איפור קבוע

הנושאים במאמר

מיקרופיגמנטציה, המוכר בשם איפור קבוע, הוא טיפול אסתטי שמבוצע לרוב בפנים ותפקידו להדגיש את תווי הפנים.
בעבר התחום נקרא איפור קבוע, אך השם השתמה בשנים האחרונות למיקרופיגמנטציה. השם החדש מדייק יותר ומעיד על הטכניקה ואופן השימוש שלה.
מיקרופיגמנטציה היא למעשה החדרה של פיגמנטים באופן נקודתי ועדין שמשפיע על המראה הכללי. הטכניקה לאיפור קבוע השתנתה והתפתחה עם הזמן, ומה שפעם היה נראה כמו צביעה בפנים, היום הפך לאמנות של ממש בעזרתה ניתן להבליט תווי פנים, להוסיף למראה הגבות והעיניים, לבצע המחשה של שערות בקרקפת ואפילו לייצר אשליה של פטמה ועטרה תלת מימדית אצל נשים שנדרשות לבצע שחזור פטמה.
איפור קבוע או מיקרופיגמנטציה קיימת כבר יותר מ 30 שנה, ובשנים האחרונות הופכת יותר ויותר פופולרית.

מי מתאימה לאיפור קבוע

בראש ובראשונה נאמר שאיפור קבוע והתוצאות שלו מיועדות לנשים ולגברים גם יחד, ובהחלט רואים עלייה בכמות הגברים שבוחרים לעבור טיפולי איפור קבוע להדגשת תווי הפנים.
איפור קבוע מיועד לגברים ונשים שאינן מרוצות ממראה הפנים שלהן בין אם זה עקב גבות לא שוות או שהשיער בהן דליל ולא התפתח מספיק. נשים אשר מעוניינות להבליט את צבע השפתיים שלהן שהולך ואובד עם השנים. וכן מי שמעוניינות להגדיר מחדש את קוו תחום השפתיים ולעצב אותו באופן יותר סימטרי ויפה.

בנוסף, איפור קבוע מיועד למי שמאסה באיפור כל בוקר, שכן פעולת האיפור דורשת זמן רב וכן מיומנות מסוימת מאחר ולא כולנו מאפרות מקצועיות. איפור יומיומי מביא למצב שבוא המראה שלנו אינו אחיד מפני שיום אחד הצלחת להתאפר מצויין ויום אחר משהו פשוט לא עבד.
נשים אשר מעוניינות באיפור מקצועי כל יום כל היום פונות גם הן לאיפור קבוע וכן נשים אשר מבצעות פעילות גופנית רבה או שסובלות מהזעת יתר ואינן מעוניינות שהאיפור יימרח וייראה רע ככל שהיום מתקדם.
גם נשים אשר סובלות מאלרגיה לתכשירי האיפור השונים הן מועמדות למיקרופיגמנטציה.

מאיזה גיל אפשר לעשות מיקרופיגמנטציה

מאחר ולא מדובר בפרוצדורה רפואית, אלא פרוצדורה קוסמטית, ניתן לעבור את הטיפול כבר בגילאים צעירים. ההמלצה היא לבצע טיפול מיקרופיגמנטציה החל מגיל 21 ומעלה. הנשים אשר פונות לטיפול הן בגילאי 28-40, ואין זה חריג לראות מטופלות צעירות או מבוגרות מכך. הטיפול פונה לכל הנשים, והיום עם התקדמות התחום והטכניקות הוא מתאים למגוון רב של נשים בכל הגילאים.

איך מתבצע טיפול לאיפור קבוע

בוודאי שמעתן זאת בעבר, מיקרופיגמנטציה היא תהליך שבו מחדירים פיגמנט מתחת לעור. מבחינת הטכניקה התהליך דומה לקעקוע, שכן גם בקעקוע מחדירים צבע מתחת לשכבת העור, אך אין מדובר בשכבה עמוקה כמו בקעקוע והחומרים בהם משתמשים הם שונים בתכלית.

