החלמה מפילינג עמוק

הנושאים במאמר

פילינג עמוק לפנים הוא אחד הטיפולים, ואולי היחיד, שמצליח להצעיר ולהבריא את עור הפנים באופן כלכך משמעותי.

במהלך פילינג עמוק מוסרות השכבות החיצוניות של העור ונחשפות השכבות העמוקות יותר, אלו שאינן נחשפות לאור השמש, לזיהום אוויר ולמזהמים וחומרים שונים. מעל השכבות האלו צומחת שכבת עור חדשה ובריאה, מלאה בקולגן, שלוקחת את עור הפנים עשרות שנים אחורה.

תהליך של פילינג עמוק הוא למעשה יצירת כוויה מבוקרת בעור. ע״י הכוויה אנו מגיעים למצב ששכבות העור החיצוניות מתקלפות ומעליהן גדל עור חדש.

מאחר ומדובר בפגיעה שמגיעה לעומק הרקמות ולעומק שכבות העור, ההחלמה מפילינג עמוק מעט מורכבת ורצוי להקפיד עליה ולעקוב אחרי ההנחיות. רק באופן כזה נוכל להגיע לתוצאה מיטבית שתצעיר את הפנים בעשור או יותר.

אילו סוגי פילינג קיימים

פילינג, או פילינג עמוק, הם שמות לפעולת קילוף שאנו מבצעים על העור. את הקילוף של שכבות העור ניתן לבצע במספר דרכים שונות, וכן ניתן להגיע לעומקים שונים של שכבות העור:

פילינג כימי

פילינג כימי הוא בין הפעולות הנפוצות ביותר כיום בישראל לקילוף שכבות העור. הרופא המטפל רוקח תכשיר שכולל מספר חומרים שתפקידם לייצר פעולה כימית עם העור. פעולה זו מרימה את שכבות העור החיצוניות ומפרידה אותן מהשכבות העמוקות. לאחר הנחת החומר על הפנים הוא נותר שם למספר דקות עד חצי שעה, לפי העומק אליו רוצים להגיע, ולאחר מכן הוא מוסר מהפנים. במהלך הימים הקרובים העור יילך ויתקלף ולאחר מכן יתחדש.

פילינג לייזר

ניתן לבצע פילינג לפנים, לצוואר או לחזה באמצעות לייזר. כמו הפילינג הכימי, גם פילינג לייזר מבצע הפרדה של שכבות העור העליונות מהשכבות העמוקות. ההפרדה מביאה לקילוף של שכבות אלו ולהתחדשות העור. השימוש בלייזר מדוייק יותר משימוש בפילינג כימי וכך ניתן להגיע לעומקים שונים באזורים שונים, לדוגמא – להגיע לשכבה עמוקה יותר באזורים של כתמי גיל, אך לא להגיע כלכך עמוק באזורים בהם יש קמטוטים קטנים.

פילינג יהלום

כשאנחנו שומעים את המילה פילינג אנחנו חושבים, בצדק, על פעולה של גירוד וקילוף העור. בביצוע פילינג יהלום מבוצע אותו גירוד של העור כמו שאנחנו מדמיינים. פילינג יהלום מגיע גם הוא לשכבות העמוקות של העור.

מה ניתן להסיר בפילינג

פילינג נועד להצערת העור וחידוש השכבות והרקמות. בפועל התוצאות של פילינג הן מפתיעות באיכותן וברמת החידוש וההצערה של העור.

בעזרת פילינג ניתן להסיר כתמי עור כמו כתמי שמש (שנקראים לעיתים כתמי גיל) חומים או אדומים. ניתן להסיר קמטים וקמטוטים שלרוב נראים כמו משהו שצריך לחיות איתו. ניתן להסיר צלקות שונות ואף להעלים צלקות אקנה.

באילו אזורים עושים פילינג

פילינג ניתן לביצוע בכל אזור הפנים, בצוואר, בחזה אזור המחשוף וכן בגב כפות הידיים. רופאים מסויימים יבצעו פילינג במרפקים ובברכיים.

החלמה מפילינג עמוק

כמו שהבנו, אנחנו יוצרים פגיעה מבוקרת בעור. פעמים רבות טיפולים שנועדו לחדש את העור כמו פילינג או מזותרפיה, יוצרים פגיעה שתפקידה לגרום לעור להתחדש ולגדול מחדש.

פעמים רבות הפגיעה הזו אינה מתבטאת במראה נעים, וכך גם בפילינג. ככל שהפילינג עמוק יותר כך ההחלמה תהיה ארוכה וכך מראה העור מיד לאחר הטיפול ייראה פחות טוב.
חשוב לא להיבהל ממראה העור לאחר הטיפול, שכן זו תוצאה שגרתית שמביאה לתוצאה טובה בהרבה.

בימים שלאחר הטיפול נותרת על העור כווייה למשך שבוע פחות או יותר, ולאחר מכן העור מתחיל להתקלף.
בשלב הקילוף, העור יהיה אדום ורגיש, וישנה סבירות שתהיה תחושה של צריבה ואי נוחות.
סימנים נוספים שעלולים להופיע, בדומה לכוויות, הם שלפוחיות, סדקים וקילופים.

