תיקון צלקות אקנה

הנושאים במאמר

אקנה, פצעי בגרות, נפוצים בעיקר בגילאי העשרה, אך לא רק.
האקנה היא דלקת של בלוטות החלב וזקיקי השערה ומופיעה בעיקר בפנים, אך יכולה להופיע גם בכתפיים, בחזה ובגב.
האקנה היא תגובה לקויה של הגוף להורמון הטסטוסטרון, ומפאת סערת ההורמונים בגיל ההתבגרות, זהו הגיל הנפוץ לדלקת זו.
הפרשת יתר של שומנים מבלוטות החלב ביחד עם תאי עור מתים, או מזהמים אחרים מביאים לסתימה של זקיקי השערה ושל נקבוביות אחרות בעור. הפרשץ השומן תחת העור היא סביבה נוחה להתפחותו של חיידק האקנה. בהמשך מופיעה תגובה דלקתית היוצרת את הפצע המוכר.
צלקות האקנה הן החלמה לא מיטבית של העור מהתגובה הדלקתית. הצלקות מהוות הפרעה בעור ופוגעות במרקם שלו, בצבע, ובפני השטח והן עלולות להראות שקועות או מוגבהות מהעור, בצבעי חום, אפור ואדמדם.
צלקות אקנה מופיעות בגלל טיפול לקוי בתקופה הפעילה של האקנה, בגלל נטייה גנטית, וגם קשורות בחומרת המחלה.

הצלקות יכולות להגיע לכל עומקי שכבות העור וככל שהן עמוקות יותר כך קשה יותר להסירן.
היום ניתן להסיר כמעט את כל צלקות האקנה מהפנים, מהכתפיים, מהגב או מהחזה.

באיזה גיל ניתן לטפל בצלקות אקנה

ניתן לטפל בצלקות אקנה בכל גיל. ההמלצה היא לטפל בצלקות בשלב כמה שיותר מוקדם, לפני שהעור מפתח רקמה צלקתית קשה שלאחר מכן קשה להסירה ולטפל בה. ככל שנקדים לטפל בצלקות, כך איכות הטיפול תהיה גבוהה יותר.
ישנן תרופות למיניהן שעוזרות לטפל באקנה ובחומרת ההתפרצות שלה, אך הן אינן מבטיחות למנוע צלקות. כדי להסיר את צלקות האקנה יש צורך לבצע טיפול ייעודי ופשוט יחסית.

איך מטפלים בצלקות אקנה

ישנם תכשירים למיניהם שמתיימרים לטפל בצלקות האקנה ולשפר את המראה שלהן, אך אין ערובה ואין מחקרים שמראים שתכשירים למריחה על העור תורמים לשיפור במראה הצלקת.
כדי לשפר את המראה באופן מובהק יש צורך לבצע טיפול בעור וישנן מספר דרכים לטפל בעור:

פילינג עמוק להסרת צלקות אקנה

תהליך של פילינג הוא למעשה גירוד של שכבות העור העליונות וככל שנעמיק את הפילינג כך הוא יסיר שכבות רבות יותר מהעור. הפילינג מסיר שכבות עור עמוקות שמגיעות עד הדרמיס, השכבה האמצעית, ולאחר מכן העור מתחדש ויוצר שכבות חדשות ובריאות. השימוש בפילינג יעיל מאוד לצלקות אקנה בינוניות, שלא הגיעו לשכבות העמוקות מאוד של העור.
את הפילינג לרוב מבצעים באמצעות חומר כימי שמגיב עם העור ומסיר שכבות של עור, ולאו דווקא נעשה שימוש בגירוד מכני של שכבות העור.

תיקון צלקות אקנה בלייזר

ניתן לבצע פילינג של העור גם ע״י לייזר. בעזרת הלייזר ניתן להסיר שכבה אחרי שכבה של העור בצורה מדוייקת ונקודתית וכך להסיר את שכבות הצלקת עד שמגיעים לשכבות עור בריאות שלא הצטלקו, ולתת לעור חדש ובריא לגדול מעליהן.
שימוש נוסף בלייזר – ניתן להשתמש בלייזר לא רק כדי לשייף את העור ולהסיר שכבות, אלא גם כדי לעודד התפתחות של קולגן בעור וכך לחדש את העור המצולק ולהביא לצמיחה של עור חדש ובריא שמשפר את מראה הצלקת.
הלייזר מבצע פציעה קלה ועמוקה של שכבות העור וע״י כך מעודד התחדשות של העור. ההתחדשות מביאה לעור מוצק, גמיש ומתוח ומרימה את צלקות האקנה השקועות לשכבת העור ומרפאה אותן.

הפרדת שכבות העור מתחת לצלקת

בעזרת מחט ארוכה ולא חדה ניתן לחדור מתחת לרקמת הצלקת ולהפרידה משכבות העור שמתחתיה. ההפרדה של הרקמה הצלקתית מרקמות העור והשומן שמתחתיה מביאה להחלקה של העור ושל הצלקת. ההפרדה מעודדת גם היא היווצרות של קולגן אשר תורם למראה ולאיכות העור.

האם הטיפולים מעלימים את הצלקות לגמרי

חשוב להבין שככל שהצלקות מגיעות לעומק שכבות העור, כך קשה יותר להסיר אותן. עיקר הטיפולים יכולים להביא לשיפור של 70%-80% במראה הצלקות ובכמות הצלקות שעל העור. את רוב צלקות האקנה ניתן להסיר, והתוצאה לאחר הטיפולים השונים מפתיעה לטובה. גם צלקות שנראה שאין מה לעשות איתן ניתן להעלים, או לכל הפחות לשפר מאוד את המראה שלהן.

