הרדמה כללית לקראת ניתוח אסתטי

הנושאים במאמר

כל ניתוח אסתטי ידרוש הרדמה כלשהי, מקומית או כללית. ישנם טיפולים שלא ידרשו הרדמה כמו הזרקות מילויים למיניהן, אך לא חריג שבמהלך טיפולים אלו תימרח משחת אלחוש.

תפקיד חומרי ההרדמה ומשחות האלחוש הוא לטשטש את התחושה באזור מסויים בגוף, או בכל הגוף, כדי למנוע תחושה של כאב במהלל הטיפול.

ניתוחים אסתטיים ידרשו הרדמה מקומית או הרדמה כללית בהתאם לסוג הטיפול ולהחלטת הרופא המנתח.

לפני שניגשים לניתוח אסתטי חשוב להבין מהי ההרדמה, כיצד להתכונן אליה ולמה לצפות לאחר ההתעוררות.

הרדמה כללית

הרדמה כללית, הנקראת גם הרדמה מלאה היא תהליך בו רופא מרדים מחדיר למחזור הדם שלכם חומר הגורם לאיבוד הכרה זמני ומבוקר.

אמנם החומרים נקראים חומרי ״הרדמה״ והרבה פעמים אנו מתייחסים אליהם כאל חומרים הגורמים לנו לישון, אך למעשה אלו חומרים שניתנים בכמות ובצורה מבוקרת הגורמים לנו לאבד את ההכרה, ועדיין להמשיך לתפקד מבחינת תפקודי חיים קריטיים.
חומרי הרדמה כללית ניתנים בהזרקה לוריד או בשאיפה של גז נדיף וכך מאפשרים לבצע את הטיפול בצורה מיטבית בלי שהמטופלת או המטופל יחושו בדבר.

במהלך ההרדמה חלק מהשרירים, כמו הריאות, משותקים ולא מסוגלים לפעול באופן עצמאי ולכן יש צורך להנשים את המטופל/ת, לנטר את המצב הגופני ולפקח על המדדים החיוניים כמו דופק, לחץ דם, כמות החמצן בדם ועוד.

הרדמה כללית לקראת ניתוח אסתטי
הרדמה בשאיפה

חומרי ההרדמה

חומרי ההרדמה העיקריים המשמשים במהלך ניתוח אסתטי הם קטמין, וליום, פטנטניל ותחמוצות חנקן. כאמור, חומרים אלו ניתנים בהזרקה או בשאיפה ולעיתים יבחר הרופא המרדים לבצע פעולה משולבת – הזרקה ושאיפה של גז נדיף.

חומרי ההרדמה מוחדרים למחזור הדם במשך כל הניתוח וכך ניתן לבקר על זמן ההרדמה ועל עומק ההרדמה. עיקרי חומרי ההרדמה משפיעים לזמן של בין 10 דקות ועד שעתיים, אך עומק ההשפעה משתנהף לכן עולה הצורך לתת את חומרי ההרדמה למשך כל הניתוח וכך לדאוג שיהיה רצף במהלך ההרדמה ושלא יעלה סיכון שהמטופל/ת תתעורר במהלך הניתוח.

הכנה לקראת הרדמה כללית

ההכנה להרדמה כללית חשובה מאוד ותשפיע על אופן ההרדמה ועל מהלך ההתאוששות והתחושות שאחרי. פעמים רבות תתקיים פגישת היכרות עם הרופא המרדים במהלכה הוא ישאל שאלות ויבקש תוצאות בדיקות מסויימות בעזרתן הוא יוכל להחליט באילו חומרי הרדמה להשתמש ובאיזה אופן להחדיר אותן למחזור הדם.

תקבלו הנחיות כתובות לקראת ביצוע הצום שלפני הניתוח כאשר לרוב יש צורך להגיע בצום מלא של 8-12 שעות לפני, ולפחות 36 שעות לפני הניתוח אין לעשן בכלל.
לפני ביצוע הניתוח יש צורך לדווח על תרופות שאת/ה נוטל/ת, על בעיות פיזיות אם קיימות ובמיוחד על בעיות נשימה וקצב לב.
בנוסף מומלץ לשאול שאלות ולקבל את כל המידע על ההרדמה כדי שתוכלו להגיע לניתוח ברוגע וללא חשש כלשהו.

