הכל על סוגי שתלים לחזה

הנושאים במאמר

כשחושבים על הגדלת חזה באמצעות שתל, חשוב לדעת שיש כמה סוגים של שתלים בעלי שתי צורות עיקריות.
אמנם במהלך ההיסטוריה של הגדלת חזה משתמשים בשתלים כבר יותר מחמישים שנה, אך לא השתמשו כל הזמן באותם סוגי שתלים.
עיקר השתלים המשמשים היום להגדלות חזה הינם שתלי סיליקון. הכוונה היא שהשתלים מלאים בג'ל סיליקון. ישנם גם שתלים ממולאים במי מלח, אך בישראל השימוש מתבצע בעיקר בשתלי סיליקון.

צורות שתלים


יש שתי צורות שתלים המיועדים לחזה:

שתל אנטומי

בוודאי שמעתן את השם הזה, והמשמעות היא שתל שצורתו מדצה את צורת השד בעמידה. לשתל אנטומי ישנה צורה של טיפה – חלקו העליון צר והוא הולך ומתרחב כלפי מטה. בעמידה השתל הזה מקנה מראה טבעי, אך בשכיבה הוא לא נראה כשד טבעי מאחר ובשכיבה שד טבעי מקבל מראה עגול יותר, ופחות טיפתי.
חשוב לדעת שמרפאות מסויימות בארץ ובעולם אינן משתמשות בשתלים אנטומיים יותר מאחר ושתלי סיליקון, מכל הצורות, זזים בתוך השד ולעיתים מסתובבים. כאשר שתל אנטומי משנה את מיקומו ומסתובב בתוך השד הוא מעוות את צורת השד ועלול לגרום לסיבוכים, ולכן ישנם רופאים שמעדיפים לא להשתמש בו.

שתל עגול

למרות שמו, שתל עגול אינו בעל צורה של כדור, אלא בעל צורה אליפטית. בניגוד לשתל אנטומי, במבט מלמעלה (וכאשר הוא מושתל, במבט חזית) הוא עגול. המראה של שתל זה עלול לעיתים להיראות לא טבעי, אך ניתן לפתור את התופעה הזו ע״י מיקום פטמה נכון, וכן ע״י בחירה בגודל שתל שמתאים לפרופורציות הגוף.
לשתלים עגולים יש רוחב וסוגי פרופיל.
כאשר מגדילים חזה לוקחים בחשבון שני משתנים עיקריים-  רוחב השתל, המרחק שלו מצד לצד – הכוונה היא האם השתל יהיה בגבולות בית החזה (רוחב אופטימלי) או שהשתל ייצא מגבולות החזה לכיוון בית השחי (מראה לא טבעי ולכן לא אופטימלי).
הכוונה בפרופיל שתל חזה הוא המרחק של השתל מבסיס החזה. הפרופיל של השתל הוא המרחק שלו מבית החזה קדימה והוא ישפיע על מראה החזה במבט בפרופיל. שתל בעל פרופיל נמוך לא יבלוט קדימה, בעוד שתל בעל פרופיל גבוה יבלוט קדימה.
שני המשתנים הללו, הרוחב והפרופיל משפיעים על גודל השתל ובהתאם מושפעים מגודלו. בחירה בשתל גדול מפרופורציות החזה יבלוט קדימה (פרופיל גבוה) וכן יבלוט לצדדים, לכיוון בית השחי ולכיוון פנים החזה.

סוגי מילוי

סוגי המילוי משפיעים על התחושה של החזה מגע.
כמו שהוצג מעלה, ישנם שני מילויים, אחד הוא תמיסת מלח, והשני הוא ג׳ל סיליקון. עיקר השימוש בארץ הוא בג׳ל סיליקון, והצמיגות של הג׳ל משתנה ויש טווח צמיגויות.

השאיפה היא להשתמש במילוי מעט קשיח, אך לא קשיח מדי. ג׳ל בצמיגות גבוהה ירגיש קשיח או קשה מדי למגע ולכן לא ירגיש טבעי. ג׳ל בצמידות נמוכה מדי ייתן הרגשה ״נוזלית״ ועלול לבוא לידי ביטוי גם בתנועת החזה כאשר גופך בתנועה.
בעבר בוצע שימוש בשתלים בעלי סיליקון נוזלי, מה שהביא למקרים של דליפת סיליקון לגוף. היום השימוש הוא בשתלים בעלי ג׳ל מוצק אשר גם במקרים של קרע בשתל אינו דולף ונותר במקומו.
במהלך פגישת הייעוץ כדאי לדון על כך עם המנתח, וגם לבקש לראות ולהרגיש דוגמאות של שתלים בהם הרופא משתמש.

