החלמה מהגדלת חזה

הנושאים במאמר

ניתוח להגדלת החזה הוא אחד הניתוחים הפופולריים בארץ ובעולם. מדובר באחד הניתוחים האסתטיים הראשונים שבוצעו, כאשר הגדלת החזה הראשונה בוצעה בשנת 1890(!).

מאחר והחזה הוא איבר כלכך נשי, הוא מעסיק נשים רבות בכל שלבי החיים. החל מגיל ההתבגרות ועד לגילאים מתקדמים, החזה הוא אזור בעל משמעות עמוקה לתפיסה העצמית ולתפיסת הנשיות, הביטחון העצמי והקבלה העצמית.

הגדלת חזה ניתן לבצע בעזרת שתלים המוחדרים לחזה, והיום ניתן לבצע הגדלה (עד גודל מסויים) בעזרת הזרקת שומן עצמי.

כשאנו פונות לניתוח הגדלת חזה, אנו מדמיינות את התוצאה הסופית שבה החזה שלנו יהיה גדול יותר, בעל נפח וצורה יפה. אך אנו שוכחות לדמיין את התהליך החשוב והמשמעותי של ההחלמה מהגדלת חזה.
כדי שתוצאת הניתוח תתקבל באופן המיטבי ביותר יש צורך לתת לגוף להחלים באופן הטוב ביותר. במהלך תקופת ההחלמה, במידה ולא הקפדנו על הדגשים החשובים, דברים עלולים להסתבך, והתוצאה עלולה להיות פחות טובה ממה שהיא יכולה להיות.

החלמה מהגדלת חזה

ההחלמה מהגדלת חזה תלויה במצבה הבריאותי של המטופלת, וכמובן במידת ההקפדה שלך על ההנחיות. מדובר בתקופה קריטית של עשרה ימים במהלכם חשוב לשמור על נקיון האזור ולהיות בתשומת לב רבה לתחושות שמגיעות מהאזור.

החלמה מהגדלת חזה – השבוע הראשון

השבוע הראשון הוא השבוע הקשה ביותר מבחינת ההחלמה. חשוב לזכור שהגוף עבר טראומה של חיתוך, תפירה והחדרה של שתל, ועל כן צריך לתת לגוף את הזמן להחלים ואת המנוחה הדרושה.

בשבוע הראשון האזור יהיה נפוח וכאוב. צפויים כאבים בידיים, בעיקר בביצוע פעולות מסויימות וכן אי נוחות והגבלה בביצוע תנועות מסויימות.
כ-24 שעות לאחר הניתוח ניתן יהיה להתקלח. חלק מהרופאים מניחים פלסטר שתפקידו להסתיר ולהחזיק את התפרים. ניתן לשטוף את אזור התפרים ואת הפלסטר, אך אסור להסיר את הפלסטר או לשפשף בחוזקה את האזור.
לאחר המקלחת חשוב לייבש היטב את החזה ואת אזורי התפרים ולחבוש את החזייה שהנחה הרופא ללבוש.

תפקיד חזיית הלחץ היא להחזיק את החזה ואת השתלים במקום. בנוסף, חזיית הלחץ מסייעת במניעת היווצרות של בצקות והצטברויות של נוזלים למיניהם.
חשוב ללבוש את החזייה בכל שעות היממה (למעט במקלחת) לתקופה אותה הנחה הרופא. מיד לאחר הניתוח השתלים פשוט נמצאים בתוך החזה, והם עדיין לא נטמעו, לכן חשוב להשתמש בחזייה כדי שתייצב את השתלים במקומם ותמנע תזוזה שלהם בתוך החזה.
במהלך השבוע הראשון שאחרי הניתוח תופעות הלוואי ותגובות הגוף לטראומה שעברה עליו מגיעות לשיא. לאחר שבוע זה תופעות הלוואי יתפוגגו בהדרגה ויפחתו עד שיעלמו כליל.
בשבוע הזה מומלץ להשתמש במשככי כאבים למיניהם שיעזרו בהתמודדות עם הכאבים.