*ההנחיות שניתנו כאן הן הנחיות כלליות ובכל כניסה לתהליך כירורגי או רפואי כלשהו יש לעקוב אחרי הנחיות הרופא המרדים והרופא המטפל בלבד.

התעוררות מההרדמה

ההתעוררות מההרדמה מתבצעת ע״י הפסקת חומרי האלחוש. לרוב לא מזריקים למטופלת חומר סותר שגורם להתעוררות, אלא פשוט מפסיקים את הזרמת חומרי ההרדמה למחזור הדם ונותנים לגוף להתעורר מעצמו כאשר כמות החומר בדם הולכת ויורדת. לאחר הרדמה ארוכת זמן צפוי תהליך התאוששת ארוך יותר מאחר וקיימת בגוף כמות גדולה יותר של חומרי הרדמה.

תופעות לוואי לאחר הרדמה מלאה

כאשר ההרדמה מתחילה להתפוגג כך חוזרות לגוף התחושות השונות, ובעיקר תחושת הכאב. עם התפוגות ההרדמה תתחילי לחוש את הכאב מהניתוח, מהחתך ומהתפרים וכן תחושות נוספות בהתאם לסוג הניתוח (לדוגמא תחושת מתיחה של העור לאחר מתיחת בטן/פנים/ירכיים וכו׳). לאחר ההתאוששות מההרדמה הרופאים יחליטו לכמה זמן להעביר אותך לחדר התאוששות והאם ניתן לשחרר אותך לביתך.
תופעות הלוואי העיקריות לאחר הרדמה מלאה מתרחשות בדרך כלל למשך 24 שעות, אך אין זה חריג שמטופלות לא יחוו אף תופעת לוואי.
בין תופעות הלוואי ניתן למנות – בחילות, הקאות, סחרחורות, טשטוש, כאבי גרון, כאבי שרירים ובמקרים נדירים מאוד גם הפרעות בקצב הלב ובקצב הנשימה וכן במערכת השתן.
תופעות הלוואי מתרחשות כל זמן שחומרי ההרדמה עדיין נמצאים במחזור הדם וחשוב לזכור לאחר הניתוח שלגוף לוקח זמן לפרק את החומרים הללו ולהיפטר מהם.

תפקיד הרופא המרדים

כפי שרובנו יודעות, רופא מרדים הוא מקצוע בתחום הרפואה. כמו שיש רופא פלסטי, יש גם רופא מרדים. בעת ביצוע ניתוח בהרדמה מלאה למעשה נמצאים שני רופאים (לפחות) בחדר – אחד הוא הרופא המטפל, המנתח האסתטי, והשני הוא הרופא המרדים. מקצועיותו של הרופא המרדים היא להחליט באילו חומרים תבוצע ההרדמה, באיזה אופן ומה כמות החומרים שיוחדרו למחזור הדם של המטופל/ת. נושא זה רגיש מאוד ודורש מיומנות מאחר ומעט מדי חומר הרדמה עלול להוביל למצב בו המטופלת תחוש את ההליך, בעוד יותר מדי חומר הרדמה עלול להוביל לפגיעות גופניות ועד חוסר התעוררות.

מאחר וחומרי ההרדמה מוחדרים למחזור הדם כל זמן הניתוח, הרופא המרדים נמצא בחדר בכל זמן הניתוח. תפקידו הוא לנטר את סימני החיים שלך כמו דופק, לחץ דם, נשימה וכו׳, וכן לוודא ששרירייך רפויים ושאין קפיצות בלחץ הדם העלולות להצביע על כך שהמטופלת מחוסרת הכרה, אך חשה בפעולות הרופא המנתח.

תפקידו של הרופא המרדים חשוב גם מפני שהוא מאפשר לרופא המנתח להתעסק בנושא אחד, וזה הניתוח שלך. הרופא המרדים דואג שהמדדים שלך תקינים בעוד הרופא המנתח דואג לבצע את ההליך הכירורגי באופן מקצועי ונקי ובצורה הטובה ביותר.

