החלמה מהשתלת שיער

הנושאים במאמר

החלמה מהשתלת שיער היא לא עניין של מה בכך, לכן אנחנו מקדישים מאמר שלם בנושא ולא כותבים את זה כחלק קטן ממאמר אחר.

ההחלמה היא תהליך ארוך, מייגע, רצוף מגבלות והנחיות ובהחלט שווה את זה.

קודם כל, חשוב להבין שההשתלה עצמה, התהליך שאתם הולכים לעבור במרפאה, היא רק חלק, ואפשר לומר החלק הקטן, מהשתלת השיער ומהשבת התפארת לראשכם.
ההחלמה תדרוש מכם הרבה שליטה עצמית אך כשחושבים על זה, מאמץ של כמה שבועות בהחלט שווה את זה שיהיה לכם שיער שופע על הראש.
לא סתם ההקדמה הארוכה הזאת, ההחלמה היא חלק מאוד משמעותי מההשתלה. אם תלכו לפי ההנחיות ולא תסטו ימינה או שמאלה במילימטר, יש סיכוי של 90% שההשתלה תיקלט טוב ושתוכלו לחזור לשגרת חיים רגילה תוך כמה חודשים.

כלל האצבע המנחה בהחלמה מהשתלה היא שאנחנו לא רוצים לייצר שום לחץ על הראש, גם לא הקטן ביותר, גם לא כזה שנגרם ממאמץ של דחיפה בשירותים. תקחו שנייה ותלחצו, תרגישו את הלחץ שנגרם בראש. אפילו מלחץ כזה אנחנו רוצים להמנע. השתלת שיער היא פרוצדורה עדינה מאוד והקליטה של זקיקי השיער גם היא עדינה ולכן אנחנו רוצים שהקרקפת שלנו תהיה במצב רפוי וללא לחץ לאורך כל תקופת ההחלמה.

3 ימים לאחר ההשתלה

ההשתלה היא למעשה תהליך שבו מוציאים לכם זקיקי שיער מאזור אחד בראש ומשתילים אותם באזור אחר. זה נשמע פשוט, אבל מדובר בהליך הכולל פציעה של הראש. כדי להוציא זקיק ולאחר מכן להשתיל אותו בתעלה הרופא משתמש במחט מיוחדת החודר לעומק העור ומשאירה פצע קטן.
אחרי ההשתלה הראש יהיה אדום, סיכוי שיהיה מעט נפוח, ותראו פצעים קטנים באזורים קצירת השיער ובאזור ההשתלה.

רוב הרופאים יעדיפו לחבוש את ראשו של המטופל ובשלושת הימים הראשונים אסור לגעת בכלל בראש או בפנים. כמובן שאי אפשר לחפוף או לשטוף ובטח שלא מומלץ לקלף או לגרד את הפצעים.
אסור אפילו לגעת בפנים מאחר ומתיחה של עור הפנים (בזקן נניח) עלולה למתוח את עור הקרקפת ולפגוע באיכות ההשתלה.
בתקופה הזו, של שלושת הימים הראשונים, תרגישו כאבים באזור התורם ובאזור הנתרם. זה טבעי לחלוטין ואפשר לקחת כדור נגד כאבים כדי להקל על הכאב. רמת הכאב משתנה ממטופל למטופל, אך לא מדובר בכאב חזק מאוד ובלתי נסבל.

