הזרקת שומן

הנושאים במאמר

הזרקת שומן היא טכניקה יחסית ותיקה בתחום המילויים, אך כיום שומעים עליה יותר ויותר.
הזרקת השומן מתבצעת ע״י שומן עצמי של המטופל או המטופלת והיא הדיבור החם בעולם המילויים וכן בעולם הגדלות החזה והישבן.

מהו שומן

כידוע, תפקידו של השומן בגוף הוא לאגור אנרגיה שתהיה זמינה לתקופות בהן הספק הקלוריות הוא קטן. למעשה מדובר במצבורים לתקופות קשות.
כיום בתרבות המערבית כבר כמעט ולא קיימות תקופות כאלו של חוסר במזון שמצריכות שימוש בשומן ולכן מופיעות תופעות של השמנה. השמנת יתר קורית כאשר אדם צורך יותר קלוריות ממה שהוא מוציא ואז אותן קלוריות הולכות ונצברות ברקמות השומן של הגוף.
השומן לא נמצא רק באזורים הבטן, הישבן או הירכיים, אלא נמצא באזורים נוספים בגוף כמו הסנטר, הפנים, הידיים, סביב האיברים הפנימיים ולמעשה כמעט בכל אזור בגוף.
עלייה בכמות השומן משמעותה שני דברים:

  1. עד סוף גיל ההתבגרות הגוף שלנו מייצר תאי שומן נוספים. ככל שעלינו במשקל בתקופה זו, כך כמות תאי השומן בגופנו גדולה יותר.
  2. מסוף גיל ההתבגרות (ולעיתים אף לפני זה) כמות תאי השומן מתקבעת ונשארת כמו שהיא. במהלך עלייה במשקל בגילאים אלו תאי השומן עולים בנפחם, אך אינם עולים בכמותם.

תפקידו של השומן בגוף

מלבד אגירת אנרגיה לתקופות דלות, לשומן תפקידים נוספים.

השומן עוטף את האיברים הפנימיים כדי ליצור שכבת בידוד שתשמור על החום הפנימי, בנוסף השומן מהווה בולם זעזועים טבעי לאיברי הגוף השונים ובנוסף מספק שכבת הגנה לאיברים השונים.
בפנים השומן מספק נפח ונותן חיות וברק לעור.

תפקיד השומן ברפואה האסתטית

עם החיפוש אחר חומרי מילוי לגוף הרפואה הגיעה לכל מיני חומרים. בתחילה, לפני 150 שנה בערך, בוצעו הגדלות חזה ע״י זכוכית, צמר, סחוסים של בעלי חיים ועוד. עם הזמן התגלו חומרים סינטטיים הקיימים בגוף אותם הצליחו לייצר במעבדה להזריק לגוף. כך לדוגמא מוצרי החומצה ההיאלורונית, חומצה אשר מיוצרת בגוף באופן טבעי ונמצאת בו בכמויות קטנות של כמה גרמים. אותו דבר לגבי חומר המילוי ״רדיאס״ המבוסס על סידן המהווה אבן בניין בגוף שלנו. אך חומרים אלו מיוצרים במעבדה ע״י חיידקים, ולכן הם חומרים סינטטיים אשר יכולים לגרום לתופעות לוואי בהזרקה שלהם לגוף, וכן עלולים להידחות ע״י הגוף.

שומן – חומר המילוי שעושה שינו בעולם המילויים

אף על פי שהגדלת החזה המתועדת הראשונה בוצעה ע״י שומן מגידול בישבנה של מטופלת כבר בשנת 1865, רק היום השומן מקבל מקום בבימת האסתטיקה.
כיום משתמשים בשומן עצמי, מגוף המטופלת בלבד, כדי לבצע מילויים וכן כדי לבצע הגדלות של חזה או ישבן.

