סבסוד ניתוחים אסתטיים

הנושאים במאמר

תחום הניתוחים והטיפולים האסתטיים התרחב מאוד בשנים האחרונות בעולם בכלל ובישראל בפרט.

התרחבות התחום באה לידי ביטוי במספר מישורים, החל מסוגי הטיפולים שניתן לבצע, השיטות השונות המבוצעות ע״י מנתחים בישראל, כמות המנתחים האסתטיים, התרחבות כמות המטופלות והמטופלים שפונות ופונים לטיפולים אלו וכן מבחינת ההכרה של קופות החולים בצורך לעבור ניתוחים אסתטיים.

סוגי הטיפולים שניתן לבצע

בעבר היו מבוצעים בארץ בעיקר שני טיפולים אסתטיים – ניתוחי אף והגדלות חזה בעזרת שתלים. כיום תחום הניתוחים האסתטיים התרחב כלכך עד שניתן לטפל בכל אזור בגוף ולהגיע לתוצאות מעולות ומפתיעות מאוד. ניתוחים כמו מתיחת בטן, מתיחת פנים, מתיחת ירכיים הם כבר רווחת הכלל וניתוחים כמו הגדלת/הרמת ישבן, עיצוב שפתי הפות, הצרת נרתיק הולכים ונהיים פופולריים וצוברים תאוצה.

ההבנה היום היא שאין צורך לחיות עם חלקים בגוף שאיננו מרוצות מהם. בדיוק כמו שאנו נעשה דיאטה ופעילות גופנית כדי לשפר את המראה שלנו, כך גם נפנה לטיפולים אסתטיים כדי לשפר את המראה.

בעולם בו המראה ודימוי הגוף הוא חלק בלתי נפרד ממי שאנחנו בעיני עצמנו ובעיני אחרים, זה רק לגיטימי שנבצע טיפולים שונים כדי לשפר את המראה.

איכות המנתחים בישראל

איכות המנתחים והטכניקות בישראל עלתה מאוד בשנים האחרונות. מנתחים רבים עושים השתלמויות והתמחויות בארה״ב ובאירופה, פונים לרופאים מובילים בעולם כדי ללמוד מהם ומפתחים בעצמם טכניקות חדשות כדי לשפר את תוצאת הטיפול ואת איכותו.

כמובן שישנם בארץ רופאים שעדיין עובדים בטכניקות ישנות אותן למדו מזמן, אך אין הדבר אומר שהתוצאה לא תהיה טובה. גם מנתחים שעובדים בטכניקות ישנות למדו לשכלל את השיטות שלהם והם מביאים לתוצאות מעולות.

התייחסות קופות החולים לניתוחים אסתטיים

בדיוק כמו עם הרפואה המשלימה (דיקור סיני, שיאצו וכו׳), כך גם בתחומי האסתטיקה. קופות החולים הבינו בשנים האחרונות שההגדרה שלהן לרפואה צריכה להתרחב לתחומים נוספים ולכן הן מציעות היום סבסוד לתחומי רפואה נוספים שאינם ״רפואיים״ גרידא.

כיום ניתן לבצע ניתוחים אסתטיים בסבסוד של קופות החולים ברמות השתתפות של עד 70%(!).

לא כל הטיפולים והניתוחים מסובסדים ע״י קופות החולים, אך הרשימה אינה דלה והיא הולכת ומתרחבת.

הזרקות למיניהן כמו הזרקת בוטוקס לאזורים שונים, או הזרקת חומצה היאלורונית לשפתיים לא תהיה מכוסה ע״י קופת החולים, אך הגדלת חזה, הקטנת חזה, ניתוח אך וכו׳ מכוסות ע״י קופות החולים ויצריכו השתתפות עצמית בלבד.

ניתוח פלסטי דרך קופת חולים

ניתוחים פלסטיים דרך קופת חולים ניתן לביצוע כמעט בכל קופות החולים. ברוב הקופות ישנה רשימה של מנתחים אסתטיים איתם עובדת קופת החולים, ותיאלצו לבחור מנתח מתוך רשימה זו. לרוב יבוצע הטיפול במרפאתו של הרופא המנתח, אך לעיתים ניתוח אסתטי דרך הקופת חולים יבוצע בבית חולים של הקופה או לחלופין בבית חולים הנמצא בהסדר עם הקופה.

