איך מתכוננים לניתוח אסתטי

הנושאים במאמר

ההחלטה לבצע ניתוח או טיפול אסתטי היא לא החלטה של רגע שנובעת מגחמה כלשהי. מדובר בהחלטה שנבנית לאט לאט ועם הזמן.
ההחלטה לבצע ניתוח שישנה את המראה שלך עוברת עיבודים רבים בראש וחיפוש תשובות ומידע רב.
לאחר שלמדת את כל מה שצריך לדעת על הטיפול שמתאים לך, ואחרי שקיבלת מענה לכל השאלות, הגיע הזמן להתקדם עם ההחלטה ולעשות את הצעדים הבאים שמקרבים אותנו לעבר היעד המבוקש.
בין אם זה ניתוח אף, הגדלת חזה, מתיחת בטן או כל טיפול אחר, הצעדים הם אותם צעדים.

סקר שוק לבחירת הרופא

הרופא שיבצע את הטיפול הוא הפרמטר החשוב ביותר בתהליך. חשוב שנקבע לעצמנו קווים מנחים לבחירת רופא ושנבצע סקר שוק כמה שיותר מקיף.
בין הקווים המנחים נוכל לקבוע כמובן מחיר שנסכים לשלם על הטיפול (רצוי עם גמישות כלשהי).
אבל מחיר הוא לא הקו המנחה היחידי ובהחלט לא צריך להיות הקו המנחה הקובע. רצוי לראות תמונות ותיק עבודות של רופאים כדי שנבין קודם כל למה אנחנו יכולים לצפות מהטיפול, וכדי שנוכל להבין האם הרופא מסוגל לספק לנו את הדרישה הזו. פעמים רבות לרופאים יש איזשהו אפיון או סגנון בעבודה שלהם וניתן לראות איזושהי עקביות בתוצאות שהם מספקים. חשוב שנבין האם התוצאות האלו עונות לצפיות שלנו, ואם לא, אז להמשיך לחפש רופא שיעמוד בסטנדרטים.

  • דוגמא מהגדלת חזה: ישנם רופאים שכאשר בוחנים את העבודות שלהם ניתן לראות שהם מעצבים את החזה בצורה מסויימת, לדוגמא חזה זקוף מאוד, או לחלופין בפרופורציות מסויימות לגופה של המטופלת.
    אותו דבר קורה גם עם ניתוחי אף, עם מתיחות פנים וכל טיפול אחר.

התוצאות שמייצר הרופא נובעות מהטכניקה בה הוא עובד ומהתפיסה שלו למה נראה יפה ולמה נראה טבעי.

פגישת הייעוץ

אחרי שבחרת רופא ויצרת קשר עם הקליניקה שלו, תיפגשו לפגישת ייעוץ. במהלך פגישת הייעוץ תדברו על הטיפול שברצונך לעבור ומה מפריע לך, ומנגד, הרופא יסביר מה האפשרויות העומדות בפנייך ומה הוא יכול לעשות כדי לטפל במה שמפריע לך.
חשוב להגיע לפגישת הייעוץ עם רשימת שאלות שמעניינות אותך וכן לבקש לראות תיק עבודות ולדבר על העבודות שלו ועל הציפיות שלך מהטיפול.
פגישת הייעוץ נועדה כדי שהרופא ייבחן אותך וכן, כדי שאת תבחני אותו. ניתוח או טיפול אסתטי הוא דו סטרי, הרופא מסכים לעבוד איתך בדיוק כמו שאת מסכימה לעבוד איתו.
במהלך הפגישה כדאי לשאול כמה שיותר שאלות, ולהבין האם את מתחברת לרופא והאם הוא נוסך בך תחושה של ביטחון ושל מקצועיות.
כדאי לשאול גם האם מי שיבצע את הטיפול הוא הרופא, או שמא מתמחה שלו. אין בעיה שמתמחה יבצע את הטיפול, אך חשוב לדעת את זה לפני שנכנסים לחדר הטיפולים.