החלמה מהטיפולים

ההחלמה מתהליכים של הסרת שכבות עור היא קריטית וחשובה כדי שיצמח עור חדש ובריא וללא נגעים שונים או סיבוכים.
לאחר הטיפולים השונים העור צפוי להיות אדום ורגיש לתקופה של כמה ימים עד כמה שבועות ועיקר ההנחיות הן לא להיחשף לשמש לתקופה של כמה חודשים מתום הטיפול.
לא מדובר בטיפולים כואבים, אך הם בהחלט מביאים איתם חוסר נוחות מסויימת, בעיקר בתקופת ההחלמה.
העור הוא מה שמגן על הגוף מהעולם החיצון, וכאשר אנו מסירים שכבות ממנו עלינו לדאוג שהאזור בו הסרנו שכבה יישאר נקי, לא ייחשף לשמש ולמזהמים שונים כמו עשן וחומרים אחרים שעלולים להביא לפגיעה בתהליך הריפוי של העור.

העלמת צלקות אקנה
תיקון צלקות אקנה

מחירים לתיקון צלקות אקנה

המחירים לתיקון צלקות אקנה משתנים בהתאם לסוג הטיפול ולהיקף האזור בו צריך לטפל. בנוסף, חשוב לקחת בחשבון שלעיתים טיפול אחד לא יביא לתוצאה הרצויה ויהיה צורך לבצע טיפול נוסף.
המחירים נעים בין 2,000 ש״ח ויכולים להגיע עד 10,000 ש״ח כאשר מדובר באזורים נרחבים המצריכים טיפולים חוזרים.

להצעת מחיר ללא התחייבות
נושאים נוספים שעשויים לעניין אותך
עיבוי שפתיים

עיבוי שפתיים שפתיים עבות נחשבות חושניות ויפות בתרבויות רבות, וכמובן בתרבות המערבית. עיבוי שפתיים היא פעולת הזרקה פשוטה שכאשר מבוצעת טוב, נראית טבעית לחלוטין ומביאה לשינוי משמעותי במראה הפנים. חומצה

לקריאה מפורטת »
ניתוח הצרת נחיריים
ניתוח הצרת נחיריים

ניתוח להצרת נחיריים יש כל מיני ניתוחים שמשנים ומשפרים את מראה האף – ניתוח להצרת נחיריים הוא אחד מהם. מדובר בניתוח פשוט במהלכו מקטינים את גודל הנחיריים ומקנים לאף מראה

לקריאה מפורטת »
הקטנת שפתי הפות

הקטנת שפתי הפות – לביופלסטי לביופלסטי, הקטנת שפתי הפות, הוא ניתוח אסתטי שמשפר משמעותית את מראה הפות. זה טיפול פשוט שגורם לפות לשוב ולהראות אסתטי ונקי, אינו דורש החלמה ארוכה

לקריאה מפורטת »
החלפת שתלים בחזה

החלפת שתלים בחזה רוב הנשים שעוברות הגדלת חזה אינן מודעות לעובדה שיש צורך לבצע החלפת שתלים לאחר עשור פחות או יותר. כתבנו מאמר מפורט שמסביר למה כדאי לך לבצע החלפת

לקריאה מפורטת »
הרמת עפעפיים

ניתוח הרמת עפעפיים עפעפיים נפולות משפיעות על מראה הפנים, אך גם על הראייה ועל איכות החיים. הרמת עפעפיים מסירה עור עודף, מותחת את העפעף וכך משפיעה על המראה ועל הראייה.

לקריאה מפורטת »
טיפולים אסתטיים לגברים

כל הטיפולים האסתטיים לגברים מי שחשב שניתוחים וטיפולים אסתטיים הם רק לנשים טועה ובגדול. כיום מספר הגברים שמשפרים את המראה בקליניקה הולך ועולה ובטיפולים מסויימים מספר הגברים אף עבר את

לקריאה מפורטת »
מאמרים נוספים מהבלוג שלנו
החלמה משאיבת שומן
החלמה משאיבת שומן

שאיבת שומן היא הליך כירורגי שהולך ונהייה נפוץ בארץ. ישנן דרכים רבות להיפטר מרקמות שומן, כמו המסת שומן בלייזר או המסת שומן בקור, אך שאיבת

להמשך קריאה »
החלמה מפילינג עמוק
החלמה מפילינג עמוק

פילינג עמוק לפנים הוא אחד הטיפולים, ואולי היחיד, שמצליח להצעיר ולהבריא את עור הפנים באופן כלכך משמעותי. במהלך פילינג עמוק מוסרות השכבות החיצוניות של העור

להמשך קריאה »
תיקון צלקות
תיקון צלקות

אנו נוטים לחשוב שרקמה צלקתית מופיעה רק בשכבות העור העליונות, אלו שניתן לראות, אך האמת היא שרקמה צלקתית מופיעה בכל רקמות הגוף לאחר שקרתה טראומה

להמשך קריאה »
בלה קונטור
בלה קונטור

בלה קונטור הוא מכשיר מיוחד להצרת היקפים שמדלל את כמות השומן בתאים, מוריד מנפחם ומביא לפינוי טבעי של השומן מהגוף.בניגוד לשיטות אחרות, בלה קונטור הוא

להמשך קריאה »
שתפו עם אחרים
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email