תקופת ההחלמה הראשונית אורכת בין שבוע לעשרה ימים, במהלכה עיקר המטופלים מעדיפים שלא לצאת החוצה שכן מראה העור אינו חיוני ופגוע. לאחר מכן צפויה אדמומיות ונפיחות קלה של העור למשך חודש ולעיתים למשך מספר חודשים. צבע העור הטבעי מתקבל רק לאחר מספר חודשים.
במהלך תקופה של חודש עד חודשיים, בהתאם לעומק הפילינג שבוצע, מומלץ להימנע מחשיפה לשמש. השכבות שנחשפות בתהליך פילינג הן שכבות העור העמוקות והן רגישות יותר מהשכבות החיצוניות ועל כן ההימנעות משמש היא הכרחית כדי שלא יופיעו כתמים ונגעים אחרים בעור.
בנוסף, חשוב לשמור על ההיגיינה של האזור שטופל ולהסיר כל מזהמים או לכלוכים שבאו איתו במגע במהלך היום. מומלץ גם להימנע מעישון ומאזורים אפופי עשן לתקופת ההחלמה של חודש עד חודשיים.
תהליך ההחלמה חשוב מאוד מאחר והשכבות שנחשפות רגישות ופגיעות.

כאשר יוצאים מהבית מומלץ לכסות את האזור בקרם הגנה עם מקדם גבוה שיגן על העור מקרינה.

מתי מומלץ לבצע פילינג עמוק

מאחר ותקופת ההחלמה היא מעט מורכבת, ההמלצה היא לבצע פילינג בחודשי החורף. בתקופה זו קרינה השמש פחות חזקה ופחות פוגעת בעור, ובנוסף אנחנו מכוסים יותר בשכבות לבוש שיעזרו להגן על העור מפני מזהמים חיצוניים.

בכללי מומלץ לקחת חופש של מספר ימים עד עשרה ימים במהלכם נישאר בבית וניתן לעור לבצע את הפעולה הטבעית של הקילוף ותחילת תהליך ההתחדשות.

החלמה מפילינג עמוק
החלמה מפילינג עמוק

התוצאה של פילינג עמוק

התוצאות של פילינג מפתיעות לטובה. נכון, ההחלמה דורשת מאיתנו לא מעט, ולעיתים היא עלולה להיות מלווה באי נוחות, אך התוצאה שמתקבלת בסוף משתלמת. העור הופך חלק ונקי מקמטוטים וכתמים ומתקבל מראה חיוני ובריא. הברק חוזר לעור ונגעים רבים שהיו נעלמים. צלקות כמו צלקות אקנה או צלקות אחרות מיטשטשות עד שהן כמעט נעלמות (כתלות בעומקן בעור) והעור הופך להיות צעיר יותר לא רק מבחינת המראה, אלא מכל הבחינות – הבריאותיות, האלסטיות, קצב החידוש ועוד.

בניגוד לפעולות אחרות שנועדות לחדש את העור, פילינג שבוצע כהלכה ושתקופת ההחלמה עברה בצורה מיטבית, יביא לתוצאות טובות שיישארו איתנו להמשך החיים. נכון, העור ימשיך להתבגר ולהשתנות בהתאם לגילנו, אך הוא ימשיך להיראות צעיר ובריא בעשר שנים לפחות.

להצעת מחיר ללא התחייבות
נושאים נוספים שעשויים לעניין אותך
ניתוח לעיצוב טבור

ניתוח לעיצוב טבור לעיתים ניתוח לעיצוב טבור הוא כל מה שצריך כדי שהבטן תהיה מתוחה ויפה. עיצוב טבור הוא טיפול שבעבר היה מבוצע רק במסגרת מתיחת בטן, אך כיום ניתן

לקריאה מפורטת »
השתלת שיער

השתלת שיער התקרחות היא בעיה נפוצה בישראל והיא משפיעה על גברים רבים בגילאי 30-45. כיום ניתן לבצע השתלת שיער באופן שנראה טבעי לחלוטין, ללא צלקות ועם שיער שגדל ושניתן לספר,

לקריאה מפורטת »
ניתוח הגדלת חזה

ניתוח הגדלת חזה ניתוח הגדלת חזה הוא הניתוח האסתטי הפופולרי ביותר בארץ ובעולם כבר שנים רבות. זהו ניתוח שיוצר שינוי משמעותי ביותר במראה הגוף ועקב כך גם בתחושה האישית. יש

לקריאה מפורטת »
ניתוח אף

ניתוח אף כתבנו מאמר מפורט עם כל מה שחשוב לדעת על ניתוח אף – סוגי ניתוח אף, ניתוח ללא שבירת עצם, הרדמה מקומית או כללית, סבסוד ניתוח אף, החלמה, תוצאה,

לקריאה מפורטת »
עיצוב בטן לגברים
עיצוב קוביות בבטן

עיצוב בטן לגברים ולנשים אין דבר יותר יפה ומושך מבטן מעוצבת. גברים ונשים עובדים קשה מאוד כדי להגיע למצב של בטן שרירית, אך מעט יודעים שמלבד אימונים דרושה תזונה ספציפית,

לקריאה מפורטת »
מאמרים נוספים מהבלוג שלנו
החלמה מניתוח אף
החלמה מניתוח אף

ניתוח אף הוא בין הטיפולים האסתטיים הנפוצים בארץ ובעולם. ניתוח אף הוא בין הניתוחים שמביאים לשינוי דרמטי במראה הפנים של המטופלת או המטופל שעוברים אותו.האף

להמשך קריאה »
תיקון צלקות
תיקון צלקות

אנו נוטים לחשוב שרקמה צלקתית מופיעה רק בשכבות העור העליונות, אלו שניתן לראות, אך האמת היא שרקמה צלקתית מופיעה בכל רקמות הגוף לאחר שקרתה טראומה

להמשך קריאה »
החלמה ממתיחת פנים
החלמה ממתיחת פנים

מתיחת פנים הוא אחד מהניתוחים שאופייניים לנשים בגיל השלישי, אך לא רק. מדובר בניתוח שמחזיר את מראה הפנים עשור או יותר קדימה ומביא לתוצאות מפתיעות

להמשך קריאה »
שתפו עם אחרים
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email