התרשמות מהרופא והמרפאה

כמו שכתבנו מעלה, ההתרשמות מהרופא חשובה מאוד. חשוב להרגיש ביטחון ומקצועיות מצד הרופא, ובנוסף, להרגיש שהוא נגיש וזמין אליך ולשאלות שלך. שהוא לא קצר רוח, ושהוא רגיש לתחושות ולחששות שלך. מי שמגיעה לטיפול לרוב מגיעה עם חששות וחשוב להפיג אותן לפני ביצוע הטיפול.
כדי להתרשם בצורה טובה ביותר מהרופא מומלץ להיכנס לקבוצות בפייסבוק של טיפולים אסתטיים ולבקש חוות דעת על הרופא. רק קחו בחשבון שחלק מהמגיבים, ובעיקר בעלי הקבוצות בפייסבוק, הם תועמלנים של רופאים מסויימים, ולכן כוונו לכמה שיותר חוות דעת ואל תסתפקו בחוות דעת אחת שממליצה ואף נותנת מספר טלפון ואומרת ״תגידו שX שלחה אותך״.

לגבי המרפאה, ניתן לחלק את ההתרשמות לשניים:

  1. הקליניקה בה הרופא מקבל אותך לפגישת הייעוץ. כדאי לבחון את הקליניקה ולהיות כנה עם עצמך, האם הקליניקה נראית מקצועית, נקייה ומתקדמת. זה בסדר שהקליניקה לא תהיה חדשה, אך חשוב שתקבלו הרגשה טובה בקליניקה.
    רופא מוערך יפרסם על הקיר את כל התעודות שלו מלימודי הרפואה ומההשתלמויות השונות. במידה ואין תעודות כאלו, כדאי לשאול את הרופא או את הפקיד או הפקידה לגבי הנושא.

עיקר הרופאים, שלא לומר כולם, מבצעים טיפולים כירורגיים בחדרי ניתוח פרטיים. אם מדובר בהזרקות של חומצה היאלורונית או בוטוקס, הטיפול מבוצע בקליניקה הפרטית של הרופא, אך אם מדובר בהליך כירורגי כמו שאיבת שומן, מתיחת ירכיים, ניתוח אף וכו׳, הרופא מבצע זאת בחדר ניתוח מושכר.
חדרי הניתוח המושכרים הם לרוב ברמה גבוהה יותר מחדרי ניתוח בבתי חולים ציבוריים, ומומלץ לשאול את הרופא איפה נמצא חדר הניתוח. יש מספר מצומצם של חדרי ניתוח פרטיים בישראל, ומספיק שהוא יאמר לכם את הכתובת או את שם חדר הניתוח (לדוגמא חדר ניתוח של אסותא רמת החייל) כדי שתוכלו לקרוא עליו בתום הפגישה.

שאלות

נושא השאלות הוא חשוב מאוד. ההמלצה שלנו היא לכתוב את כל השאלות שעולות לך לראש ולהגיע איתן לפגישת הייעוץ. חשוב לקבל תשובה מספקת לכל שאלה שיש לך ולכל שאלה שתעלה במהלך פגישת הייעוץ.
ערכנו קובץ עם שאלות שמומלץ לשאול במהלך פגישת הייעוץ, ובנוסף כדאי להגיע מוכנים עם שאלות אישיות שנוגעות לכן.
במידה ויצאתן מפגישת הייעוץ עם שאלות נוספות, אל תתביישו להתקשר לקליניקה ולבקש מענה לשאלות הללו. בסופו של דבר אתן מפקידות את גופכן ואת המראה שלכן בידיו של הרופא, ומשלמות על כך סכומים לא נמוכים, לכן ראוי ורצוי שהרופא יהיה זמין לשאלות ויספק תשובות.
האם התשובות שהרופא נתן אלו התשובות שרצית או ציפית לשמוע? זה כבר תלוי בך וזה מה שיעזור לך לבחור או לא לבחור ברופא הספציפי.
תזכרו, אפשר לעשות כמה פגישות ייעוץ ולעבור אצל כמה רופאים עד שמוצאים את האחד שמתאים.

