החלמה ממתיחת בטן

הנושאים במאמר

ניתוח מתיחת בטן הוא אחד הניתוחים הדרמטיים ביותר. השינוי שניתן להשיג באמצעות ניתוח זה הוא כמעט דמיוני. כל גבר או אישה שבוחרים לבצע את הטיפול הזה ימצאו את עצמם בסופו עם בטן שטוחה והדוקה, ממש כמו זו שהייתה כשהייתם צעירים.

אך כגודל השינוי כך גם גודל ההחלמה. מאחר ומדובר בניתוח שבמהלכו מסירים שכבות עור רבות, ההחלמה אינה קלה ודורשת מעקב דקדקני אחר ההנחיות.

איך מבצעים מתיחת בטן

מתיחת בטן היא פעולה של היפטרות מעודפי עור. הניתוח מבוצע בהרדמה מלאה ובמהלכו הרופא מבצע חתך לרוחב הבטן בקו המפשעה. החתך נועד לבצע הפרדה של רקמות עור ושומן כדי שאפשר יהיה למתוח אותן ולהיפטר מהעודפים. הרופא מבצע הידוק גם של שרירי הבטן שהלכו והתרחבו בעקבות הריונות, עלייה במשקל או גם וגם. הידוק שרירי הבטן מבוצע באמצעות מתיחה ותפירה שלהם, ולא מבצעים קיצור ע״י חיתוך של השרירים. העור ורקמות השומן לעומת זאת כן מקבלים טיפול של קיצור ע״י חיתוך. לאחר ביצוע הפעולה הזו לרוב עולה צורך לבצע מיקום מחדש של הטבור.

ככלל הרופא משאיר את הטבור מחובר לרקמות הגוף, כמו ״אי בודד״ ולאחר מתיחת הבטן מבצעים מיקום ותפירה שלו.

ההחלמה ממתיחת בטן

מאחר ומבוצעת כריתה של עודפי עור רבים, הידוק של שרירי הבטן וכן תפירה של הטבור ושל החתך התחתון, ההחלמה אינה פשוטה. בתהליך ההחלמה תחושו מתח בעור הבטן ויש צורך להיות עם סבלנות עד שהגוף חוזר לעצמו ועד שמרגישים בנוח לבצע פעולות שגרתיות כמו גם פעולות שאין שגרתיות.

השבוע הראשון להחלמה ממתיחת בטן

השבוע הראשון הוא הקשה ביותר ולאחריו השמיים מתבהרים ומתחילים להרגיש טוב יותר. בתום הניתוח תישארו להשגחה והתאוששות של מספר שעות עד 24 שעות, כתלות בהיקף המתיחה שעברתן. מומלץ להגיע לניתוח עם מלווה שיהיה צלול ויוכל לעקוב אחרי הנחיית הרופא, וכן שינהג הביתה. לא מומלץ לנהוג או לבצע פעולות שמצריכות שיקול דעת לאחר הרדמה כללית.

לאחר הניתוח נשארים בגוף נקזים, מעין צינורות רפואיים, שתפקידם לנקז נוזלי גוף ובכך לסייע במניעת בצקות והצטברויות של נוזלים.
מרגע שהשפעת משככי הכאבים וההרדמה פגות תוכלו לחוש את המתח בבטן וכן כאב בעת ביצוע פעולות המצריכות שימוש בשרירי הבטן. פעולות של קימה או ישיבה תיאלצו לבצע באופן איטי ומבוקר כדי לא לגרום לכאב. פעולות כמו עיטוש, שיעול או צחוק עלולות לכאוב גם הן שכן הן מפעילות את שרירי הבטן.

בזמן שתשכבו במיטה מומלץ להניח כרית מתחת לברכיים כדי שהן יישארו כפופות ולא ימתחו את אזור הניתוח, ובפרט את התפרים.

