הדגשת שפתיים – פיגמנטציה לשפתיים

הנושאים במאמר

אין ספק שהשפתיים שלנו הן בין האיברים הכי חושניים בגוף. בניגוד לאיברים אחרים, השפתיים חשופות תמיד והן משפיעות על מראה הפנים והבעות הפנים שלנו. השפתיים מביעות הרבה, ובעזרתן אפשר להעביר מסרים שונים ומיוחדים שלא מצריכים דיבור מיותר.
השפתיים הם גם בין האזורים שמקבלים טיפול מיוחד בכל מה שקשור לאיפור ולהדגשה. שפתיים חושניות, מלאות בצבע ולעיתים מבריקות, הן סימן היכר של דוגמניות רבות והן שאיפה של נשים רבות.
השפתיים הן איבר חישה עדין מאוד והן מכילות כלי דם רבים, והם אלו שמקנים להן את צבען האדום והכהה יותר מצבע הפנים. עם השנים צבע השפתיים יורד והן הופכות להיות חיוורות ונטמעות בצבע הפנים. בנוסף, הגנטיקה גם היא משפיעה על צבע ומראה השפתיים וישנן נשים שיש להן צבע שפתיים חיוור באופן טבעי.

ניתן לבצע הליך פשוט יחסית שנקרא פיגמנטציה בשפתיים בעזרתו מבצעים הדגשת שפתיים, משפרים את קווי המתאר ומתאימים את צבע השפתיים לרצונך.

למי מיועד טיפול פיגמנטציה בשפתיים

טיפול פיגמנטציה לשפתיים מיועד לכל אישה שמעוניינת להדגיש את קו השפתיים שלה ולתחום אותן באופן ברור ואיכותי יותר. הטיפול מיועד לכל מי שרוצה לשנות ולשפר את צבע השפתיים ולהפוך אותן לבולטות יותר בנוף הפנים. בנוסף, הטיפול מיועד לנשים שמתאפרות על בסיס קבוע, ומעוניינות לקבל את הצבע המלא שהאודם מקנה באופן קבוע בשפתיים.

טיפול פיגמנטציה מסוגלים לתקן אסימטריות בשפתיים ולעיתים אף להביא למראה של שפתיים עבות ומלאות יותר ממה שנראה.

מאיזה גיל ניתן לעבור טיפול להדגשת שפתיים

טיפול להדגשת שפתיים הוא טיפול קוסמטי ואינו רפואי, ולכן ניתן לעבור אותו בכל גיל, כאשר ההמלצה היא לעבור אותו מגיל 21 ומעלה, כאשר מבנה הפנים והגוף סיים להתפתח וצבע השפתיים הוא הצבע שיישאר איתנו לשנים הקרובות קדימה.
ככלל, עיקר המטופלות שמבצעות הדגשת שפתיים הן בגילאי 28-43, אך אין זה חריג לפגוש מטופלות צעירות יותר או מבוגרות יותר שעוברות את ההליך.

עיבוי שפתיים מול הדגשת שפתיים

חשוב להדגיש את ההבדל שבין פיגמנט לשפתיים, שהוא החדרה של צבע לשפתיים ללא שינוי מבני של הגודל או הצורה שלהן, לעומת עיבוי שפתיים, שהוא טיפול רפואי המבוצע ע״י פלסטיקאי מוסמך. במהלך טיפול לעיבוי שפתיים מבצעים עיבוי של אזורים ספציפיים בשפתיים, מוסיפים לנפח שלהן וכן ניתן לשנות את צורתן.

איך מבצעים הדגשת שפתיים

הדגשת שפתיים מתבססת על הטכנולוגיה והשיטה של קעקועים. הדגשה של השפתיים היא ענף בעץ האיפור הקבוע (מיקרופיגמנטציה), וכדי שהיא תישאר לאורך זמן יש להחדיר אותה מתחת לשכבת העור העליונה.

כמו בקעקועים, גם בהדגשת שפתיים יש שימוש במחט החודרת את שכבת העור העליונה, האפידרמיס, וכאשר היא חודרת את שכבת העור היא מחדירה צבע פיגמנט שנותר במקומו לשנים הקרובות.
בשונה מקעקוע, המחט אינה חודרת לעומק שכבות העור, אלא מבצעת פעולה שטחית יותר. הדבר מוביל לכך שהשפעת הפיגמנט מוחשית ובולטת יותר מקעקוע, ושההחלמה קלה יותר וכך גם הכאב.
ההעדפה היא לבצע בין שניים לשלושה טיפולים בהפרש של מספר שבועות וזאת כדי להגיע למצב שהפיגמנט שהוחדר לשפתיים נמצא באופן אחיד ומלא, ואין ״חורים״ בהם אין צבע או חריגות למיניהן. לא מומלץ לבצע את הטיפול במפגש אחד בלבד, שכן לאחר הטיפול תמיד יצוצו איזשהן אי סימטריות שיצריכו טיפול נוסף.

