ניתוח לתיקון פזילה

הנושאים במאמר

פזילה מופיעה אצל 2%-4% מהתינוקות הנולדים ולרוב היא עוברת עד גיל 8 שבועות. במידה והפזילה נותרת לאחר גיל 8 שבועות יש צורך לפנות לרופא עיניים, לאבחן את הבעיה ובמקרה הצורך לבצע טיפול לתיקון פזילה.

כאשר אנו נולדים העיניים שלנו מתחילות את פעולתן הסימולטנית והן מתחילות לפעול בתיאום. הראייה מתפתחת בכל עין בנפרד וכו בזמן מנגנון התיאום של העיניים מתפתח גם הוא. אצל תינוקות בני מספר שבועות ניתן לראות פזילה וזו נובעת מבניית מנגנון התיאום של העיניים ולאו דווקא מבעיה כלשהי בעיניים. עד גיל 8 שבועות המנגנון מתייצב ושתי העיניים עובדות באופן אחיד ושווה. פזילה שממשיכה לאחר גיל 8 שבועות מעידה על בעיה בשרירי העיניים, ולעיתים על בעיה עמוקה יותר, נוירולוגית או התפתחותית.
קיימות כמה דרכים לתיקון פזילה, החל בתרגילי עיניים ועד ניתוח.

מבנה העיניים

גלגלי העיניים שלנו הן האיבר היחיד בגוף שגודלו אינו משתנה. גודל גלגל העין בינקות הוא גודל גלגל העין שיהיה לנו בבגרות. גלגלי העין יכולים לעשות שש תנועות שונות וכל תנועה כזו מצריכה שריר ספציפי מה שאומר שלכל גלגל עין מתחברים שישה שרירים.

שרירי העין מחוברים בשתי נקודות – נקודת המוצא מאחורי גלגל העין ונקודת הקישור, על גלגל העין בחלקו האחורי.

התנועות שהעיניים שלנו יכולות לעשות הן למעלה, למטה, ימינה, שמאלה, סיבוב ימינה וסיבוב שמאלה.
על פי כיוון הפזילה ניתן להעריך את סוג התיקון שיידרש.

באיזה גיל ניתן לטפל בפזילה

אין גיל לתיקון פזילה וכמה שיותר מוקדם, כך עדיף. החל מגיל 8 שבועות ניתן לתקן פזילה ועד גיל 120.

איך מתקנים פזילה

פזילה שאינה נובעת מבעיה נוירולוגית או התפתחותית נובעת מחוסר אחידות באורך שרירי גלגל העין. כאשר שריר אחד ארוך או קצר יותר משריר אחר הדבר יתבטא בפזילה אותה יש לתקן.
עיקר הפזילות שניתן לראות אצל תינוקות הן פזילות כלפי פנים, כאשר עין אחת מביטה לכיוון האף. פזילה כלפי חוץ לעיתים תלווה בעיות פיזיות אחרות ובדרך כלל היא מעידה על בעיה נוירולוגית.

תיקון פזילה באמצעות רטייה או טיפות

לפני שניגשים לניתוח תיקון פזילה, מומלץ לנסות לטפל בבעיה בדרכים שאינן פולשניות. ניתן להניח רטייה על העין ה״חזקה״, זו שאינה פוזלת, למשך כמה שעות בכל יום וכך לאמץ ולאמן את העין הפוזלת. בדיוק כמו כל שריר בגוף, גם את שרירי העיניים ניתן לחזק ופעמים רבות רטייה משפרת את המצב.
בדומה לרטייה ניתן להשתמש בטיפות שמטשטשות את הראייה. את הטיפות מטפטפים לעין ה״חזקה״ וכך מאמצים את העין הפוזלת.

תרגילי עיניים לתיקון פזילה

ניתן לבצע תרגילי עיניים וכך לחזק את השרירים ולתקן את הפזילה. תרגילי העיניים ישלבו את שתי העיניים או רק אחת ורצוי לפנות לרופא עיניים כדי לקבל תרגילים שיותאמו אישית למצב הפזילה.

תיקון פזילה באמצעות משקפיים

פעמים רבות משקפיים יכולות לתקן את הפזילה.