ההמלצה לאחר הניתוח היא להימצא במנוחה, אך הדבר אינו אומר לשכב במיטה במשך שבוע. הסכנה בחוסר תזוזה היא היווצרות של קרישי דם ובצקות למיניהן וכן של אי הגעה מספקת של דם לאזור הניתוח. מומלץ לבצע פעולות קלות ביותר ולא להימנע מתזוזה. בנוסף, מומלץ לבצע הליכות קלות בבית כדי להזרים את הדם ולהניע את הגוף. בשום אופן אין להרים משאות או להפעיל את שרירי הבטן. רוב המטופלים והמטופלות חשות הקלה בזמן הליכה כאשר הן מכופפות מעט את הגוף, וכך לא מותחות את אזור הבטן.

במהלך השבוע הראשון, וגם לאחריו, מומלץ להקפיד על הגיינה של אזור הניתוח ובפרט של אזור החתך. בימים הראשונים ועד הסרת הנקזים לא מומלץ להתקלח אך רצוי לנקות את האזור ואת שאר הגוף בעזרת ספוג וסבון ולאחר מכן להסיר את הסבון באמצעות ספוג לח. בנוסף, מומלץ להחליף בגדים פעמיים ביום, וכן להחליף מצעים אם אלו התלכלכו מהנקזים.
השמירה על הגיינה חשובה מאוד ותפקידה למנוע התפתחות של זיהום או דלקות. בימים הראשונים לאחר הניתוח תתבקשו ליטול אנטיביוטיקה שתפקידה גם הוא לשמור שלא יתפתחו דלקות שונות או זיהומים.

לאחר שבוע עד שבועיים מהניתוח

לאחר השבוע הראשון תתחילו לחוש הקלה מבחינת הכאבים ומבחינת המתח בבטן. הנקזים מוסרים במהלך השבוע הראשון ותרגישו שאפשר לחזור לבצע פעולות שגרתיות. עדיין אסור להרים משאות או לבצע פעולות הדורשות שימוש מסיבי בשרירי הבטן, אך פעולות בית פשוטות והליכות למיניהן כבר תוכלו לבצע.

תוכלי כבר להתקלח לבד וכן תוכלי לשוב ולנהוג. במידה ועבודתך אינה דורשת מאמץ פיזי תוכלי לאחר שבוע וחצי עד שבועיים לחזור לעבודה.

חזרה לשגרה לאחר שהבטן נמתחה

תקופת ההחלמה של הגוף אינה מסתיימת גם כאשר אנו מרגישות טוב ושאנו יכולות לבצע הכל. במהלך חודש עד חודשיים מתום הטיפול תוכלו כבר לחזור לשגרה מלאה, ואף לחזור לבצע אימונים. בכל פעולה שתעשו, ובפרט במהלך פעילות גופנית, תתבקשו לא להעמיס יותר מדי על הבטן ולבצע את כל הפעולות בתשומת לב רבה.
לגוף לוקח זמן להחליך ולרוב הנפיחות, שטפי הדם והבצקות יורדות בהדרגה בתהליך שיכול לארוך גם עד שישה חודשים. זה מפני שהגוף ממשיך ומחלים עד שהוא מתרגל לבטן החדשה. לאחר שישה חודשים תוכלו לחזות בתוצאותיו הסופיות של הניתוח ולהשוויץ בבטן החדשה.

החלמה ממתיחת בטן
החלמה ממתיחת בטן שווה את התוצאה

חגורת לחץ אחרי מתיחת בטן

אחד הדברים החשובים לאחר מתיחת בטן הוא חגורת הלחץ. תפקידה של חגורת הלחץ הוא להצמיד את כל הרקמות ולמנוע היפרדות שלהן. בנוסף, חגורת הלחץ מונעת היווצרות של בצקות והצטברות של נוזלים שונים. תתבקשו לחבוש את חגורת הלחץ למשך חודש, ולעיתים יהיו רופאים שינחו לחבוש את החגורה לתקופה ארוכה יותר.

