הסרת צלוליט

הנושאים במאמר

צלוליט הוא תופעה שמתרחשת בגוף באופן טבעי והיא מטרידה נשים רבות ברחבי העולם.
הצלוליט הוא אותה תופעה שלעיתים מתייחסים אליה כאל ״עור תפוז״. הכוונה היא שהעור מקבל מראה גבשושי והאחידות והמתח שלו הולכים ונעלמים.
צלוליט מופיע בעיקר אצל נשים וכמעט ואינו מופיע אצל גברים. ההנחה הרווחת היום היא שהגורם המרכזי לצלוליט הוא הגורם הגנטי, ולא גורמי משקל או פעילות גופנית למיניהם, אף על פי שלאלו יש השפעה מבוססת על התופעה.
צלוליט עלול להופיע אצל נשים בכל המשקלים, בין אם בעודף משקל או לא, ולכן תופעה זו מטרידה נשים רבות.

צלוליט או צלוליטיס

לרוב מתייחסים לתופעה בשם ״צלוליטיס״, אך שם זה אינו נכון. השם הנכון לתופעת הגבשושיות על העור היא צלוליט. צלוליטיס היא דלקת של רקמת השומן ומלבד הדמיון בין שני השמות, אין קשר בין צלוליט לצלוליטיס.

מאיזה גיל מופיע צלוליט

צלוליט יכול להופיע בכל גיל החל מגילאי ה 20 ומעלה. כאמור, צלוליט אינו נגרם עקב גיל או משקל, אלא בעיקר עקב הגורם הגנטי. התופעה הזו מטרידה בין 80%-90% מכלל הנשים בעולם והיא חוצת מגזרים, גילאים ומשקלים.

באילו אזורים בגוף מופיע צלוליט

האזור הנפוץ ביותר בו מופיע הצלוליט הוא הירכיים וכן באזור הישבן, אך הצלוליט עשוי להופיע באזורים נוספים בגוף כמו הבטן, המתניים, הזרועות והגב.

הירכיים הם האזור הנפוץ ביותר מאחר ובאזור זה ישנה זרימת דם פחות יעילה מאשר אזורים אחרים בגוף.

מה זה צלוליט

צלוליט הוא רקמת שומן כלואה שנמצאת בשכבות העור העליונות. שכבות אלו של העור אינן מקבלות אספקת דם מירבית ולכן שומן שנוצר בשכבות אלו נותר כלוא מאחר ולא מגיע הרבה דם שהוא הגורם שמפרק את השומן ומשנע אותו לעבר המערכת הלימפית, או למערכת השתן, ממנה יוצא שומן שפורק ע״י הגוף.
רקמות השומן נכלאות בין סיבי הקולגן שנמצאים בחלקו העליון של העור ובין הנוזל שבין התאים.
צלוליט שאינו מטופל עלול להתפשט לאזורים אחרים בגוף, וכן עלול להתפשט ולהתרחב באותו אזור בו הוא נמצא.

הגורמים לצלוליט בעור

  • גנטיקה – כאמור, גנטיקה היא הגורם העיקרי להיווצרות צלוליט בעור, אך היא אינה הגורם היחיד. נשים וגברים מסויימים עלולים לפתח צלוליט יותר בקלות מאחרים.
  • עלייה במשקל – כמו שהבנו, צלוליט הוא תאי שומן הנלכדים בשכבות העור העליונות ועל כן, ככל ששכבת השומן בגוף גדלה, כך גדל הסיכוי שייצטבר שומן בשכבות העור בהן נפוץ לראות צלוליט. אין זה אומר שנשים רזות (שגם להן יש רקמת שומן, אך בכמות נמוכה) אינן יכולות לסבול מתופעת הצלוליט, אלא שעודף משקל ועודף ברקמות השומן מעלים את הסיכויים להיווצרות צלוליט.
  • שינויים הורמונליים – אלו עשויים להשפיע על זרימת הדם באזורים מסויימים בגוף וכן עשויים להשפיע על אופן הצטברות השומן בגוף, ולכן שינויים הורמונליים שנוצרים עקב שינויים טבעיים בגוף כמו התבגרות או הריון עלולים לגרום להופעת צלוליט. גם נטילת תרופות מסויימות שיוצרות שינוי הורמונלי בגוף (כמו גלולות נגד הריון, תרופות פסיכיאטריות למיניהן ועוד) עלולות לגרום להופעת צלוליט בגוף.

