כאבים אחרי ניתוח אסתטי

הנושאים במאמר

לאחר ניתוח אסתטי או פעולה כירורגית סביר שיופיע כאב. כל טיפול הכולל פגיעה ברקמות גוף – חיתוך ותפירה, הסרה של עצם או של עור, מתיחה של רקמות עור ושריר ועוד – צפוי להביא לאחריו כאב.

הכאב הוא מנגנון טבעי של הגוף שתפקידו להתריע על בעיה כלשהי ולהזהיר אותנו מפני החמרה של הבעיה.
כאב לאחר נפילה לדוגמא עשוי להגביל את טווח התנועה שלנו וזה נועד כדי שלא נחמיר את הפגיעה באותו האזור וניתן לגוף להחלים ולהתאושש לאחר הטראומה שנגרמה.

במקרים של ניתוח אסתטי הכאב הוא צפוי ומובן.

מה משפיע על עוצמת הכאב לאחר ניתוח אסתטי

עוצמת הכאב משתנה בין טיפול לטיפול ובין אדם לאדם.

בין טיפול לטיפול – ניתן להבחין בין טיפולים כואבים יותר וטיפולים כואבים פחות. על פי העדויות וחוות הדעת של מטופלות ומטופלים ניתן לומר שניתוח לשאיבת שומן כואב פחות מניתוח אף, כך גם ניתוח הגדלת חזה יכאב פחות מניתוח הצרת ירכיים.
לפי העדויות של מטופלות ומטופלים אנחנו יכולים לומר שניתוח מתיחת בטן לדוגמא, הוא ניתוח הכולל החלמה ארוכה וקשה יותר משאר הניתוחים ובהחלט אפשר לומר שמדובר בניתוח הכולל כאב רב יותר מניתוחים אחרים (אך מדובר גם באחד השינויים הדרמטיים ביותר שניתן להגיע אליהם).
בין אדם לאדם – תחושת הכאב היא סובייקטיבית. כל גבר וכל אישה חווים כאב בצורה שונה ומה שיכאב לאדם אחד עלול להתפרש כאי נוחות קלה לאדם אחר. אין דרך לחזות את רמת הכאב לאחר ניתוח ויש נשים שלא יחוו כאב למשך יותר מיום או יומיים לאחר ניתוח מסויים בעוד נשים אחרות עלולות לחוות כאב חזק יותר למשך זמן ארוך יותר.
תפיסה רווחת היא שישנו הבדל בתחושת הכאב שבין נשים לגברים. התפיסה היא שנשים מסוגלות להתמודד עם סף כאב גבוה יותר מאשר גברים ולכן, לרוב, הן יחושו פחות כאב לאחר טיפולים מסויימים.

סרגל כאב

מאחר וכאב הוא חוויה סובייקטיבית, אך עדיין חוויה שנרצה לתאר לאחרים, פותח ״סרגל כאב״. סרגל הכאב הוא למעשה חלוקה של הכאב בין המספרים 0 ל 10 כאשר הספרה 0 משמעותה אין כאב כלל והספרה 10 משמעותה הכאב בלתי נסבל. ביניהם יימצא המספר 5 שמשמעותו כאב בינוני. לרוב כאשר תדווחו לרופא המטפל על כאבים לאחר ניתוח אסתטי תעלה השאלה ״מה מידת הכאב״ ולכך תוכלו לענות בעזרת סרגל הכאב.

משככי כאבים לאחר ניתוח אסתטי

לאחר ניתוח אסתטי כמו הגדלת חזה או הצרת ירכיים (אך לא רק) סביר שתקבלו תרופות משככות כאב הניתנות במרשם ע״י הרופא. התרופות השונות מקוטלגות על פי רמת הכאב שהן מעלימות וניתן לחלק את משככי הכאבים השונים לשתי קבוצות:

  1. משככי כאבים נרקוטיים המכילים אופויואידים.
  2. משככים כאבים שאינם נרקוטיים ואינם מכילים אופיואידים.

משככי כאבים אופיואידים

אלו הם משככי הכאבים החזקים והם כוללים מורפין או פנטניל. מדובר במשככי כאבים חזקים מאוד העלולים לגרום גם לשינוי תודעה קל (״היי״). משככים אלו ניתנים רק במרשם רופא ולרוב יינתנו רק למספר ימים מצומצם לאחר הניתוח ולא לאורך זמן.

לתרופות אלו יש תופעות לוואי הכוללות בחילות, הקאות, ישנוניות, גירודים ועוד.

משככי כאבים ללא אופיואידים

אלו הם משככי הכאב החלשים יותר והם מיועדים לכאב ברמה קלה עד בינונית. חלק מתרופות אלו אינן מצריכות מרשם רופא וניתן ליטול אותן לאורך תקופה קצרה לאחר הניתוח. לתרופות אלו אמנם ישנן מספר מצומצם מאוד של תופעות לוואי אך חשוב לזכור ששימוש בהן לאורך זמן עלול לגרום לפגיעה בכבד, ולכן אין צורך להשתמש בהן אם הכאב נסבל.

כאב אחרי ניתוח אסתטי

כאב כתופעת לוואי לאחר ניתוח אסתטי

לעיתים כאב המופיע לאחר ניתוח אסתטי אינו נובע דווקא מהטראומה שחווה הגוף כמו החיתוך והתפירה, אלא דווקא מופיע כתופעת לוואי לטיפול שבוצע. כך לדוגמא לאחר מתיחת בטן, מלבד הכאב תופיע גם תחושת מתיחה של העור ושל השרירים שתמנע הזדקפות ושתבוא לידי ביטוי ככאב.
גם לאחר ניתוח הרמה או הקטנה של החזה עשויה להיות תחושה של מתח בעור.
בנוסף, לאחר תפירה האזור עלול להיות מודלק, אדום ונפוח ומקרים אלו יטופלו בתרופות נוגדות דלקת. התרופות נוגדות הדלקת יטפלו בתגובה של הגוף ובכך יפחיתו את הכאב.

