זר לישבן. השומן הוא השומן של המטופלת ולכן הוא רקמה אותנטית וטבעית של הגוף. אין סכנה לדחיית השומן ע״י הגוף והסיכוי לסיבוכים נמוך מאוד. בנוסף, השומן נטמע באופן מושלם בגוף ולכן אין תחושה של שתל או של גוף זר בישבן וכן אין צלקת של חתך בישבן שכן השומן מוזרק באמצעות הזרקה.
יתרונות נוספים הם העובדה שבניתוח אחד ניתן לקבל תוצאה כפולה – הצרה והפחתה של שומן מאזורים מסויימים בגוף והחדרתו לאזורים אחרים בהם מבוקש נפח נוסף.
הזרקת השומן יכולה לתרום לעיצוב ופיסול של הישבן מאחר וניתן להזריק אותה לאזורים ספציפיים וכך לשנות את צורת הישבן באופן נקודתי. אם לדוגמא יש לך אזור ספציפי בישבן בעל שקע או אזור ספציפי שאיבד מנפחו, אך המראה הכללי של הישבן תואם את רצונותייך, ניתן באמצעות הזרקת שומן למלא את האזורים הספציפיים הללו.
בין החסרונות של הגדלת ישבן בשומן עצמי הם העובדה שמטופלים שאין להם מצבורי שומן גדולים יחסית לא יוכלו לבצע את הטיפול מאחר ונדרשת כמות מסויימת של שומן כדי להגדיל את הישבן.
השומן שמוזרק לישבן יכול להיות מוזרק עד כמות מסויימת, לרוב לא גדולה, ולכן הטיפול הזה יתאים רק למי שמעוניינת או מעוניין בתוספת נפח קלה. מקרים של ישבן שטוח ידרשו החדרה של שתל.
באופן טבעי, השומן המוזרק לגוף, בין אם זה לישבן, לחזה או לכל אזור אחר, נספג בחלקו ע״י הגוף. כך לדוגמא, בחזה כ-40% מכמות השומן המוזרקת נספגת בגוף ובישבן ישנם רופאים שאומרים שבין 40%-20% נספג בגוף ולכן יש צורך לשאוב יותר שומן מהנפח הרצוי ולחלופין לחזור לאחר מספר חודשים לטיפול נוסף בו תתבצע שאיבה מחודשת (בתנאי ונשאר בגוף מספיק שומן לשאיבה) והזרקה שלו.
חסרון נוסף שמקורו ביתרון בהזרקת שומן לישבן היא העובדה שהשומן שמוזרק בגוף נטמע באופן מלא ומתפקד ככל רקמת שומן בגוף. לכן, במקרה ובוצעה הזרקת שומן ולאחריה המטופל או המטופלת ירדו הרבה במשקל והשילו שכבות שומן, גם השומן שהוזרק בישבן ירד. בהשתלה של שתל גם אם תהיה ירידה בכמות השומן בגוף השתל יישאר במקומו ולא תהיה ירידה בנפח הישבן החדש.

הרמת ישבן בחומצה היאלורונית ללא ניתוח

חומצה היאלורונית נמצאת בשימוש בתחום הרפואה האסתטית כבר שלושה עשורים ומוכרת לרפואה הכללית כבר יותר ממאה שנים. מדובר בחומר בטוח מאוד, כמעט ללא תופעות לוואי. חומצה היאלורונית מיוצרת במעבדות ומגיעה לרמת טוהר גבוהה מאוד, של כמעט 100% חומצה היאלורונית וללא מרכיבים אחרים העשויים לפגוע ברמת הקליטה שלה בגוף.
חומצה היאלורונית היא חומצה הקיימת ומיוצרת בגוף שלנו באופן טבעי והתפקיד שלה הוא לספוח נוזלים ולמלא נפחים בכל מיני אזורים בגוף.
בדומה להזרקת שומן, הזרקה של חומצה היאלורונית תבוצע לאזורים נבחרים בגוף וניתן יהיה לעצב בעזרתה את הישבן למידות ולמראה ספציפי.
בדומה להזרקת שומן, גם הזרקה של חומצה היאלורונית לישבן מוגבלת בנפח שהיא מסוגלת לספק. לא ניתן להפוך ישבן שטוח לישבן ברזילאי עגול ומלא באמצעות חומצה היאלורונית אלא רק באמצעות שתל.
דבר שחשוב לדעת בהקשר של חומצה היאלורונית, ולא משנה איפה בגוף היא מוזרקת, הוא שהטיפול אינו קבוע. מטבעה חומצה היאלורונית נספגת בגוף לאחר שנה עד שנתיים, ולכן יידרש טיפול חוזר לצורך תיחזוק המראה.