דרכים להיפטר מצלוליט

כאמור, צלוליט הוא הצטברות של תאי שומן שאינם מתפרקים מאחר וזרימת הדם לאזור הצלוליט אינה יעילה, על כן ישנן שתי שיטות בהן ניתן לטפל בצלוליט. ראשית יש להבין שאין דרך אחת מוכחת להיפטר מצלוליט ודרכים מסויימות יוכלו להועיל לנשים מסויימות בעוד דרכים אחרות יועילו לנשים אחרות.
השיטה הראשונה היא נסיון להפחית את כמות רקמות השומן בגוף בתקווה שזו תשפיע על מצבורי השומן בשכבת העור העליונה, איפה שמצטבר הצלוליט. השיטה השנייה היא הגברת זרימת הדם לאזור הצלוליט כדי שהדם יוכל לפרק את השומן ולהיפטר ממנו.

היפטרות מצלוליט באמצעות תזונה ופעילות גופנית

ישנן דעות לכאן ולכאן לגבי האפשרות להיפטר מצלוליט בעזרת פעילות גופנית ותזונה, אך העובדה היא שנשים מסויימות הצליחו להיפטר מהצלוליט או לפחות לשפר את המראה בעזרת שינוי באורח החיים.
ההמלצה היא לבצע פעילות גופנית 4-5 פעמים בשבוע, כאשר הדגש לא צריך להיות על השקעת מאמץ מירבי בכל אימון, אלא על התמדה וביצוע הפעילות לאורך תקופה ארוכה. המטרה של הפעילות הגופנית היא לעודד את זרימת הדם בגוף ובשכבות העור העליונות על כן ביצוע קבוע של פעילות גופנית יעזור למוסס את שכבת השומן. צפו לראות תוצאות רק לאחר מספר חודשים, ולא באופן מיידי.

עיסוי להיפטרות מצלוליט

מלבד שחרור השרירים, עיסוי ובעיקר עיסוי לימפטי עוזר להמריץ ולהזרים את הדם בגוף. עיסוי לימפטי הוא עיסוי שנועד להזרים את הדם וכן את נוזל הלימפה, אותו נוזל שמסלק רעלים מהתאים ומרקמות הגוף השונות. כמו בפעילות גופנית, גם כאן – כדי לראות שינוי יש צורך להתמיד בביצוע העיסוי ולבצע עיסוי לפחות פעמיים בשבוע. לא חייב לגשת למעסה, אלא ניתן לעסות עיסוי במשך חצי שעה עד שעה בבית לבד או בעזרת בן או בת הזוג ולצפות לתוצאות שיופיעו לאחר מספר שבועות עד מספר חודשים.

התפתחות של צלוליט בעור*

מכשיר ואקום LPG להעלמת צלוליט

כמו העיסוי, מכשיר הואקום נועד להביא לזרימת דם בשכבות העור העליונות וכך לעודד את הגוף לפרק את השומן שהצטבר שם. בתחילת הטיפול לובשים חליפת ניילון שתפקידה למנוע היווצרות של שטפי דם, ולאחר מכן המכונה לשה את העור ומעודדת את זרימת הדם וכן את היווצרות סיבי הקולגן בעור. הטיפול במכשיר ואקום אינו כואב ומטופלות מסויימות מגדירות אותו כנעים.
כדי שפעולה זו תעזור להיפטר מצלוליט יש צורך לחזור עליה למשך מספר שבועות פעמיים בשבוע, ולאחר מכן לבצע תחזוק של התוצאות פעם בשבוע. הטיפול אורך 30 דקות בערך.

המסת שומן להיפטרות מצלוליט

רופאים מסויימים ממליצים על המסת שומן באמצעות לייזר, גלי רדיו או הזרקה של חומרים מסויימים. המסת שומן יעילה מאוד במצבים של הצטברות שומן עיקש, כזה שלא ניתן להוריד בפעילות גופנית או בשינוי גופני, אך בכל הנוגע לצלוליט (המצטבר, כאמור, בשכבות העליונות של העור ולא באזורי הצטברות השומן הרגילים) הדעות חלוקות.
השאיפה היא למוסס את שכבת השומן בעזרת חומרים אלו או בעזרת גלי רדיו או קרני לייזר ולעודד את הגוף להיפטר מהשומן שהומס באופן טבעי. 