כיצד מתבצע התהליך

מילוי באמצעות שומן מתבצע ע״י ״קצירה״ של שומן מאזור אחד בגוף והזרקתו לאזור אחר.
את הקצירה מבצעים על ידי שאיבת שומן רגילה. כל אזור בגוף בו קיים שומן הוא מועמד לשאיבה, וההעדפה היא להשתמש בשומן ״תקוע״ שאינו יורד בדיאטה או בפעילות גופנית. את השומן שואבים מהירכיים, מהבטן, מהמתניים, מהישבן, מהגב ולעיתים ישתמשו גם בשומן הנשאב מהסנטר או מהידיים.
את השומן שנשאב מעבירים תהליך עיבוד קצר שאורך בין עשרים דקות לחצי שעה. במהלך העיבוד (לעיתים העיבוד נקרא זיקוק) מפרידים בין השומן הגולמי לנוזלי גוף אחרים הנשאבים יחד עם השומן. לאחר כחצי שעה השומן מתנקה ונמצא בצורתו הגולמית.
לאחר העיבוד ממלא הרופא מזרקים בשומן ובעזרתם ממלא אזורים נבחרים.
ההזרקה היא נקודתית ומתבצעת ע״י טיפות בודדות כל פעם כך שניתן למלא נקודות ספציפיות וכך לפסל את האזור הנבחר.

לאן מזריקים את השומן

השומן העצמי מוזרק למילוי אזורים בפנים כמו לחיים, רקות, שפתיים, סנטר ועוד.
בנוסף, משתמשים היום בשומן עצמי כדי לבצע הגדלת חזה או הגדלת ישבן. הגדלות אלו אינן מחליפות הגדלה ע״י שתל מאחר וניתן להזריק כמות מסויימת של שומן ולרוב ניתן להגדיל את החזה רק במידה אחת, ולא יותר מזה. לכן השומן בהזרקה לחזה או לישבן תורם בעיקר בהוספת נפח ומילוי, ולא בהגדלה משמעותית.

יתרונות של הזרקת שומן עצמי

להזרקת שומן עצמי יתרונות רבים, ביניהם כאלו שפורטו מעלה.
הזרקת השומן אינה נדחית ע״י הגוף ובהזרקה לא משתמשים בחומר זר לגוף, אלא בחומר טבעי. פשוט מבצעים העברה של השומן מאזור אחד בגוף לאזור אחר. בנוסף, השומן נטמע בגוף ומתפקד כרקמת שומן רגילה לכל דבר.
בניגוד לחומרי מילוי סינתטיים, השומן שנטמע בגוף נשאר שם לעד ואינו מצריך טיפול חוזר כדי לשמר את התוצאה. חומרי מילוי כמו חומצה היאלורונית או רדיאס נספגים בגוף בתהליך איטי, ולאחר מספר חודשים עד שנה וחצי ייספגו כליל ויעלמו מהאזור אליו הוזרקו. זה יצריך טיפולים חוזרים ונשנים.
יתרון נוסף ומשמעותי הוא העובדה שכדי להזריק שומן לאזור אחד יש צורך לשאוב שומן מאזור אחר. הדבר אומר שבטיפול אחד ניתן לעצב אזור בו קיימת רקמת שומן תקועה ולא רצויה ובמקביל לעצב אזור אחר בו נדרשת רקמת שומן.

הזרקת שומן עצמי
הזרקת שומן עצמי

חסרונות של שומן עצמי

ישנם שלושה חסרונות עיקריים לשימוש בשומן עצמי:

  1. כדי לבצע הזרקה של שומן עצמי, למטופלת צריכים להיות עודפי שומן. מטופלת רזה לא עודפי שומן לא תוכל לעבור מילוי או הגדלה ע״י שומן עצמי מאחר ומשתמשים אך ורק בשומן אותנטי מגוף המטופלת.
  2. חלק ניכר מהשומן המוזרק נספג בגוף. בין 30% ל 50% מכמות השומן שהוזרקה תיספג בגוף. השומן שלא נספג ונטמע באזור המוזרק יישאר שם לעד ולא ייספג יותר. זה אומר שלעיתים רבות יש צורך בביצוע הזרקה שנייה של שומן כדי להגיע לתוצאה הרצויה. את התוצאה של ספיגת השומן ניתן לראות לאחר שלוה חודשים בערך.
  3. רקמת השומן שמוזרקת לפנים, לחזה או לישבן מתפקדת ברקמת שומן רגילה של הגוף. המשמעות היא שבמקרים של עלייה גדולה במשקל גם רקמת השומן שהוזרקה תעלה בנפחהף ולחלופין, מקרים של ירידה גדולה במשקל תבוא גם היא לידי ביטוי ברקמת השונן שהוזרקה וזו תאבד מנפחה.
    מסיבה זו מומלץ לבצע הזרקת שומן עצמי אצל מטופלים ומטופלות בעלות משקל יציב שאינו משתנה יותר מחמישה ק״ג לכאן או לכאן.

