ניתוח הצרת נרתיק

הצרת נרתיק הוא טיפול שהפופולריות שלו בארץ הולכת ועולה, אך מעטות הנשים שמדברות על כך. זהו טיפול שמצר את דפנות הנרתיק, משיב את התחושה באזור ומשפר את חיי המין. קראי במאמר על הדרכים השונות להצרה של הנרתיק (לא כולן דורשות ניתוח), מחירים להצרת נרתיק, תוצאות ולמה בכלל מומלץ לעבור את הטיפול.

הצרת נרתיק (Vaginoplasty) הוא אחד הניתוחים החשובים שנשים בוחרות לעבור.
מאחר ומדובר באזור אינטימי שלא נהוג לדבר עליו יותר מדי, נשים מוצאות את עצמן מתמודדות עם הנושא הזה לבד מתוך חוסר מודעות לכמה המקרה הזה נפוץ.

עם השנים, ובעיקר עם ההריונות והלידות מבנה הגוף הולך ומשתנה. עם הזמן האלסטיות של העור בכל הגוף הולכת ויורדת מה שמביא לרפיון של העור באזורים שונים בגוף.

הרפיון הזה יכול לקרות בפנים, בחזה, בבטן וגם בנרתיק. מדובר בתופעה טבעית של הגוף ואין צורך להרגיש לא בנוח עם זה. היום ניתן לטפל בנושא ולהשיב את החיוניות הטבעית של העור לכל אזור בגוף ובמיוחד לאזור הנרתיק.
רפיון בנרתיק שמוביל להרחבתו משפיע על המראה של האזור, ומשמעותי מזה, משפיע על התחושה שלך ושל זוגך ביחסי מין.
נרתיק רפוי משפיע על התחושה ועל איכות החיים, ובמקרים מסויימים גם על מערכת היחסים עם בן או בת הזוג אך הוא אינו גזירת גורל. בניתוח קצר ולא מסוכן ניתן להצר את הנרתיק, למתוח את העור ולשוב להנות מיחסי מין.

תוכן עניינים

ניתוח הצרת נרתיק - לפני ואחרי

למי מיועד הניתוח

ניתוח הצרת נרתיק מיועד לנשים אשר חשות שפתח הנרתיק שלהן התרחב ושרמת ההנאה שלהן מיחסי מין ירדה בעקבות ירידה בחיכוך בנרתיק.
כאמור, עם השנים והלידות האלסטיות של העור יורדת ולכן העור באזור פחות מתוח, אך זו אינה הסיבה היחידה להתרחבות הנרתיק. השרירים המחזיקים את פתח הנרתיק גם הם עלולים להפוך רפויים יותר עם הזמן. בנוסף, מבנה הגוף של נשים מסויימות הוא כזה שפתח הנרתיק אצלן רחב באופן טבעי, וגם זו תופעה בה ניתן לטפל בעזרת הניתוח.

מאיזה גיל ניתן לעבור הצרת נרתיק

ניתוח להצרת נרתיק ניתן לעבור בכל גיל, במיוחד אם מדובר בפתח רחב כתוצאה ממבנה טבעי של הגוף. רוב הנשים העוברות פרוצדורה זו הן בנות 40, אך אין זה מחייב.
לרוב יומלץ לנשים לעבור את הניתוח כאשר הן לא מתכננות להביא יותר ילדים מאחר והלידה הטבעית עלולה לגרום להרחבת הפתח.

חשוב להבדיל בין ניתוח להצרת נרתיק לבין ניתוח להקטנת שפתי הפות. ניתוח להקטנת שפתי הפות הוא לרוב אסתטי ומשמעותו היא הקטנת השפתיים החיצוניות וקבלת מראה צעיר והדוק יותר. הצרת נרתיק באה לטפל ברוחב הפות ולא במראה החיצוני שלו. נשים רבות מעידות שהניתוח עזר להן מאוד הן מבחינת התחושה הפיזית והן מבחינת התחושה העצמית וכן מבחינת מערכת היחסים.

