צלקות לאחר ניתוח אסתטי

הנושאים במאמר

אחת השאלות הנפוצות שמטופלים ומטופלות שואלים לפני ניתוח אסתטי היא מה לגבי הצלקות? האם נשארות צלקות לאחר ניתוח אסתטי? והאם יראו אותן?

נושא הצלקות הוא רגיש מאוד שכן אנו מבצעות ומבצעים ניתוח פלסטי כדי לשפר את המראה של אזורים בגוף, ולא נרצה שתיוותר צלקת שתאפיל על המראה החדש.

מה זה צלקת?

צלקת נוצרת לאחר כל פגיעה שיצרה קרע/חתך/הפרדה של שכבת העור. הצלקת יכולה להיווצר בכל מיני אופנים, וכתלות בעומק החתך, כך משתנה אופי הצלקת.

לאחר שהגוף זיהה פגיעה בשכבת העור הוא שולח לאזור תאים פיברובלסטים שתפקידם לייצר קולגן. הקולגן הוא אחד המרכיבים העיקריים של העור והוא מייצר שכבות של רשתות וסיבים שממלאים את החתך וסוגרים אותו.

לאחר חתך הצלקת הראשונית שנוצרת מאופיינת באדמומיות ונפיחות בשל כמות הדם וכלי הדם שנמצאים באזור. ככל שעובר הזמן הצלקת משתטחת ומגיעה לפני העור, ובנוסף הגוון שלה הופכת להיות בגוון הטבעי של העור והיא כבר לא תהיה רגישה למגע וכן כבר לא תהיה בסיכון להיפתח מחדש.

כאמור, לצלקות יש אופי שמשתנה לפי פרמטרים רבים, אך ככלל ניתן לומר שצלקות לא נעלמות, הן רק הופכות להיות יותר ויותר דומות וזהות לעור שסביבן. את הצלקות תוכלו תמיד לראות, אף על פי שלא כולם סביבכן יוכלו לשים לב אליהן.

צלקות לאחר ניתוח אסתטי

צלקות לאחר ניתוח פלסטי הן בלתי נמנעות. כל ניתוח פלסטי שדורש חיתוך ותפירה של העור בהכרח יותיר אחריו צלקת. האם הצלקת תהיה בולטת או כזו שרק את רואה? זה כבר תלוי בך ובאיכות ההחלמה לאחר הטיפול.

ניתן לומר שרופאים מנוסים יוכלו לבצע את החתך והתפירה באופן שמשאיר פחות סימנים וצלקות מרופאים אחרים. ככל שהחתך מבוצע באופן אחיד ונקי, ללא חיתוכים מיותרים, כך איכות הצלקת תהיה טובה יותר. גודל החתך משפיע כמובן על איכות הצלקת שכן חתך קטן יותר יביא איתו צלקת קטנה יותר.

מנתחים מנוסים וטכניקות חדשות מביאים לכך שסימני הניתוח נמצאים באזורים נסתרים בגוף אשר מוסתרים מתחת לקו הבגד. מנתחים מקצועיים שמבינים את האנטומיה והסימטריה של הגוף יודעים להסתיר את הצלקות בקפלים טבעיים של הגוף וכך הצלקת הופכת להיות ״בלתי נראית״.
שימוש בחוטים דקים בזמן התפירה תורם גם הוא לאיכות הצלקת ולטישטוש שלה. ולבסוף, מיקום התפר באזור בו אין מתח על הצלקת ואין סכנה של מתיחה או פתיחה של החתך תורם מאוד לאיכות הצלקת ולמראה שלה לאחר ההחלמה.

סיוע להחלמה של הצלקת

ישנם כמה טיפולים התורמים לאיכות הרקמה הצלקתית ועוזרים בהחלמה ובשיקום של העור.
בראש ובראשונה חשוב לומר שאיכות תקופת ההחלמה היא החשובה ביותר. יש לעקוב אחרי הנחיות הרופא המטפל ולעשות ככל האפשר כדי שאזור החתך יישאר נקי ובריא. בין ההמלצות החשובות ביותר לאחר ניתוח אסתטי ניתן למנות:

  • הפסקת עישון מוחלטת כשלושה שבועות לפחות לפני ואחרי הניתוח. כדי שחתך יתאחה הגוף שולח לאזור כמויות גדולות של דם. העישון פוגע באיכות ההחלמה של החתך בשני אופנים. הראשון הוא שעישון מקטין את כלי הדם מה שאומר שמגיע לאזור החתך פחות דם משצריך להגיע. האופן השני הוא שהעישון מכניס לדם רעלנים שונים וכך נוצר מצב שהדם שמגיע לאזור הניתוח הוא דם שלא נמצא במצב הטוב והבריא ביותר ונפגעת איכות ההחלמה.
  • לשמור על גוף בריא ומוזן היטב בתקופת ההחלמה. אם הפסקנו לעשן בתקופת ההחלמה, מומלץ גם לשמור על תזונה חיונית שמכילה סיבים תזונתיים וחלבונים שעוזרים לבנייה של רקמות בגוף. השמירה על התזונה בתקופה זו תעזור לאיכות הרקמה הצלקתית.
  • להימנע מחשיפת הצלקת לשמש. בתקופת הבנייה והאיחוי של הרקמה הצלקתית העור רגיש לקרינת השמש וחשיפה שלו עלולה להוביל למראה צלקת מורמת ואדומה. מומלץ להימנע מחשיפת החתך לשמש בשמה הראשונה לאחר הניתוח, ובמקרה וזה לא אפשרי, למרוח קרם הגנה עם מקדם גבוה באזור.
  • משחה נגד צלקות – משחות אלו נועדו לטפל בצלקות עדינות ושטחיות יחסית, אך הן לא יכולות להזיק. ישנן משחות על בסיס סיליקון וכן כאלו המכילות נוגדי דלקת ועוזרות באיחוי החתך.
  • הקפאה בחנקן נוזלי – לאחר שהצלקת כבר קיימת והתייצבה ניתן להשתמש בחנקן נוזלי להקפאת הצלקת מהניתוח. פעולתו של החנקן הנוזלי מקטינה את גבולות הצלקת ועוזר לצמצם את גודלה.
  • חבישה ביריעת סיליקון – מפחיתה את רמת הפעילות של הצלקת ושומרת שהיא לא תתרומם מעל שכבת העור.
  • לאחר שהצלקת התהוותה, ניתן לבצע טיפול לתיקון צלקות.