לסיכום

ישנם רופאים וקליניקות המציגים תמונות לפני ואחרי של מטופלות להן טיפולים מסויימים עזרו, אך חשוב לזכור שבתמונות אלו אנו רואים את המטופלות להן הטיפול עזר, ולא את אלו להן הטיפול לא עזר. כפי שציינו, חלק מהטיפולים יכולים להשפיע על נשים מסויימות וחלק לא, לכן יש לקחת את נושא ההיפטרות מצלוליט בעירבון מוגבל ומתוך הבנה שכמו שיש סיכוי שטיפול מסויים יעזור, קיים גם סיכוי שהוא לא יעזור.
הגורם שעובר כחוט השני בין כל סוגי הטיפולים להעלמת צלוליט הוא ההתמדה. בין אם מדובר בפעילות גופנית, עיסוי או שימוש במכשיר ואקום, ככל שנתמיד כך אנו עשויות לראות תוצאות חיוביות יותר.

*התמונה תודות לEducation vector created by brgfx – www.freepik.com

להצעת מחיר ללא התחייבות
נושאים נוספים שעשויים לעניין אותך
פילינג עמוק והצערת פנים

פילינג להצערת הפנים לא הרבה מכירים את התוצאות המדהימות שפילינג יכול לספק. פילינג כימי או פילינג עמוק הוא פרוצדורה רפואית שמביאה להצערת פנים, העלמה של כתמי גיל, קמטים ואפילו צלקות.

לקריאה מפורטת »
בודי טייט

בודי טייט – המסת שומן בגלי רדיו בודיטייט הוא טיפול להיפטרות מעודפי שומן. לא כולן צריכות או רוצות לבצע שאיבת שומן לצורך הצרת היקפים. אם את מתאימה לבודי טייט, מדובר

לקריאה מפורטת »
טיפולים אסתטיים לגברים

כל הטיפולים האסתטיים לגברים מי שחשב שניתוחים וטיפולים אסתטיים הם רק לנשים טועה ובגדול. כיום מספר הגברים שמשפרים את המראה בקליניקה הולך ועולה ובטיפולים מסויימים מספר הגברים אף עבר את

לקריאה מפורטת »
פיסול אף ללא ניתוח

פיסול אף ללא ניתוח ניתוח אף לשינוי צורה ומראה עצם האף קיים כבר עשרות שנים, ובשנים האחרונות הופיע טיפול חדשני לשינוי מראה האף. מדובר בפעולה שנקראת פיסול אף והיא משנה

לקריאה מפורטת »
עיצוב חזה גברי
הגדלת חזה גברי

עיצוב והגדלת חזה לגברים אמרו לך שלעצב שרירי חזה אפשר רק בחדר כושר? אז אמרו. היום יש אופציות רבות לעיצוב חזה גברי ולא כולן עוברות בחדר הכושר.כתבנו בשבילך מאמר מפורט

לקריאה מפורטת »
מאמרים נוספים מהבלוג שלנו
החלמה מפילינג עמוק
החלמה מפילינג עמוק

פילינג עמוק לפנים הוא אחד הטיפולים, ואולי היחיד, שמצליח להצעיר ולהבריא את עור הפנים באופן כלכך משמעותי. במהלך פילינג עמוק מוסרות השכבות החיצוניות של העור

להמשך קריאה »
ההיסטוריה של הגדלת חזה
ההסטוריה של הגדלת חזה

ניתוח הגדלת חזה הוא אחד הטיפולים האסתטיים המבוקשים ביותר.החזה הנשי נחשב כאחד מסממני הנשיות בתרבות המערבית והוא תופס תשומת לב רבה. חזה מלא וזקוף נחשב

להמשך קריאה »
תיקון צלקות
תיקון צלקות

אנו נוטים לחשוב שרקמה צלקתית מופיעה רק בשכבות העור העליונות, אלו שניתן לראות, אך האמת היא שרקמה צלקתית מופיעה בכל רקמות הגוף לאחר שקרתה טראומה

להמשך קריאה »
איפור קבוע - מיקרופיגמנטציה
איפור קבוע

מיקרופיגמנטציה, המוכר בשם איפור קבוע, הוא טיפול אסתטי שמבוצע לרוב בפנים ותפקידו להדגיש את תווי הפנים.בעבר התחום נקרא איפור קבוע, אך השם השתמה בשנים האחרונות

להמשך קריאה »
שתפו עם אחרים
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email