באופן כללי העור שלנו מורכב משלוש שכבות. בביצוע קעקוע המחט חודרת לשכבת הדרמיס, זו שכבת העור האמצעית, ובשכבה זו כמעט ולא קיימת התחדשות של תאי עור. לכן צבע שמוחדר לשכבה זו נשאר שם לנצח.
בביצוע הליך מיקרופיגמנטציה ההחדרה של הפיגמנט מבוצעת לשכבת העור העליונה והשטחית ביותר ושכבה זו מאופיינת ברמת התחדשות תאים נרחבת. תאי העור בשכבה זו מתחדשים כל 16-35 ימים. התחדשות זו גורמת לכך שאיפור קבוע הוא לא באמת קבוע, אלא מחזיק לתקופת זמן מסויימת כתלות באזור הנבחר.
ההחדרה של הפיגמנט לעור מבוצעת ע״י מכשיר בעל מחט אחת או יותר, והמחט היא זו שמחדירה את הפיגמנט. המחט היא עדינה ביותר, ובעיקר הטיפולים לא מרגישים אותה באופן משמעותי. העובדה שהמחט הפכה עדינה ומדוייקת עם השנים הביאה לכך שניתן להגיע לתוצאות מרשימות וטבעיות בידיים הנכונות.

באילו פיגמנטים משתמשים

ישנם סוגים רבים של פיגמנטים ושל חברות המייצרות פיגמנטים לאיפור קבוע. השוני בין הצבע בו משתמשים בקעקועים לעומת הפיגמנט בו משתמשים בתהליך מיקרופיגמנטציה הוא גדול מאוד.

בקעקועים משתמשים בצבעים אשר יכולים להכיל מתכות ותחמוצות למיניהן שתפקידן להישאר בגוף ולא להיספג. ההרכב הכימי של הצבעים שונה מההרכב הכימי של הפיגמנטים.
הפיגמנטים לעומת זאת, עשויים חומר אורגני טבעי והם מורכבים ממינרלים למיניהם שבטוחים לשימוש בגוף. פיגמנטים איכותיים הם אלו שעברו אישור של משרד הבריאות הישראלי, האמריקאי (FDA) או האירופאי ולא כל פיגמנט בטוח לשימוש. כדי שפיגמנט יהיה בטוח לשימוש ומאושר ע״י רשויות הבריאות צריכים להתקיים שני תנאים:

  1. משקלו הסגולי של הפיגמנט קטן ממשקלו הסגולי של תא בשכבת האפידרמיס (השכבה אליה מוחדר הפיגמנט). זה מביא לכך שהפיגמנט ״נדחף״ החוצה ע״י תאי העור וכך אינו מחזיק מעמד לנצח.
  2. הפיגמנט צריך להיות מורכב מחומרים שגוף האדם מסוגל לפרק ולספוג.

באם שני תנאים אלו אינם מתקיימים, מדובר בחומר שאינו עבר אישור ובחומר שעלול להישאר בפנים לנצח, וזו תוצאה שאיננו רוצים שתקרה. אחד היתרונות של איפור קבוע הוא העובדה שהוא לא באמת קבוע, וזה גם אחד התנאים שהופך אותו בטוח לשימוש.

באילו אזורים בפנים מבצעים מיקרופיגמנטציה

מיקרופיגמנטציה יכולה להתבצע בכל מקום בפנים אך ישנם אזורים פופולריים שהם הייעודיים ביותר לאיפור קבוע.