הקטנת שפתי הנרתיק

חשוב להבדיל בין ניתוח להצרת נרתיק לבין ניתוח להקטנת שפתי הפות.
ניתוח להקטנת שפתי הפות הוא לרוב אסתטי ומשמעותו היא הקטנת השפתיים החיצוניות בלבד וקבלת מראה צעיר והדוק יותר ללא עור עודף. זוהי פרוצדורה שונה מהצרת נרתיק מאחר והצרת נרתיק באה לטפל ברוחב הפות ולא במראה החיצוני שלו.
לקריאה נוספת על הקטנת שפתי הפות.

אופן הניתוח

ניתוח להצרת נרתיק הוא ניתוח קצר שנמשך לרוב שעה ועלול להמשך אפילו פחות. מהלך הניתוח הוא בהרדמה מקומית או באלחוש אפידורלי, ולעיתים רחוקות יבוצע בהרדמה מלאה, כתלות בהחלטת הרופא המנתח וכן בסוג הניתוח עליו הוחלט עם המטופלת.
במהלך הניתוח מבצע המנתח חתך עומק בדופן הנרתיק האחורית, זו שקרובה לפי הטבעת. החתך נמשך לתוך הנרתיק ולאחר החיתוך מבצע המנתח תפר המצר את תעלת הנרתיק.
ניתוח זה אינו מבוצע רק בכניסה לנרתיק, אלא נכנס לעומק ועל כן משפיע על כל תעלת הנרתיק.
ניתן באותו ניתוח לבצע גם הקטנה של שפתי הפות מטעמים קוסמטיים לרוב –
הקטנת שפתי הפות מבוצעת ע״י חיתוך של שכבות עור מיותרות של השפתיים החיצוניות ותפירה של האזור. התוצאה המתקבלת היא של נרתיק הדוק, יפה ואסתטי, ללא שפתיים מוארכות או רפויות.
פרוצדורה זו היא לרוב אסתטית ולא רפואית, אך אין עוררין על כך שטיפולים אסתטיים משפיעים על איכות החיים, על הדימוי העצמי ועל הביטחון העצמי ולכן טיפול אסתטי משמעותו לא רק מראה משופר של הפות, אלא השפעה על המטופלת בצורה עמוקה וחיובית.

החלמה מהניתוח

הניתוח הוא ניתוח קצר והוא אינו דורש אישפוז. כמה שעות לאחר הניתוח וכשהמטופלת התאוששה מההרדמה היא משוחררת לביתה ויכולה להמשיך בשגרה.
תקופת ההחלמה מהניתוח נמשכת בין שלושה ימים לעשרה ימים ובמהלך התקופה הזו המטופלת יכולה לקבל משככי כאבים במידה ונדרש. לרוב הכאבים נסבלים וניתן לעבור איתם את שיגרת היום בלי בעיה.
לאחר שלושה ימים המטופלת תוכל לשוב לעבוד ולהתאמן, ויחסי מין ניתן יהיה לקיים לאחר 5-6 שבועות.
התפרים הפנימיים נמסים במחזור הדם ואין צורך להוציא אותם. זמן מסויים לאחר הניתוח (משתנה בין רופא לרופא) המטופלת תוזמן לביקור מעקב כדי לוודא שהניתוח עבר בהצלחה ושאין צורך בתיקונים.

תופעות לוואי

תופעות הלוואי של הניתוח כוללות כאבים מקומיים ולעיתים כוללות נפיחות קלה שתתבטא בעיקר בפנים הנרתיק. במקרה של עיצוב שפתי הפות בנוסף להצרת הנרתיק עלולה להופיע נפיחות גם בחלקו החיצוני של הפות. הנפיחות היא טבעית והגיונית, שכן הגוף עבר הליך של חיתוך ותפירה.
כמו בכל ניתוח עלולים להיווצר סיבוכים של זיהום או שטפי דם, אך אלו אינם שכיחים.