בדיקות נדרשות

ברוב הניתוחים והטיפולים האסתטיים תתבקשו לעבור בדיקות שמהותן לוודא כשירות ובריאות לטיפול.
בדיקות דם הן הבדיקות הנפוצות ביותר והן מתבצעות לפני כל ניתוח. רוב הרופאים יבקשו שתעברו את בדיקות הדם במרפאה שלכן (כללית, מכבי, לאומית וכו׳), בעוד רופאים מסויימים יוכלו לבצע את הבדיקות בקליניקה שלהם.
מלבד בדיקות דם, לכל טיפול יש בדיקות נוספות שנדרשות לקראת ביצוע הטיפול.
בניתוחי חזה לדוגמא, נשים מעל גיל 45 מתבקשות לבצע ממוגרפיה, ובדיקה זו לא תידרש באם תבקשו לבצע מתיחת בטן או טיפולים שאינם מבוצעים בחזה.
לעיתים אף תתבקש בדיקה פסיכולוגית כדי לוודא שהטיפול לא יפגע בתפיסה שלך את עצמך ובביטחון העצמי שלך, אלא רק ישפר ויחזק אותם.

להפסיק לעשן

כתבנו מאמר שלם על הפסקת עישון לפני ניתוח אסתטי.
העיקר הוא שכשלושה עד ארבעה שבועות לפני ניתוח תתבקשו להפסיק לעשן לחלוטין, ואותה תקופת זמן לאחר ביצוע הניתוח, כך שתצפו לתקופה של בין שישה לשמונה שבועות במהלכה לא תוכלו לעשן.
הפסקת העישון נובעת מהעובדה שכדי להחלים כמו שצריך מהניתוח, וכדי להוריד את הסיכוי לסיבוכים ומחלות יש צורך שהדם בגוף יהיה נקי ובריא. כאשר הדם נושא רעלנים שמקורם בסיגריות, הגוף לא מחלים בצורה מיטבית. דבר נוסף שגורמות הסיגריות, הוא צמצום של כלי דם, מה שאומר שהאזור שצריך להחלים לא מקבל מספיק דם וזה עלול להסתיים בסיבוכים, זיהומים או בהצטלקות יתר שיכלה להימנע.

להתכונן לניתוח אסתטי
כדאי להגיע מוכנים לניתוח אסתטי

הציפיות מהטיפול

לא משנה מה הטיפול, חשוב להגיע עם ציפיות ריאליות. הרופאים אינם קוסמים והם מוגבלים ביכולת שלהם לשנות את מראה הגוף. ניתן לבצע הרבה ולשנות באופן משמעותי את המראה של איברים בגוף, אך ישנה תקרת זכוכית שאותה לא ניתן לעבור. חשוב להבין מה הטיפול שברצונך לעבור משנה ולאילו תוצאות ניתן להגיע.
בנוסף, חשוב להבין האם השינוי שאת מבקשת ליצור תואם את פרופורציות הגוף ותורם למראה, או שמא גורע ממנו.
הדוגמא הכי נפוצה היא הגדלה של החזה יתר על המידה. נכון, חזה גדול נחשב סקסי ויפה, אך חשוב שהוא יהיה בפרופורציות נכונות עם הגוף שלך כדי שלא ייווצר מצב של מראה לא טבעי.
דוגמא נפוצה נוספת היא של עיבוי שפתיים יתר על המידה שגורם למראה לא טבעי של ״שפתי ברווז״.
כמובן שאם זה המראה אליו את שואפת הרופא יוכל לבצע זאת, אך עיקר הרופאים ימליצו על ביצוע שינוי בגוף שתואם לפרופורציות שלך ושתורם לסימטריה של הגוף, ושאינו חורג ממנה.

לסיכום

ישנם שינויים רבים שניתן לבצע שיגרמו לנו להיראות טוב יותר ועקב כך להרגיש טוב יותר, אך חשוב לוודא שאת הטיפולים האלו מבצע רופא שאנחנו סומכים עליו, ושהציפיות שלנו מהטיפול הן ריאליות.