  • גבות – אולי האזור הנפוץ ביותר לביצוע איפור קבוע. הטיפול באזור זה מדגיש את הגבות, מוסיף להן נפח ומתקן א-סימטריה או גבות שהשיער בהן אינו צומח בצורה מלאה או באופן אחיד. בעבר איפור קבוע בגבות היה נראה כמו צביעה או ציור והתוצאה לא הייתה מרשימה במיוחד. ניתן היה לראות מרחוק שמדובר באיפור קבוע וזה הביא למוניטין רע. הטכניקה המדוברת עדיין מבוצעת כיום, אך מאפרים ומאפרות מקצועיים מבצעים היום איפור קבוע בגבות בשיטת השערה או המיקרובליידינג (עוד על כך בהמשך המאמר), טכניקה שמביאה לתוצאות מדהימות וטבעיות.
  • קו ריסים – איפור קבוע בקו הריסים נועד לעבות את הריסים. הריסים תוחמות את העיניים וביצוע של מיקרופיגמנטציה בקו הריסים תורמת לתחימת העיניים. ישנן שתי טכניקות עיקריות והן ביצוע נקודות בין הריסים שתורמות לאשליה של ריסים צפופות ומלאות, ולחלופין ביצוע קו המחבר בין הריסים ועוזר לתחום את העין. בידיים הנכונות הביצוע של מיקרו פיגמנטציה בריסים הוא בטוח ואין חשש לפגיעה בעיניים או בראייה.
  • קו אייליינר – במקום לשים אייליינר כל בוקר ניתן לבצע איפור קבוע בקו זה (הקו שמעל/מתחת הריסים). מיקרופיגמנטציה בקו האייליינר תדגיש את העיניים ואת המראה החושני שלך ותחזיק כל שעות היממה כמובן.
  • שפתיים – איפור קבוע לשפתיים נפוץ מאוד וכמות הנשים שפונות לטיפול זה הולך ועולה עם הזמן. בטיפול מיקרופיגמנטציה בשפתיים ניתן לבצע שני תהליכים ושניהם משנים את מראה השפתיים ותורמים ליופי שלהן.
    טיפול ראשון הוא ביצוע הדגשה לקו השפתיים. במהלך טיפול זזה עוברים בעזרת המחט על הקו התוחם של השפתיים ומדגישים אותו. פעולה זו מבליטה את השפתיים ועוזרת להן לבלוט. פעמים רבות מבצעים הדגשה של קו השפתיים יחד עם עיצוב והגדרה מחדש של קו זה. לא אצל כל הנשים קו השפתיים תואם לקו האידיאלי של ״קשת קופידון״ ופעמים רבות עולה הצורך להגדיר מחדש את קו השפתיים כך שיהיו עם נפח בשני הרבעים החיצוניים ועם ירידה קלה בקו האף ומתחת למחיצת הנחיריים. פעולה דומה להגדרת קו שפתיים מתבצעת גם בשפה התחתונה.
    טיפול שני שניתן לבצע בשפתיים הוא הדגשת הצבע שלהן. עם הזמן ולעיתים פשוט עקב גנטיקה, צבע השפתיים הולך ודוהה והמראה שלהן הופך להיות חיוור ודומה יותר לצבע עור הפנים. זה מביא לכך שהשפתיים נטמעות במראה הפנים ואינן בולטות. בהתאם לצבע העור שלך, ניתן לבצע חידוש לצבע השפתיים כך שהן יהיו שונות מנוף הפנים, בולטות ומוגדרות. בעזרת צביעת השפתיים ניתן לתת אשליה תלת מימדית של שפתיים נפוחות ומלאות יותר, ובמקרה שתבחרי ניתן להשתמש בפיגמנט בעל ברק שתורם לברק הטבעי של השפתיים.

לכמה זמן מחזיק הטיפול

כאמור, איפור קבוע אינו באמת קבוע, אלא הוא מחזיק למספר שנים. מאפיין זה הוא חיובי שכן האופנות משתנות וכך גם מראה הפנים שלנו ותפיסת היופי שלנו. פעמים רבות כאשר מגיע הצורך לתחזק את הטיפול נשים בוחרות לבצע שינוי באיפור הקבוע שלהן וכך הן ממשיכות להתפתח מבחינת יופי וזזות עם המראה העדכני.
ככלל ניתן לומר שאיפור קבוע מחזיק לתקופה של בין שנתיים לשלוש, ולאחר שנתיים הפיגמנט מתחיל להיספג בעור או להידחף החוצה ע״י תאי העור. קצב הספיגה של הפיגמנט משתנה בין אישה לאישה וישנן כאלו שאצלן האיפור הקבוע יחזיק ליותק שנים ואצל אחרות האיפור הקבוע יחזיק לפחות שנים.