נושא נוסף שמשפיע על איכות הצלקת הוא פרק הזמן שלוקח לנו לטפל בצלקת. ככל שנתמהמה, כך ייקח יותר זמן וידרשו יותר משאבים לטיפול וטישטוש של הצלקת. בעבר הייתה המלצה לבצע טיפול לשיפור איכות הצלקת רק לאחר שמונה חודשים עד שנה לאחר הניתוח, בעוד היום מומלץ להתחיל לטפל ברקמה הצלקתית כבר מספר שבועות לאחר הניתוח, כאשר פצע החתך נסגר והעור אינו רגיש למגע.

צלקות לאחר ניתוח אסתטי
יש צורך לסייע לגוף כדי למנוע צלקות לאחר ניתוח אסתטי

כדאי לזכור שצלקת לאחר ניתוח פלסטי מיטשטשת במהלך השנה עד שנה וחצי לאחר הטיפול, ולכן השנה הראשונה אינה קובעת איך תיראה הצלקת בתום תהליך ההחלמה שלה.

בנוסף, הטכניקות הרפואיות הקיימות היום בכל הנושא של חתכים, תפרים ודאגה להעלמת סימנים לאחר ניתוח פלסטי מתקדמות מאוד ורופא מיומן ומקצועי יודע להגיע למצב בו אין צלקות חריגות.

בכל מקרה שנראה שהצלקת אינה מתאחה באופן מיטבי יש לפנות לרופא המטפל ולקבל ממנו הנחיות להמשך.

להצעת מחיר ללא התחייבות
נושאים נוספים שעשויים לעניין אותך
עיצוב חזה גברי
הגדלת חזה גברי

עיצוב והגדלת חזה לגברים אמרו לך שלעצב שרירי חזה אפשר רק בחדר כושר? אז אמרו. היום יש אופציות רבות לעיצוב חזה גברי ולא כולן עוברות בחדר הכושר.כתבנו בשבילך מאמר מפורט

לקריאה מפורטת »
הרמת גבות

כל השיטות להרמת גבות הרמת גבות הוא טיפול אסתטי שמשנה את מראה הפנים. העיניים הן חלון לאישיות שלנו והרמת גבות פותחת את החלון הזה ונותנת לפנים ולעיניים מראה חיוני וצעיר.

לקריאה מפורטת »
ניתוח הצרת נחיריים
ניתוח הצרת נחיריים

ניתוח להצרת נחיריים יש כל מיני ניתוחים שמשנים ומשפרים את מראה האף – ניתוח להצרת נחיריים הוא אחד מהם. מדובר בניתוח פשוט במהלכו מקטינים את גודל הנחיריים ומקנים לאף מראה

לקריאה מפורטת »
בודי טייט

בודי טייט – המסת שומן בגלי רדיו בודיטייט הוא טיפול להיפטרות מעודפי שומן. לא כולן צריכות או רוצות לבצע שאיבת שומן לצורך הצרת היקפים. אם את מתאימה לבודי טייט, מדובר

לקריאה מפורטת »
ניתוח הצמדת אזניים

ניתוח הצמדת אוזניים אזניים בולטות הן לא משהו שחייבים לחיות איתו. הצמדת אזניים אצל רופא מומחה הוא טיפול פשוט שמקובל לעבור בגילאים צעירים, אך גם מבוגרים יכולים לעבור את הטיפול

לקריאה מפורטת »
מאמרים נוספים מהבלוג שלנו
החלמה מהגדלת חזה
החלמה מהגדלת חזה

ניתוח להגדלת החזה הוא אחד הניתוחים הפופולריים בארץ ובעולם. מדובר באחד הניתוחים האסתטיים הראשונים שבוצעו, כאשר הגדלת החזה הראשונה בוצעה בשנת 1890(!). מאחר והחזה הוא

להמשך קריאה »
שחזור קרום בתולין
שחזור קרום בתולין

קרום הבתולין הוא קרום בעל משמעויות תרבותיות וחברתיות, אך מבחינה אנטומית או תפקודית, למעשה אין לו משמעות כלל.לאחר קיום יחסי מין לראשונה, ולעיתים מסיבות אחרות

להמשך קריאה »
מתיחת בטן בטורקיה
מתיחת בטן בטורקיה

ניתוח מתיחת בטן הוא בין הניתוחים שצוברים פופולריות בישראל בשנים האחרונות. הסיבה לפופולריות הרבה שלו נעוצה בתוצאה המפתיעה שהוא מביא עמו. בניתוח אחד ניתן להגיע

להמשך קריאה »
ההיסטוריה של הגדלת חזה
ההסטוריה של הגדלת חזה

ניתוח הגדלת חזה הוא אחד הטיפולים האסתטיים המבוקשים ביותר.החזה הנשי נחשב כאחד מסממני הנשיות בתרבות המערבית והוא תופס תשומת לב רבה. חזה מלא וזקוף נחשב

להמשך קריאה »
שתפו עם אחרים
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email