באם תרצו לבצע ניתוח אסתטי דרך רופא אחר שאינו נמצא בהסדר עם הקופה או בבית חולים אחר תיאלצו לפנות לרופא באופן פרטי ולא דרך קופת החולים.

סבסוד ניתוחים אסתטיים

ניתוח אסתטי דרך קופת חולים כללית

קופת חולים כללית היא הקופה הגדולה בארץ וככזו היא מציעה סבסוד אטרקטיבי של עד 70% ממחיר הניתוח.

הסבסוד של קופת חולים כללית ניתן ללקוחות מושלם פלטינום בלבד, שזה הביטוח הרחב ביותר של כללית.
בין הטיפולים השונים תוכלו למצוא: 

המחירים של כללית משתנים בין הטיפולים השונים, אך מבדיקה שערכנו מדובר במחירים אטרקטיביים שיכולים לחסוך אלפי שקלים ויכולים להגיע עד עשרת אלפים שקלים.

לאתר הניתוחים האסתטיים של כללית

ניתוח אסתטי דרך קופת חולים מכבי

כמו בכללית, גם במכבי, הזכאות לסבסוד ניתוח אסתטי מוענקת אך ורק למבוטחים בביטוח הרחב ביותר והוא ״מכבי שלי״. מבוטחי מכבי זהב או מכבי כסף אינם זכאים לסבסוד.

ההשתתפות של מכבי חלה על מספר טיפולים נבחרים והם:

מדובר כמובן במגוון רחב מאוד של טיפולים, ואלו הם עיקר הטיפולים האסתטיים המבוקשים בישראל ולכן נוגעים למטופלות ומטופלים רבים של ״מכבי שלי״.

נציג כדוגמא את שני הניתוחים האסתטיים הפופולריים בישראל – הגדלת חזה וניתוח אף.

במידה ותבחרו לבצע הגדלת חזה דרך קופת חולים מכבי תיאלצו לשלם השתתפות עצמית שנעה בין 12,240 ש״ח ומגיעה עד 13,600 ש״ח.

במידה ותבחרו לבצע ניתוח אף דרך קופת חולים מכבי ההשתתפות העצמית תהיה בין 8,033 ש״ח ל10,625 ש״ח.

המחירים משתנים לפי הרופא בו תבחרו כאשר רופאים מסויימים יעלו יותר מאחרים. בכל מקרה מדובר בחיסכון של אלפי שקלים שעשוי להיות משמעותי מאוד לחלק לא קטן מהמטופלות והמטופלים.

לאתר הניתוחים האסתטיים של מכבי

ניתוח אסתטי דרך קופת חולים מאוחדת

קופת חולים מאוחדת מעניקה מגוון טיפולים מצומצם מאוד. הסבסוד מוענק למבוטחי ״מאוחדת שיא״ והוא כולל שלושה טיפולים בלבד:

  • מתיחת עפעפיים עליונים או תחתונים
  • מתיחת עפעפיים עליונים ותחתונים
  • מתיחת פנים

מתיחת עפעפיים עליונים ותחתונים תדרוש השתתפות עצמית של 10,195 ש״ח ומתיחת פנים תדרוש השתתפות עצמית של 17,699 ש״ח.

גם כאן מדובר בחיסכון משמעותי של כמה אלפי שקלים, אך כפי שניתן לראות מדובר במספר מצומצם מאוד של טיפולים.

לאתר הניתוחים האסתטיים של מאוחדת

ניתוח אסתטי דרך קופת חולים לאומית

כיום קופת חולים לאומית לא מציעה סבסוד לניתוחים אסתטיים, אלא אך ורק לניתוחים אסתטיים המוגדרים גם כניתוחים רפואיים או ניתוחים משפרי איכות חיים.

בין הניתוחים המסובסדים ע״י קופת חולים לאומית תוכלו למצוא:

  • הקטנת חזה לגבר, גניקומסטיה
  • הקטנת חזה
  • שחזור שד לאחר כריתה

המחירים של ההשתתפות העצמית משתנים בין מטופלים, אך הם מסובסדים לכל מבוטחי השב״ן (ביטוח רפואי משלים) ללא הבחנה בין סוגי הביטוח השונים.