תוצאות הניתוח

את תוצאות הניתוח תוכלי להרגיש כבר בפעם הראשונה בה תקיימי יחסי מין. תשובי לחוש את האקט המיני בכל דפנות הנרתיק ותוכלי להנות שוב מיחסי מין. מבחינת מראה, תוכלי לשים לב שפתח הנרתיק צר יותר ושהעור הדוק יותר.
גם בן זוגך יוכל לחוש מיד את השינוי שיצר הניתוח, והוא יחוש שהנרתיק הדוק וצר יותר מה שיוסיף גם לתחושה שלו בעת קיום יחסי מין.
נשים רבות מעידות שהניתוח עזר להן מאוד הן מבחינת התחושה הפיזית והן מבחינת התחושה העצמית וכן מבחינת מערכת היחסים. הניתוח יכול לפתור מחסומים פסיכולוגיים שהיו קיימים בין בני הזוג ולעזור לשפר את היחסים.

סיבות לעבור את הניתוח

חשוב לציין שניתוח הצרת נרתיק אינו מיועד רק לנשים לאחר לידה. ישנן נשים שתעלת הנרתיק שלהן רחבה באופן טבעי וגנטי והן חשות זאת תוך כדי קיום יחסי מין. גם במקרה זה ניתן לבצע את הניתוח ולהנות מחיי מין מספקים ומלאים.
במקרים מסויימים, התרחבות הנרתיק עלולה לגרום לשחרור אוויר בעת קיום יחסי מין מה שעלול להוביל למבוכה בזמן הסקס ואף להימנעות.
חשוב לציין ולזכור שאף על פי שמדובר בניתוח, זהו ניתוח קצר וקל מאוד ובפרוצדורה רפואית פשוטה תוכלו להנות הרבה יותר מחיי המין שלכן.
כאמור, זוהי אינה גזירת גורל וזהו ניתוח מומלץ מאוד.
אם אינך יודעת האם את צריכה לעבור את הניתוח כדאי להתייעץ עם רופא נשים ולקבל חוות דעת מקצועית.

מחיר ממוצע להצרת נרתיק
13-7,000 אלף
  •  

הצרת נרתיק ללא ניתוח

ישנן מספר טכניקות שאינן דורשות התערבות ניתוחית השואפות להגיע לאותה תוצאה של הצרת הנרתיק.

הצרת נרתיק בלייזר

טכנולוגיה חדשה הנמצאת בשימוש היום היא הצרת הנרתיק בלייזר. הלייזר הוא פטנט של חברת אלמה לייזר׳ס ונקראת פמיליפט (Fenilift). המכשיר הוא צר וארוך והוא נכנס לתוך הנרתיק – בתוך הנרתיק המכשיר משחרר קרן לייזר כל סנטימטר וגורם להידוק של העור, למתיחה שלו וכן גורם לייצור קולגן טבעי של הגוף. קרני הלייזר למעשה מבצעות פצעים מיקרוסקופיים בעור בפנים הנרתיק ומעודדים אותו לייצר קולגן האחראי על חידוש העור והידוק שלו. הטיפול בלייזר תורם לליחוח הנרתיק ועוזר לטפל במקרים של יובש בנרתיק. בנוסף, הטיפול בלייזר עוזר לפתור בעיות של בריחת שתן.

הצרת נרתיק בחומצה היאלורונית

חומצה היאלורונית משמשת בטיפולי אסתטיקה למתן נפח. השימוש הנפוץ ביותר בחומצה היאלורונית הוא בהזרקה לשפתיים או לאזורים אחרים בפנים בהם אנו רוצים לקבל נפח. החומצה מעבה את הנרתיק וכך גורמת להצרה שלו. בנוסף החומצה גורמת לייצור קולגן ואלסטין וכך תורמת לגמישות של העור באזור.
השימוש בחומצה היאלורונית להצרת הנרתיק הוא חדש יחסית ומבוצע תחת הרדמה מקומית.

חשוב מאוד: המוסמכים היחידים לביצוע שני הטיפולים הנ״ל הינם רופאים גניקולוגים. אף על פי שנראה כאילו מדובר בטיפולים קוסמטיים, רופאים מוסמכים הינם היחידים בארץ היכולים לבצע טיפולים אלה.