התוצאה האחידה אצל כולן היא ביצוע של איפור קבוע בקו הריסים או בקו האייליינר. מאחר וקצב התחדשות התאים באזור זה נמוכה משאר הפנים, הטיפול למיקרופיגמנטציה עשוי להחזיק לתקופה של עד 20 שנה (!). לעובדה זו ישנם יתרונות וחסרונות ואלו משתנים בין אישה אחת לאחרת.

מיקרובליידינג ושיטת השערה

מיקרובליידינג הוא שמו של המכשיר באמצעותו מבצעים עיצוב גבות בשיטת השערה. טכניקה זו קיימת משנת 2015 בערך והתוצאות שלה שינו את עולם האיפור הקבוע בגבות. אם בעבר בוצעה צביעה של הגבה ולמעשה ציור של על העור, בשיטת השערה מבצעים עיצוב של שערות, אחת אחת על הגבה. מכשיר המיקרובליידינג אינו מכשיר חשמלי, אלא הוא מורכב ממספר של מחטים עדינות המחדירות את הפיגמנט לשכבת העור. השימוש במכשיר מיקרובליידינג מדוייק מאוד ולכן ניתן לעצב בעזרתו שערות בודדות. התוצאות של השימוש במכשיר זה בשיטת השערה נראות כמו שערות רגילות בגבות ואינן נראות כמו ציור או צביעה על העור.

תופעות לוואי, סיבוכים וכאב

איפור קבוע הוא תהליך פשוט יחסית, והעובדה שהוא אינו חודר לשכבות העור העמוקות תורם לבטיחות ולכך שתופעות הלוואי הן מינוריות. סיבוכים כמעט ואינם קיימים ועיקר תופעות הלוואי הן אודם שמתקבל מיד לאחר הטיפול וקילוף של העור, בעיקר במקרים של איפור קבוע בשפתיים.
מבחינת כאב, הרי מדובר בהחדרה של מחט לתת העור. פעולה זו אכן כואבת, אך עיקר המאפרים והמאפרות משתמשים בתכשירי אלחוש, ולאחר שאלו נמרחו על העור, כמעט ולא תרגישי את הטיפול.

מה חשוב לדעת כשפונים לטיפול מיקרופיגמנטציה

בין הדברים שחשוב לדעת כשפונים לטיפול מיקרופיגמנטציה הוא שהפיגמנט בו משתמשים הוא פיגמנט שעבר אישור של רשויות הבריאות ולא פיגמנט שהוזמן מיצרן עלום שאינו מקפיד על שני הפרמטרים העיקריים והחשובים. שימוש בפיגמנט לא מאושר עלול לגרור תופעות כמו אלרגיה, דחייה של החומר, הצטברויות, דלקות ובמקרים מסויימים החומר יישאר בשכבת העור לנצח ולא ייעלם. אין להקל ראש בתופעות אלו ועדיף לשלם מעט יותר על חומר מאשר מאשר לסבול מתופעות שונות בהמשך.
אותו דבר לגבי השימוש במכשירים השונים. המחטים חודרות מתחת לעור וחשוב שיבוצע טיפול במחטים חדשות וסטריליות ולא כאלו ששימשו בטיפול אחר אצל אישה אחרת.
בנוסף, כדאי לדעת שמאפר או המאפרת הינם בעלי נסיון והכשרה מתאימה ומומלץ לבקש לצפות בתיק עבודות כדי להבין האם התוצאות תואמות את הרצון והשאיפה שלך.

דבר אחרון הוא שמומלץ לעבור שני טיפולים בכדי שניתן יהיה לבצע שיפורים ותיקונים במידת הצורך.