לכמה זמן מחזיק טיפול פיגמנט בשפתיים

כמו באיפור קבוע גם כאן, הפיגמנט בשפתיים מחזיק לתקופה של מספר שנים, בין שנתיים לשלוש, כאשר לרוב אין צורך לתחזק את התוצאה במשך השנים, אך כמובן שניתן לעשות זאת. לאחר שנתיים, וכתלות במאפיינים הפיזיים של השפתיים והעור שלך, הפיגמנט מתחיל לדהות בתהליך הדרגתי ולכן יעלה הצורך לחזור על הטיפול. היתרון הוא שלאחר שהפיגמנט דהה ניתן לבצע טיפול פידמנט בצבע אחר, או לחלופין פשוט לא לבצע טיפול ולשוב לצבע השפתיים המקוריות.

האם הטיפול לצבע שפתיים כואב

בכנות מלאה ועם יד על הלב ניתן לומר שטיפול להדגשת קו שפתיים, ובייחוד לשיפור צבע השפתיים הוא בין טיפולי האיפור הקבוע הכואבים ביותר. כמו שציינו מעלה, השפתיים הן איבר חישה רגיש מאוד ולכן הטיפול מורגש. חשוב לוודא שלפני הטיפול מורחים על השפתיים משחה או ג׳ל לאילחוש השפתיים וכך הכאב הופך להיות הרבה יותר נסבל, כאשר ישנן מטופלות שדיווחו שלא הרגישו בכלל את המחט. חשוב לוודא שהטיפול כולל שימוש בתכשיר אלחוש כדי להפחית את הכאב.

באילו פיגמנטים משתמשים

מאחר ולא מדובר בפרוצדורה רפואית, תחום הצבעים מעט פרוץ. ישנם צבעים רבים ממקורות שונים שלא ניתן לסמוך עליהם וקשה לדעת מה הם מכילים וכיצד הגוף יגיב אליהם. ישנם צבעים העלולים להתגבש בשפתיים ולהפוך לגושים, לחלופין ישנם צבעים שעלולים לדהות מהר מאוד מאחר והם אינם איכותיים מספיק.
כאשר את פונה לביצוע פיגמנטציה בשפתיים חשוב לוודא שהחומרים בהם משתמשים הם חומרים אורגניים וטבעיים בלבד, ושהם אינם מכילים מתכות או תחמוצות למיניהן. החוק מחייב להשתמש בפיגמנטים שקיבלו אישור של משרד הבריאות, או לכל הפחות של מנהל התרופות האמריקאי, הFDA.

האם אפשר להתאפר אחרי טיפול פיגמנטציה להדגשת שפתיים

שאלה שעולה הרבה היא האם אפשר יהיה להתאפר, לשים אודם לאחר טיפול להדגשת השפתיים. שאלה נוספת היא האם הפיגמנט ישנה את צבע האודם?

התשובה היא שניתן בהחלט להתאפר לאחר שעברת טיפול להדגשת שפתיים ושהפיגמנט אינו משנה את צבע האודם. מבנה האודמים האיכותיים הוא של מראה אטום, הכוונה היא שהוא מכסה את כל מה שתחתיו, ולכן לא משנה מה צבע השפתיים, צבע האודם לא ישתנה, כך שעדיין ניתן ליהנות מאיפור, גם עם שפתיים יפות שעברו הדגשה וצביעה.

איפור קבוע והלכות דתיות

איפור קבוע נמצא בתחום אפור מבחינת ההלכה הדתית. הוא כמו קעקוע במובן שמחדירים את הפיגמנט מתחת לעור, אך הוא אינו כמו קעקוע במובן שאינה מבוצעת פגיעה בגוף שמשנה אותו, שכן הצבע יורד לאחר תקופה מסויימת. לכן ישנם פוסקים אשר קובעים שמותר לבצע טיפולים של איפור קבוע בכלל והדגשת שפתיים בפרט וישנם פוסקים שקובעים שאסור. עיקר הפוסקים קובעים שיש להקל בנושא של איפור קבוע שכן ״הוא אינו קבוע כלכך אלא מיטשטש עם השנים, ולא נרשם עמוק בבשר האדם אלא רק בשכבות החיצוניות״.

הדגשת שפתיים - פיגמנטציה

מחירים לטיפול הדגשת שפתיים

טווח המחירים של פיגמנט להדגשת שפתיים נע בין 2,000 ש״ח ויכול להגיע עד 3,000 ש״ח. בקבלת הצעת מחיר חשוב לוודא האם הצעת המחיר היא לטיפול בודד, או לסדרה של טיפולים במהלכם מבצעים תיקונים ושיפורים, וכן, האם המחיר כולל את הפיגמנט. פעמים רבות מתקבלות הצעות מחיר נמוכות ואטרקטיביות, אך רק בבדיקה מעמיקה מעלים שהן כוללות רק טיפול אחד או שהן אינן כוללות את מחיר הפיגמנט.