לאחר 3 ימים מההשתלה ועד שבוע

לאחר שלושה ימים תוכלו לחפוף את הראש. החפיפה לא תהיה כמו שהכרתם עד עכשיו והיא בעצמה פרוצדורה.
קודם כל, לא תוכלו לחפוף עם שמפו רגיל, אלא עם שמפו רפואי שיומלץ ע״י הרופא. אופן שטיפת הראש גם הוא יהיה לפי הנחיות שייתן הרופא ולא כפי שהתרגלתם עד כה.
אם אתם עושים את ההשתלה בחו״ל, בטורקיה לדוגמא, יש מרפאות שכחלק מהשתלת השיער מספקות גם תמיכה בתהליך ההחלמה שכוללת חפיפות, מריחת קרמים ולמעשה כל מה שהקרקפת צריכה בשבוע הראשון.
בשבוע הראשון אסור לגרום לשום לחץ בראש, במיוחד לא כזה שנוצר מאוננות או מסקס. זקיקי השיער שהושתלו יכולים לצאת מהתעלות בקלות על כן כל פעילות שגורמת ללחץ בראש אינה מומלצת.
אסור לחבוש שום דבר על הראש, פרט לכובע שיסופק ע״י המרפאה. לא כובע, לא כיפה, לא כאפייה ולא תרבוש. שום דבר לא עולה על הראש אלא אם הרופא אמר שמותר.
עישון גם הוא אסור בשבוע הראשון. אזור ההשתלה הוא פצע פתוח והוא עדין מאוד, על כן עשן עלול לזהם את האזור. אל תתקרבו לאזורים של מעשנים, ואל תצאו למדורות בלג בעומר. תתרחקו מכל אזור עם עשן וכך תבטיחו קליטה טובה של הזקיקים.
איסור נוסף הוא יציאה לשמש. השמש מסוכנת להשתלה משתי סיבות –
– הראשונה היא שהשמש עלולה לפגוע בזקיקים המושתלים מאחר והעור עוד לא כיסה אותם כראוי.
– השנייה היא שחשיפה לשמש עלולה לגרום להזעה בקרקפת והזעה אסורה לגמרי. הזיעה עלולה לחלחל לתוך תעלו ההשתלה ולפגוע בזקיקי השיער.

15 ימים לאחר ההשתלה של השיער

עדיין אסור להזיע ובנוסף אסור לעשות פעילות ספורטיבית משום סוג. העלאת הדופק מזרימה דם לראש ומפעילה לחץ על הנקבוביות ועל תעלות הזקיקים. ביומיום זה לא משהו מורגש, אך לאחר השתלת זקיקי שיער עדינים אנחנו רוצים למנוע כל לחץ, גם הקטן ביותר, על הקרקפת.
עדיף שלא תשתמשו במכונת גילוח או תספורת גם לזקן כדי לא להרעיד את העור.
והכי חשוב – לא להשתמש במגבת על הראש. הדבר האחרון שאתם רוצים זה לנגב את הראש ותוך כדי להסיר את זקיקי השערה היקרים. סיימתם להתקלח? תעמדו רבע שעה עם ראש רטוב עד שהוא מתייבש מעצמו.

30 ימים אחרי ההשתלה

אסור להסתפר. נכון שאתם כבר נראים כמו איש מערות, אבל אסור להסתפר. בתום 30 הימים תוכלו לספר את האזור התורם עם מכונה, אך את האזור הנתרם, זה שעבר את ההשתלה, תוכלו לספר עם מספריים בלבד. אצל רוב המטופלים השיער נושר ולכן אין צורך בתספורת, אך אם אתם לא מאלו, תוכלו לגזור את השיער במספריים בלבד. מה שכן תוכלו לעשות זה לקבוע תור לספר ל-3 חודשים מתום ההשתלה וללכת להסתפר כרגיל כמו שרציתם.

במהלך 30 הימים האלו אתם גם לא רוצים לשחות, לא בים ובטח שלא בבריכה.

60 יום אחרי שעברתם השתלה

עדיין יש מגבלות, אך הן קלות.
אסור לחשוף את השיער לכלור, מה שאומר שאין להיכנס לבריכה, גם לא ״לשטוף את הגוף״. עדיין אסור לחשוף את הקרקפת לשמש, ואסור להיכנס לג׳קוזי או סאונה. לא משנה אם זה בבריכה העירונית, במכון ספא, בצימר או אצלכם בבית. אל תיכנסו לג׳קוזי או לסאונה.

לאחר 60 ימי החלמה

תוכלו לחשוף את הראש לשמש, אך עדיין כדאי להגן עליו ולא לשבת יום שלם בים בלי כובע. אם השיער כולו נשר אז אפשר להסתפר, אך אי אפשר עדיין לצבוע את השיער, או לגלח אותו עם סכין גילוח.

החלמה מהשתלת שיער
החלמה מהשתלת שיער

לאחר 180 ימים

השיער שלכם סופסוף סיים את תהליך ההחלמה והוא כמו כל שיער. תוכלו לעשות מה שתרצו ולחזור לשגרת חיים רגילה כמו שהייתה לכם, ולשגרת שיער כמו שדמיינתם – תספורות, תסרוקות, כובעים, קרמים, ג׳לים, ווקסים וכל דבר אחר.