הרמת ישבן ללא ניתוח בשימוש בחוטים

 

אופציה נוספת שקיימת להרמת ישבן ואינה דורשת ניתוח היא הרמת הישבן בעזרת חוטים. טיפול זה נפוץ בעיקר בפנים וטיפולי מתיחה קטנים, בעיקר של אזורי הגבות והמצח ונבנס לשימוש גם באזורים גדולים יותר בגוף.
הרמת חזה כמו גם הרמת ישבן ניתן לבצע בעזרץ חוטים וכך להשיג הרמה של האזור ללא ניתוח וללא צלקות.
הרמת ישבן בחוטים מבוצעת ע״י החדרה של חוט לאזור ספציפי בישבן, קיבוע שלו ע״י עוגנים קטנים ולאחר מכן להעביר אותו תחת העור לאזור גבוה יותר וקיבוע של הצד השני ע״י שימוש בעוגנים נוספים. התוצאה היא של מראה ישבן מורם וזקוף יותר שאינו דורש החדרה של חומר כלשהו וכן אינו דורש היפטרות מעודפי עור.
כאשר מבוצע בפנים ניתן לעשות הרמה בחוטים מתמוססים שהופכים לרקמת חיבור בעצמם. בשימוש בישבן משתמשים בחוטים קבועים אשר נשארים מתחת לעור ואינן מתמוססים, אך גם אינם נראים.

הדגשת ישבן ללא הרמה או הגדלה

ישנם מקרים מסויימים בהם מראה הישבן לא מרצה את המטופלות או המטופלים, אך למעשה אין בעיה בישבן כלל, לא בנפח, לא בצורה ולא בגודל. הבעיה היא שמסביב לישבן, בעיקר בגב התחתון ובירכיים מצטברים שומן או עודפי עור אשר מאפילים על מראה הישבן. לא אחת שומן שמצטבר בגב התחתון מסתיר את הישבן וגורם לו להיראות קטן באופן יחסי. בנוסף, שומן המצטבר בירכיים עלול לגרום לישבן להראות שטוח או בקו אחיד בפרופיל אשר לא מחמיא לישבן. במקרים כאלה ניתן להתייעץ עם המנתח ולשקול שאיבת שומן או עיצוב מחדש של האזורים סובבי הישבן וכך לקבל תוצאה מעולה שאינה דורשת התערבות ניתוחית.

מחיר ממוצע לניתוח הרמה והגדלת ישבן
40-15 אלף
  •  

מהלך הטיפול

אופן ביצוע הניתוח משתנה בין הפרוצדורות הרפואיות השונות. ככלל, בפגישת הייעוץ תתבקשי להציג לרופא את האזורים שמפריעים לך ושאותם תרצי לעצב מחדש.
לאחר מכן, בעודך עומדת, הרופא יסמן על הגוף שלך את האזורים בהם הוא הולך לטפל ויציג לך את הפרוצדורות האפשריות ושיתאימו לך ולרצונות שלך מהטיפול.
מהלך ניתוח להגדלה עם שתלים מבוצע כמעט תמיד בהרדמה כללית. המטופלת שוכבת על הגב לאחר שסומנה, עטופה בחלוק מתאים כך שרק הישבן וחלק מהגב התחתון או הירכיים חשופים. המנתח יבצע את החתך כפי שהוסכם מראש (בגב התחתון, בין הישבנים או בקפל הישבן התחתון), יפריד את העור ואת סיבי השריר ויחדיר את השתל למקומו. לאחר מכן יבצע תפירה של האזור.
בתהליך של החדרת שומן עצמי הרופא יבצע את שתי הפעולות, שאיבת השומן והזרקתו בניתוח אחד. תחילת הניתוח תהיה שאיבה של השומן מהאזורים הרצויים ולאחר כ-20 דקות של זיקוק השומן והפרדתו מנוזלי הגוף יבצע המנתח הזרקה של השומן לאזורים המסומנים.
מקרים של הזרקת חומצה היאלורונית או הרמה בחוטים יבוצעו לרוב בהרדמה מקומית ובהם הרופא יבצע הזרקה של החומצה או החדרה של החוטים.

הגדלת ישבן לגברים

בדומה לנשים, גם גברים סובלים מבעיות של ביטחון או דימוי עצמי עקב מראה הגוף שלהם. ניתוח פלסטי לגברים, מכל סוג שהוא, אינו מילה גסה והיום בהחלט ניתן לראות עוד ועוד גברים הפונים לטיפולים אסתטיים כדי לשפר את מראה גופם.
בטיפול הגדלה או הרמה של הישבן אין הבדל בפרוצדורות שניתן לעשות וכולן ניתנות לביצוע גם לגברים.
מראה הגוף חשוב מאוד ומשפיע על אספקטים רבים בחיים ולכן אין סיבה לסבול רק מפני שאתם גברים. כמו שגברים עובדים קשה בחדרי כושר כדי לקבל מראה גוף שמספק אותם, כך אין סיבה לא לבצע טיפולים אסתטיים כדי להגיע למראה הרצוי. רופאים רבים היום מטפלים בגברים רבים, גם אם התופעה לא נחשפה לעולם. לרופא שיודע לבצע פרוצדורה מסויימת אצל נשים לא תהיה בעיה לבצע את אותה פרוצדורה בגברים מאחר ואין שוני פיזי מהותי בין שני המינים (למעט אזורים ספציפיים), במיוחד כאשר מדברים על אזור הישבן.

