המסת שומן

הנושאים במאמר

לא רבים יודעים, אך רקמת השומן של הגוף שלנו מתפתחת עד גיל 20 בערך, ומגיל זה והלאה היא רק משנה את נפחה.
כמות תאי השומן בגוף מתפתחת במהלך חיינו ועד גיל 20. החל מגיל זה תאי השומן אינם מתרבים יותר ומספרם נשאר כפי שהיה בתום שלב ההתפתחות. מרגע שמספרם נשאר קבוע והם אינם מתרבים עוד, משתנה נפחם בלבד. אנשים שהיו רזים כל חייהם ובגילאים מבוגרים יחסית החלו להשמין אינם הוסיפו תאי שומן לגופם, אלא רק הגדילו את נפחם. כמעט ולא ניתן להפחית את כמות תאי השומן, אלא ניתן רק לצמצם את נפחם. זה אומר שמי שסיים את גיל ההתבגרות עם מספר רב של תאי שומן עלול להיות בסיכון להשמנה, או אפילו נמצא בהשמנה מאחר ובגופו ישנה כמות רבה של תאי שומן, וגם אם נפחם יהיה קטן, עדיין גופו מכיל תאים רבים שלא ניתן להסירם.

המסת שומן

טיפולים להמסת שומן אינם מטפלים בנפח תאי השומן, אלא משפיעים על כמות תאי השומן. זו אחת הפרוצדורות היחידות היום שמאפשרת להיפטר מתאי שומן ולא רק להוריד מנפחם.
במהלך המסת שומן מבוצע למעשה הרס של תאי השומן. לאחר שאלו נהרסים הם הופכים מימיים, נספגים במחזור הדם ויוצאים מהגוף שלנו כפסולת, לרוב בדרכי השתן.

המסת שומן בקור

המסת שומן בקור נקראת גם קריוליפוליזיס. כאשר תאי שומן מגיעים לטמפרטורה נמוכה ממינוס 10 מעלות הם נהרסים ומומתים.
המסת שומן בקור היא תהליך שבו מקררים את תאי השומן לזמן של שעה, במהלך זמן זה הם נותרים במקומם אך מפסיקים לתפקד כרקמת שומן. כשבוע פחות או יותר מתום הטיפול הגוף מתייחס אליהם כאל פסולת ומתחיל בפינוי שלהם מהגוף.
במהלך הטיפול המטופל לא מרגיש את הקור העז, אלא יחוש תחושה של צביטה, ולא מדובר בתחושה בלתי נסבלת.
המסה זו היא טיפול חד פעמי שלאחריו אין השמנה באזור המטופל מאחר ותאי השומן באזור זה נהרסו ואין תא אחר שיצבור שומן.
זוהי פרוצדורה אינה פולשנית שפועלת על פני העור ומאפשרת חזרה לשגרה כבר באותו יום.

המסת שומן בזריקה

המסת שומן בזריקה גם היא תהליך של הרס תאי שומן. באמצעות זריקה של חומרים כימיים שונים מבצעים הרס של רקמת השומן וגם במקרה זה היא מפונה ע״י הגוף ויוצאת דרך מערכת השתן.
המסה בזריקה מבוצעת ע״י הזרקה נקודתית של החומר המפרק.

המסת שומן בחום

תאי השומן רגישים גם לחום גבוה, ולכן התפתחה טכנולוגיה נוספת להמסת תאי שומן והיא המסה בחום.
את החום הנדרש להמסת תאי השומן מייצרים ע״י שימוש בלייזר, בגלי רדיו או באולטרא סאונד. שלושת הטכנולוגיות מייצרות חימום של תאי השומן ואלו נהרסים ומתפנים למערכת הלימפה של הגוף ולאחר מכן יוצאות החוצה בדרכי השתן. לרוב לא חשים את חום המכשיר מאחר והמכשיר מייצר שתי פעולות – הראשונה היא חימום של תאי השומן העמוקים והשנייה היא קירור של שכבת העור החיצונית.

כפי שאתם רואים, המסת שומן על כל סוגיה מייצרת את אותו תהליך של הרס תאי השומן. שלושת הפרוצדורות שונות באופן שבו הן הורסות את תאי השומן אך הן מביאות לאותה תוצאה.