תהליך ההחלמה מהשתלת שיער אינו קל, והוא מצריך שליטה עצמית. כמו שאתם מבינים זה תהליך רצוף התמודדויות ומגבלות ובשבוע-שבועיים הראשונים מדובר בתהליך משעמם. כמעט שאי אפשר לעשות שום דבר. שבו בבית במזגן ותראו טלוויזיה. קחו לכם חופש ותהנו מהזמן הזה. כדאי אפילו להכין דברים לעשות בשבועיים הקרובים, אך לא כאלה שפוגעים בתהליך ההחלמה.
תהיו חזקים והתקופה הזו תיזכר לכן כתקופה שעברה מהר וכתקופה שהייתה שווה את זה. אין יותר מבאס מלעבור תהליך השתלה, לשלם הרבה כסף ובסוף לדפוק את זה רק בגלל שבאה לכם סיגריה או שלא יכלתם להתאפק והלכתם לים עם חברים.
תהיו חזקים זו מילת המפתח וזו הזדמנות שלכם להיות גאים בעצמכם על כל פעם שהצלחתם להתמודד עם הרצון שלכם למשהו שעלול לפגוע בתהליך ההחלמה.
אתם מסוגלים לזה, זה תהליך משתלם.

להצעת מחיר ללא התחייבות
נושאים נוספים שעשויים לעניין אותך
ניתוח גומות

ניתוח גומות ניתוח גומות חן הוא אחד מהניתוחים האסתטיים הפשוטים ביותר. בתפר אחד החיוך משתנה ומקבל חינניות. קראו במאמר איך מבצעים את הטיפול, לכמה זמן הוא מחזיק וכמה עולה ניתוח

לקריאה מפורטת »
הסרת משקפיים בלייזר

הסרת משקפיים בלייזר הסרת משקפיים בלייזר היא פעולה מהירה שאורכת כמה דקות. במאמר שכתבנו תוכלו לקרוא על בדיקת ההתאמה לטיפול, על השיטות השונות להסרת משקפיים, המחיר והשתתפות קופות החולים בתשלום.

לקריאה מפורטת »
העלמת ורידים ונימים

העלמת ורידים ונימים מהפנים והרגליים ורידים ונימים מופיעים ברגליים ובפנים אך לא רק. נימים בפנים וברגליים מופיעים עקב בעיה במסתמים המשנה את זרימת הדם. במאמר שכתבנו תוכלו להבין את התופעה,

לקריאה מפורטת »
עיצוב חזה גברי
הגדלת חזה גברי

עיצוב והגדלת חזה לגברים אמרו לך שלעצב שרירי חזה אפשר רק בחדר כושר? אז אמרו. היום יש אופציות רבות לעיצוב חזה גברי ולא כולן עוברות בחדר הכושר.כתבנו בשבילך מאמר מפורט

לקריאה מפורטת »
בודי טייט

בודי טייט – המסת שומן בגלי רדיו בודיטייט הוא טיפול להיפטרות מעודפי שומן. לא כולן צריכות או רוצות לבצע שאיבת שומן לצורך הצרת היקפים. אם את מתאימה לבודי טייט, מדובר

לקריאה מפורטת »
ניתוח הרמת חזה

ניתוח הרמת חזה ניתוח הרמת חזה לא מבוצע רק בקרב נשים לאחר לידה והנקות, לעיתים גם מי שלא עברה הריון מבקשת הרמת חזה. מדובר בניתוח שמשפר פלאים את מראה החזה

לקריאה מפורטת »
מאמרים נוספים מהבלוג שלנו
לכסון עיניים
ניתוח לכסון עיניים

העיניים שלנו מביעות הרבה, והן חלק עיקרי ברושם הראשוני שלנו ובתקשורת הלא-ורבלית, זו שאומרת דברים מבלי שנאמר אותם.לא סתם קיימים ניתוחים רבים המטפלים בתחום העיניים

להמשך קריאה »
מתיחת בטן בטורקיה
מתיחת בטן בטורקיה

ניתוח מתיחת בטן הוא בין הניתוחים שצוברים פופולריות בישראל בשנים האחרונות. הסיבה לפופולריות הרבה שלו נעוצה בתוצאה המפתיעה שהוא מביא עמו. בניתוח אחד ניתן להגיע

להמשך קריאה »
היפרדות בטנית
היפרדות בטנית

היפרדות בטנית היא תופעה שמרחשת באופן טבעי אצל נשים בהיריון וברוב המקרים התופעה הזו מסתדרת מעצמה. במקרים מסויימים (ולא מעטים בכלל) ההיפרדות הבטנית אינה מסתדרת

להמשך קריאה »
שתפו עם אחרים
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email