להצעת מחיר ללא התחייבות
נושאים נוספים שעשויים לעניין אותך
גניקומסטיה - הקטנת חזה גברי
גניקומסטיה

גניקומסטיה – הקטנת חזה גברי גניקומסטיה הוא טיפול מאוד פופולרי בקרב נערים וגברים שסובלים ממראה החזה שלהם. מדובר בניתוח מהיר להקטנת חזה גברי במהלכו נפטרים מהרקמות העודפות.כתבנו מאמר מפורט הכולל

לקריאה מפורטת »
ניתוח הרמת חזה

ניתוח הרמת חזה ניתוח הרמת חזה לא מבוצע רק בקרב נשים לאחר לידה והנקות, לעיתים גם מי שלא עברה הריון מבקשת הרמת חזה. מדובר בניתוח שמשפר פלאים את מראה החזה

לקריאה מפורטת »
הרמת עפעפיים

ניתוח הרמת עפעפיים עפעפיים נפולות משפיעות על מראה הפנים, אך גם על הראייה ועל איכות החיים. הרמת עפעפיים מסירה עור עודף, מותחת את העפעף וכך משפיעה על המראה ועל הראייה.

לקריאה מפורטת »
מתיחת ירכיים

מתיחת ירכיים מתיחת ירכיים הוא טיפול שמחזיר את המראה היפה, המתוח והצר לירכיים ולוקח את הרגליים עשורים אחורה. לעיתים מפתיע לגלות שגם ירכיים גדולות בעלות עודפי עור ושומן יכולות להפוך

לקריאה מפורטת »
פיסול אף ללא ניתוח

פיסול אף ללא ניתוח ניתוח אף לשינוי צורה ומראה עצם האף קיים כבר עשרות שנים, ובשנים האחרונות הופיע טיפול חדשני לשינוי מראה האף. מדובר בפעולה שנקראת פיסול אף והיא משנה

לקריאה מפורטת »
מתיחת פנים
מתיחת פנים

מתיחת פנים בעבר מתיחת פנים הייתה משאיר תוצאה ״מופתעת״ או ״מנותחת״. היום, עקב התפתחות הטכניקות והכלים בארץ, הטיפול מביא לתוצאות מדהימות ולא ניתן לדעת שעשית ניתוח למתיחת פנים.במאמר המפורט אנחנו

לקריאה מפורטת »
מאמרים נוספים מהבלוג שלנו
שחזור קרום בתולין
שחזור קרום בתולין

קרום הבתולין הוא קרום בעל משמעויות תרבותיות וחברתיות, אך מבחינה אנטומית או תפקודית, למעשה אין לו משמעות כלל.לאחר קיום יחסי מין לראשונה, ולעיתים מסיבות אחרות

להמשך קריאה »
המסת שומן
המסת שומן

לא רבים יודעים, אך רקמת השומן של הגוף שלנו מתפתחת עד גיל 20 בערך, ומגיל זה והלאה היא רק משנה את נפחה.כמות תאי השומן בגוף

להמשך קריאה »
המסת שומן בלייזר
המסת שומן בלייזר

שאיבת שומן נמצאת איתנו כבר כמה עשורים ומדובר בהליך פולשני שממס את השומן בתאים ולאחר מכן שואב את השומן החוצה.שאיבת שומן קלאסית מבוצעת ע״י החדרת

להמשך קריאה »
החלמה ממתיחת פנים
החלמה ממתיחת פנים

מתיחת פנים הוא אחד מהניתוחים שאופייניים לנשים בגיל השלישי, אך לא רק. מדובר בניתוח שמחזיר את מראה הפנים עשור או יותר קדימה ומביא לתוצאות מפתיעות

להמשך קריאה »
היפרדות בטנית
היפרדות בטנית

היפרדות בטנית היא תופעה שמרחשת באופן טבעי אצל נשים בהיריון וברוב המקרים התופעה הזו מסתדרת מעצמה. במקרים מסויימים (ולא מעטים בכלל) ההיפרדות הבטנית אינה מסתדרת

להמשך קריאה »
מתיחת בטן בטורקיה
מתיחת בטן בטורקיה

ניתוח מתיחת בטן הוא בין הניתוחים שצוברים פופולריות בישראל בשנים האחרונות. הסיבה לפופולריות הרבה שלו נעוצה בתוצאה המפתיעה שהוא מביא עמו. בניתוח אחד ניתן להגיע

להמשך קריאה »
עודפי עור
עודפי עור ואיך נפטרים מהם

העור שלנו מורכב משלוש שכבות עיקריות הנקראות אפידרמיס (השכבה העליונה), דרמיס (השכבה האמצעית) והיפודרמיס (השכבה העמוקה). תפקידו של העור הוא להגן על הגוף מפני זיהומים

להמשך קריאה »
הגדלת חזה טבעית
הגדלת חזה טבעית

גודל ומראה החזה מעסיק נשים רבות. הדימוי העצמי מעסיק אותנו בסיטואציות רבות ואנו עובדות קשה מאוד כדי להיות מרוצות מהמראה שלנו. החזה הוא חלק אינטגרלי

להמשך קריאה »
שתפו עם אחרים
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email