כמה זמן אורך הטיפול

משך הטיפול בחום או בקור עומד על בין חצי שעה ועד שעה לאזור, וכאשר מדובר על הזרקה אז ההליך אורך כמה דקות כתלות בכמות האזורים הרצויים להמסה של השומן.

לאחר כמה זמן רואים את התוצאות

את תוצאות הטיפול ניתן לראות לאחר כשלושה חודשים מתום הטיפול. תקופת הזמן הארוכה היא בגלל שלוקח לגוף זמן להיפטר מכל תאי השומן שנהרסו בתהליך. לאחר שלושה חודשים תוכלו לראות האם יש צורך בטיפול נוסף. במידה וכן, כמובן שתיאלצו לחכות שלושה חודשים נוספים כדי לחזות במראה הסופי.

האם ניתן להשמין שוב

באופן כללי אפשר לומר שבאזורים המטופלים ההשמנה היא מוגבלת מאחר ובוצעה היפטרות יזומה של תאי שומן ומרגע שאלו עזבו את הגוף הם לא יחזרו לשם. בחלק מהמרפאות לא מסירים את כל רקמת השומן אלא משאירים מעט ועל כן אפשרי שהאזור שטופל יצבור שומן, אך לא כבעבר.
חשוב לדעת שהיפטרות מרקמות השומן אין משמעותה שאפשר להפסיק להקפיד על נושא האכילה שכן אזורים אחרים עלולים להשמין. לכן, חשוב לבצע את הטיפול תוך שמירה על דיאטה נכונה ועל פעילות גופנית.

למי מיועד הטיפול

הטיפול מיועד למי שנמצא באורח חיים בריא ובעל משקל תקין ובעיקר יציב. המסת שומן היא תהליך חיטוב ולא תהליך הרזייה. ניתן לבצע המסת שומן בשיטות השונות כדי לטפל באזורים ספציפיים בגוף בהם יש שומן תקוע שלא יורד עקב דיאטה או פעילות גופנית.

עד כמה יעיל הטיפול

ממחקרים שיצאו בנושא ניתן לומר שמידת שביעות הרצון של מי שעבר טיפול להמסת שומן גבוהה מאוד – כ 90% מהמטופלים היו מרוצים מהתהליך. חשוב לזכור שרמת שביעות הרצון תלויה באופן בלתי נפרד במידת הצפיות. המסת שומן מסוגלת להסיר עד 24% מתאי השומן כך שהטיפול יתרום למראה ובהחלט יחטב את הגוף ויעשה זאת באופן יעיל ויפה, אך זהו אינו טיפול שייפטר מעודפי שומן רבים. במקרים כאלו רק שינוי באורח החיים יעזור.

באילו אזורים ניתן להמס את השומן

האזורים הנפוצים ביותר ואלו שבהם הטיפול עובד בצורה טובה ביותר הם:

  • הבטן,
  • הירכיים,
  • הישבן,
  • הגב,
  • המתניים,
  • הסנטר.

החזה והפנים אינם מתאימים לטיפול זה.

המסת שומן
המסת שומן

המסת שומן לעומת שאיבת שומן

שאיבת שומן היא הליך פולשני. אמנם מדובר בהליך פולשני קל, שכן מתבצעים מעט חתכים בגודל מילימטרים בודדים, אך לתוך החתכים האלו מחדירים ״קנולה״ שתפקידה להמס ולשאוב את השומן מהאזור.
בשאיבת שומן ניתן לשאוב כמויות גדולות מאלו שניתן להמס בטיפול המסת שומן. בנוסף, בשאיבת שומן ניתן לטפל באזורים נרחבים בהרבה ולא רק באזורים מצומצמים בהם יש שומן תקוע. בנוסף, בהליך שאיבת שומן ניתן לעצב לגמרי את האזור ע״י מתיחה של אזורים מסויימים כמו מתיחה של הבטן, מתיחה של הירכיים, מתיחה של הישבן וכו׳.