החלמה

ההחלמה מהניתוח לא תמיד קלה, ותשתפר באופן הדרגתי.
החלמה מהזרקה של חומצה היאלורונית תהיה קלה מאוד ותוך מספר ימים בודדים תוכלו לחזור לשגרה ולשכוח מהטיפול.
בהחלמה מהגדלה בשומן עצמי עיקר ההחלמה תהיה באזור התורם, ממנו נקצר השומן, ולאו דווקא באזור אליו הוזרק השומן.
באזור התורם יראו שטפי דם והאזור עצמו יכאב למגע כמספר שבועות מתום שאיבת השומן.

החלמה מהגדלת ישבן עם שתל היא הקשה ביותר מאחר ומדובר בפרוצדורה פולשנית הכוללת חיתוך של רקמות ותפירה שלהן. לאחר ניתוח להגדלה בשתלים המטופלים מתבקשים לא לשבת במשך שבוע עד שבוע וחצי, למעט ישיבה הכרחית בשירותים. בנוסף, במשך חודש וחצי תתבקשו לישון על הבטן. כל זה כדי לא לגרום לשתלים לזוז ממקומם וכדי לקבל בסופו של דבר את התוצאה המיטבית אותה ביקשתם.
ניתן יהיה לחזור בהדרגה לשגרה הרגילה, כאשר לאחר שישה שבועות תוכלו כבר לחזור לפעילות גופנית מלאה, תוך הקשבה ותשומת לב לגוף.

להצעת מחיר ללא התחייבות

תופעות לוואי וסיבוכים

כבכל ניתוח יש סיכון של הופעת שטפי דם, זיהומים ודלקות באזורי החתך או ההזרקה עקב אי הקפדה על היגיינה של האזור, פתיחה של התפרים או התפתחות של בצקות.
בכל מקרה כזה או כל מקרה אחר שנראה חריג יש ליצור מיד קשר עם הרופא המטפל ולעקוב אחרי ההנחיות שלו. מקרים מסויימים תידרש נטילת אנטביוטיקה או מריחת משחה אנטיביוטית באזור ולעיתים יהיה צורך להשתמש במשככי כאבים לתקופה קצרה כתלות בסף הכאב של המטופלת או המטופל. ככלל לא מדובר בפרוצדורות אשר גורמות לכאב בלתי נסבל.

מחירים להגדלת והרמת ישבן

המחירים משתנים בין טיפול לטיפול כאשר עיקר הגורם שמשפיע על המחיר הוא הגודל אליו תרצו להגדיל והפרוצדורה בה תבחרו. חומצה היאלורונית לדוגמא מגיעה במזרקים של 10 סמ״ק, וככל שתירצו להגדיל את הישבן כך יידרש שימוש במנות נוספות ועל כל מנה תיאלמו לשלם.
אותו דבר לגבי הגדלה בשתל, שתל גדול יותר יעלה יותר. לגבי הגדלה בשומן עצמי חשוב לזכור שמדובר בשתי פרוצדורות המספקות תוצאות כפולות ולכן עלולות לעלות יותר.
הרמה בחוטים תהיה הפרוצדורה הזולה ביותר, אך זו תספק גם תוצאה מוגבלת ולא תספק את כל המטופלים או המטופלות.
באופן גם ניתן לומר שמחירים לניתוחי ישבן – הרמה, הגדלה או גם וגם יעלו בין 15,000 ש״ח ל- 40,000 ש״ח.

נושאים נוספים שעשויים לעניין אותך

הצרת נרתיק

ניתוח הצרת נרתיק הצרת נרתיק הוא טיפול שהפופולריות שלו בארץ הולכת ועולה, אך מעטות הנשים שמדברות על כך. זהו טיפול שמצר את דפנות הנרתיק, משיב את התחושה באזור ומשפר את

לקריאה מפורטת »
בודי טייט

בודי טייט – המסת שומן בגלי רדיו בודיטייט הוא טיפול להיפטרות מעודפי שומן. לא כולן צריכות או רוצות לבצע שאיבת שומן לצורך הצרת היקפים. אם את מתאימה לבודי טייט, מדובר

לקריאה מפורטת »
עיצוב בטן לגברים
עיצוב קוביות בבטן

עיצוב בטן לגברים ולנשים אין דבר יותר יפה ומושך מבטן מעוצבת. גברים ונשים עובדים קשה מאוד כדי להגיע למצב של בטן שרירית, אך מעט יודעים שמלבד אימונים דרושה תזונה ספציפית,

לקריאה מפורטת »
הצערת כפות ידיים

הצערת כפות ידיים לא רבים מודעים לכך – ניתן להצעיר את העור של כפות הידיים כך שהוא לא יראה שקוף ודק ויחשוף את הורידים והעצמות שתחתיו. הצערת כפות ידיים הוא

לקריאה מפורטת »

הצעת מחיר וייעוץ ללא התחייבות מחתך הזהב

אנחנו יודעים שכדי לקבל החלטה טובה צריך לקבל את כל המידע
נדאג שתקבלו מענה לכל השאלות ואת 
המחיר הטוב ביותר

פרטיות חשובה לנו
לעולם לא נפרסם דבר ללא הסכמתך