ניתוח לתיקון פזילה

ניתוח לתיקון פזילה הוא ניתוח במהלכו מטפלים באורך שרירי גלגל העין. כאמור, שרירי העין צריכים להיות אחידים באורכם וכאשר אינה אחידות מופיעה פזילה. במהלך הניתוח מבצעים הארכה או קיצור של שרירים עד שמגיעים לאיזון. בחלק מהניתוחים תיקון השריר יבוצע לשני שרירים מקבילים – שריר אחד יקוצר בעוד אחר יוארך וכך תתקבל הסימטריה ביניהם.

קיצור של שריר העין יבוצע ע״י חיתוך של השריר, הסרה מינורית של רקמת שריר עודפת ולאחר מכן תפירה מחדש כאשר השריר באורך הרצוי.

הארכה של שריר תבוצע ע״י ניתוק השריר מנקודת החיבור שלו בגלגל העין וחיבורו מחדש בנקודה אחרת.

כאשר מבצעים תיקון של אורכי שריר בגלגל העין יכול להיות שיעלה צורך לבצע תיקונים על כן פעמים רבות מבוצע תפר זמני, מעירים את המטופלת או המטופל וכשאלו ערים ומשתפים פעולה בודקים האם שינוי אורך השריר תיקן את הפזילה. לאחר שמגיעים לתוצאה הרצויה מרדימים את המטופל/ת ומבצעים תפירה קבועה.

ניתוח לתיקון פזילה
ניתוח לתיקון פזילה – לפני ואחרי

איך הרופא יודע בכמה לקצר או להאריך את השריר

קיימת טבלת מידות הקובעת בהתאם לסוג הפזילה ולזווית שלה בכמה מקצרים או מאריכים את השריר. את שרירי העיניים מקצרים או מאריכים במילימטרים בודדים.

למה לטפל בפזילה

מלבד העובדה שפזילה יוצרת פגיעה אסתטית, היא עלולה להוביל גם לבעיות ראייה רפואיות.

פזילה לא מטופלת עלולה להוביל למצב של עין עצלה. במצב זה הראייה בעין הפוזלת נחלשת ונפגעת. בנוסף, ראיית התלת מימד של המטופל או המטופלת עלולה להיפגע, או לחלופין עלול להיווצר מצב של כפל ראייה – אנו מביטים בעצם אחד אך רואים אותו פעמיים מאחר והתמונה אינה מסונכרנת.

סיכויי ההצלחה של ניתוח לתיקון פזילה

אחוזי ההצלחה לניתוח לתיקון פזילה עומדים על 80% לאחר טיפול יחיד. מטופלים אשר לאחר טיפול אחד הפזילה לא תוקנה, או לחלופין, נוצרה פזילה לכיוון השני, יבוצע ניתוח משלים וחוזר לתיקון הפזילה.

האם תיקון פזילה כואב

ניתוח הכולל חיתוך ותפירה של שרירים הוא כואב. ברוב המקרים הטיפול מבוצע בהרדמה מלאה ולכן הטיפול עצמו לא יורגש. לאחר הטיפול, כאשר במטופל התעורר יורגש כאב בפנים העין אשר ניתן להפחתה ע״י שימוש במשככי כאבים ללא מרשם כמו אקמול/אופטלגין וכו׳.
הכאב ילווה את המטופלים למשך כמה ימים ולאחר מכן יחלוף. לאחר הניתוח לא חריג לראות דמעות המכילות דם, וכן העין צפויה להיות אדומה לתקופה של עד שבועיים.

החלמה מתיקון פזילה

לרוב לא חובשים את העין המטופלת.
ניקיון העין חשוב מאוד ויש לדאוג שהעין נקייה מהפרשות או לכלוכים למיניהם. חשוב גם לשמור שהעין אינה מקבלת מכה או נחבלת בצורה כלשהי כדי לא לפגוע בשרירי שנתפרו.
התפרים בהם משתמשים הם תפרים מתכלים, כאלו שנפסגים בגוף בתוך מספר שבועות ולכן אין צורך להוציא אותם.
לאחר הטיפול הרופא ינחה אתכם לשים טיפות ומשחה שימנעו התפתחות דלקת או זיהום ויקלו על ההחלמה.
אין לשחות בבריכה או בים או בכל מקור מים עומדים העלול להיות מזוהם. אין מניעה להתקלח ואף מומלץ, כדי לשמור על העין נקייה.