מחירים להמסת שומן

המחירים להמסת שומן משתנים לפי הפרוצדורה הנבחרת וכמובן מספר האזורים.
במידה ותבחרו לבצע המסת שומן בזריקה העלות מתחילה מ 750 ש״ח לאזור ועולה ככל שבוחרים ביותר אזורים.
המסת שומן בחום או בקור תעלה יותר מטיפול בזריקה ומחירה מתחיל מ 5,000 ש״ח ומעלה.

להצעת מחיר ללא התחייבות
נושאים נוספים שעשויים לעניין אותך
טיפול בהזעת יתר

טיפול בהזעת יתר הזעת יתר היא אינה גזירת גורל. גברים ונשים שסובלים וסובלות מהתופעה בוודאי ישמחו לדעת שיש לא פחות מ-8 דרכים לטפל בהזעת יתר.חקרנו את השיטות השונות וכתבנו מאמר

לקריאה מפורטת »
ניתוח הרמת חזה

ניתוח הרמת חזה ניתוח הרמת חזה לא מבוצע רק בקרב נשים לאחר לידה והנקות, לעיתים גם מי שלא עברה הריון מבקשת הרמת חזה. מדובר בניתוח שמשפר פלאים את מראה החזה

לקריאה מפורטת »
טיפולים אסתטיים לגברים

כל הטיפולים האסתטיים לגברים מי שחשב שניתוחים וטיפולים אסתטיים הם רק לנשים טועה ובגדול. כיום מספר הגברים שמשפרים את המראה בקליניקה הולך ועולה ובטיפולים מסויימים מספר הגברים אף עבר את

לקריאה מפורטת »
הרמת גבות

כל השיטות להרמת גבות הרמת גבות הוא טיפול אסתטי שמשנה את מראה הפנים. העיניים הן חלון לאישיות שלנו והרמת גבות פותחת את החלון הזה ונותנת לפנים ולעיניים מראה חיוני וצעיר.

לקריאה מפורטת »
מתיחת סנטר

מתיחת סנטר והעלמת סנטר כפול במקומות מסויימים בגוף מצטבר ״שומן עיקש״, שומן שלא יורד גם עקב פעילות גופנית או דיאטה, אלא רק בעזרת שאיבה או המסת שומן. הסנטר הוא אחד

לקריאה מפורטת »
מאמרים נוספים מהבלוג שלנו
החלמה מפילינג עמוק
החלמה מפילינג עמוק

פילינג עמוק לפנים הוא אחד הטיפולים, ואולי היחיד, שמצליח להצעיר ולהבריא את עור הפנים באופן כלכך משמעותי. במהלך פילינג עמוק מוסרות השכבות החיצוניות של העור

להמשך קריאה »
הסרת צלוליט
הסרת צלוליט

צלוליט הוא תופעה שמתרחשת בגוף באופן טבעי והיא מטרידה נשים רבות ברחבי העולם.הצלוליט הוא אותה תופעה שלעיתים מתייחסים אליה כאל ״עור תפוז״. הכוונה היא שהעור

להמשך קריאה »
לכסון עיניים
ניתוח לכסון עיניים

העיניים שלנו מביעות הרבה, והן חלק עיקרי ברושם הראשוני שלנו ובתקשורת הלא-ורבלית, זו שאומרת דברים מבלי שנאמר אותם.לא סתם קיימים ניתוחים רבים המטפלים בתחום העיניים

להמשך קריאה »
החלמה מהגדלת חזה
החלמה מהגדלת חזה

ניתוח להגדלת החזה הוא אחד הניתוחים הפופולריים בארץ ובעולם. מדובר באחד הניתוחים האסתטיים הראשונים שבוצעו, כאשר הגדלת החזה הראשונה בוצעה בשנת 1890(!). מאחר והחזה הוא

להמשך קריאה »
החלמה מניתוח אף
החלמה מניתוח אף

ניתוח אף הוא בין הטיפולים האסתטיים הנפוצים בארץ ובעולם. ניתוח אף הוא בין הניתוחים שמביאים לשינוי דרמטי במראה הפנים של המטופלת או המטופל שעוברים אותו.האף

להמשך קריאה »
שתפו עם אחרים
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email