להצעת מחיר ללא התחייבות
נושאים נוספים שעשויים לעניין אותך
עיצוב עצמות לחיים

עיצוב עצמות לחיים עיצוב עצמות לחיים, הרמת עצמות לחיים, מתיחת לחיים. יש שמות רבים לטיפול האסתטי שמשנה את מראה הלחיים, מרים אותן ותורם למראה צעיר, מתוח ואלגנטי. עיצוב לחיים מבוצע

לקריאה מפורטת »
תיקון ניתוח אף
תיקון ניתוח אף

תיקון ניתוח אף אחת הסכנות בפנייה למנתח אף לא מקצועי היא לעבור ניתוח אף ולא להיות מרוצה מהתוצאה. ניתוח אף שניוני, או תיקון ניתוח אף הוא ביצוע חוזר של ניתוח

לקריאה מפורטת »
ניתוח הגדלת חזה

ניתוח הגדלת חזה ניתוח הגדלת חזה הוא הניתוח האסתטי הפופולרי ביותר בארץ ובעולם כבר שנים רבות. זהו ניתוח שיוצר שינוי משמעותי ביותר במראה הגוף ועקב כך גם בתחושה האישית. יש

לקריאה מפורטת »
הזרקת שומן עצמי לפנים

הזרקת שומן עצמי לפנים שומן שמצטבר באזורים לא רצויים בגוף יכול לשמש כחומר מילוי מדהים וטבעי שמעלים קמטים, מחליק את עור הפנים ונשאר שם לנצח בלי הצורך לבצע מילוי חוזר

לקריאה מפורטת »
פיסול אף ללא ניתוח

פיסול אף ללא ניתוח ניתוח אף לשינוי צורה ומראה עצם האף קיים כבר עשרות שנים, ובשנים האחרונות הופיע טיפול חדשני לשינוי מראה האף. מדובר בפעולה שנקראת פיסול אף והיא משנה

לקריאה מפורטת »
הרמת גבות

כל השיטות להרמת גבות הרמת גבות הוא טיפול אסתטי שמשנה את מראה הפנים. העיניים הן חלון לאישיות שלנו והרמת גבות פותחת את החלון הזה ונותנת לפנים ולעיניים מראה חיוני וצעיר.

לקריאה מפורטת »
מאמרים נוספים מהבלוג שלנו
המסת שומן
המסת שומן

לא רבים יודעים, אך רקמת השומן של הגוף שלנו מתפתחת עד גיל 20 בערך, ומגיל זה והלאה היא רק משנה את נפחה.כמות תאי השומן בגוף

להמשך קריאה »
החלמה מפילינג עמוק
החלמה מפילינג עמוק

פילינג עמוק לפנים הוא אחד הטיפולים, ואולי היחיד, שמצליח להצעיר ולהבריא את עור הפנים באופן כלכך משמעותי. במהלך פילינג עמוק מוסרות השכבות החיצוניות של העור

להמשך קריאה »
עודפי עור
עודפי עור ואיך נפטרים מהם

העור שלנו מורכב משלוש שכבות עיקריות הנקראות אפידרמיס (השכבה העליונה), דרמיס (השכבה האמצעית) והיפודרמיס (השכבה העמוקה). תפקידו של העור הוא להגן על הגוף מפני זיהומים

להמשך קריאה »
סבסוד ניתוחים אסתטיים
סבסוד ניתוחים אסתטיים

תחום הניתוחים והטיפולים האסתטיים התרחב מאוד בשנים האחרונות בעולם בכלל ובישראל בפרט. התרחבות התחום באה לידי ביטוי במספר מישורים, החל מסוגי הטיפולים שניתן לבצע, השיטות

להמשך קריאה »
מתיחת בטן בטורקיה
מתיחת בטן בטורקיה

ניתוח מתיחת בטן הוא בין הניתוחים שצוברים פופולריות בישראל בשנים האחרונות. הסיבה לפופולריות הרבה שלו נעוצה בתוצאה המפתיעה שהוא מביא עמו. בניתוח אחד ניתן להגיע

להמשך קריאה »
הזרקת שומן עצמי
הזרקת שומן

הזרקת שומן היא טכניקה יחסית ותיקה בתחום המילויים, אך כיום שומעים עליה יותר ויותר.הזרקת השומן מתבצעת ע״י שומן עצמי של המטופל או המטופלת והיא הדיבור

להמשך קריאה »
שתפו עם אחרים
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email