המסת שומן בלייזר

הנושאים במאמר

שאיבת שומן נמצאת איתנו כבר כמה עשורים ומדובר בהליך פולשני שממס את השומן בתאים ולאחר מכן שואב את השומן החוצה.
שאיבת שומן קלאסית מבוצעת ע״י החדרת מזרק דו שימושי שנקרא קנולה לאזור המיועד לשאיבה.
תפקידה של הקנולה הוא כפול – מצד אחד להזרים חומרים ממסי שומן לאזור השאיבה ומצד שני לשאוב את השומן שהומס החוצה.
כיום ניתן להמס את השומן בדרכים פחות פולשניות ופחות אגרסיביות שאינן דורשות הרדמה מלאה ופעולה כירורגית, אלא מסתפקות בהרדמה מקומית ולעיתים רק אלחוש.

המסת שומן בלייזר

בכל הנוגע לשאיבות השומן השונות, המטרה היא אותה מטרה – למוסס את השומן שנמצא בגוף בצורה מסויימת ולאחר מכן להוציא אותו החוצה.
כאשר מבצעים המסת שומן בלייזר מחדירים לגוף אלקטרודה קטנה ועדינה בקוטר של 1 מ״מ שתפקידה להקרין קרן לייזר בעוצמה נמוכה. הלייזר ממוסס את השומן ואת תאי השומן ולמעשה מפרק אותם.
הלייזר ממוסס את השומן ע״י חימום שלו והופך אותו לנוזל.
המסת השומן בלייזר מאפשרת ליצור תוצאה מדוייקת שכן קרן הלייזר היא סלקטיבית, ניתן לכוונה לאזורים ספציפיים במצבורי השומן וכך לפסל את רקמות הגוף.

לאחר המסת השומן

לאחר שהלייזר מוסס את השומן נותרות שתי אופציות. אופציה ראשונה היא לשאוב את השומן החוצה, כדי להביא לתוצאה מיידית, ואופציה שנייה היא לתת לגוף להיפטר מהשומן שהומס.
לרוב בשימוש בלייזר לצורך המסה של שומן לא מבצעים שאיבה שכן הגוף יודע להפטר מהשומן המומס בדרכי השתן. בנוסף, הליך שאיבה עלול לפגוע ברקמות שונות כמו כלי דם ולכן הוא בדרך כלל אינו מבוצע לאחר המסת שומן.

למי מיועד הטיפול

הטיפול להמסת שומן בלייזר מיועד לגברים ולנשים כאחד, בתנאי שהם נמצאים במשקל גוף יציב שאינו חורג יותר מחמישה ק״ג למעלה או למטה.
תפקידה של המסת השומן היא לא להביא לירידה במשקל של המטופלת או המטופל, אלא להסיר רקמות שומן ״עיקש״ שאינו יורד בעזרת דיאטה או פעילות גופנית.
גברים ונשים שנמצאים במשקל עודף ואינם מצליחים לשמור על משקל יציב אינם מועמדים טובים להמסת שומן בלייזר.

הטיפול מיועד למי שסוגלת או סובל משומן עיקש באזורים שונים, וכן למי שלאחר הירידה במשקל נתקל בא-סימטריה בגופו.

כמה שומן ניתן להסיר בהמסת שומן

בשאיבת שומן קלאסית ניתן להסיר עד 5 ליטרים של שומן ולכן שאיבה זו מתאימה למצבורי שומן גדולים.
בתהליך המסת שומן ניתן להסיר עד חצי ליטר (בקבוק שתייה קטן) של שומן.
ברוב המקרים טיפול להמסת שומן אמור להספיק, שכן מדובר על 0.5 ליטר לכל אזור. במידה ותידרשו להיפטר מכמות גדולה יותר של שומן תיאלצו לפנות לשאיבת שומן קלאסית.

באילו אזורים ניתן להמס שומן

ניתן להמס שומן מכל אזור בגוף בו יש שומן תקוע. האזורים המבוקשים ביותר, ואלו שהכי נזקקים להמסת שומן הם:

  • הזרועות – שומן מצטבר בזרוע וקשה מאוד להסיר אותו. השומן שמצטבר מביא למראה של זרועות מידלדלות שעלולות אף להביא לפגיעה רפואית כמו שפשפות, פטריות ועוד.
  • הסנטר – לא משנה איזו דיאטה תעברו וכמה פעילות גופנית תעשו, מאוד קשה להיפטר משומן עיקש בסנטר בדרכים המסורתיות. בהמסת שומן מהירה ניתן יהיה להגיע למראה סנטר חד וברור ולהיפטר מ״סנטר כפול״ או מסנטר נפול.
  • המתניים – האזור שנקרא לעיתים ״ידיות אהבה״. זהו אזור הצד בטני, לכיוון הגב, בו שומן נוטה להצטבר, בעיקר אצל נשים, אך לא רק. את השומן מצידי הבטן ניתן למוסס בקלות ע״י שימוש בקרן לייזר שתסיר את השומן באופן נקודתי.
  • הירכיים – זהו אזור שמיועד גם הוא להמסת שומן, בתנאי שמדובר בכמות מצומצמת של שומן. ברוב המקרים הירכיים יצריכו שאיבת שומן קלאסית שכן נוטה להצטבר בהן הרבה שומן, מעבר לחצי ליטר.