להצעת מחיר ללא התחייבות
נושאים נוספים שעשויים לעניין אותך
הזרקת שומן עצמי לפנים

הזרקת שומן עצמי לפנים שומן שמצטבר באזורים לא רצויים בגוף יכול לשמש כחומר מילוי מדהים וטבעי שמעלים קמטים, מחליק את עור הפנים ונשאר שם לנצח בלי הצורך לבצע מילוי חוזר

לקריאה מפורטת »
עיצוב סנטר

עיצוב סנטר הסנטר הוא איבר שלא מקבל הרבה תשומת לב, אך הוא משפיע משמעותית על צורת הפנים. עיצוב סנטר בשתל, או לחלופין הקטנת הסנטר, הן פרוצדורות אסתטיות שמשנות את מראה

לקריאה מפורטת »
הצערת כפות ידיים

הצערת כפות ידיים לא רבים מודעים לכך – ניתן להצעיר את העור של כפות הידיים כך שהוא לא יראה שקוף ודק ויחשוף את הורידים והעצמות שתחתיו. הצערת כפות ידיים הוא

לקריאה מפורטת »
טיפולים אסתטיים לגברים

כל הטיפולים האסתטיים לגברים מי שחשב שניתוחים וטיפולים אסתטיים הם רק לנשים טועה ובגדול. כיום מספר הגברים שמשפרים את המראה בקליניקה הולך ועולה ובטיפולים מסויימים מספר הגברים אף עבר את

לקריאה מפורטת »
מאמי מייקאובר

מאמי מייקאובר מאמי מייקאובר הוא הטיפול המקיף ביותר שניתן לעבור שמשפר את מראה הגוף באופן בלתי נתפש. הטיפול מורכב ממספר ניתוחים ואחריו הגוף נמצא במצב הכי טוב שהוא היה אי

לקריאה מפורטת »
מאמרים נוספים מהבלוג שלנו
החלמה מפילינג עמוק
החלמה מפילינג עמוק

פילינג עמוק לפנים הוא אחד הטיפולים, ואולי היחיד, שמצליח להצעיר ולהבריא את עור הפנים באופן כלכך משמעותי. במהלך פילינג עמוק מוסרות השכבות החיצוניות של העור

להמשך קריאה »
שחזור קרום בתולין
שחזור קרום בתולין

קרום הבתולין הוא קרום בעל משמעויות תרבותיות וחברתיות, אך מבחינה אנטומית או תפקודית, למעשה אין לו משמעות כלל.לאחר קיום יחסי מין לראשונה, ולעיתים מסיבות אחרות

להמשך קריאה »
היפרדות בטנית
היפרדות בטנית

היפרדות בטנית היא תופעה שמרחשת באופן טבעי אצל נשים בהיריון וברוב המקרים התופעה הזו מסתדרת מעצמה. במקרים מסויימים (ולא מעטים בכלל) ההיפרדות הבטנית אינה מסתדרת

להמשך קריאה »
סבסוד ניתוחים אסתטיים
סבסוד ניתוחים אסתטיים

תחום הניתוחים והטיפולים האסתטיים התרחב מאוד בשנים האחרונות בעולם בכלל ובישראל בפרט. התרחבות התחום באה לידי ביטוי במספר מישורים, החל מסוגי הטיפולים שניתן לבצע, השיטות

להמשך קריאה »
צלקות לאחר ניתוח אסתטי
צלקות לאחר ניתוח אסתטי

אחת השאלות הנפוצות שמטופלים ומטופלות שואלים לפני ניתוח אסתטי היא מה לגבי הצלקות? האם נשארות צלקות לאחר ניתוח אסתטי? והאם יראו אותן? נושא הצלקות הוא

להמשך קריאה »
ההיסטוריה של הגדלת חזה
ההסטוריה של הגדלת חזה

ניתוח הגדלת חזה הוא אחד הטיפולים האסתטיים המבוקשים ביותר.החזה הנשי נחשב כאחד מסממני הנשיות בתרבות המערבית והוא תופס תשומת לב רבה. חזה מלא וזקוף נחשב

להמשך קריאה »
שתפו עם אחרים
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email