כאמור, ניתוח מתיחת בטן הוא אחד הניתוחים האסתטיים שמביאים לשינוי הרב והמשמעותי ביותר. במהלך תקופת ההחלמה סביר שתחושו שלא הייתן צריכות לבצע את זה, אך תזכרו שתקופה זו, קשה ככל שתהיה, עוברת ולעיתים מוקדם ממה שחשבתן. התוצאה לאחר הניתוח כלכך דרמטית שכשתעברו את תקופת ההחלמה תיווכחו שהיא הייתה שווה את זה.

להצעת מחיר ללא התחייבות
נושאים נוספים שעשויים לעניין אותך
גניקומסטיה - הקטנת חזה גברי
גניקומסטיה

גניקומסטיה – הקטנת חזה גברי גניקומסטיה הוא טיפול מאוד פופולרי בקרב נערים וגברים שסובלים ממראה החזה שלהם. מדובר בניתוח מהיר להקטנת חזה גברי במהלכו נפטרים מהרקמות העודפות.כתבנו מאמר מפורט הכולל

לקריאה מפורטת »
העלמת סימני מתיחה

העלמת סימני מתיחה האם ידעת שאת סימני המתיחה הורודים-לבנים ניתן להעלים? יש לא פחות מ-6 סוגי טיפולים להעלמת סימני מתיחה כך שבטוח תוכלי להיפטר מהם ולהשיב לעור את המראה החלק

לקריאה מפורטת »
עיצוב חזה גברי
הגדלת חזה גברי

עיצוב והגדלת חזה לגברים אמרו לך שלעצב שרירי חזה אפשר רק בחדר כושר? אז אמרו. היום יש אופציות רבות לעיצוב חזה גברי ולא כולן עוברות בחדר הכושר.כתבנו בשבילך מאמר מפורט

לקריאה מפורטת »
תיקון מחיצת אף

תיקון מחיצת אף תיקון מחיצת אף הוא ניתוח שמשפר את האף מבחינה אסתטית ומבנית ומשנה חיים למטופלים רבים. כתבנו בשבילך מאמר מפורט שמסביר על הסכנות והבעיות של מחיצת אף מעוותת,

לקריאה מפורטת »
ניתוח הקטנת חזה

הקטנת חזה מי שלא חוותה זאת אינה יודעת – חזה גדול עלול להיות נטל יותר משהוא מושא לקנאה. ניתוח הקטנת חזה הוא אמנם ניתוח אסתטי אך הוא טומן בחובו פתרונות

לקריאה מפורטת »
פילינג עמוק והצערת פנים

פילינג להצערת הפנים לא הרבה מכירים את התוצאות המדהימות שפילינג יכול לספק. פילינג כימי או פילינג עמוק הוא פרוצדורה רפואית שמביאה להצערת פנים, העלמה של כתמי גיל, קמטים ואפילו צלקות.

לקריאה מפורטת »
מאמרים נוספים מהבלוג שלנו
בלה קונטור
בלה קונטור

בלה קונטור הוא מכשיר מיוחד להצרת היקפים שמדלל את כמות השומן בתאים, מוריד מנפחם ומביא לפינוי טבעי של השומן מהגוף.בניגוד לשיטות אחרות, בלה קונטור הוא

להמשך קריאה »
ניתוחים אסתטיים לגיל הזהב
ניתוחים אסתטיים לגיל הזהב

בעקבות העלייה בתוחלת החיים ובאיכות החיים אנו רואים יותר ויותר גברים ובעיקר נשים בגיל הזהב הפונים ופונות לטיפולים וניתוחים אסתטיים לצורך שיפור המראה והתחושה. בניגוד

להמשך קריאה »
החלמה ממתיחת בטן
החלמה ממתיחת בטן

ניתוח מתיחת בטן הוא אחד הניתוחים הדרמטיים ביותר. השינוי שניתן להשיג באמצעות ניתוח זה הוא כמעט דמיוני. כל גבר או אישה שבוחרים לבצע את הטיפול

להמשך קריאה »
שתפו עם אחרים
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email