ניתן יהיה לחזור לפעילות מלאה כמה ימים לאחר הטיפול וכאשר הכאב יפחת ויתפוגג.

להצעת מחיר ללא התחייבות
נושאים נוספים שעשויים לעניין אותך
השתלת שיער

השתלת שיער התקרחות היא בעיה נפוצה בישראל והיא משפיעה על גברים רבים בגילאי 30-45. כיום ניתן לבצע השתלת שיער באופן שנראה טבעי לחלוטין, ללא צלקות ועם שיער שגדל ושניתן לספר,

לקריאה מפורטת »
מתיחת סנטר

מתיחת סנטר והעלמת סנטר כפול במקומות מסויימים בגוף מצטבר ״שומן עיקש״, שומן שלא יורד גם עקב פעילות גופנית או דיאטה, אלא רק בעזרת שאיבה או המסת שומן. הסנטר הוא אחד

לקריאה מפורטת »
טיפול בהזעת יתר

טיפול בהזעת יתר הזעת יתר היא אינה גזירת גורל. גברים ונשים שסובלים וסובלות מהתופעה בוודאי ישמחו לדעת שיש לא פחות מ-8 דרכים לטפל בהזעת יתר.חקרנו את השיטות השונות וכתבנו מאמר

לקריאה מפורטת »
הזרקת שומן עצמי לפנים

הזרקת שומן עצמי לפנים שומן שמצטבר באזורים לא רצויים בגוף יכול לשמש כחומר מילוי מדהים וטבעי שמעלים קמטים, מחליק את עור הפנים ונשאר שם לנצח בלי הצורך לבצע מילוי חוזר

לקריאה מפורטת »
ניתוח הגדלת חזה

ניתוח הגדלת חזה ניתוח הגדלת חזה הוא הניתוח האסתטי הפופולרי ביותר בארץ ובעולם כבר שנים רבות. זהו ניתוח שיוצר שינוי משמעותי ביותר במראה הגוף ועקב כך גם בתחושה האישית. יש

לקריאה מפורטת »
ניתוח אף

ניתוח אף כתבנו מאמר מפורט עם כל מה שחשוב לדעת על ניתוח אף – סוגי ניתוח אף, ניתוח ללא שבירת עצם, הרדמה מקומית או כללית, סבסוד ניתוח אף, החלמה, תוצאה,

לקריאה מפורטת »
מאמרים נוספים מהבלוג שלנו
החלמה מניתוח אף
החלמה מניתוח אף

ניתוח אף הוא בין הטיפולים האסתטיים הנפוצים בארץ ובעולם. ניתוח אף הוא בין הניתוחים שמביאים לשינוי דרמטי במראה הפנים של המטופלת או המטופל שעוברים אותו.האף

להמשך קריאה »
שתלים לחזה
הכל על סוגי שתלים לחזה

כשחושבים על הגדלת חזה באמצעות שתל, חשוב לדעת שיש כמה סוגים של שתלים בעלי שתי צורות עיקריות.אמנם במהלך ההיסטוריה של הגדלת חזה משתמשים בשתלים כבר

להמשך קריאה »
העלמת צלקות אקנה
תיקון צלקות אקנה

אקנה, פצעי בגרות, נפוצים בעיקר בגילאי העשרה, אך לא רק. האקנה היא דלקת של בלוטות החלב וזקיקי השערה ומופיעה בעיקר בפנים, אך יכולה להופיע גם

להמשך קריאה »
איפור קבוע - מיקרופיגמנטציה
איפור קבוע

מיקרופיגמנטציה, המוכר בשם איפור קבוע, הוא טיפול אסתטי שמבוצע לרוב בפנים ותפקידו להדגיש את תווי הפנים.בעבר התחום נקרא איפור קבוע, אך השם השתמה בשנים האחרונות

להמשך קריאה »
שתפו עם אחרים
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email