השבוע השני לאחר הגדלת חזה

בשבוע השני תוכלי לנוח פחות ולשוב בהדרגה לשגרה. הכאבים יפחתו והנפיחות תרד. החזה עדיין ירגיש קשה ועומד, ולא חריג לראות א-סימטריה בין שני השדיים.
אמנם תחושי טוב יותר במהלך השבוע השני, אך עדיין חשוב להקפיד על ההנחיות ולשמור על הנקיון וההגיינה של האזור. לא מומלץ להיכנס למקורות מים כמו בריכה, ים, ג׳קוזי וכו׳, וכן מומלץ לא לחשוף את החזה לשמש או ללכלוכים ומזהמים שונים. מסיבה זו ישנם רופאים שממליצים לא ללכת לים או לבריכה אפילו אם לא נכנסים למים, מחשש שהתפרים יזדהמו.

לאחר שהכאבים יורדים תרגישי טוב יותר את התחושות בחזה וצפוי שתחושי מתח של העור, עקצוצים, דקירות או גירודים למיניהם. תחושות אלו הן שגרתיות שכן העור והרקמות צריכים להימתח ולקבל את השתלים החדשים.

השבוע השלישי ואילך

מבחינת תחושה השבוע השלישי ירגיש טוב יותר מהשבוע השני. הכאבים נעלמים כמעט לחלוטין ותחושי מסוגלות הרבה יותר גבוהה לביצוע פעולות. עדיין חשוב לא לשוב לשגרת אימונים, להימנע מהרמת משאות ולשמור על ההיגיינה של האזור.
תשימי לב שהחזה מתחיל להתרכך ושהגובה שלו יורד למיקום העדכני. השדיים יתקרבו אחד לשני בהדרגה והחזה ירגיש יותר כמו החזה שלך ופחות כמו גוף זר. הגוף מתרגל לצורה החדשה, העור נמתח ומתרכך והחתכים מתאחים ומחלימים.
תוכלי לשוב לשגרה מלאה הכוללת אימונים, הרמת משאות וביצוע כל הפעולות היומיומיות לאחר ארבעה עד שישה שבועות, ובכל מקרה לפי המלצת הרופא המטפל.
תתבקשי עדיין לחבוש את חזיית הלחץ, לישון איתה ולהסתובב איתה במהלך היום. בשבועות האלו הנפיחות תמשיך ותרד, אך עדיין צפוי שהחזה יהיה נפוח ועוד לא יראה לגמרי כמו החזה החדש שלך.

החלמה מהגדלת חזה

מתי תיראה התוצאה הסופית

התוצאה הסופית תיראה בהדרגה במהלך חצי שנה עד שנה מהניתוח. לגופך לוקח זמן להחלים ולקבל את השתלים החדשים, וזה לא חריג לראות את התוצאה הסופית לאחר שמונה חודשים ומעט יותר. השנה הראשונה שלאחר הניתוח צפויה להיות מטלטלת מהבחינה שתחווי כל מיני שינויים במראה, צורה וגודל החזה, אך חשוב לזכור ששינויים אלו הם חלק מתהליך ההחלמה והם אינם מצביעים על מראה החזה הסופי.
כל שינוי בגודל, א-סימטריה, גובה לא אידיאלי וכו׳ ישתנו במהלך השנה הראשונה עד שיתקבעו השתלים במקומם החדש והגוף יכיר בהם כחלק ממנו.