חלקו החיצוני של השתל – המעטפת

מעטפת השתל אינה משפיעה על המראה או התחושה, אלא משפיעה על מידת ההיקלטות של השתל בחזה. בעבר התפיסה הייתה ששתלים בעלי מעטפת חלקה הם האופטימליים ביותר, אך עם הפיתוחים בעולם השתלים החלו להבין שלהיקלטות טובה ביותר עדיף שתל מחוספס. כאשר מבצעים הגדלת חזה בשתל מחדירים את השתל לתוך החזה והשאיפה היא שהחתך שבוצע בתוך השד ייסגר וייתאחה באופן כזה שמחזיק את השתל במקומו ולא מאפשר לו לזוז. בשימוש בשתל חלק יש יותר סיכוי שהחתך ייסגר אך לא ״יתפוס״ את השתל ולכן השתל עלול לזוז או להסתובב.
בשתלים מחוספסים הרקמה שמתאחה ״תופסת״ טוב יותר את השתל ומונעת ממנו לזוז או להסתובב בתוך השד.
המעטפת של שתלים מחוספסים עשוייה לרוב מפוליאורטן ומיוצרת ע״י חברה ספציפית שנקראת סילמד. יש כמובן גבול לחיספוס השתל שכן שתל מחוספס מדי עלול לגרום לגירוי של רקמת השד.
בנוסף, שתל מחוספס עשוי למנוע היווצרות של ״קופסית״.

מה זה קופסית

קופסית היא תופעה שקורית בהגדלות חזה באמצעות שתל. כאשר מבצעים הגדלת חזה מבצעים חתך חיצוני, בעור של השד, אך החתך הזה הוא חתך עמוק החודר לתוך השד (כך מבצעים את ה״כיס״ אליו מחדירים את השתל). לאחר ההשתלה החתך הפנימי שנוצר מתאחה ונסגר. במקרים רגילים של התאחות טובה החתך הפנימי נסגר בצורה מיטבית ומחזיק את השתל במקומו. במקרים של היווצרות קופסית החתך אינו מתאחה באופן מיטבי ולמעשה מתפתחת רקמה צלקתית בפנים השד. רקמה צלקתית זו אינה מחזיקה היטב את השתל וכן משפיעה על תחושת החזה – החזה עלול להפוך לקשה ולעיתים ניתן אף לחוש בקופסית ואף לחוש כאבים.
ניתן לטפל בהיווצרות קופסית ומומלץ לדון על כך עם הרופא המטפל.

החלפת שתלים

עם השנים מראה החזה משתנה, וזה קורה גם בחזה שעבר הגדלה עם שתל. אלסטיות העור יורדת וגובה החזה הולך וצונח.
לרוב לאחר 10-15 שנים מומלץ לבצע החלפה של השתלים גם כדי לרענן את המראה של החזה וגם כדי למנוע סיבוכים מהימצאות שתל למשך תקופה ארוכה. ניתן לבצע החלפה של השתלים לצורך הקטנה של החזה, הגדלה שלו, לצורך הרמה של החזה, או פשוט הוצאת השתלים לחלוטין. מה שחשוב לזכור הוא שהשתלים אינם לכל החיים.
ישנן גם סיבות רפואיות שמצדיקות החלפה של השתלים –
אם השתל נקרע יש צורך להחליפו.

מקרים של התפתחות מאוחרת של קופסית (יכולה להתפתח גם כמה שנים לאחר ההגדלה).

שינוי בצורת השד המעידה על תזוזה של השתל.

שתלים לחזה
שתלים להגדלת חזה

סיבוכים שעלולים להיגרם עקב שימוש בשתלים

הסיבוכים שעלולים להיגרם תוארו מעלה, ואלו הם הסיבוכים העיקריים:

  • התפתחות של קופסית.
  • קרע בשתל המשפיע על מראה השד.
  • בשתלים ישנים – קרע השתל ודליפה של הסיליקון (היום כבר פחות נפוץ)
  • תזוזה של השתל התוך החזה ועקב כך שינוי במראה השד.
  • צניחה מוגברת של החזה עם הזמן עקב שימוש בשתלים גדולים וכבדים מדי.