החשיבות של טיפול בכאב

הטיפול בכאב חשוב מאוד. אמנם הכאב הוא מנגנון טבעי וחשוב של הגוף, אך במקרים של כאב חזק עד חזק מאוד הוא דווקא עשוי להפריע לפעולת ההחלמה של הגוף. לאחר ניתוח אסתטי ההמלצה החשובה ביותר להחלמה מהירה וטובה היא המנוחה – לישון טוב, לא להימצא בפעילות מאומצת, להיות רגועה ולתת לגוף ״לעשות את שלו״. אם רמת הכאב גבוהה ואינה מטופלת היא עלולה להוביל למצב של סטרס, של חוסר נחת במקרים חמורים לפגוע באיכות השינה. מצבים אלו פוגעים באיכות ההחלמה של הגוף וחשוב לטפל בהם בעזרת הורדת כמות הכאב.

בכל מקרה של שימוש בתרופות משככות כאבים חשוב לזכור שהכל צריך להיות במידה. אם רמת הכאב אינה גבוהה ונסבלת מומלץ לא ליטול משככי כאבים, במיוחד לא משככי כאבים חזקים מאוד. תרופות ללא מרשם גם הן מתעתעות מאחר והעובדה שמדובר בתרופה שאינה מצריכה מרשם רופא אינה אומרת שהתרופה לא עלולה לפגוע בגוף. צמצמו את כמות השימוש בתרופות ובמשככי כאבים למינימום האפשרי ותנו לגוף להחלים.

להצעת מחיר ללא התחייבות
נושאים נוספים שעשויים לעניין אותך
מתיחת גוף

מתיחת גוף – באדי ליפט מתיחת גוף הוא שילוב של כמה טיפולים שאחריהם כל הגוף מתוח, צר וללא עודפי עור או שומן. ניתוח מתיחת גוף הוא הטיפול המקיף ביותר שאפשר

לקריאה מפורטת »
הצרת נרתיק

ניתוח הצרת נרתיק הצרת נרתיק הוא טיפול שהפופולריות שלו בארץ הולכת ועולה, אך מעטות הנשים שמדברות על כך. זהו טיפול שמצר את דפנות הנרתיק, משיב את התחושה באזור ומשפר את

לקריאה מפורטת »
ניתוח מתיחת בטן

מתיחת בטן מתיחת בטן הולכת וצוברת פופולריות בארץ וזה רק בגלל התוצאות המעולות של הטיפול הזה. לא תאמיני שבטן אחרי לידות, השמנה והרזייה יכולה להיות כלכך מתוחה, יפה ושרירית. כתבנו

לקריאה מפורטת »
העלמת ורידים ונימים

העלמת ורידים ונימים מהפנים והרגליים ורידים ונימים מופיעים ברגליים ובפנים אך לא רק. נימים בפנים וברגליים מופיעים עקב בעיה במסתמים המשנה את זרימת הדם. במאמר שכתבנו תוכלו להבין את התופעה,

לקריאה מפורטת »
השתלת שיער

השתלת שיער התקרחות היא בעיה נפוצה בישראל והיא משפיעה על גברים רבים בגילאי 30-45. כיום ניתן לבצע השתלת שיער באופן שנראה טבעי לחלוטין, ללא צלקות ועם שיער שגדל ושניתן לספר,

לקריאה מפורטת »
פילינג עמוק והצערת פנים

פילינג להצערת הפנים לא הרבה מכירים את התוצאות המדהימות שפילינג יכול לספק. פילינג כימי או פילינג עמוק הוא פרוצדורה רפואית שמביאה להצערת פנים, העלמה של כתמי גיל, קמטים ואפילו צלקות.

לקריאה מפורטת »
מאמרים נוספים מהבלוג שלנו
החלמה משאיבת שומן
החלמה משאיבת שומן

שאיבת שומן היא הליך כירורגי שהולך ונהייה נפוץ בארץ. ישנן דרכים רבות להיפטר מרקמות שומן, כמו המסת שומן בלייזר או המסת שומן בקור, אך שאיבת

להמשך קריאה »
צלקות לאחר ניתוח אסתטי
צלקות לאחר ניתוח אסתטי

אחת השאלות הנפוצות שמטופלים ומטופלות שואלים לפני ניתוח אסתטי היא מה לגבי הצלקות? האם נשארות צלקות לאחר ניתוח אסתטי? והאם יראו אותן? נושא הצלקות הוא

להמשך קריאה »
אזורים לשאיבת שומן
אזורים לשאיבת שומן

שאיבת שומן היא הליך ניתוחי במהלכו מחדירים לגוף מחט מיוחדת הנקראת ״קנולה״. לאחר החדירה לגוף, לקנולה ישנם שני תפקידים – התפקיד הראשון הוא להזרים לאזור

להמשך קריאה »
השתלת עור
ניתוח השתלת עור

מקרים רבים לאחר תאונות או מקרי כווייה עולה הצורך לבצע ניתוח השתלת עור. השתלת עור הוא ניתוח אסתטי ורפואי הבא לשחזר את העור במקום אחד

להמשך קריאה »
שתלים לחזה
הכל על סוגי שתלים לחזה

כשחושבים על הגדלת חזה באמצעות שתל, חשוב לדעת שיש כמה סוגים של שתלים בעלי שתי צורות עיקריות.אמנם במהלך ההיסטוריה של הגדלת חזה משתמשים בשתלים כבר

להמשך קריאה »
שתפו עם אחרים
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email