לקריאה על התקשות קופסית – אחד הסיבוכים של הגדלת חזה

להצעת מחיר ללא התחייבות
נושאים נוספים שעשויים לעניין אותך
הצרת נרתיק

ניתוח הצרת נרתיק הצרת נרתיק הוא טיפול שהפופולריות שלו בארץ הולכת ועולה, אך מעטות הנשים שמדברות על כך. זהו טיפול שמצר את דפנות הנרתיק, משיב את התחושה באזור ומשפר את

לקריאה מפורטת »
מתיחת סנטר

מתיחת סנטר והעלמת סנטר כפול במקומות מסויימים בגוף מצטבר ״שומן עיקש״, שומן שלא יורד גם עקב פעילות גופנית או דיאטה, אלא רק בעזרת שאיבה או המסת שומן. הסנטר הוא אחד

לקריאה מפורטת »
הגדלת חזה בשומן עצמי

הגדלת חזה בשומן עצמי הגדלת חזה בשומן עצמי הוא טיפול חדשני להגדלת החזה ללא צורך בחיתוך השד, החדרת שתל, תפירה וצלקות. מדובר בהזרקה של שומן לחזה שמקורו בגופה של המטופלת

לקריאה מפורטת »
ניתוח הרמת חזה

ניתוח הרמת חזה ניתוח הרמת חזה לא מבוצע רק בקרב נשים לאחר לידה והנקות, לעיתים גם מי שלא עברה הריון מבקשת הרמת חזה. מדובר בניתוח שמשפר פלאים את מראה החזה

לקריאה מפורטת »
ניתוח לעיצוב טבור

ניתוח לעיצוב טבור לעיתים ניתוח לעיצוב טבור הוא כל מה שצריך כדי שהבטן תהיה מתוחה ויפה. עיצוב טבור הוא טיפול שבעבר היה מבוצע רק במסגרת מתיחת בטן, אך כיום ניתן

לקריאה מפורטת »
תיקון ניתוח אף
תיקון ניתוח אף

תיקון ניתוח אף אחת הסכנות בפנייה למנתח אף לא מקצועי היא לעבור ניתוח אף ולא להיות מרוצה מהתוצאה. ניתוח אף שניוני, או תיקון ניתוח אף הוא ביצוע חוזר של ניתוח

לקריאה מפורטת »
מאמרים נוספים מהבלוג שלנו
העלמת צלקות אקנה
תיקון צלקות אקנה

אקנה, פצעי בגרות, נפוצים בעיקר בגילאי העשרה, אך לא רק. האקנה היא דלקת של בלוטות החלב וזקיקי השערה ומופיעה בעיקר בפנים, אך יכולה להופיע גם

להמשך קריאה »
תיקון צלקות
תיקון צלקות

אנו נוטים לחשוב שרקמה צלקתית מופיעה רק בשכבות העור העליונות, אלו שניתן לראות, אך האמת היא שרקמה צלקתית מופיעה בכל רקמות הגוף לאחר שקרתה טראומה

להמשך קריאה »
החלמה מניתוח אף
החלמה מניתוח אף

ניתוח אף הוא בין הטיפולים האסתטיים הנפוצים בארץ ובעולם. ניתוח אף הוא בין הניתוחים שמביאים לשינוי דרמטי במראה הפנים של המטופלת או המטופל שעוברים אותו.האף

להמשך קריאה »
שתלים לחזה
הכל על סוגי שתלים לחזה

כשחושבים על הגדלת חזה באמצעות שתל, חשוב לדעת שיש כמה סוגים של שתלים בעלי שתי צורות עיקריות.אמנם במהלך ההיסטוריה של הגדלת חזה משתמשים בשתלים כבר

להמשך קריאה »
אזורים לשאיבת שומן
אזורים לשאיבת שומן

שאיבת שומן היא הליך ניתוחי במהלכו מחדירים לגוף מחט מיוחדת הנקראת ״קנולה״. לאחר החדירה לגוף, לקנולה ישנם שני תפקידים – התפקיד הראשון הוא להזרים לאזור

להמשך קריאה »
החלמה מהגדלת חזה
החלמה מהגדלת חזה

ניתוח להגדלת החזה הוא אחד הניתוחים הפופולריים בארץ ובעולם. מדובר באחד הניתוחים האסתטיים הראשונים שבוצעו, כאשר הגדלת החזה הראשונה בוצעה בשנת 1890(!). מאחר והחזה הוא

להמשך קריאה »
שתפו עם אחרים
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email