לסיכום

מילוי קמטים באמצעות שומן עצמי וכן הגדלה של חזה או ישבן ע״י שומן עצמי היא פרוצדורה מצויינת בעיקר מפני שמדובר בחומר טבעי של הגוף ולא בחומר זר, וכן מפני שהשומן המוזרק יישאר במקום בו הוזרק ולא יצריך תחזוקה או ביצוע הזרקות חוזרות. בנוסף מדובר בטיפול התופס שתי ציפורים במכה – מסיר רקמת שומן באזור אחד, לדוגמא המותניים, ומוסיף נפח באזור אחר, לדוגמא החזה או הפנים.

להצעת מחיר ללא התחייבות
נושאים נוספים שעשויים לעניין אותך
הגדלת חזה בשומן עצמי

הגדלת חזה בשומן עצמי הגדלת חזה בשומן עצמי הוא טיפול חדשני להגדלת החזה ללא צורך בחיתוך השד, החדרת שתל, תפירה וצלקות. מדובר בהזרקה של שומן לחזה שמקורו בגופה של המטופלת

לקריאה מפורטת »
החלפת שתלים בחזה

החלפת שתלים בחזה רוב הנשים שעוברות הגדלת חזה אינן מודעות לעובדה שיש צורך לבצע החלפת שתלים לאחר עשור פחות או יותר. כתבנו מאמר מפורט שמסביר למה כדאי לך לבצע החלפת

לקריאה מפורטת »
מאמי מייקאובר

מאמי מייקאובר מאמי מייקאובר הוא הטיפול המקיף ביותר שניתן לעבור שמשפר את מראה הגוף באופן בלתי נתפש. הטיפול מורכב ממספר ניתוחים ואחריו הגוף נמצא במצב הכי טוב שהוא היה אי

לקריאה מפורטת »
עיבוי שפתיים

עיבוי שפתיים שפתיים עבות נחשבות חושניות ויפות בתרבויות רבות, וכמובן בתרבות המערבית. עיבוי שפתיים היא פעולת הזרקה פשוטה שכאשר מבוצעת טוב, נראית טבעית לחלוטין ומביאה לשינוי משמעותי במראה הפנים. חומצה

לקריאה מפורטת »
ניתוח גומות

ניתוח גומות ניתוח גומות חן הוא אחד מהניתוחים האסתטיים הפשוטים ביותר. בתפר אחד החיוך משתנה ומקבל חינניות. קראו במאמר איך מבצעים את הטיפול, לכמה זמן הוא מחזיק וכמה עולה ניתוח

לקריאה מפורטת »
הזרקת שומן עצמי לפנים

הזרקת שומן עצמי לפנים שומן שמצטבר באזורים לא רצויים בגוף יכול לשמש כחומר מילוי מדהים וטבעי שמעלים קמטים, מחליק את עור הפנים ונשאר שם לנצח בלי הצורך לבצע מילוי חוזר

לקריאה מפורטת »
מאמרים נוספים מהבלוג שלנו
סבסוד ניתוחים אסתטיים
סבסוד ניתוחים אסתטיים

תחום הניתוחים והטיפולים האסתטיים התרחב מאוד בשנים האחרונות בעולם בכלל ובישראל בפרט. התרחבות התחום באה לידי ביטוי במספר מישורים, החל מסוגי הטיפולים שניתן לבצע, השיטות

להמשך קריאה »
החלמה מפילינג עמוק
החלמה מפילינג עמוק

פילינג עמוק לפנים הוא אחד הטיפולים, ואולי היחיד, שמצליח להצעיר ולהבריא את עור הפנים באופן כלכך משמעותי. במהלך פילינג עמוק מוסרות השכבות החיצוניות של העור

להמשך קריאה »
הזרקת שומן עצמי
הזרקת שומן

הזרקת שומן היא טכניקה יחסית ותיקה בתחום המילויים, אך כיום שומעים עליה יותר ויותר.הזרקת השומן מתבצעת ע״י שומן עצמי של המטופל או המטופלת והיא הדיבור

להמשך קריאה »
ההיסטוריה של הגדלת חזה
ההסטוריה של הגדלת חזה

ניתוח הגדלת חזה הוא אחד הטיפולים האסתטיים המבוקשים ביותר.החזה הנשי נחשב כאחד מסממני הנשיות בתרבות המערבית והוא תופס תשומת לב רבה. חזה מלא וזקוף נחשב

להמשך קריאה »
שתפו עם אחרים
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email