לסיכום

חשוב להכיר את כל הנושאים האלו כאשר פונים להגדלת חזה. בנוסף, חשוב לדעת על אופציות נוספות שקיימות כמו הרמת חזה ללא שתל, שמשפיעה מאוד על מראה החזה, אף אם אינה יוצרת הגדלה של הנפח.
לחלופין, ניתן לבצע הגדלת חזה בשומן עצמי, כל עוד קיימים מצבורי שומן עודפים בגוף (לא ניתן לבצע בנשים רזות ללא עודפי שומן כלל).

להצעת מחיר ללא התחייבות
נושאים נוספים שעשויים לעניין אותך
עיצוב בטן לגברים
עיצוב קוביות בבטן

עיצוב בטן לגברים ולנשים אין דבר יותר יפה ומושך מבטן מעוצבת. גברים ונשים עובדים קשה מאוד כדי להגיע למצב של בטן שרירית, אך מעט יודעים שמלבד אימונים דרושה תזונה ספציפית,

לקריאה מפורטת »
עיצוב חזה גברי
הגדלת חזה גברי

עיצוב והגדלת חזה לגברים אמרו לך שלעצב שרירי חזה אפשר רק בחדר כושר? אז אמרו. היום יש אופציות רבות לעיצוב חזה גברי ולא כולן עוברות בחדר הכושר.כתבנו בשבילך מאמר מפורט

לקריאה מפורטת »
הסרת משקפיים בלייזר

הסרת משקפיים בלייזר הסרת משקפיים בלייזר היא פעולה מהירה שאורכת כמה דקות. במאמר שכתבנו תוכלו לקרוא על בדיקת ההתאמה לטיפול, על השיטות השונות להסרת משקפיים, המחיר והשתתפות קופות החולים בתשלום.

לקריאה מפורטת »
מאמי מייקאובר

מאמי מייקאובר מאמי מייקאובר הוא הטיפול המקיף ביותר שניתן לעבור שמשפר את מראה הגוף באופן בלתי נתפש. הטיפול מורכב ממספר ניתוחים ואחריו הגוף נמצא במצב הכי טוב שהוא היה אי

לקריאה מפורטת »
פילינג והבהרת כתמי עור

העלמת כתמי עור ישנם קרמים ותכשירים רבים המתיימרים להסיר פיגמנטציה או כתמי עור, אך הם לא מגיעים לתוצאה של הדבר האמיתי. כאשר מבצעים טיפול הסרת כתמי עור ניתן להגיע לשכבות

לקריאה מפורטת »
עיצוב סנטר

עיצוב סנטר הסנטר הוא איבר שלא מקבל הרבה תשומת לב, אך הוא משפיע משמעותית על צורת הפנים. עיצוב סנטר בשתל, או לחלופין הקטנת הסנטר, הן פרוצדורות אסתטיות שמשנות את מראה

לקריאה מפורטת »
מאמרים נוספים מהבלוג שלנו
בלה קונטור
בלה קונטור

בלה קונטור הוא מכשיר מיוחד להצרת היקפים שמדלל את כמות השומן בתאים, מוריד מנפחם ומביא לפינוי טבעי של השומן מהגוף.בניגוד לשיטות אחרות, בלה קונטור הוא

להמשך קריאה »
המסת שומן
המסת שומן

לא רבים יודעים, אך רקמת השומן של הגוף שלנו מתפתחת עד גיל 20 בערך, ומגיל זה והלאה היא רק משנה את נפחה.כמות תאי השומן בגוף

להמשך קריאה »
איפור קבוע - מיקרופיגמנטציה
איפור קבוע

מיקרופיגמנטציה, המוכר בשם איפור קבוע, הוא טיפול אסתטי שמבוצע לרוב בפנים ותפקידו להדגיש את תווי הפנים.בעבר התחום נקרא איפור קבוע, אך השם השתמה בשנים האחרונות

להמשך קריאה »
צלקות לאחר ניתוח אסתטי
צלקות לאחר ניתוח אסתטי

אחת השאלות הנפוצות שמטופלים ומטופלות שואלים לפני ניתוח אסתטי היא מה לגבי הצלקות? האם נשארות צלקות לאחר ניתוח אסתטי? והאם יראו אותן? נושא הצלקות הוא

להמשך קריאה »
שתפו עם אחרים
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email