איפור קבוע - מיקרופיגמנטציה
איפור קבוע – מיקרופיגמנטציה

מחירים לאיפור קבוע

המחירים לאיפור קבוע משתנים לפי האזור בו תבחרי לעבור טיפול. טווח המחירים מתחיל ב600 ש״ח לטיפול באזור קטן כמו קו הריסים ויכול להגיע עד 3,000 ש״ח לטיפול במספר אזורים או באזור גדול כמו חיזוק צבע השפתיים.

להצעת מחיר ללא התחייבות
נושאים נוספים שעשויים לעניין אותך
הרמת עפעפיים

ניתוח הרמת עפעפיים עפעפיים נפולות משפיעות על מראה הפנים, אך גם על הראייה ועל איכות החיים. הרמת עפעפיים מסירה עור עודף, מותחת את העפעף וכך משפיעה על המראה ועל הראייה.

לקריאה מפורטת »
תיקון מחיצת אף

תיקון מחיצת אף תיקון מחיצת אף הוא ניתוח שמשפר את האף מבחינה אסתטית ומבנית ומשנה חיים למטופלים רבים. כתבנו בשבילך מאמר מפורט שמסביר על הסכנות והבעיות של מחיצת אף מעוותת,

לקריאה מפורטת »
ניתוח גומות

ניתוח גומות ניתוח גומות חן הוא אחד מהניתוחים האסתטיים הפשוטים ביותר. בתפר אחד החיוך משתנה ומקבל חינניות. קראו במאמר איך מבצעים את הטיפול, לכמה זמן הוא מחזיק וכמה עולה ניתוח

לקריאה מפורטת »
עיצוב חזה גברי
הגדלת חזה גברי

עיצוב והגדלת חזה לגברים אמרו לך שלעצב שרירי חזה אפשר רק בחדר כושר? אז אמרו. היום יש אופציות רבות לעיצוב חזה גברי ולא כולן עוברות בחדר הכושר.כתבנו בשבילך מאמר מפורט

לקריאה מפורטת »
פיסול אף ללא ניתוח

פיסול אף ללא ניתוח ניתוח אף לשינוי צורה ומראה עצם האף קיים כבר עשרות שנים, ובשנים האחרונות הופיע טיפול חדשני לשינוי מראה האף. מדובר בפעולה שנקראת פיסול אף והיא משנה

לקריאה מפורטת »
מאמרים נוספים מהבלוג שלנו
לכסון עיניים
ניתוח לכסון עיניים

העיניים שלנו מביעות הרבה, והן חלק עיקרי ברושם הראשוני שלנו ובתקשורת הלא-ורבלית, זו שאומרת דברים מבלי שנאמר אותם.לא סתם קיימים ניתוחים רבים המטפלים בתחום העיניים

להמשך קריאה »
החלמה ממתיחת בטן
החלמה ממתיחת בטן

ניתוח מתיחת בטן הוא אחד הניתוחים הדרמטיים ביותר. השינוי שניתן להשיג באמצעות ניתוח זה הוא כמעט דמיוני. כל גבר או אישה שבוחרים לבצע את הטיפול

להמשך קריאה »
הגדלת חזה טבעית
הגדלת חזה טבעית

גודל ומראה החזה מעסיק נשים רבות. הדימוי העצמי מעסיק אותנו בסיטואציות רבות ואנו עובדות קשה מאוד כדי להיות מרוצות מהמראה שלנו. החזה הוא חלק אינטגרלי

להמשך קריאה »
מתיחת בטן בטורקיה
מתיחת בטן בטורקיה

ניתוח מתיחת בטן הוא בין הניתוחים שצוברים פופולריות בישראל בשנים האחרונות. הסיבה לפופולריות הרבה שלו נעוצה בתוצאה המפתיעה שהוא מביא עמו. בניתוח אחד ניתן להגיע

להמשך קריאה »
העלמת צלקות אקנה
תיקון צלקות אקנה

אקנה, פצעי בגרות, נפוצים בעיקר בגילאי העשרה, אך לא רק. האקנה היא דלקת של בלוטות החלב וזקיקי השערה ומופיעה בעיקר בפנים, אך יכולה להופיע גם

להמשך קריאה »
שתפו עם אחרים
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email