לאתר הניתוחים האסתטיים של לאומית

איך זה עובד

בכל הקופות הסבסוד ניתן אך ורק לניתוח אסתטי המבוצע אצל מנתח העובד עם אותה קופה, ולא פשוט ניתן לניתוח אסתטי. רשימת הרופאים נמצאת באתר הקופה וניתן לבחור רופא מתוך הרשימה, לקבוע אצלו תור ופשוט להגיע לפגישת ייעוץ. מומלץ לפני פגישת הייעוץ להודיע שהגעת דרך קופת החולים ולוודא שהרופא עדיין עובד עם הקופה ושלא חל שינוי כלשהו בהסדר של הרופא עם הקופה שאינו מעודכן באתר.

קופת חולים כללית תציע לעבור ניתוח אסתטי דרך ״כללית אסתטיקה״, כאשר במקרה זה צפוי שתשלמו פחות מאשר אצל רופא עם הסדר, אך מנגד, סביר שלא תוכלו לבחור את הרופא והמנתח. זה דורש רמה מסויימת של ביטחון מאחר והמלצות על רופאים הן נושא חשוב מאוד לפני ביצוע ניתוח אסתטי.

להצעת מחיר ללא התחייבות
נושאים נוספים שעשויים לעניין אותך
הצערת כפות ידיים

הצערת כפות ידיים לא רבים מודעים לכך – ניתן להצעיר את העור של כפות הידיים כך שהוא לא יראה שקוף ודק ויחשוף את הורידים והעצמות שתחתיו. הצערת כפות ידיים הוא

לקריאה מפורטת »
החלפת שתלים בחזה

החלפת שתלים בחזה רוב הנשים שעוברות הגדלת חזה אינן מודעות לעובדה שיש צורך לבצע החלפת שתלים לאחר עשור פחות או יותר. כתבנו מאמר מפורט שמסביר למה כדאי לך לבצע החלפת

לקריאה מפורטת »
הסרת משקפיים בלייזר

הסרת משקפיים בלייזר הסרת משקפיים בלייזר היא פעולה מהירה שאורכת כמה דקות. במאמר שכתבנו תוכלו לקרוא על בדיקת ההתאמה לטיפול, על השיטות השונות להסרת משקפיים, המחיר והשתתפות קופות החולים בתשלום.

לקריאה מפורטת »
ניתוח מתיחת בטן

מתיחת בטן מתיחת בטן הולכת וצוברת פופולריות בארץ וזה רק בגלל התוצאות המעולות של הטיפול הזה. לא תאמיני שבטן אחרי לידות, השמנה והרזייה יכולה להיות כלכך מתוחה, יפה ושרירית. כתבנו

לקריאה מפורטת »
הרמת גבות

כל השיטות להרמת גבות הרמת גבות הוא טיפול אסתטי שמשנה את מראה הפנים. העיניים הן חלון לאישיות שלנו והרמת גבות פותחת את החלון הזה ונותנת לפנים ולעיניים מראה חיוני וצעיר.

לקריאה מפורטת »
הרמת ישבן

הגדלה והרמת הישבן הרמת ישבן, הגדלת ישבן או ישבן ברזילאי הם שמות שונים לאותו טיפול – טיפול במהלכו משפרים את מראה הישבן, נותנים לו נפח ומרימים אותו כך שיראה זקוף,

לקריאה מפורטת »
מאמרים נוספים מהבלוג שלנו
החלמה מהגדלת חזה
החלמה מהגדלת חזה

ניתוח להגדלת החזה הוא אחד הניתוחים הפופולריים בארץ ובעולם. מדובר באחד הניתוחים האסתטיים הראשונים שבוצעו, כאשר הגדלת החזה הראשונה בוצעה בשנת 1890(!). מאחר והחזה הוא

להמשך קריאה »
העלמת צלקות אקנה
תיקון צלקות אקנה

אקנה, פצעי בגרות, נפוצים בעיקר בגילאי העשרה, אך לא רק. האקנה היא דלקת של בלוטות החלב וזקיקי השערה ומופיעה בעיקר בפנים, אך יכולה להופיע גם

להמשך קריאה »
שתפו עם אחרים
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email