להצעת מחיר ללא התחייבות

לכמה זמן מחזיק הטיפול

משך הזמן בו הטיפול מחזיק מעמד הוא פרמטר חשוב בבחירה בסוג הצרת הנרתיק אותה תבחרי לבצע.
כצפוי, ניתוח מחזיק הכי הרבה זמן וסביר שלאחר שתעברי ניתוח תחושי את השינוי הגדול ביותר ושלא תיאלצי לעבור את הפרוצדורה הזו שנית. הניתוח מטפל ברוחב הנרתיק לכל אורכו ולא דורש תיחזוק של הטיפול.
הצרת נרתיק בלייזר תדרוש ממך לעבור שלושה טיפולים, אחד כל חודש, ולאחר חצי שנה להגיע לביקורת. במידה ותוצאת הלייזר לא החזיקה מעמד תיאלצי לעבור טיפול נוסף. מאחר ומדובר בטכנולוגיה חדשה לא ידוע לכמה זמן יחזיק הטיפול ולרוב רופאים לא מתחייבים למשך זמן מסויים בו יחזיק הטיפול, וכן אינם נותנים אחריות במקרים בהם הוא אינו מחזיק מעמד לאורך זמן.
הצרת הנרתיק באמצעות חומצה היאלורונית אינה שונה מהזרקת חומצה זו לאזורים אחרים בגוף. מהשימוש בחומצה למתן נפח לשפתיים לדוגמא, אנו לומדים שזהו תהליך הדורש תחזוק ושיש לחזור עליו אחת לכמה זמן מאחר והגוף מפרק את החומצה המוזרקת באופן טבעי ומסלק אותה ממקום ההזרקה. לכן לאחר כמה חודשים סביר שתיאלצי לעבור את תהליך ההזרקה שנית.

מחירים להצרת נרתיק

המחירים לניתוח הצרת נרתיק משתנים בין רופא לרופא ובין סוגי הטיפול ונעים בין 7,000 ל 13,000 ש״ח. חלק מהגורמים המשפיעים על המחיר הם ותק ומיומנות הרופא, זהות הרופא וכמובן סוג הפרוצדורה הרפואית הנדרשת – הצרת הנרתיק בלבד תעלה פחות מניתוח הדורש הצרת הנרתיק וכן הידוק וחיזוק של שרירי הפות.

נושאים נוספים שעשויים לעניין אותך

ניתוח לעיצוב טבור

ניתוח לעיצוב טבור לעיתים ניתוח לעיצוב טבור הוא כל מה שצריך כדי שהבטן תהיה מתוחה ויפה. עיצוב טבור הוא טיפול שבעבר היה מבוצע רק במסגרת מתיחת בטן, אך כיום ניתן

לקריאה מפורטת »
העלמת ורידים ונימים

העלמת ורידים ונימים מהפנים והרגליים ורידים ונימים מופיעים ברגליים ובפנים אך לא רק. נימים בפנים וברגליים מופיעים עקב בעיה במסתמים המשנה את זרימת הדם. במאמר שכתבנו תוכלו להבין את התופעה,

לקריאה מפורטת »
הקטנת שפתי הפות

הקטנת שפתי הפות – לביופלסטי לביופלסטי, הקטנת שפתי הפות, הוא ניתוח אסתטי שמשפר משמעותית את מראה הפות. זה טיפול פשוט שגורם לפות לשוב ולהראות אסתטי ונקי, אינו דורש החלמה ארוכה

לקריאה מפורטת »
ניתוח שאיבת שומן

שאיבת שומן שאיבת שומן הוא טיפול ותיק המביא תוצאות מתאימות. ניתן להיפטר מעד 5 ליטרים של שומן(!) בכל שאיבה ולהצר משמעותית את היקף הבטן, הירכיים, הגב ואזורים נוספים. כתבנו את

לקריאה מפורטת »

הצעת מחיר וייעוץ ללא התחייבות מחתך הזהב

אנחנו יודעים שכדי לקבל החלטה טובה צריך לקבל את כל המידע
נדאג שתקבלו מענה לכל השאלות ואת 
המחיר הטוב ביותר

פרטיות חשובה לנו
לעולם לא נפרסם דבר ללא הסכמתך