סיבוכים ותופעות לוואי

בניגוד לשאיבת שומן קלאסית, בהמסת שומן בלייזר כמעט ואין סיבוכים או תופעות לוואי. במיוחד במקרים בהם נותנים לגוף לפנות את השומן שהומס, כמעט ולא נראה תופעות לוואי. תופעת לוואי אחת אופיינית מאוד להמסת שומן ללא שאיבה שלו לאחר מכן, היא מתן הרבה שתן. זה קורה מאחר והגוף נפטר מהשומן שהומס בדרכי השתן ועל כן חשוב להרבות בשתיית מים, כדי לא להתייבש וכדי להאיץ את תהליך פינוי השומן.
המסת שומן אליה מתלווה שאיבת שומן עלולה להביא לסיבוכים כמו שטפי דם, נפיחות ובמקרים בהם החתך דרכו הוחדרה הקנולה אינו נשמר באופן הגייני, גם התפתחות של זיהומים ודלקות. תופעות אלו חריגות, אך הן עלולות לקרות.
בכל מקרה של סיבוף יש ליצור מיד קשר עם הרופא המטפל ולקבל הנחיות להמשך.

החלמה מהמסת שומן

ההחלמה מהמסת שומן גם היא מהירה וקלה, וכבר יום או יומיים לאחר הפרוצדורה תוכלו לשוב לפעילות כמעט מלאה.
אין לבצע עיסוי באזורי ההמסה כ – 4-5 חודשים לאחר ההמסה, וכן מומלץ לשוב לפעילות גופנית רק לאחר שבוע עד שבועיים.
במידת הצורך תתבקשו לחבוש תחבושת לחץ למשך 24 שעות עד 48 שעות, וכן לעיתים יהיה צורך ליטול תרופה אנטיביוטית למשך מספר ימים, כדי למנוע התפתחות של דלקות או סיבוכים אחרים.

המסת שומן בלייזר
המסת שומן בפנים בלייזר

לכמה זמן מחזיקה המסת השומן

המסת השומן מפרקת את השומן, ויחד איתו את תאי השומן. הדבר אומר שלאחר ההמסה, לא תהיה חזרה של רקמת שומן לאזור המטופל, כל עוד אין עלייה מסיבית במשקל.

התוצאות יכולות להישמר לשנים קדימה, וניתן יהיה לחוות אותן החל מחודש לאחר הטיפול. 

מחירים להמסת שומן בלייזר

המחירים להמסת שומן משתנים לפי איכות הציוד בו משתמש הרופא המטפל וכן לפי המוניטין והותק שלו.
כמות האזורים בהם תבחרו לעבור המסת שומן משפיעה גם היא על המחיר, וככל שתבחרו יותר אזורים כך תיאלצו לשלם יותר.

טווח המחירים של המסת שומן נע בין 5,000 ש״ח ומגיע עד ל- 10,000 ש״ח. 

להצעת מחיר ללא התחייבות
נושאים נוספים שעשויים לעניין אותך
ניתוח הצמדת אזניים

ניתוח הצמדת אוזניים אזניים בולטות הן לא משהו שחייבים לחיות איתו. הצמדת אזניים אצל רופא מומחה הוא טיפול פשוט שמקובל לעבור בגילאים צעירים, אך גם מבוגרים יכולים לעבור את הטיפול

לקריאה מפורטת »
מתיחת פנים
מתיחת פנים

מתיחת פנים בעבר מתיחת פנים הייתה משאיר תוצאה ״מופתעת״ או ״מנותחת״. היום, עקב התפתחות הטכניקות והכלים בארץ, הטיפול מביא לתוצאות מדהימות ולא ניתן לדעת שעשית ניתוח למתיחת פנים.במאמר המפורט אנחנו

לקריאה מפורטת »
הרמת עפעפיים

ניתוח הרמת עפעפיים עפעפיים נפולות משפיעות על מראה הפנים, אך גם על הראייה ועל איכות החיים. הרמת עפעפיים מסירה עור עודף, מותחת את העפעף וכך משפיעה על המראה ועל הראייה.

לקריאה מפורטת »
תיקון ניתוח אף
תיקון ניתוח אף

תיקון ניתוח אף אחת הסכנות בפנייה למנתח אף לא מקצועי היא לעבור ניתוח אף ולא להיות מרוצה מהתוצאה. ניתוח אף שניוני, או תיקון ניתוח אף הוא ביצוע חוזר של ניתוח

לקריאה מפורטת »
עיבוי שפתיים

עיבוי שפתיים שפתיים עבות נחשבות חושניות ויפות בתרבויות רבות, וכמובן בתרבות המערבית. עיבוי שפתיים היא פעולת הזרקה פשוטה שכאשר מבוצעת טוב, נראית טבעית לחלוטין ומביאה לשינוי משמעותי במראה הפנים. חומצה

לקריאה מפורטת »
עיצוב סנטר

עיצוב סנטר הסנטר הוא איבר שלא מקבל הרבה תשומת לב, אך הוא משפיע משמעותית על צורת הפנים. עיצוב סנטר בשתל, או לחלופין הקטנת הסנטר, הן פרוצדורות אסתטיות שמשנות את מראה

לקריאה מפורטת »
מאמרים נוספים מהבלוג שלנו
הזרקת שומן עצמי
הזרקת שומן

הזרקת שומן היא טכניקה יחסית ותיקה בתחום המילויים, אך כיום שומעים עליה יותר ויותר.הזרקת השומן מתבצעת ע״י שומן עצמי של המטופל או המטופלת והיא הדיבור

להמשך קריאה »
בלה קונטור
בלה קונטור

בלה קונטור הוא מכשיר מיוחד להצרת היקפים שמדלל את כמות השומן בתאים, מוריד מנפחם ומביא לפינוי טבעי של השומן מהגוף.בניגוד לשיטות אחרות, בלה קונטור הוא

להמשך קריאה »
שתפו עם אחרים
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email